Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2008, 22:32   #21
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En als die atheist evenmin een brood kan bakken, is hij/zij dan 'slechter' als de moslim?

Dan gaan we zien welke brood is lekkerder en proper, niet met vingers gemaakt die vol staan met vuil.

Een goie bakker moet altijd zijn vingers knippen en altijd proper, schoon en in witte kleren. hhhhhhhahah

Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 22:34.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 22:42   #22
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josbedal Bekijk bericht
Ik snap als lid van "een echt raar volk" niet waarom gelovigen beweren dat god niet gemaakt is. Waarschijnlijk is mijn verstand hiervoor te klein waardoor ik niet kan begrijpen dat er iets bestaat wat niet gemaakt is. Maar we zijn dan ook maar mensen he

Mvg, Joeri
Uw vraag is niet juist en ik raad u aan om een cursus te gaan volgen "de vraag juist stellen".

Wij zijn hier bezig over de Schepper en niet over de natuurlijke wetten die geschapen zijn.

Een scheper die geschapen is, is niet eens een Schepper!

Scheper hebben we niet in handen om ermee te experminteren, met ons verstand weten we dat die bestaat en klaar en punt aan de lijn.

Als ik jou in een donkere kamer, licht uit, een klap geef dan weet gij dat je een klap hebt gekregen maar wie het was en hoe en wat is niet belangrijker want je kunt gewoon denken en niets weten.

De materie is iets waarover de wetenschappers, denkende mensen en filosofen al laang mee bezig zijn om het te begrijpen en de belangrijkste eigenschap is:
de materie verandert!

Citaat:
Trouwens: ik beschouw mij niet als een soort lid van het atheïsme maar iemand die op gebied van geloof zijn eigen mening heeft en daarvoor tot geen enkele groep moet behoren.
luister meneer
islam bijvoorbeeld is geen land of voetbal ploeg, ofwel volg je het ofwel volg je het niet .. als je het volgt dan behoor je niet tot een groep maar jij denkt en je leidt u leven volgens een bepaalde begrip en regels.
Als je Real Madrid aanhangt dan zijn we anders bezig

Citaat:
Mijn excuses als mijn post geen mooi en logisch geheel vormt
geen probleem want de atheisten kunnen nooit logisch denken over het bestaan, de mens en leven.

vrede
Oud 7 april 2008, 22:58   #23
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ik ben atheïst; reeds vanaf ik enigszins over deze materie kon 'nadenken'
toen ik wetenschappen ging studeren (ik zit in een biochemische richting), kan je gewoon niet geloven dat god alles geschapen heeft... in mijn richting zit geen enkele diepgelovige die dit dan ook verkondigt (en er zitten wel degelijk enkele christenen, joden en islamieten tussen... maar geen practiserende, wel toch geen fanatieke die alles tot op de letter geloven).

wacht wacht ..ik kan u echt niet volgen, jij zegt je bent atheist en dan zeg jij "je kan niet geloven dat God alles geschappen heeft" !!
Dus een atheist gelooft dat God gewoon een paar dingen geschapen heeft en niet alles.

God heeft alles geschapen zonder twijfels maar hoe je deze uitspraak begrijpt en hoe ik het begrijp zijn niet gelijk.

Ik geloof dat God mij geschapen heeft, of niet?? het zijn de ouders hahahah mi mama heeft maar twee ogen en als ze al die twee voor mij geeft, wat heeft ze dan ?? hahahah

Ik ga jou dit uitleggen, ik geloof dat God de natuurlijke wetten geschapen heeft die na sex tussen vrouw en man een mens op aarde kunnen brengen.

De mens is geschapen en die heeft zijn verstand om na te denken maar ook de vrijheid om te kiezen.

De materie ook gemaakt en wetten gekregen die met andere wetten werken en die kunnen evolueren en veranderen en van alles en nog wat veroorzaken.

