Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2008, 22:29   #21
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Aaaaaah, ik dacht het wel dat het onze schuld was
Natuurlijk. Van wie anders? De NWO?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 22:43   #22
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoezo? ZIJN DIE VIRUSSEN GEËVOLUEERD??????? Hoe is het mogelijk?
micro-evolutie ...... van virus tot virus ze zijn niet veranderd in een mens hoor. Ik vrees zelfs dat het om degeneratie gaat en dus om een verlies van informatie wat het tegengestelde is van evolutie.

Laatst gewijzigd door dirk001 : 9 april 2008 om 22:45.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 23:27   #23
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
micro-evolutie ...... van virus tot virus ze zijn niet veranderd in een mens hoor. Ik vrees zelfs dat het om degeneratie gaat en dus om een verlies van informatie wat het tegengestelde is van evolutie.
waarom degeneratie? Ze zijn het toppunt van efficientie: alles wat ze gemeen hebben met de gastheercel (en dus kunnen overnemen na het onder controle krijgen van die gastheercel) hebben ze uitgestoten, en enkel maar wat niet terug te vinden is in de gastheercel (en ze dus zelf moeten maken), behouden.

en evolutie is evolutie. Tis niet omdat je er een term voor plakt, dat het ineens een andere betekenis krijgt.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 23:47   #24
Averroes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Heeft één van jullie enig idee waarom jullie godheid of ID in feite het buikgriepvirus heeft geschapen?
Circe,

Eerst en vooral, veel beterschap en goed gezondheid toegewenst.

Ten tweede, ik heb een commentaar te geven over het woord "creationist" want als jij hiermee iemand bedoelt die "evolutie" verwerpt dan ben ik geen "creationist" ook al geloof ik in de schepper, ik zie altijd een verschill tussen "schepper-evolutie" en "toeval-evolutie".

Ten derde, ik zou graag eerst willen weten wat de rede is, die deze vraag teweegbrengt. Wil je iets bewijzen of is het gewoon een vraag?

Stel jij deze vraag om te claimen dat er geen Schepper is ofzo?
Feit dat virus, armoede, natuurlijke rampen en andere dingen bestaan wil niet zeggen dat er geen Schepper is die alles geschapen heeft (die alle wetten geschapen heeft die verder van alles en nog wat kunnen veroorzaken).

De Schepper heeft alles geschapen en met alles bedoel ik altijd: alles wat geschapen is, alles wat verandert, alles wat nieuw is, alles wat veroorzaakt is ..dus Schepper zelf is niet geschapen (zijn bestaan is een must, die niet veroorzaakt is) .. de Schepper is de Eerste en de Enige die Uniek is, die is niet veroorzaakt en Hij is de Eerste zonder begin en de Laatste zonder einde.

Je leeft maar je hebt het denkvermogen en dus in staat om te kunnen nadenken, daarnast heb je de vrijheid om te kunnsen beslissen, je kan beslissen om te trouwen, om te werken, om te leren en zelfs om suïcide te plegen .. dus je hebt altijd de oorzak en hetgeen dat veroorzaakt is .. je moet jezelf beschermen tegen diefstal, analfabetisme, gevaar en ook tegen de ziektes = Dit is het leven, als alles gelijk is en dus geen kleuren en geen dieren en geen stenen maar alles plat en gelijk, zoals bijvoorbeeld alles wat er besta zijn gewonen stenen die gelijk zijn, zo iets is geen leven, allemaal rijk, allemaam de hulp en bronnen van andere niet nodig hebben of allemaal mannen of allemaal vrouwen = geen leven!.

Dit is de wil van de Schepper, het gaat dus om Zijn wil die de natuur op een manier heeft geschapen dat er miljoenen natuurlijke georganiseerde en zeer complexe wetten zijn die met elkaar verboden zijn en met elkaar perfect samenwerken en functies uitwisselen binnenin ons lichaam. Het einde is natuurlijk dood gaan en dit geldt niet alleen voor de mens, maar voor heel het bestaan zal op een dag vernietigd worden.
De Wil van God is zo dat dit leven niet bedoeld is om paradijs te zijn, waar alles in orde is, dat is een ander leven: het hiernamaals.
Hoe weet ik dit?
Eerst weet ik met mijn verstand dat er een Schepper bestaat die mij geschapen heeft (de wetten in vader en in mijn moeder, die na het hebben van gemeenschap mij op aarde konden zetten mogelijk maakte), deze God laat mij ook niet verdwalen, hij gaf mij verstand waarmee ik kan nadenken en bewust vrijheid om te kiezen, daarna boodschappers-mensen naar mij gestuurd om mij te waarschuwen.
Waarom dan een boodschap of boodschapper (profeet)?
Met mijn verstand kan ik iets beperkt bereieken zoals het bestaan van Scheper, zijn attributen, zijn absolute eenheid en zijn boodschap identificeren, maar de waarheid volledig kan niemand met zijn verstand ontdekken omwille van het feit dat menselijk verstand zich kan vergissen, vergeten en niet foutloos is.

