![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Tja in ons land moet een fietser niets kennen van het verkeersreglement. Geen enkele theoretische of practische proef wordt er opgelegd.. Verplicht maken, in het onderwijsprogramma vanaf het 1ste jaar lager onderwijs! Maar ja de les godsdienst is belangrijker hoor!
Ik ben trouwens voorstander voor tijdelijk rijbewijzen. Telkens een theoretisch examen elke 2jaar zou wel nuttig zijn. Maar ja dan moet mijnheer de minister ook die proef afleggen en dat kan niet kunnen natuurlijk.
![]() |
#22 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Natuurlijk belangrijker natuuuuuuuurlijk, maar da wil ni zeggen da veiligheidsles niet belangrijk is, misschien ook tijdens religie les zelf. Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 20:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nog een geluk dat de doodbrave, boetevrezende automobilisten steevast het goede voorbeeld geven en zich voorbeeldig aan de verkeersregels houden, dit in tegenstelling tot de waanzinnige fietsers die, met het schuim op hun lippen, zoveel mogelijk slachtoffers trachten mee te sleuren in hun doodsdrang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja ja , maar als je met fiets rijdt dan zal je anders moeten zeggen, niet zomaar iets roepen en zeggen : "het is te wijten aan gedrag van fietsers".
Laatst gewijzigd door Averroes : 10 april 2008 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() om tot een logische discussie te komen zouden we cijfers moeten hebben van het aantal keer dat die fietser zelf in fout was bij een ongeval, er zouden er ongetwijfeld velen raar opkijken.
het probleem is dat zij zwakke weggebruikers zijn, als ik morgen een fietser omverrijd, die ineens op de weg voor mijn wagen komt zonder reden, ben ik in mijn recht en zal de fietser de schade aan mijn voertuig betalen, doch komt hij hierbij zwaar ten val zal ik de kosten voor zijn verzorging moeten dragen, totale onlogica me dunkt. ik ben mij bewust van het feit dat sommige automobilisten de fietsers echt in gevaar brengen doch het omgekeerde is minstens even waar. en dan maar afgeven op de automobilisten. een strengere wetgeving inzake en de term "zwakke weggebruiker" laten wegvallen, gecombineerd met vele en strenge kontroles en ik ben ervan overtuigt dat het aantal, al dan niet dodelijke, ongevallen met fietsers aanzienlijk zal verminderen.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten we in staat zijn 'time' minder gelijk te stellen met 'money', dan zouden we deze 'colateral damage' beter kunnen beperken.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 april 2008 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ja gewoon te veel materialisme!!
minder materialsme kan een oplossing zijn maar overdreven spiritualiteit is ook een probleem. de oplossing is een geloof en een way of life zoals islam: intervenieert tussen materialisme en spiritualiteit. bemiddelt tussen individu en maatschappij.
![]() |
#28 |
|
![]() Es kijken wat we al hebben:
- Fietsers kankeren terecht op automobilisten en truckers. - Truckers kankeren terecht op fietsers en automobilisten. - Automobilisten kankeren terecht op fietsers, truckers en andere automobilisten. En iedereen is uiteraard overtuigd van zijn gelijk. Uitzichtloos debat eigenlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ja da's waar beste kiko
![]() |
#30 |
|
![]() Consequent met de SUV draad, stel ik voor dat we na dit bericht ijveren voor aan afschaffen van de verkoop ven fietsen, gekoppeld aan een zeer zware belasting van degenen die er nu al een hebben.
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() ²
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En durve ze nog met die bekende "vinger" zwaaien als ze der bekans onder ligge. Het is me gelukkig nog nie gebeurd omdak er voortaan rekening mee hou. Zwakke weggebruikers ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet dringend eens beginnen met de heropvoeding van een flink deel van die zogenaamde "zwakke weggebruikers" en pas nadien bepaalde conclusies proberen te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() men zou al kunnen beginnen om blokleden te verbieden om met auto te rijden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hopelijk krijgt Dhr. Etienne Schouppe, staatssecretaris voor verkeer, die maatregel van het verplicht rijles volgen bij een erkende rijschool erdoor. Als ik sommige ouders hun kinderen zie leren rijden, hou ik m'n hart vast ! Vele zware ongevallen met jongeren zullen vermeden worden en een betere rijstijl wordt aangeleerd. Maak dat populistisch werk, vrije rijopleiding ten onrechte 'versoepelen', van onze lieve Renaat Landuyt maar onmiddellijk ongedaan !!! |
|
![]() |
![]() |