Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2004, 08:32   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
In de strijd tegen het vreemdelingenprobleem is het inderdaad alle hens aan dek, voor mijn part over de taalgrens heen. Ik ben geen flamingant. Ik stem wel trouw voor het Vlaams Blok omwille van hun rechtse standpunten inzake vreemdelingen en veiligheid. Het communautaire interesseert mij in principe niet, hoewel ik omwille van pragmatische redenen ook wel besef dat er met de Waalse politiekers van tegenwoordig geen land te bezeilen valt op het vlak van het vreemdelingenbeleid.
Met mannen als Nols valt er geen haren te spinnen. Met het FDF ga ik nooit in zee: daarvoor kijken ze een beetje te neerbuigend op ons, Vlamingen.

Een partijgenoot.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 09:51   #22
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "tomm

Ik weet niet juist hoe het kwam, maar Brussel is veiliger geworden de laatste 2 jaar, en ook trendier, Vlaamser en properder. De betere wijken slokken de slechte wijken op, die evolutie is bijvoorbeeld duidelijk merkbaar aan de lemonnier-laan en anspach-laan.

Leg dat eens uit, want ik merk enkel het tegengestelde. De Anspach-laan bij voorbeeld, vóór de bezetting door vreemdelingen een mooie avenue, maar sinds enkele jaren zie je de verloedering steeds meer richting Brouckèreplein schuiven.

Brussel is het bewijs dat multiculturaliteit werkt, je vind er tientallen nationaliteiten die naast en met elkaar werken en wonen, en langzamerhand ontstaat er soort "Brusselse" cultuur met zowel Arabische, Franstalige, Vlaamse, mediterraanse als andere inbreng.

en iets verder :
Trouwens de meerderheid van de Brusselse bevolking IS van vreemde origine.

Dat bewijst enkel een massale witte vlucht !

Meer en meer mensen van andere origine vestigen zich ook in de betere wijken. Het toenemende aantal blok-stemmers komt van franstaligen die op het Blok stemmen, maar al bij al heeft klein-rechts er maar een klein percentage in vergelijking met Antwerpen of Gent. Wel ga ik akkoord met het Blok dat er een harde aanpak nodig is van de criminaliteit, en dat het niet kan dat geboefte zomaar auto's kan plunderen of mensen beroven en daar geeneens een gevangenisstraf voor krijgen.

Toch ...
Idd, het toenemend aantal blok-stemmen komt van Franstaligen in Brussel in de eerste plaats omwille van de criminaliteitsplaag door vreemdelingen, die men maar laat begaan. In sommige wijken durft de politie niet eens meer optreden.
En dan beweren dat de multiculterele samenleving geslaagd is?!?

Straathoekwerkers en dergelijke kunnen nuttig zijn, alsook zeker en vast een meer gemengd politiekorps, maar uiteindelijk moet er ook het afschrikkings- en repressieeffect zijn.

De zero-tolerance aanpak van Demol die door de lokale bevolking zeer geapprecieerd werd want effectief, is stilaan politiek correct aan 't worden. Uiteindelijk zal men ernaar teruggrijpen.

Er moet meer politie op straat komen (op dat vlak is er in Brussel veel veranderd) en ook strengere straffen (op dat vlak niet, maar dat hangt af van de federale regering).
Kan je van een geslaagde multiculturele samenleving spreken als Brussel tot politie-stad gebombardeerd wordt om het een beetje leefbaar te houden?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 13:37   #23
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
In de strijd tegen het vreemdelingenprobleem is het inderdaad alle hens aan dek, voor mijn part over de taalgrens heen. Ik ben geen flamingant. Ik stem wel trouw voor het Vlaams Blok omwille van hun rechtse standpunten inzake vreemdelingen en veiligheid. Het communautaire interesseert mij in principe niet, hoewel ik omwille van pragmatische redenen ook wel besef dat er met de Waalse politiekers van tegenwoordig geen land te bezeilen valt op het vlak van het vreemdelingenbeleid.
Met mannen als Nols valt er geen haren te spinnen. Met het FDF ga ik nooit in zee: daarvoor kijken ze een beetje te neerbuigend op ons, Vlamingen.