Ja, dus de Wil van de Schepper .. maar achter alles is er een wijsheid, .. wat de mens veroorzaakt zoals het uitvoeren van guerrilla, diefstal en onrecht installeren .. dat zijn de mensen die dat veroorzaken met hun eigen vrijheid .. maar de Wil van de Schepper is dat de mens geschapen wordt met wil dus vrijheid om te kiezen en verstand om te kunnen nadenken.

De Wil van de Schepper en achter alles bestaat er een wijsheid waarom het zo of zo is .. soms kunnen we dat weten door na te denken of door middel van chappelijke proefneming, maar vaak kunnen we dat ook niet weten en als we dat niet weten dan wil het niet zeggen dat er geen wijsheid erachter zit, maar het is gewoon een bewijs dat we het (nog) niet kunnen weten.

De Wil van de Schepper en achter alles is er een wijsheid.

Laatst gewijzigd door Averroes : 9 april 2008 om 23:51.
Averroes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 07:43   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Averroes jongen, ik wil je dat allemaal nog eens horen uitleggen als jij van het ene toilet naar het andere huppelt.
Citaat:
Stel jij deze vraag om te claimen dat er geen Schepper is ofzo?
tuurlijk niet! ik wil dat hij tevoorschijnkomt zodat ik hem onder zijn voeten kan geven tiens.

En dan nog de clue: IEDEREEN valt kilo's af met buikgriep.... ik niet!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 08:29   #26
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Micro-evolutie? Ah ja, dat pseudo-argument van creationisten als ze geconfronteerd worden met evolutie in de praktijk.
Oud 10 april 2008, 08:30   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Micro-evolutie? Ah ja, dat pseudo-argument van creationisten als ze geconfronteerd worden met evolutie in de praktijk.
dacht ik ook al

misschien kunnen ze er ook versie 6.3 van maken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 april 2008, 11:07   #28
cor
Minister

Standaard

Citaat:
zit ik ze nog zelf te reproduceren ook!
't Wordt tijd dat je je cellen eens onder controle leert houden. Ordnung muss sein!
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2008, 11:12   #29
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Niet opgeven, meiske, meer toiletten aandoen, meer!
Oud 15 april 2008, 14:20   #30
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
God heeft de mens genetisch perfect geschapen.
Als ge dat echt denkt dan zit ge er toch wel HEEL ver naast.
Ons genoom zit letterlijk vol met fouten.
Een voorbeeld: er is een of andere variant van erfelijke blindheid die men heeft kunnen traceren tot een mutatie die zich ergens in de 19e eeuw heeft voorgedaan (m.a.w. ze weten wie de eerste persoon met die ziekte was).
Elke persoon heeft ook tientallen recessieve allelen lethaal zijn. Dat wil zeggen: als je een kind maakt met een persoon die ook dat lethale gen heeft, hebt ge een kind dat niet levensvatbaar is of zeer vroeg in de ontwikkeling sterft.

Citaat:
Hoezo "ziektes"? een virus is toch een BEEST hé? allez, een soort van toch?Of vergis ik me nu weer met een bacterie?
Een virus is noch een beest, noch een plant, noch een bacterie, noch een schimmel. Het is ook noch dood, noch levend
Het is een beetje DNA of RNA dat ingekapseld zit in een eiwitmantel. Als het een levende cel in komt, gaan de mechanismen van de cel van de gastheer zorgen dat het genetische materiaal (DNA of RNA) van het virus afgelezen en gereproduceerd wordt, en dat zegt basically: "maak mijzelf".
Dus je zou kunnen zeggen dat het pas tot leven komt als het in een andere levende cel komt.
"Virus" is trouwens oud Grieks voor vergif, dacht ik (wat het in zekere zin ook is).