Citaat:
mijn 'oorzaken van deze overtuiging':
- de christelijke Kerk verkondigt gelijkheid, naastenliefde,... bladiebladiebla, maar is bijgod (hihi) het rijkste instituut ter wereld. Waarom verkopen ze hun paleizen niet en zetten ze met het geld geen OCMW-woningskes? beats me.... zo'n hele hofhouding en gedoe... da moet wa kosten
dat komt omdat de christenen de boodschap van Jezus niet volgen en de boodschap van Jezus is islam.

Citaat:
- al die oorlogen in de naam van de religies
heb ik al behandeld.

Citaat:
- over islam: de sharia... i mean..... hellow 600 jaar terug!
nee! niet waar , het is meer dan 1400 terug!!
maar in shariah zijn er grenzen en die veranderen nooit dus bijvoorbeeld homosexualiteit is niet goedgekeurd en da zal nooit goed gekeurd worden, maar shariah is open voor vernieuwing en het leven vernieuwt en er komen nieuwe uitdagingen aan bod dus men moet een oordeel uit shariah concluderen die geschikt is voor de tijd, omstandigheid en rekening houdend met de doelen van shariah natuurlijk .. dus in islam is er ook zo iets als parelement alleen is het wel anders maar dat heet "shura" en geen parlement en in parlement komen vertegenwoordigers uit de mouwen van media en iedereen die wilt kan zijn kandidatuur stellen, maar shariah is alleen voor geleerden in de wetgeving samen met experts in de leven zaken zoals wetenschappelijke dingen en landbouw enzovoorts.. christenen en joden hebben ook recht op deelname aan "shura" om hun volk te vertegenwoordigen natuurlijk, maar wat betreft rechten enzo hebben ze ook en als ze willen krijgen ze recht op hun eigen rechtbanken.

Citaat:
ff te verduidelijking, ik vind mijzelf niet meer, maar zeker ook niet minder, dan de mensen die dwepen me de 'alleswetende goddelijke wijsheid'. Iedereen zijn geloof of ongeloof, niet waar...
iedereen zijn geloof of ongeloof absoluut maar je hebt altijd waarheid en onwaarheid, denkende mens moet op zoek gaan naar de waarheid.

Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 22:59.
Oud 7 april 2008, 23:05   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes Bekijk bericht
Ik geloof dat God mij geschapen heeft, of niet?? het zijn de ouders hahahah mi mama heeft maar twee ogen en als ze al die twee voor mij geeft, wat heeft ze dan ?? hahahah
Ze geeft haar eigen ogen niet, ze geeft haar DNA dat inhoud geeft aan cellen om ogen te verkrijgen.

Elementaire, simpele biologie?

Citaat:
Ik ga jou dit uitleggen, ik geloof dat God de natuurlijke wetten geschapen heeft die na sex tussen vrouw en man een mens op aarde kunnen brengen.
En waarom geloof je dat?

Citaat:
dat komt omdat de christenen de boodschap van Jezus niet volgen en de boodschap van Jezus is islam.
Er is geen boodschap van Jezus; er is een boodschap van Jezus volgens Matteüs, volgens Marcus, volgens Lucas, volgens Johannes en volgens Thomas (om de bekendste vijf maar te noemen).

Citaat:
nee! niet waar , het is meer dan 1400 terug!!
maar in shariah zijn er grenzen en die veranderen nooit dus bijvoorbeeld homosexualiteit is niet goedgekeurd en da zal nooit goed gekeurd worden, maar shariah is open voor vernieuwing en het leven vernieuwt en er komen nieuwe uitdagingen aan bod dus men moet een oordeel uit shariah concluderen die geschikt is voor de tijd, omstandigheid en rekening houdend met de doelen van shariah natuurlijk .. dus in islam is er ook zo iets als parelement alleen is het wel anders maar dat heet "shura" en geen parlement en in parlement komen vertegenwoordigers uit de mouwen van media en iedereen die wilt kan zijn kandidatuur stellen, maar shariah is alleen voor geleerden in de wetgeving samen met experts in de leven zaken zoals wetenschappelijke dingen en landbouw enzovoorts.. christenen en joden hebben ook recht op deelname aan "shura" om hun volk te vertegenwoordigen natuurlijk, maar wat betreft rechten enzo hebben ze ook en als ze willen krijgen ze recht op hun eigen rechtbanken.
Hoe komt het eigenlijk dat er verschillende fiqh-scholen zijn?
Oud 7 april 2008, 23:08   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een scheper die geschapen is, is niet eens een Schepper!
En uitvinders dan?

