Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2008, 13:04   #21
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
alle moslims doen dat, circe?

maar veralgemenen doen we niet?

Wanneer veralgemeen je volgens u Vlijm?Als er van de twee miljard moslims er ééntje bij is die niet-moslims geen "ongelovige honden" noemt kan je natuurlijk niet zeggen dat alle moslims zo denken,theoretisch heb je gelijk maar....ik merk bij u evenzeer "de gave" om te veralgemenen wanneer het over VB-ers gaat.Is het veralgemenen wanneer hun "heilig boek" het zo letterlijk steld?Wanneer de hoogste geestelijken van hun godsdienst het zo stellen?Wanneer de overgrote meerderheid van de aanhangers( gelovigen ) dit zo aanvoeld?
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 13:04   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eindelijk, de beledigingen, ge moest u echt inhouden hé.

en wil jij snappen dat het niet is omdat het in de Koran zou staan dat alle moslims dat effectief doet???? net zoals de Christenen niet alles doet wat in de Bijbel staat, om maar iets te zeggen natuurlijk.
de vraag ging er toch over dat de imam die het tegen die kinderen over "ongelovige honden" had, ineens niet voldoende NEDERLANDS had begrepen?

Hoe kon ie dan weten dat zijn koran zegt dat het effektief ongelovige honden zijn? (ik heb nog nergens gelezen dat ongelovige kinderen ongelovige puppies zouden zijn volgens de islamitische heilige boekjes)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 14:47   #23
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Verspil je energie daar toch niet aan.
inderdaad er zijn er hier op het forum die alle moslims honden noemen...

dus waarom zouden we onze tijd verspelen om hun van antwoord te dienen.

negeren die handel!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 14:56   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discus Bekijk bericht
Wanneer veralgemeen je volgens u Vlijm?Als er van de twee miljard moslims er ééntje bij is die niet-moslims geen "ongelovige honden" noemt kan je natuurlijk niet zeggen dat alle moslims zo denken,theoretisch heb je gelijk maar....ik merk bij u evenzeer "de gave" om te veralgemenen wanneer het over VB-ers gaat.Is het veralgemenen wanneer hun "heilig boek" het zo letterlijk steld?Wanneer de hoogste geestelijken van hun godsdienst het zo stellen?Wanneer de overgrote meerderheid van de aanhangers( gelovigen ) dit zo aanvoeld?
en waar heb ik de VB-ers vergealgemeend?

en hoeveel van de Europese moslims zouden effectief ongelovigen honden noemen? heb jij daar cijfers van? of op z'n minst een idee?
Oud 9 april 2008, 17:39   #25
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waar heb ik de VB-ers vergealgemeend?

en hoeveel van de Europese moslims zouden effectief ongelovigen honden noemen? heb jij daar cijfers van? of op z'n minst een idee?

Ik geloof niet dat er een groot verschil is tussen "europese" en andere zeg maar arabische moslims......met dat verschil dat het al dikwijls is gebleken dat de europese ( geëmigreerde ) moslim vaak nog "verstrakt" in zijn geloof.
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 15:38   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard VLAAMS BLOK, FORTUYN, VAN GOGH, WILDERS: vrije meningsuiting

Rechts wil schelden bij "vrije meningsuiting" klasseren, maar het schelden moet wel zo gaan uiteraard:

EENRICHTINGSVERKEER!

("Geiteneuker" kan, "kutmarokaan", "achterlijk", "islamofascist" kan, voor die heren kan dat allemaal, moet kunnen, is dat een heilig recht! -niet voor mij dus), maar "honden" KAN NIET!!

Nodeloos te zeggen dat IMO die imam
-zijn boekje grof te buiten ging
-niet representatief is
-geen haar beter is dan de blokkers, Fortuyn, Van Gogh, Wildiers & C°

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 april 2008 om 15:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 18:04   #27
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Rechts wil schelden bij "vrije meningsuiting" klasseren, maar het schelden moet wel zo gaan uiteraard:

EENRICHTINGSVERKEER!

