Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2008, 19:40   #21
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Tja in ons land moet een fietser niets kennen van het verkeersreglement. Geen enkele theoretische of practische proef wordt er opgelegd.. Verplicht maken, in het onderwijsprogramma vanaf het 1ste jaar lager onderwijs! Maar ja de les godsdienst is belangrijker hoor!
Ik ben trouwens voorstander voor tijdelijk rijbewijzen. Telkens een theoretisch examen elke 2jaar zou wel nuttig zijn. Maar ja dan moet mijnheer de minister ook die proef afleggen en dat kan niet kunnen natuurlijk.
Oud 9 april 2008, 20:33   #22
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Tja in ons land moet een fietser niets kennen van het verkeersreglement. Geen enkele theoretische of practische proef wordt er opgelegd.. Verplicht maken, in het onderwijsprogramma vanaf het 1ste jaar lager onderwijs! Maar ja de les godsdienst is belangrijker hoor!
Zelfmoord bij jongeren, hoe verklaren?

Natuurlijk belangrijker natuuuuuuuurlijk
, maar da wil ni zeggen da veiligheidsles niet belangrijk is, misschien ook tijdens religie les zelf.

Citaat:
Ik ben trouwens voorstander voor tijdelijk rijbewijzen. Telkens een theoretisch examen elke 2jaar zou wel nuttig zijn. Maar ja dan moet mijnheer de minister ook die proef afleggen en dat kan niet kunnen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 20:34.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 21:08   #23
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Indien er dagelijks zoveel fietsers het slachtoffer zijn van ongevallen,dat is te wijten aan het feit dat ze zich zo superieur gedragen.
Voil�*, dat weten we dus ook weer al.

Nog een geluk dat de doodbrave, boetevrezende automobilisten steevast het goede voorbeeld geven en zich voorbeeldig aan de verkeersregels houden, dit in tegenstelling tot de waanzinnige fietsers die, met het schuim op hun lippen, zoveel mogelijk slachtoffers trachten mee te sleuren in hun doodsdrang.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 20:37   #24
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ja ja , maar als je met fiets rijdt dan zal je anders moeten zeggen, niet zomaar iets roepen en zeggen : "het is te wijten aan gedrag van fietsers".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
ik haat het om met de fiets te rijden, hoeveel keer ik al bijna ben opgeschept kan ik niet meer bijhouden. Rijd maar eens een rond punt op met uw fietske, voordat ge het weet hebben ze u mee als ze afdraaien.

Laatst gewijzigd door Averroes : 10 april 2008 om 20:37.
Oud 13 april 2008, 12:12   #25
delcom
Burgemeester

Standaard

om tot een logische discussie te komen zouden we cijfers moeten hebben van het aantal keer dat die fietser zelf in fout was bij een ongeval, er zouden er ongetwijfeld velen raar opkijken.

het probleem is dat zij zwakke weggebruikers zijn, als ik morgen een fietser omverrijd, die ineens op de weg voor mijn wagen komt zonder reden, ben ik in mijn recht en zal de fietser de schade aan mijn voertuig betalen, doch komt hij hierbij zwaar ten val zal ik de kosten voor zijn verzorging moeten dragen, totale onlogica me dunkt.

ik ben mij bewust van het feit dat sommige automobilisten de fietsers echt in gevaar brengen doch het omgekeerde is minstens even waar. en dan maar afgeven op de automobilisten.

een strengere wetgeving inzake en de term "zwakke weggebruiker" laten wegvallen, gecombineerd met vele en strenge kontroles en ik ben ervan overtuigt dat het aantal, al dan niet dodelijke, ongevallen met fietsers aanzienlijk zal verminderen.
Oud 13 april 2008, 14:40   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Moesten we in staat zijn 'time' minder gelijk te stellen met 'money', dan zouden we deze 'colateral damage' beter kunnen beperken.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 april 2008 om 14:41.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 15:16   #27
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

ja gewoon te veel materialisme!!
minder materialsme kan een oplossing zijn maar overdreven spiritualiteit is ook een probleem.

de oplossing is een geloof en een way of life zoals islam:

intervenieert tussen materialisme en spiritualiteit.
bemiddelt tussen individu en maatschappij.
Oud 13 april 2008, 17:26   #28
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Es kijken wat we al hebben:

- Fietsers kankeren terecht op automobilisten en truckers.

- Truckers kankeren terecht op fietsers en automobilisten.

- Automobilisten kankeren terecht op fietsers, truckers en andere automobilisten.

