![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat mijn beste Piano zou ik niet zeggen.
Zowel Babeth als ik verwijzen naar het feit dat als je niks misdoet, je niks te vrezen zou moeten hebben. Met het verschil dat ik ervan uit ga dat de nieuwe regeltjes rondom verkeer zodanig opgesteld zijn dat men naar willekeur boetes kan uitschrijven. En toch zijn Babeth en ik hier, ook door jou, hier bestempeld als Vlaams Blokkers.
|
|
|
#23 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Gouverneur
|
We zullen in ieder geval wel snel gaan merken hoe het verkeer zich gaat aanpassen. Na de eerste boete zul je wel beter opletten. Ik vroeg me trouwens al lang af waarom ik wel die snelheidsborden zie en anderen niet, waarom ik wel tijdig afrem en anderen niet. Maar ja, volgens die anderen rij ik dan ook veel te traag, hinder ik de vooruitgang van het verkeer en moet ik maar gewoon maken dat ik voor hun neus weg ben. Hm.
|
|
|
#25 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Vlaams Blok wil meer politie op straat tegen straatcriminaliteit en meer snelheidscontroles zonder die superboetes ! twee criminelen worden veroordeeld tot 2500 euro boete wegens vijf zware feiten (overvallen) of 500 euro per feit ! een chauffeur die vijf keer te snel rijdt ('s nachts op een lege autostrade bvb) riskeert een even zware boete is die man dan een even grote crimineel en wie heeft hij daarmee schade berokkend
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Vreemdeling
|
Ik heb even gewacht met jou te antwoorden. Jij zegt dat je jezelf afvraagt waarom jij die verkeersborden ziet en anderen niet? Waarom? ... waarom? ... Ik kan nog even doorgaan. Ik moet bekennen dat je toch wel een fantastisch iemand bent. Iemand die alle borden ziet! Iemand die nooit iets fout doet! Iemand die, enfin .... laat ons maar stoppen. Blij dat er toch nog één mens in België is die zo geweldig is. Ik denk niet echt dat je zo fantisch als je jezelf uitgeeft. Alleen weet je het zelf niet. Ben je wel zo zeker dat je alle borden ziet? Ben je wel zo zeker dat je een voorbeeldig bestuurder bent? Elders in een ander forum heb ik erop gewezen dat er 2000 jaar geleden iemand leefde die aan het kruis moest sterven. Zelfs hij vroeg vergeving voor zijn zonden. Blijkbaar ben jij nog veel knapper hem. Jouw eerste zonde? : pretentie.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Gouverneur
|
schaakmat
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Neem uw vroem en rijdt naar gelang wat er het beste uitkomt, over de snelweg van Gent naar Kortrijk en terug, of omgekeerd. Hou u hierbij exact aan de opgelegde snelheidsbeperkingen... En tel! Hoeveel auto's je er voorbij rijden... Ik heb het opgegeven zowat op 3/4 van de wegenwerken... Alle mensen zich aan de verkeersregels hopuden? 't Zal alleszins nog niet voor morgen zijn. Ow enne, ik vind het schandalig dat ze géén gratis Red Bull uit delen net voor die werken... Want zo lang 70 rijden op een kaarscrechte baan... Slaapverwekkend! Dus Steve Stunt.. Gratis Red Bull aan de wegenwerken! In de Ideeënfabriek! B. |
|
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
Burger
|
Citaat:
Iedereen kan een foutje maken zegt gij amai als ik seffes 10 km te hard ga rijden en rij iemand uit zijn of haar sloffen amai dan heb ik ook een klein foutje gemaakt!!!! Bart.L |
||
|
|
|
|
|
#31 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om een vb te geven 2 baansvak, met grasperk in het midden voor afschijding naar de andere 2 baansvakken. Hoe hard mag je hier? Het vb dat jij aanhaalt zegt het zelf al, jij weet dus dat je 10 km/h te hard gaat rijden, indien je niet weet hoe hard je ergens moogt 70/80 of 90 dan zit je al meteen 20 erboven bij 90 als je eigenlijk maar 70 mocht é. Met opzet te hard rijden is niet te vergelijken met per ongeluk é. |
||
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Is het nou zo moeilijk om de weg te "lezen" ? Neen, het is veel gemakkelijker om op "automatische piloot" te rijden, genietend van een lekker stukje muziek, gewoon dat gaspedaal indrukken en niet letten op die typische kenmerkjes van een overbevolkt land: voetgangers, fietsers, motards en brommards, net in panne gevallen voertuigen, plotselinge bebouwde kom, landbouwvoertuigen, venijnige bochtjes, wegenwerken, politieagenten die zich afvragen wat voor een idioot er nu weer langskomt en dienaren van een geldhongerige regering die je erin willen luizen. Citaat:
Trouwens, die "Jesus" die Rola aanhaalde was maar een magiër die een grote slag dacht te kunnen slaan maar het liep een beetje verkeerd af en zijn goocheltruukjes waren eraan voor de moeite. Zelfs toen hij de "grote verrijzenistruuk" deed kon hij niemand buiten zijn eigen groepje volgelingen overtuigen en hij is er verbitterd mee opgehouden. Dat weet het kleinste kind dat een beetje kan lezen en er moeite voor doet om daar het een en ander over op te zoeken. Dus laat die mislukte tovenaar er maar buiten. Baktru, als mensen 70 km per uur al slaapverwekkend vinden dan vraag ik me af of die wel te vertrouwen zijn aan 120 km per uur. Stel je voor dat zo iemand d�*n indommelt... huiveringwekkend. Ik ken een van de vervelendste snelwegen van België: de E19 Antwerpen-Breda. SAAAAAIIII !!! Daar doe je een dik half uur lang 120 km per uur en als je niet oppast val je in slaap. Dus ga niet mekkeren over een stukje waar wegenwerken plaatsvinden. DIE SNELHEIDSBEPERKING DIENT OM DE WEGENWERKERS TE BESCHERMEN. Niet voor uw plezier of chagrijn. Egoïst ! Hoe minder wegenwerkers er gewond raken, hoe sneller ze kunnen doorwerken, hoe sneller je weer aan je lekkere comfortabele 120 km per uur kunt sjezen. Geduld is een schone zaak. Maar waarom hebben jullie allemaal zo'n moeite met een beetje discipline ? Tsk, die jeugd van tegenwoordig...