("Geiteneuker" kan, "kutmarokaan", "achterlijk", "islamofascist" kan, voor die heren kan dat allemaal, moet kunnen, is dat een heilig recht! -niet voor mij dus), maar "honden" KAN NIET!!

-niet representatief is
en
- geen haar beter is dan progressieve kutfilosofen die systematisch aanzetten tot haat en onverdraagzaamheid tgo VB-ers en andere Vlamingen
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 22:36   #28
Winterhamer
Banneling

Standaard

Moskee Al Mohsinine
Meeuwenlaan 31-33
1021 HS
Amsterdam Noord

Tel.: 020 6342918
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 19:38   #29
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

EENRICHTINGSVERKEER!

-niet representatief is
Honden kan niet tegen kinderen. Geiteneuker, kutmarokaan, achterlijk, islamofascist trouwens ook niet. Is dat moeilijk te begrijpen? Ik vind überhaupt zo, dat iemand uitschelden weinig klasse heeft.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 23:46   #30
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Multicul is "cul" zonder wederzijds respect. Het water is diep, maar we kunnen toch zwemmen, right!? . Ieder zijn gedacht in de rest gaat op een ander kakken!
Oud 13 april 2008, 13:17   #31
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Moskee Al Mohsinine
Meeuwenlaan 31-33
1021 HS
Amsterdam Noord

Tel.: 020 6342918
Stuur ze een foto van een mooie hond
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 13:22   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nee; van een mooie ongelovige!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2008, 12:22   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

AIVD ziet dreiging moslimterrorisme toenemen

Gepubliceerd: vandaag 11:18
Update: vandaag 12:24

De dreiging van het internationale moslimterrorisme in Nederland is in de tweede helft van vorig jaar toegenomen. Bovendien neemt de AIVD een verschuiving waar in de islamitische fundamentalische strijd. Trainden de potentiële terroristen vroeger om in het buitenland te strijden, nu wordt er getraind om daarna terug te keren naar Nederland, schrijft de inlichtingendienst dinsdag in haar verslag over vorig jaar.

‘Kans op aanslag reëel’
De inlichtingendienst constateert dat Al-Qaida zich heeft hersteld in Pakistan en Iran. Uit die gebieden worden ook internationale terroristen aangestuurd. De oorlog in Afghanistan en Irak vormt samen met de positie van de Palestijnen een belangrijke inspiratiebron voor terroristen, stelt de AIVD.

Volgens de AIVD speelt internet een grote rol in radicaliseringsprocessen. Vrouwen spelen op internet een steeds grotere rol. Vooral jonge Nederlanders van Marokkaanse afkomst lijken ontvankelijk voor een radicale uitleg van de islam. De AIVD raamt het aantal aanhangers van het zogeheten salafisme in Nederland op een kleine dertigduizend.

De internationale rol van de AIVD is gegroeid, schrijft de dienst, die samenwerkt met 170 buitenlandse inlichtingendiensten. Zo zou de AIVD steeds vaker internationaal een voortrekkersrol spelen, iets wat onbekend is bij het grote publiek. "Zo zijn belangrijke, doorgaans niet publiek bekende successen geboekt", schrijft de AIVD.

http://www.depers.nl/binnenland/1950...-gegroeid.html

__________________________________________________ _______

Maar verder is er niks aan het handje. Blijven ontkennen mensen, blijven ontkennen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 16:40   #34
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfmoordterrorist zette afscheid dochtertje op video

Dat zelfmoordterroristen heel ver gaan voor hun overtuiging wisten we al, maar dat ze voor hun barbaarse daad zich een tedere vader kunnen tonen, is minder evident. Mohammad Sidique Khan, de oudste van de vier zelfmoorterroristen bij de aanslagen in Londen in juli 2005, nam een paar weken voor de gruwelijke aanval een videoboodschap op waarin hij afscheid neemt van zijn dochtertje. "Ik zie je ongelooflijk graag, maar ik moet dit echt doen", is de ontluisterende boodschap die de terrorist meegeeft.