Citaat:
geen probleem want de atheisten kunnen nooit logisch denken over het bestaan, de mens en leven.
Ga filosofie studeren.
Oud 7 april 2008, 23:19   #26
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het is eigenlijk nog straffer, Jezus is de Schepper in het vlees. (..) Vergeet het dat iemand de hemel binnenkomt met een hart dat niet zijn naaste kan liefhebben als zichzelf, wie naaste ook mag zijn: moslim, jood, christen , atheïst, boeddist , communist , blank, zwart, arabier, chinees enz.....

Die Maria cultus is niet bijbels, er staat trouwens heel weinig geschreven over haar in de bijbel. Het is een katholiek dogma.
Straffer dat Jezus Schepper in vlees is ?? hahahah dit is wel grappig.

Ja, dat is u geloof en dat respecteer ik natuurlijk maar geen probleem om mijn geloof duidelijk te maken zodat men een vergelijking kan maken.

Volgens mij is (alé volgens de islam bedoel ik hèè) Jezus een boodschapper of profeet van de Enige God en hij is net zoals de profeten vóór hem: Abraham en Mozes.

Hij was een mens die zich moest onderwerpen aan de wil van Zijn scheper, dus een moslim in het Arabisch.

Lees in de bijbel: lukas 6:12

En het geschiedde in die dagen, dat Hij uitging naar den berg, om te bidden, en Hij bleef den nacht over in het gebed tot God.

Tot God héé

Johannes 5:30:

"Ik zoek niet mijn wil, maar de wil van Hem, die Mij gezonden heeft."

Citaat:
Gekomen om onze schuld en straf op Hem zelf neer te laten komen. Dat is pas liefde.
Echt liefde is da gei God lief hebt en zijn regels respecteert en niet hier bombarderen en hier liegen en daar overspel plegen en dan zeggen dat Jezus gekomen is om jouw schuld en straf op hem zelf neer te laten komen en bla bla bla..

NIKS ervan, jij bent verantwoordelijk voor je eigen, je bent diegen die vertantwoordelijk is voor hetgeen jij doet en verricht, je hebt verstand om na te denken maar ook de vrijheid gekregen om te kiezen goed of kwaad te doen.

Maar deze topic hier voor atheisten en jij mag ondertussen een rationele + traditionele (uit jouw bijbel) bewijs halen dat Jezus God is of gekomen om onze schuld en straf op Hem zelf neer te laten komen.

Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 23:25.
Oud 7 april 2008, 23:23   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Averroes
Dan gaan we zien welke brood is lekkerder en proper, niet met vingers gemaakt die vol staan met vuil.

Een goie bakker moet altijd zijn vingers knippen en altijd proper, schoon en in witte kleren. hhhhhhhahah
Het lijkt me dat u de vraag ontwijkt.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 23:24   #28
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En uitvinders dan?

Ga filosofie studeren.
lombas

Je bent geen atheist en volgens mij een agnost, dus gei twijfelt en je kan niet weten dat er God of geen God bestaat en bla bla bla ..

éh wel, reageer niet op mij want je moet twijfelen of ik besta en jij bent "iemand die (het) niet weet" dus hoe weet jij dat ik besta en dat ik hier berichtjes schrijf.

hahhahahh atheisten zijn tenminste te begrijpen want ze zeggen duidelijk "ik geloof niet in God", maar deze agnosten zijn echt verdwaald!

