![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Mensen hebben die toestemming. Alleen mogen de meeste dat niet met wapens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee zeg nu eens eerlijk, wat heb je er nu aan om die man 4 jaar in de gevangenis te gaan steken? Onze eigenste Flor Konings parlementariër-verkeersveiligheid-blabla is ook gepakt met een half stuk in zijn kraag. Wat krijgt die? Een blaam en het is gedaan. Natuurlijk de antecedenten van het verleden komen telkens opnieuw boven. Is dat eerlijk? is een straf dan iets dat telkens moet verzwaard worden en verlengt? Komt er dan nooit een einde aan een straf? Uiteindelijk is het puur logisch dat je u van niks nog wat aantrekt als zulke straffen hebt gehad en toch geen enkel uitzicht krijgt op herstel. Maar dat snappen zullen velen nooit kunnen.
![]() |
![]() |
#24 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iets anders is echter wel het in mijn ogen verderfelijke "ervoor kiezen" geen gebruik te maken van mogelijkheden door de Wet bepaald. Voorbeeldje, vandaag op radio-1: Mw Albayrak heeft "ervoor gekozen" om ca. 700 illegale buitenlanders die zich, afgaand op een hoax over (alwéér) een nieuw generaal pardon, hadden aangemeld, NIET te detineren; de hoax is ontzenuwd en ca. 300 zijn alweer teruggedoken in de illegaliteit. Citaat:
Citaat:
Voor een keer dan, een poginkje tot cijfermatig voorbeeld: Leg minimumstraffen wettelijk vast. Indien 7 personen "in vereniging" geweld plegen en bijvoorbeeld 1 persoon daarbij doden, dan de som van de opgelegde straffen MINIMAAL 7x de op het vergrijp staande minimumstraf laten bedragen; zijn er 2 slachtoffers, dan 7x2 = 14. De verdere verdeling over de "groep" overlaten aan de Rechter, zolang het Minimum-Totaal maar niet wordt onderschreden.
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ik ben geneigd, mensen die zulke ideeën aanhangen als niet ongevaarlijk te beschouwen.
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk zo dat zoiets in Nederland nooit erdoor zou komen. De mensen daar zouden beschaamd zijn. Ik weet wel, Willem hoort me niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 april 2008 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat hij eens over kop gaat met zijn auto? Kan u ook overkomen hé.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 april 2008 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Nee, even anders en dat weet jij best. Klapwiekend van drank en drugs levensgevaarlijke rijtoeren uithalen na toch al overvloedige voorbestraffingen voor allerhande criminaliteit. De maatschappij moet zich beschermen tegen zulken.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja. Rest de vraag wat je daarmee met 4 jaar in de cel zal opgelost hebben uiteindelijk. Al eens in een cel gezeten? En met 4 jaar voor de boeg? Dat is echt heel erg lang hoor. En als hij vrijkomt, na x aantal jaren...kan je hem met die 4 extra jaren op zijn palmares als nog gevaarlijker gaan beschouwen voor de volgende keer. En zo gaat dat dus altijd maar een stapje verder. En dan verwacht je dat hij, blut, berooid, zonder werk, zonder huis, zonder gezin en waarschijnlijk zonder vrienden heel braaf gaat nestelen in zijn zetel om daar vervolgens niet meer uit te komen. Veel opgelost. Goe bezig.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 april 2008 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Waarom worden mensen niet gewoon verbannen IPV opgesloten?
Opsluiten betekent dat mensen bezit zijn van een samenleving of overheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal iets met referentiekader te maken hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even wachten tot de C130 vol is, en de hele bups zonder parachute dumpen op de banningslokatie. Maar, waar wil je je die misdadigers naar toe verbannen? Nederland? Birma? Siberië? Het midden van het Darien gebied? Paaseiland? En hoe ga je vermijden dat die misdadigers met willekeurige methode X terugkeren?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 april 2008 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga mezelf tot de gemeenschap brengen waar ik de sterkste ben, en dan ben ik de baas. Mits wat goed bestuur kan ik dan meer mensen onder mijn "bewind" brengen die het goed hebben. Met die groep "goedhebbers" kan ik meer kleinere groepen verplichten te doen wat ik wil. Anarchie werkt niet. Want zeer snel komt er orde, al was het maar door de menselijke eigenschap van hebzucht.
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat anarchie het recht van de sterkste is.