Eerste stapjes
Als we niet wisten dat het over een meedogenloze terrorist ging, zouden we nog denken dat het een afscheid van een 'gewone' vader aan zijn dochtertje is net voor hij definitief vertrekt. "Ik ga je heel hard missen, ik zie je ongelooflijk graag. Jij bent het beste wat me ooit is overkomen. Ik was heel graag bij jou gebleven, vooral om je binnenkort je eerste stapjes te zien zetten."

Allah
En dan komt het voor elke weldenkende vader onbegrijpelijke gedeelte. "Hoe graag ik ook bij jou wil blijven, ik moet dit doen voor onze toekomst. Op lange termijn is dit het beste voor ons. Het belangrijkste is dat ik je toevertrouw aan Allah, die ik voor jou zal laten zorgen. Wat ik nu ga doen, doe ik voor de islam en niet voor materialistische of andere voordelen."

Zeven doden
Even later stelt Sidique Khan zijn dochtertje voor aan enkele andere zelfmoordterroristen waarmee hij enkele maanden later de aanslagen in Londen zou plegen. Daarbij vielen 52 doden en meer dan 700 gewonden. Khan zelf deed een metrostel ontploffen aan Edgware Road Station. Daarbij vielen zeven doden onder wie hijzelf. Twee maanden later zond Al Jazeera een opgenomen videoboodschap uit van Kahn waarin hij de redenen van de aanslagen uitlegde. Voor zijn dochtertje had de terrorist dus een eigen versie gemaakt. (kh)
HLN 25/04/08 14u23
Zou het eurootje nu nog niet beginnen vallen bij de aanhangers van de Linkse Kerk, als ze deze tekst en toelichting van een verrijker van het zelfontploffende type gelezen hebben?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 19:33   #35
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Alle ongelovigen zijn honden --- maar zijn alle honden ook ongelovig?

Dat is de wezenlijke vraag, me dunkt.
Tja, das heel filosofisch gevraagd..
Ik denk da meer honden geloviger zijn dan die " ongelovige" honden.

Wat zou daarmee bedoeld zijn ??
Oud 29 april 2008, 23:20   #36
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

Eerlijk gezegd geloof ik in honden op twee poten, die zeer gelovig zijn. Gelovige honden dus...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 17:34   #37
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

wafwaf
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 17:40   #38
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lombas ge neemt me de woorden uit de mond ! Lang geleden toen ik nog een jaar of 20 was had mijn zuster een hond (beige boxer) die me voortdurend trachtte te bekeren tot zijn geloof.

Hij was nogal consequent : hij kon vliegen vangen door ze op te happen, maar liet ze daarna altijd weer vliegen door zijn muil open te sperren. Bovendien was hij bevriend met 2 katten (hij hield ze waarschijnlijk voor zijn ouders), maar dat is hem duur te staan gekomen : vrolijk, kwispelend liep hij eens op een katachtige af en die heeft hem toen nogal gekrabd. sindsien is hij gaan ketteren en dat heeft ook op mij een noodlottig effect gehad.

Ik heb gisterenavond nogal genoten bij Pauw en Witteman met die nieuwe Nederlandse Koranvertaling - heerlijke kerel die schrijver ! (een ongelovige hond bovendien dacht ik zo...)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 17:43   #39
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zou het eurootje nu nog niet beginnen vallen bij de aanhangers van de Linkse Kerk, als ze deze tekst en toelichting van een verrijker van het zelfontploffende type gelezen hebben?
Bij die katholieken en protestanten in Noord-Ierland met hun aanslagen op pubs en kerkhoven, bij de profeet Jones met zijn zelfmoordacties op Jonestown,
bij de echte polygame mormonen met hun pedofiele praktijken enz.. is mijn kerkelijke munt al lang gevallen.

Hoe herkent men goede profeten en kan men een onderscheid tussen goede en valse profetgen maken ?
Zoals men aan de vrucht de boom kent.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 15:08   #40
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Ik veronderstel dat de uitspraak van de voorzitter van de moskee het gevolg is van het commentaar toen de Koran voor het eerst werd geopenbaard: "Geen hond die dat gelooft!"
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be