Ik weet het niet! ah ja reageer niet op berichtjes want je weet niet of er echt iemand is die dat geschreven heeft.

Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 23:26.
Oud 7 april 2008, 23:28   #29
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

hahhahaha ik ben ondertussen al een burger en geen vreemdeling ni meer
Oud 7 april 2008, 23:35   #30
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Waarom zou 'n atheist of ongelovige geen universele scheppingskracht kunnen aanvaarden, zonder de bijkomende toeters en bellen van een religie ?
Ieamand die in Scheper gelooft in geen atheist niet meer, maar jij hebt wel mensen en geleerden en wetenschappers die in Schepper geloven maa die:
- Aanhangen een religie
- Aanhangen geen religie
- Deïsme volgen

Citaat:
En waarom zou ik mijn geestelijke verwondering en spiritueel aanvoelen van m'n natuurlijke zelf en m'n omgeving laten versluieren, door zgn wetten en regels waarvan 'men zegt' dat ze door een 'god' gedicteert zijn ?
Ja, wat is dan de vraag dan ?

Citaat:
Aldus, kan een gelovige als jij met de hand op het hart zeggen, dat zijn religieus leven meer vervulling biedt dan de levende spiritualiteit van een ongelovige thomas ?
hhhhhhhhhhhhhhhhhh levende spiritualiteit van een atheist??
Pas wakker ofzo? vertel u dromen dan niet in een forum en ga eerst u gezicht wassen en douche nemen en wat eten en drinken beetje naar buiten en dan pas terug naar huis om te internetten klein mannetje.

Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 23:36.
Oud 7 april 2008, 23:37   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
éh wel, reageer niet op mij want je moet twijfelen of ik besta en jij bent "iemand die (het) niet weet" dus hoe weet jij dat ik besta en dat ik hier berichtjes schrijf.

hahhahahh atheisten zijn tenminste te begrijpen want ze zeggen duidelijk "ik geloof niet in God", maar deze agnosten zijn echt verdwaald!

Ik weet het niet! ah ja reageer niet op berichtjes want je weet niet of er echt iemand is die dat geschreven heeft.
Ik denk dat jij een probleem hebt ... met onderwijs.
Oud 7 april 2008, 23:38   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Zonder respect is er geen discussie mogelijk. shame on you.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 23:39   #33
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
---
Nieuw tussenwerpsel uitgevonden ?
Oud 7 april 2008, 23:40   #34
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij een probleem hebt ... met onderwijs.
he hé agnost, je mag zo iets niet zeggen want je weet het niet, jij moet twijfelen, uw credo beetje respecteren manneke en zeggen:

Ik kan niet weten of je wel of geen probleem hebt me onderwijs.

wuahahahah
Oud 7 april 2008, 23:41   #35
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

ikke respect geven
zie? ik heb op alle berichtjes gereageerd, ik ontwijk niemand.

Laatst gewijzigd door Averroes : 7 april 2008 om 23:44.
Oud 7 april 2008, 23:46   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
Nieuw tussenwerpsel uitgevonden ?
Ah! Het axiomatische verschil tussen "-" en "---"!
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 23:49   #37
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
agnost
Je hébt een probleem --- het heet kinderlijk proselytisme! Gefeliciteerd! Bereid u voor binnenkort en masse genegeerd te worden.

Laatst gewijzigd door lombas : 7 april 2008 om 23:51.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 23:50   #38
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard Uw ideologie is een dwaalleer

Man, ik heb medelijden met de verzuurde moslims die zichzelf en anderen opblazen en met de gematigde moslims die dat stilzwijgend dulden. En met de verdrukte vrouwen achter hun sluier.
En met de moslims in het algemeen: hun denken is misvormd door hun Koran die vol discriminerende en gewelddadige pasages staat.
Hun leer die hen wijsmaakt dat zij de goeden zijn en de anderen (ongelovigen) de slechten.
"Ik ben OK, Jij bent OK" is een gezonde houding.
"Ik ben niet Ok, jij bent OK" is een ziekelijke houding en
"IK ben OK en jij ben niet OK" is een misdadige houding.