Een partijgenoot.
Maar jouw partij gaat al wel een tijdje in zee met die andere franskiljon, en boezemvriend van wijlen Nols, en dan heb ik het over de franskiljon Johan Demol.
Oud 14 maart 2004, 13:46   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Maar jouw partij gaat al wel een tijdje in zee met die andere franskiljon, en boezemvriend van wijlen Nols, en dan heb ik het over de franskiljon Johan Demol.
Pianodinges kraamt weer nonsens uit. Johan Demol spreekt vloeiend Nederlands, iets wat Nols zelfs helemaal niet kon en zelfs niet wilde.
Oud 14 maart 2004, 13:48   #25
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Pianodinges kraamt weer nonsens uit. Johan Demol spreekt vloeiend Nederlands, iets wat Nols zelfs helemaal niet kon en zelfs niet wilde.
Wie zegt er dat franskiljons ook geen Nederlands zouden kennen?
Oud 14 maart 2004, 13:49   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net als de overgrote meerderheid van de Blok-stemmers

Citaat:
Hopelijk weet u dan voor welke partij u moet stemmen.
Ik heb zelf bedenkingen bij de Marokkaanse bendes die op straat rondhangen, en als ze mij nog durven lastigvallen krijgen ze de volle laag, maar ik scheer niet alle migranten over dezelfde kam, en heb veel migranten in mijn vriendenkring, die er net zo over denken. Ik heb trouwens zelf al 2 keer de politie gebeld toen ik een bende vandalisme zag aanrichten. Die jongeren hebben een grote bek maar vluchten zodra je je sterker voordoet als hen. Het is niet omdat ik overvallen werd door Marokkanen dat ik daarom fascist word, zoals sommige andere mensen die minder politieke kennis hebben. De laatste 2 jaar heb ik zulke dingen echter niet meer meegemaakt. Toch blijft het wel schrijnend dat bendes naar het politiebureau trekken om de politie uit te schelden en criminelen onmiddellijk weer moeten vrijlaten. Ik vermoed dat er in het polieitekorps een heel hoog percentage Vlaams Blok-stemmers is. Ik vind dat links hier een antwoord op moet vinden, tenslotte is de harde aanpak van criminelen één van kenmerken van communistische landen zoals Cuba.

Citaat:
Onzin. Er bestaat geen Brusselse cultuur, hoogstens een soort brusselitude die hoofdzakelijk is doorgedrongen bij de Franstalige Belg (en hier doel ik niet op de genaturaliseerde Marokkaan en zo). In Brussel leven de culturen die u heeft opgesomd naast elkaar, veel eerder dan met elkaar.
dat begint te veranderen, je moet eens in Brussel een tram of bus nemen, meer dan de helft van de jonge koppels die je ziet zijn van gemengde origine, Vlaams-Afrikaans, Franstalig-Marokkaans, Aziatisch-marokkaans, Vlaams-Latino, Spaans-Marokkaans etc. etc.

Citaat:
De betere wijken zijn nog steeds bewoond door Franstaligen, eurocraten en personeel van de vele ambassades. De woningen in gemeenten als Ukkel en Watermaa-Bosvoorde zijn gewoon peperduur en bijna niet te betalen voor een gemiddeld inkomen.
ik heb het niet over deze peperdure wijken maar over de betere wijken van bijvoorbeeld Schaarbeek of Etterbeek, Elsene, etc. waar meer en meer migranten komen wonen.

Citaat:
In sommige wijken, ja. In andere niet. Maar we zijn inderdaad goed op weg naar de bijna volledige marokkanisering van bepaalde Brusselse gemeenten. Daarnaast komt nog eens de veel grotere natuurlijke aanwas onder de Marokkanen in vergelijking met de Vlamingen en Franstaligen.
Dat was al zo, maar begint langzaamerhand te veranderen, in Saint-Josse bijvoorbeeld zijn veel Oost-Europeanen komen wonen, in Brussel-stad veel Vlaamstaligen, enkel in sommige wijken van Molenbeek of Anderlecht zijn er bijna exclusief Marokkaanse wijken.

