Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2008, 12:32   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In een bepaalde religie vereren ze zelfs een pedofiel.
Ze vereren de man, niet zijn daden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 12:54   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ze vereren de man, niet zijn daden.

Ik vraag mij echt af hoe men nog enig respect kan opbrengen voor een pedofiel.
Moslims gaan dan nog een stapje verder, ze vereren zelfs zo'n kerel.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 april 2008 om 12:57.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 16:50   #23
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een bepaalde religie vereren ze zelfs een pedofiel.
Zijn vrouw was inderdaad jong, +- 15 jaar. In België kon je nog niet zolang geleden in bed kruipen met 14-jarige meisjes.

In die tijd keek men anders tegen elkaar op. Een 15-jarige was volwassen en kon huwen.

In deze streken (en overal in Europa) kregen de ridders toen het recht om zeer jonge meisjes de hele winter lang bij zich te houden (bij gebrek aan centrale verwarming), en hun ouders (pachters) moesten maar hun bek houden of ze gingen eraan.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 20:45   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Zijn vrouw was inderdaad jong, +- 15 jaar.
.

Ik dacht dat het kind pas 9 jaar was.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 04:26   #25
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het kind pas 9 jaar was.
Ik heb het nagevraagd en haar leeftijd wordt geschat op 15. Dit is hetgeen in Marokko genoemd wordt als men over haar leven verteld.
Oud 5 april 2008, 17:14   #26
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Nee, eerder bij de cultuur van de bruin mannen.

Oud 5 april 2008, 18:04   #27
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Pedofilie en bijbehorende praktijken zijn van alle tijden en alle culturen. Ze vormden steeds één van de onderstromen in de maatschappij, die gelukkig zelden getolereerd werd. De meeste maatschappijen reageren dus op pedofilie afkeurend en afwijzend. Toch mogen we de gewoonten, rituelen en gebruiken in andere culturen niet altijd uitsluitend door onze hedendaagse westerse bril bekijken. Het hangt ervan af wat men in een bepaalde samenleving binnen een zekere context als pedofiel en misbruik van kinderen gaat beschouwen, of er inderdaad ook sprake is van een strafbaar of op zijn minst moreel verwerpelijk feit. Zo beweert men vaak (om eens niet het voorbeeld van Mohammed of iets dergelijks te nemen) dat in het Oude Griekenland, net name Athene, pedofilie een getolereerd en wijdverspreid verschijnsel was. Wie echter de bronnen nagaat, 'ontdekt' echter dat pedofilie toen sloeg op een 'vriendschappelijke' relatie tussen een jongeman en zijn leermeester of tutor. Deze relatie ging inderdaad verder dan wij - ikzelf incluis - in onze huidige maatschappij als gezond beschouwen, maar daarom mogen we deze vorm van 'pedofilie' nog niet als een perversiteit of regelrecht kindermisbruik beschouwen. De jongens die beschreven worden in de seksuele relatie met volwassen mannen, waren overigens geen 'echte' kinderen meer, ze waren veelal tussen de 16 en de 21 jaar oud of op zijn minst 14 jaar en werden toen reeds als (seksuele) volwassen beschouwd. Zulke vorm van 'pedofilie' werd inderdaad getolereerd, maar er waren ook perverse 'onderstromen' die men ook bij de oude Atheners als regelrecht kindermisbruik beschouwde zoals de praktijken van de schandknapen, clandestiende kinderbordelen, etc. Dit voorbeeld maar om aan te tonen dat men er ook in het Oude Griekenland met kinderen niet zomaar op mocht los neuken !

Wij moeten eens leren afstand te nemen van onze paranoïde onwetendheid die onze maatschappij momenteel kenmerkt en niet elke zogenaamde pedofiele uiting in eender welke cultuur of eender welke historische periode zomaar als pervers of kindermisbruik beschouwen. De werkelijkheid is veel complexer dan dit eenduidig en eenzijdig gekleurd (situatie België, anno 2008 !) verhaal. Mijn excuses dat deze reply enigzins off topic is (i.v.m. dat misbruik door pleeggezinnen in Australië), want het doorverwezen artikel gaat inderdaad wel over schrijnenende toestanden van regelrecht pervers kindermisbruik waarvan de daders zwaar moeten worden gestraft. Ik wou echter alleen maar zeggen: mensen, gooi alstublieft niet alles op één hoopje ! Relativeer en nuanceer.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 18:54   #28
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

@freespirit
Ik heb deze topic gestart om te laten zien dat men niet alles aan een hele ras moet toeschrijven. Ik weet ook wel dat dit niet hoort bij de blanke man, of in eender welke samenleving.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be