De moslims denken dat ze beter zijn terwijl de Koran geen goede moraal bevat in tegenstelling met het Evangelie.
Hoe zij omgaan met hun profeet doet me huiveren, hij was een gewelddadig veldheer en door geweld kende hij succes, ogenschijnlijk. Als iemand onder de negatieve invloed staat van iemand anders die hem beheerst dan zegt men dat hij bezeten is.
Vanaf ten tijde van de Profeet heeft de Islam zich met geweld verspreid en dat is nu niet anders. Soms wel subtieler.
Jullie aanvaarden Christus niet zeg je; zijn jullie dan de voorspelde Antichrist die voor het einde van de wereld een tijdje zal heersen? Zo ja, Christus zal jullie overwinnen!
Je zou er wel bij varen! Het Christendom is de godsdienst van de Liefde.
De moslims vormen het woedekapitaal van de wereld, dat kunnen we bijna iedere dag zien in het journaal.

Vaak begaat de overheid de fout door te spreken van de gematigde moslims. De "gematigede moslims" houden zich gedeisd om geduld te worden.
Ja er zijn ook goede mensen onder de molims: de Ex-Moslims die met kennis van zaken het westen waarschuwen voor de gevaren van de islam, een verstandig mens kan het ook afleiden uit te toestand in Iran en Afganistan; om maar twee landen te noemen.
Zelf vind ik de islam in het westen niet kunnen omdat zij niet de scheiding tussen kerk en staat aanvaarden,
omdat ze geen godsdienstvrijheid dulden, er kan voor hen maar één godsdienst zijn.
Evenmin aanvaarden ze vrije menigsuiting.
Ze aanvaarden gewoon de vrijheid van het Westen niet dat ons zo gezegend heeft.
Ze misbruiken onze vrijheid en vrije menigsuiting om onze vrijheid af te nemen.

Je spreekt met respekt over de "mensen van het boek" (trouwens de bijbel is eerder een bilblitheek dan een boekske), waaram lees en beleef je de bijbel niet? Waarom zijn jullie zo tegen de Joden, het uitverkoren volk Gods?
Je aanvaardt dat toch, je aanvaardt wel Moses?!
Waarom bekeer je je dan niet tot het Christendom? Wordt de nieuwe Paulus!

Citaat:
Komt Allen tot Mij, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u verkwikken.
Neemt mijn juk op en leert van Mij, omdat Ik zachtmoedig ben en nederig van harte;
dan vindt gij rust voor uw zielen.
Want mijn juk is zacht, mijn last is licht.
(Mattheus 11:28-30 Canisius vertaling)
Einde citaat

Wat het Westen moet weten:
http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 23:55   #39
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

koolvis

Als je inhoudelijk op het onderwerpe van de topic wilt reageren dan ben jij welkom, maar hier jouw komedie praatjes komen verkopen is niet de beodeling hèé!
Oud 8 april 2008, 00:00   #40
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je hébt een probleem --- het heet kinderlijk proselytisme! Gefeliciteerd! Bereid u voor binnenkort en masse genegeerd te worden.

agnost

gelieve jezelf te respecteren man

Je zegt tegen mij da ik kinderlijk proselytisme ben ofzo iets, maar zo iets mag jij niet zeggen, jij bent agnost dus "iemand die (het) niet weet", jij moet twijfelen en niet zomaar over mij oordelen, ik kom hier in deze topic met atheisten discussieren en niet met agnosten hahahahah

Dus je moet schrijven "ik weet niet of jij bestaat" "ik kan niet weten of jij bestaat".

En trouwens het is proselitisme niet proselytisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be