Citaat:
Hij heeft dus alles in de eerste 6 dagen geschapen (alles is alles dus ook virussen en dergelijke ).
Er zijn virii waarvan met weet dat ze maar heel recent ontstaan zijn. En bovendien zijn RNA-virussen zodanig labiel dat ze sneller muteren dan hun schaduw, om het maar plastisch uit te drukken.

Citaat:
maar enkel goede en dat ze dus geen ziekte, lijden of dood veroorzaakten
Oh please, het hele concept van een virus is dat het teert op andere cellen. Wat ge wel hebt dat is dat ook "slechte" organismen hun plaats hebben in het ecosysteem (de natuur kent geen "goed" of "slecht"). Vliegen b.v. zijn belangrijke opruimers van de natuur, virussen en bacteriën schakelen zo ook de zwakkere organismen uit enzovoort...

Citaat:
Om een dier te zijn volgens de bijbel moet je bloed hebben
Een dier is een meercellig, eukaryoot, heterotroof organisme dat in zijn ontwikkeling het gastrulatieproces doormaakt (=holtevorming, eenvoudig gezegd). Een plant b.v. is autotroof of heteroautotroof en kent géén gastrulatie. Schimmels (en dus ook champignons en gisten) zijn heterotroof en dikaryoot, en bacteriën en zijn ééncellig.
Virussen zitten niet eens in dit classificatiesysteem van levende wezens!

[quote]ls we over het griepvirus spreken moeten we toch wel 1 heel belangrijke opmerking maken en dat is de volgende ..... dat virus komt tot stand door een kruising van een eendevirus en een varkensvirus en daarna gaat het nieuwe virus over van dier tot mens [quote]

Ge haalt zaken door elkaar. Er zijn ten eerste verschillende stammen van Influenza, en ten tweede heeft dat met die varkens iets te maken met een ander lid van de Orthomyxoviridae (ofzoiets familie van Influenza dus). En hell, misschien komt het ook wel ooit van varkens, maar nu dat het virus onder mensen is, gaat ge de griep absoluut niet meer stoppen door geen varkensvlees meer te eten.

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 15 april 2008 om 14:21.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 15:04   #31
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Als ge dat echt denkt dan zit ge er toch wel HEEL ver naast.
Ter verduidelijking voor u en Pindar: post was ironisch bedoeld.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 15:14   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Niet opgeven, meiske, meer toiletten aandoen, meer!
Standvastig als ik ben, ben ik nu de tweede week ingegaan.
Ondertussen drie kilo afgevallen.

Gisteren gelezen dat rode wijn ook stop-effect had. Onmiddellijk uitgetest natuurlijk, en jawel vandaag nog maar vier keer toilet bezocht. Vanavond weer een flesje!

@ Ars_Nova: bedankt voor je zeer interessante uitleg.

Oud 15 april 2008, 16:10   #33
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Gisteren gelezen dat rode wijn ook stop-effect had.
Ja, rijst is hedentendage niet meer betaalbaar!

En drie kilo van de hoeveel? (dan kan ik schatten hoeveel flessen rode wijn je nog moet drinken).
Oud 16 april 2008, 00:14   #34
nero1
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Ja, rijst is hedentendage niet meer betaalbaar!

En drie kilo van de hoeveel? (dan kan ik schatten hoeveel flessen rode wijn je nog moet drinken).
haha, deze hele thread is schitterend

rijst en goud zijn onbetaalbaar, hmmm

Fantastisch als ze in de hemel van "rijstpap met gouden lepeltjes" overstappen op cornflakes, zal er wel een "profeet" moeten afkomen om deze evolutie mee te delen.
Ik kijk er naar uit, die kan dan eindelijk alles verduidelijken (als hij niet meewerkt, kunnen we hem nog altijd "k****" oh crap, dit zouden sommigen als een belediging kunnen opvatten, ik zal er maar "kietelen" van maken )
nero1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 00:16   #35
nero1
Burger

Standaard

Citaat:
Averroes jongen, ik wil je dat allemaal nog eens horen uitleggen als jij van het ene toilet naar het andere huppelt.

tuurlijk niet! ik wil dat hij tevoorschijnkomt zodat ik hem onder zijn voeten kan geven tiens.

nero1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be