![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dan gaan we zien welke brood is lekkerder en proper, niet met vingers gemaakt die vol staan met vuil. Een goie bakker moet altijd zijn vingers knippen en altijd proper, schoon en in witte kleren. hhhhhhhahah ![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wij zijn hier bezig over de Schepper en niet over de natuurlijke wetten die geschapen zijn. Een scheper die geschapen is, is niet eens een Schepper! Scheper hebben we niet in handen om ermee te experminteren, met ons verstand weten we dat die bestaat en klaar en punt aan de lijn. Als ik jou in een donkere kamer, licht uit, een klap geef dan weet gij dat je een klap hebt gekregen maar wie het was en hoe en wat is niet belangrijker want je kunt gewoon denken en niets weten. De materie is iets waarover de wetenschappers, denkende mensen en filosofen al laang mee bezig zijn om het te begrijpen en de belangrijkste eigenschap is: de materie verandert! Citaat:
islam bijvoorbeeld is geen land of voetbal ploeg, ofwel volg je het ofwel volg je het niet .. als je het volgt dan behoor je niet tot een groep maar jij denkt en je leidt u leven volgens een bepaalde begrip en regels. Als je Real Madrid aanhangt dan zijn we anders bezig ![]() Citaat:
vrede
![]() |
![]() |
#23 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
wacht wacht ..ik kan u echt niet volgen, jij zegt je bent atheist en dan zeg jij "je kan niet geloven dat God alles geschappen heeft" !! Dus een atheist gelooft dat God gewoon een paar dingen geschapen heeft en niet alles. God heeft alles geschapen zonder twijfels maar hoe je deze uitspraak begrijpt en hoe ik het begrijp zijn niet gelijk. Ik geloof dat God mij geschapen heeft, of niet?? het zijn de ouders hahahah mi mama heeft maar twee ogen en als ze al die twee voor mij geeft, wat heeft ze dan ?? hahahah ![]() Ik ga jou dit uitleggen, ik geloof dat God de natuurlijke wetten geschapen heeft die na sex tussen vrouw en man een mens op aarde kunnen brengen. De mens is geschapen en die heeft zijn verstand om na te denken maar ook de vrijheid om te kiezen. De materie ook gemaakt en wetten gekregen die met andere wetten werken en die kunnen evolueren en veranderen en van alles en nog wat veroorzaken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() maar in shariah zijn er grenzen en die veranderen nooit dus bijvoorbeeld homosexualiteit is niet goedgekeurd en da zal nooit goed gekeurd worden, maar shariah is open voor vernieuwing en het leven vernieuwt en er komen nieuwe uitdagingen aan bod dus men moet een oordeel uit shariah concluderen die geschikt is voor de tijd, omstandigheid en rekening houdend met de doelen van shariah natuurlijk .. dus in islam is er ook zo iets als parelement alleen is het wel anders maar dat heet "shura" en geen parlement en in parlement komen vertegenwoordigers uit de mouwen van media en iedereen die wilt kan zijn kandidatuur stellen, maar shariah is alleen voor geleerden in de wetgeving samen met experts in de leven zaken zoals wetenschappelijke dingen en landbouw enzovoorts.. christenen en joden hebben ook recht op deelname aan "shura" om hun volk te vertegenwoordigen natuurlijk, maar wat betreft rechten enzo hebben ze ook en als ze willen krijgen ze recht op hun eigen rechtbanken. Citaat:
Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 22:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elementaire, simpele biologie? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ja, dat is u geloof en dat respecteer ik natuurlijk maar geen probleem om mijn geloof duidelijk te maken zodat men een vergelijking kan maken. Volgens mij is (alé volgens de islam bedoel ik hèè) Jezus een boodschapper of profeet van de Enige God en hij is net zoals de profeten vóór hem: Abraham en Mozes. Hij was een mens die zich moest onderwerpen aan de wil van Zijn scheper, dus een moslim in het Arabisch. Lees in de bijbel: lukas 6:12 En het geschiedde in die dagen, dat Hij uitging naar den berg, om te bidden, en Hij bleef den nacht over in het gebed tot God. Tot God héé Johannes 5:30: "Ik zoek niet mijn wil, maar de wil van Hem, die Mij gezonden heeft." Citaat:
NIKS ervan, jij bent verantwoordelijk voor je eigen, je bent diegen die vertantwoordelijk is voor hetgeen jij doet en verricht, je hebt verstand om na te denken maar ook de vrijheid gekregen om te kiezen goed of kwaad te doen. Maar deze topic hier voor atheisten ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 23:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() lombas
Je bent geen atheist en volgens mij een agnost, dus gei twijfelt en je kan niet weten dat er God of geen God bestaat en bla bla bla .. éh wel, reageer niet op mij want je moet twijfelen of ik besta en jij bent "iemand die (het) niet weet" dus hoe weet jij dat ik besta en dat ik hier berichtjes schrijf. hahhahahh atheisten zijn tenminste te begrijpen want ze zeggen duidelijk "ik geloof niet in God", maar deze agnosten zijn echt verdwaald! Ik weet het niet! ah ja reageer niet op berichtjes want je weet niet of er echt iemand is die dat geschreven heeft.
Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() hahhahaha ik ben ondertussen al een burger en geen vreemdeling ni meer
![]()
![]() |
#30 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
- Aanhangen een religie - Aanhangen geen religie - Deïsme volgen Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Pas wakker ofzo? vertel u dromen dan niet in een forum en ga eerst u gezicht wassen en douche nemen en wat eten en drinken beetje naar buiten en dan pas terug naar huis om te internetten klein mannetje.
Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 23:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder respect is er geen discussie mogelijk. shame on you.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#34 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() he hé agnost, je mag zo iets niet zeggen want je weet het niet, jij moet twijfelen, uw credo beetje respecteren manneke en zeggen:
Ik kan niet weten of je wel of geen probleem hebt me onderwijs. wuahahahah ![]()
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ikke respect geven
zie? ik heb op alle berichtjes gereageerd, ik ontwijk niemand. ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hébt een probleem --- het heet kinderlijk proselytisme! Gefeliciteerd! Bereid u voor binnenkort en masse genegeerd te worden.
Laatst gewijzigd door lombas : 7 april 2008 om 23:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Man, ik heb medelijden met de verzuurde moslims die zichzelf en anderen opblazen en met de gematigde moslims die dat stilzwijgend dulden. En met de verdrukte vrouwen achter hun sluier. En met de moslims in het algemeen: hun denken is misvormd door hun Koran die vol discriminerende en gewelddadige pasages staat. Hun leer die hen wijsmaakt dat zij de goeden zijn en de anderen (ongelovigen) de slechten. "Ik ben OK, Jij bent OK" is een gezonde houding. "Ik ben niet Ok, jij bent OK" is een ziekelijke houding en "IK ben OK en jij ben niet OK" is een misdadige houding. De moslims denken dat ze beter zijn terwijl de Koran geen goede moraal bevat in tegenstelling met het Evangelie. Hoe zij omgaan met hun profeet doet me huiveren, hij was een gewelddadig veldheer en door geweld kende hij succes, ogenschijnlijk. Als iemand onder de negatieve invloed staat van iemand anders die hem beheerst dan zegt men dat hij bezeten is. Vanaf ten tijde van de Profeet heeft de Islam zich met geweld verspreid en dat is nu niet anders. Soms wel subtieler. Jullie aanvaarden Christus niet zeg je; zijn jullie dan de voorspelde Antichrist die voor het einde van de wereld een tijdje zal heersen? Zo ja, Christus zal jullie overwinnen! Je zou er wel bij varen! Het Christendom is de godsdienst van de Liefde. De moslims vormen het woedekapitaal van de wereld, dat kunnen we bijna iedere dag zien in het journaal. Vaak begaat de overheid de fout door te spreken van de gematigde moslims. De "gematigede moslims" houden zich gedeisd om geduld te worden. Ja er zijn ook goede mensen onder de molims: de Ex-Moslims die met kennis van zaken het westen waarschuwen voor de gevaren van de islam, een verstandig mens kan het ook afleiden uit te toestand in Iran en Afganistan; om maar twee landen te noemen. Zelf vind ik de islam in het westen niet kunnen omdat zij niet de scheiding tussen kerk en staat aanvaarden, omdat ze geen godsdienstvrijheid dulden, er kan voor hen maar één godsdienst zijn. Evenmin aanvaarden ze vrije menigsuiting. Ze aanvaarden gewoon de vrijheid van het Westen niet dat ons zo gezegend heeft. Ze misbruiken onze vrijheid en vrije menigsuiting om onze vrijheid af te nemen. Je spreekt met respekt over de "mensen van het boek" (trouwens de bijbel is eerder een bilblitheek dan een boekske), waaram lees en beleef je de bijbel niet? Waarom zijn jullie zo tegen de Joden, het uitverkoren volk Gods? Je aanvaardt dat toch, je aanvaardt wel Moses?! Waarom bekeer je je dan niet tot het Christendom? Wordt de nieuwe Paulus! Citaat: Komt Allen tot Mij, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u verkwikken. Neemt mijn juk op en leert van Mij, omdat Ik zachtmoedig ben en nederig van harte; dan vindt gij rust voor uw zielen. Want mijn juk is zacht, mijn last is licht. (Mattheus 11:28-30 Canisius vertaling) Einde citaat Wat het Westen moet weten: http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() koolvis
Als je inhoudelijk op het onderwerpe van de topic wilt reageren dan ben jij welkom, maar hier jouw komedie praatjes komen verkopen is niet de beodeling hèé!
![]() |
#40 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
agnost gelieve jezelf te respecteren man ![]() ![]() Je zegt tegen mij da ik kinderlijk proselytisme ben ofzo iets, maar zo iets mag jij niet zeggen, jij bent agnost dus "iemand die (het) niet weet", jij moet twijfelen en niet zomaar over mij oordelen, ik kom hier in deze topic met atheisten discussieren en niet met agnosten hahahahah ![]() ![]() Dus je moet schrijven "ik weet niet of jij bestaat" "ik kan niet weten of jij bestaat". En trouwens het is proselitisme niet proselytisme.
![]() |