Citaat:
De reden is vrij eenvoudig: het Franstalig onderwijs wordt door vreemdelingen overspoeld en heel wat Brusselse Franstaligen (d.i. hoofdzakelijk de nakomelingen van de verfranste Brusselse Vlamingen en ingeweken Walen) zien dat met lede ogen aan. Ze zien maar één uitweg: naar de Vlaamse scholen waar de instroom van vreemdelingen veel beperkter is dan in de Franstalige scholen.
dat denk je maar, Vlaamse scholen worden ook overspoeld door migrantenkinderen, dikwijls Franstalig, de ouders hopen terecht dat volstrekte tweetaligheid hun kinderen een betere kans op de arbeidsmarkt zal geven. Want het grootste probleem in Brussel is nog steeds de werkgelegenheid voor allochtone jongens zonder diploma, die op de arbeirdsmarkt (soms terecht, soms ook niet) gediscrimineerd worden.

Citaat:
Leg dat eens uit, want ik merk enkel het tegengestelde. De Anspach-laan bij voorbeeld, vóór de bezetting door vreemdelingen een mooie avenue, maar sinds enkele jaren zie je de verloedering steeds meer richting Brouckèreplein schuiven.
nu spreek je al van heel lang geleden, daar ben ik nog te jong voor, ik heb de situatie zien veranderen de laatste 2 jaar, en heb nooit een Brussel gekend zonder vreemdelingen. Het Brouckèreplein verloederd? waar heb je het over?

Citaat:
Dat bewijst enkel een massale witte vlucht !
In tegendeel zelfs, steeds meer jonge mensen vestigen zich in Brussel.

Citaat:
Toch ...
Idd, het toenemend aantal blok-stemmen komt van Franstaligen in Brussel in de eerste plaats omwille van de criminaliteitsplaag door vreemdelingen, die men maar laat begaan. In sommige wijken durft de politie niet eens meer optreden.
En dan beweren dat de multiculterele samenleving geslaagd is?!?
Het is (nog) niet geslaagd, dat heb ik zelf toegegeven, maar er is wel verbetering zichtbaar. Inderdaad een hardere aanpak is nodig, maar die mag niet racistisch van karakter zijn en de multiculturaliteit van Brussel ontkennen staat al garant voor een mislukking op voorhand.

Citaat:
De zero-tolerance aanpak van Demol die door de lokale bevolking zeer geapprecieerd werd want effectief, is stilaan politiek correct aan 't worden. Uiteindelijk zal men ernaar teruggrijpen.
De zero-tolerance politiek wordt trouwens ook geapprecieerd door de meeste migranten zelf, die ook een hekel hebben aan de straatbendes.

Citaat:
Kan je van een geslaagde multiculturele samenleving spreken als Brussel tot politie-stad gebombardeerd wordt om het een beetje leefbaar te houden?
Brussel is nu eenmaal een grote stad met heel verschillende bevolkingsgroepen en niet te vergelijken met een of ander Vlaams dorp of stadje, zelfs niet met Antwerpen, een grote politie-aanwezigheid is nodig in zulke steden. je moet trouwens weten wat je wil: ben je voor meer blauw op straat of niet?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 13:51   #27
thePiano

Standaard

Nols was een racist en pro apartheid. Toen in de jaren zeventig de lokettenkwestie alle weken het nieuws haalde, ging het niet enkel om aparte loketten voor de Nederlandstaligen maar er bestonden tegelijkertijd ook aparte loketten voor de vreemdelingen. Dat is trouwens één van de redenen die mij hebben doen twijfelen aan het nut om te betogen tegen Nols. De TAK-betogingen hebben Nols tot in 1989 in het zadel gehouden. En hij is enkel gestopt toen hij er zelf geen zin meer in had, wegens te oud.
Oud 14 maart 2004, 14:17   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Dominiek bewijst zijn ware aard! Zijn de andere Belgicisten op dit forum ook Nols-fans?
Oud 14 maart 2004, 18:28   #29
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Nols een waardig politicus? Nols is en blijft een FDF'er van het eerste kwartier, een échte Vlamingen- en dus ook Belgenhater.
Oud 14 maart 2004, 18:31   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
dat denk je maar, Vlaamse scholen worden ook overspoeld door migrantenkinderen, dikwijls Franstalig, de ouders hopen terecht dat volstrekte tweetaligheid hun kinderen een betere kans op de arbeidsmarkt zal geven. Want het grootste probleem in Brussel is nog steeds de werkgelegenheid voor allochtone jongens zonder diploma, die op de arbeirdsmarkt (soms terecht, soms ook niet) gediscrimineerd worden.
Inderdaad, dat denk ik, net zoals de Franstalige ouders datzelfde denken. Er wordt in de eerste plaats niet gedacht aan die tweetaligheid, maar wel aan het probleem van de instroom van migrantenkinderen. Door hun grote taalachterstand daalt het onderwijspeil in de Franse scholen soms wel zienderogend.
Oud 14 maart 2004, 18:35   #31
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen flamingant.
Kunt u dat alstublieft in uw onderschrift zetten of zo?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 18:37   #32
Eugene
Gouverneur