|
|
|
|
#33 | ||
|
Burger
|
Citaat:
Bart.L |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Burger
|
Iedereen kan fouten maken dat zeg ik niet maar als je 120 km/h gaat rijden waar er maar 90 ofzo mag dan ga je me niet wijs maken dat het per ongeluk is hé??
Bart.L |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik blijf het herhalen : degene die een dag lang hier in Belgenland kan rondrijden met een examinateur van de rijschool naast zich ZONDER OOK MAAR EEN FOUT TE MAKEN, die verdient een standbeeld op de Grote Markt.
Het feit dat er hier mensen zijn die zeggen geen fouten te maken, komt gewoonweg omdat ze NIET WETEN dat ze fouten maken. (Of het zijn van die tuffers, die eerst een gat van 500 m moeten hebben vooraleer dat ze een manoeuver uitvoeren, maar dat mag mijn cynische geestje niet op voorhand denken, nietwaar In het verkeersreglement geldt zeker : wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
|
|
|
#36 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Uiteraard juist maar iemand die nu door het Oranje rijd riskeert een zware overtreding terwijl het in sommige situaties is aangewezen om door te rijden ten einde de andere weggebruikers niet in gevaar te brengen. Dit gaat voor mij een brug te ver. Een streng maar realistisch verkeersbeleid aub. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Vreemdeling
|
Lieve mensen,
waarom kunnen jullie zo moeilijk positief denken ? Voel je je een beetje down ? Wil je wat mede-chauffeurs pesten ? Ga zo links mogelijk rijden, ook als je niet inhaalt. OK, het is misschien niet gratis, maar iedereen die je rechts inhaalt verdient (terecht natuurlijk) een nog grotere boete! Hmm, met een beetje fantasie moet het zelfs lukken om links zodanig te vertragen dat de auto's op het uiterst rechtse vak je inhalen. Geweldig toch ! Lang leve de middenstrookrijders ! |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Vreemdeling
|
Lieve Timmy,
Citaat:
Defensief rijden is toch niet zo moeilijk ? Rem als het al een tijdje groen is, of beter nog, stop voor het groen. Je kiest er uiteindelijk zelf voor, om door dat oranje niet-knipperlichtje te rijden. Het is geen natuurfenomeen, je kiest zelf voor de boete door je niet aan de regels te houden. Ik stel voor om binnenkort ook de autoradio te verbieden, of ervoor te zorgen om die alleen nog maar te laten werken wanneer de motor niet meer draait, kwestie van de concentratie toe te spitsen op de weg, of op je medepassagiers, want we communiceren te weinig. Een goed gesprek is nodig, soms. En uiteraard is voorkomen altijd beter dan genezen. Laat de auto staan, verkoop hem op ebay, of ruil hem voor een fiets+trein-/buskaartje. En kies uit die 200.000 nieuwe jobs een job in eigen streek. Indien je nog geen vriend(in) hebt, zoek ze dan niet verder dan in je eigen straat, of maximum op loopafstand. Mens sana in corpore sano.Wat een mooie neveneffecten. En eet eens wat meer appels |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[size=6]de automobilist is weer eens de citroen
en om de poen is het te doen ! [/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het is gemakkelijker een automobilist te flitsen, op te schrijven om door het oranjelicht te rijden, er een te pesten die in dubbele file staat om iets af te leveren, enz enz enz nenz enz [size=7]en dat brengt vanaf drie maart 2004 hééél veel geld op ![/size]
niet interessant is een carjacker op te sporen, een handtasdief te pakken, een jeugdcrimineel op te sluiten, enz enz enz enz [size=6]want dat kost veel moete en vooral veel geld en die kunnen hun boetes achteraf toch niet betalen ! [/size]
|
|
|