En iedereen is uiteraard overtuigd van zijn gelijk. Uitzichtloos debat eigenlijk.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 18:35   #29
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

ja da's waar beste kiko
Oud 15 april 2008, 13:36   #30
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Consequent met de SUV draad, stel ik voor dat we na dit bericht ijveren voor aan afschaffen van de verkoop ven fietsen, gekoppeld aan een zeer zware belasting van degenen die er nu al een hebben.
Oud 15 april 2008, 14:37   #31
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Consequent met de SUV draad, stel ik voor dat we na dit bericht ijveren voor aan afschaffen van de verkoop ven fietsen, gekoppeld aan een zeer zware belasting van degenen die er nu al een hebben.
²
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 15:55   #32
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian Bekijk bericht
Hoe kan het ook anders als ze rijden alsof de weg voor hun alleen is gemaakt.
Met 4 of 6 naast elkaar met een sigaret in hunne smoel zoals die Marlboro man, de stoere uithangen.
Tegenliggers moeten maar opzij gaan en als "zwakke weggebruiker" denken ze natuurlijk alles te mogen.
Een rood licht telt vaak niet voor hen.
dichte spoorwegovergangen zijn er enkel voor de vierwielers, de fietserkes laveren graag tussen de gesloten slagbomen want wederom, voor hen telt die zever niet.

Fietserkes moeten geen richting meer aangeven met hunne arm want je moet je beide handjes aan het stuur houden...dus ze veranderen zonder waarschuwing van richting, en gij in uwen autooke moet dat maar rieken en alles toegooien!

Etc etc etc

En dan verbaasd zijn als er accidenten gebeuren.
Fucking wielernozems!!!
Das een hele preek en daarbij nog dit nie vergeten. Ik fiets veel en rij ook mee den otto. Maar op een rondpunt verwacht ik niet dat die velokes, als ik het rondpunt verlaat, uit de tegengestelde richting (links van mij) op die rotonde af komen. Ik kijk rechts en hou wel ze zebraa's int oog voor voetgangers uit beide kante, maar verwacht gene velo van LINKS.
En durve ze nog met die bekende "vinger" zwaaien als ze der bekans onder ligge. Het is me gelukkig nog nie gebeurd omdak er voortaan rekening mee hou.
Zwakke weggebruikers , mijn botte...
Oud 1 mei 2008, 16:30   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Fietsers nemen het niet altijd zo nauw met het verkeersreglement hé Met meer of 4 naast elkaar rijden, zonder licht rijden, oversteken zonder te kijken of te signaleren naar achterliggers, ...
Inderdaad, er zitten er tussen die echt Russische roulette spelen in het verkeer... maar moord en brand gaan schreeuwen als ze krijgen wat ze zochten... Als ze nog kunnen schreeuwen uiteraard. Anders steken ze hun middenvinger op ten teken dat alles ok is...

Men moet dringend eens beginnen met de heropvoeding van een flink deel van die zogenaamde "zwakke weggebruikers" en pas nadien bepaalde conclusies proberen te trekken.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 16:45   #34
sus antigoon
Banneling

Standaard

men zou al kunnen beginnen om blokleden te verbieden om met auto te rijden
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 16:46   #35
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, er zitten er tussen die echt Russische roulette spelen in het verkeer... maar moord en brand gaan schreeuwen als ze krijgen wat ze zochten... Als ze nog kunnen schreeuwen uiteraard. Anders steken ze hun middenvinger op ten teken dat alles ok is...

Men moet dringend eens beginnen met de heropvoeding van een flink deel van die zogenaamde "zwakke weggebruikers" en pas nadien bepaalde conclusies proberen te trekken.
De onveilige verkeerssituatie is een combinatie van zowel onverantwoorde zwakke weggebruikers als 'zotten' en egotrippers achter het stuur. Als iedereen wat meer clementie zou hebben en wat meer inlevingsvermogen in 'de andere weggebruiker' kan 80 % van de ongevallen vermeden worden. Ergerlijkste tendensen in de stad: auto's die op fiets-, voet- en zebrapaden geparkeerd staan, denken dat de voorrangsregels niet voor hen gelden, fietsers die op het voetpad rijden en voetgangers die zonder kijken de straat (niet op het zebrapad oversteken). Verder zouden de vrachtwagens, als doorgaand verkeer, uit de woonkernen moeten gebannen worden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 16:54   #36
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
+ oudere (lees bejaarde) chauffeurs elke twee jaar een praktische proef laten doen en hun reactiesnelheid testen, evenals medische check-up ! Als je sommige ouderen achter het stuur ziet sukkelen, is dit niet meer verantwoord. Waarmee ik de houding van sommige jonge 'veulens' niet wil vergoeilijken, maar dat 'ander' mag ook eens aangekaart worden.

Hopelijk krijgt Dhr. Etienne Schouppe, staatssecretaris voor verkeer, die maatregel van het verplicht rijles volgen bij een erkende rijschool erdoor. Als ik sommige ouders hun kinderen zie leren rijden, hou ik m'n hart vast ! Vele zware ongevallen met jongeren zullen vermeden worden en een betere rijstijl wordt aangeleerd. Maak dat populistisch werk, vrije rijopleiding ten onrechte 'versoepelen', van onze lieve Renaat Landuyt maar onmiddellijk ongedaan !!!
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be