Standaard

Nols was een anti-Vlaamse racist en is dat gebleven!!!
Oud 14 maart 2004, 23:06   #33
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Heel juist!
Maar het was een eerlijke.
Hij had lak aan de PC gedragslijnen.
Als Vlaming, ben ik verdomd jaloers, dat we hier in Vlaanderen zulke mannen moeten missen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 23:12   #34
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Rond Roger Nols is nooit een cordon sanitaire gelegd. Dat legt men alleen rond Vlamingen.
Oud 14 maart 2004, 23:13   #35
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Nols was destijds een pure FDF-er anti-vlaams, maar dat vernaderde snel sinds de invasie van zijn gemeente door miganten en had hij nieuwe tegenstanders en werd hij een Frans Blokker
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 23:32   #36
FrontNieuwBelgie
Vreemdeling

FrontNieuwBelgie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene

Nols was vooral Belg en idd hij was niet Anti-Vlaams maar wel anti-flamingant. In een gemeente waar de meerderheid van de autochtone bevolking frans spreekt is een slogan als "Brussel Vlaams" een ware provocatie, trouwens in de jaren'80 was NOLS al lang géén anti-vlaming méér maar iemand die opkwam voor het Eigen Volk Eerst, het Belgische volk eerst!!!!! Leve NOLS!!!
Oud 14 maart 2004, 23:41   #37
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Nols was destijds een pure FDF-er anti-vlaams, maar dat vernaderde snel sinds de invasie van zijn gemeente door miganten en had hij nieuwe tegenstanders en werd hij een Frans Blokker
Flauwe kul. Tegelijkertijd met aparte loketten voor Nederlandstaligen bestonden er ook aparte voor de vreemdelingen. Het is dus niet n�* maar tijdens!
Oud 15 maart 2004, 08:00   #38
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Flauwe kul. Tegelijkertijd met aparte loketten voor Nederlandstaligen bestonden er ook aparte voor de vreemdelingen. Het is dus niet n�* maar tijdens!
ik ben in dat gemeentehuis nog geweest en mee gaan betogen met Vader Anciaux en Jef Valckneniers ! Dat was pas daarna Piano
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 11:47   #39
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

ik ben in dat gemeentehuis nog geweest en mee gaan betogen met Vader Anciaux en Jef Valckneniers ! Dat was pas daarna Piano
Nee, mis poes. Ik ben daar ook (tientallen keren) gaan betogen en ben er zelfs twee keer (in 1974 en 1975) opgepakt en later veroordeeld. Op de website van TAK vind je daar nog wat over terug.
Oud 15 maart 2004, 12:59   #40
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nols was een racist en pro apartheid. Toen in de jaren zeventig de lokettenkwestie alle weken het nieuws haalde, ging het niet enkel om aparte loketten voor de Nederlandstaligen maar er bestonden tegelijkertijd ook aparte loketten voor de vreemdelingen. Dat is trouwens één van de redenen die mij hebben doen twijfelen aan het nut om te betogen tegen Nols. De TAK-betogingen hebben Nols tot in 1989 in het zadel gehouden. En hij is enkel gestopt toen hij er zelf geen zin meer in had, wegens te oud.
wat is er mis met aparte loketten voor vreemdelingen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be