Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2008, 12:05   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je spreekt over christelijke waarden verdedigen, maar zonder racistisch te doen op punt van geloof: alleen nog kindergeld voor gedoopte kinderen van niet-gescheiden ouders??Wat een stemmingmakerij!
Bekijk de cijfers:

duizend kinderen toename dus op twee jaar. één 35ste vh aantal kinderen in die democratisch gestemde wettellijke regeling.
pff, gewoon een blokker die wat lawaai maakt...
1° geld is geld, en we doen abstraktie van het emotionele.

35000*200euro= 7miljoen euro.
in oude belgische franken klinkt het getal duidelijker 1/3 miljard BFr.

2° maak een regeltje: voor elk kind in Belgie geboren of wonend...tot 1 jaar nadat het kind in Belgie gewoond heeft... het kan echt zo simpel zijn.

3° volgens mij kun je in de dienst kinderbijslag op slag een paar duizend mensen afdanken

4° volgens mij kun volgend jaar de kinderbijslag omhoogtrekken of de belasting omlaag halen. Met voorkeur voor het laatste.

Trouwens het blijft een debiel systeem. Of de man nu het geld krijgt of de vrouw vind ik irrelevant (en voor gescheiden ouders kunnen rechtbanken perfect zorgen dat de juiste persoon het krijgt). Of het geld nu komt via een belastingvermindering of via een maandelijkse overschrijving is ook totaal irrelevant... (je kunt het perfect uitrekenen met de sociale buro's en één dienst die zegt hoeveel kindjes tenlaste iemand heeft, en het kan perfect eenvoudig werken zoals het btw systeem met tussenrekeningen)

Mijn vrouw heeft zo ergens een rekening slingeren waar 40.000euro kindjesgeld opgestapeld staat. Echt het is essentieel dat de kindjes dit krijgen, en echt wel sociaal noodzakelijk ook. We grapten noch onlangs dat e eens een rechtskindje gaan adopteren , en gewoon inonze kelder stoppen, en al het geld voor ons te houden. Jongens toch, echt infantiele zever, trek gewoon dat bedrag rechtstreeks van uw belastingen als kindjesgeld compenserend bedrag, en gedaan ermee.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 15:41   #22
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Stijgend aantal kinderbijslagen voor kinderen in het buitenland

Het aantal kinderen dat in het buitenland opgevoed wordt en vanuit ons land kinderbijslag ontvangt, is de afgelopen jaren gestegen. In de periode 2004-2006 was er een toename van 34.251 tot 35.525. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Sociale Zaken Laurette Onkelinx op een schriftelijke vraag van Filip De Man (Vlaams Belang).

Het aantal kinderen uit een van de 27 landen van de Europese Economische Ruimte dat recht heeft op kinderbijslag krachtens Europese verordeningen steeg in de vermelde periode van 29.976 tot 31.535, het aantal uit een van de 10 landen met wie ons land een bilaterale overeenkomst heeft verminderde van 2.925 tot 2.446. Daarnaast is er in bepaalde gevallen nog een individuele ministeriële toestemming mogelijk. Het aantal gunstige beslissingen steeg van 1.350 in 2004 tot 1.757 in 2006 om in 2007 te dalen tot 1.669. (belga/svm)

Ik begrijp dat niet al te goed.... kinderen leven hier niet en trekken hier nog wat geld... terwijl ik vanochtend las dat er 700.000 Belgen in bittere armoede leven in dit rotlandje.
Wij moeten alle jaren bewijzen dat ons kind voldoende school loopt , controle hier , controle daar, zelfstandigen krijgen een aalmoes,... dacht overigens dat dit enkel in Nederland kon.
En dat met een staatsschuld van 10.800 miljard

Tienduizenden mensen verloren hun aalmoesdopke van de RVA de laatste maanden....
15/04/08 19u50
Wat doet de voorpagina van de standaard over de sociale fraude van 07/06/2007 bij je bericht over kindergeld? Dit begrijp ik niet.

Op de site van van de rijksdienst voor kinderbijslag voor werknemers kan je de voorwaarden nalezen om kindergeld te trekken indien jij en/of je kinderen in het buitenland verblijven.
http://www.rkw.be/Nl/Work/foreignBelgium.php
http://www.rkw.be/Nl/Work/foreignOut.php
als je in België werkt en je kinderen in het buitenland verblijven
http://www.rkw.be/Nl/Work/foreignFamilyOut.php

Je vindt er ook het jaarverslag voor 2007 "kinderen opgevoed buiten het rijk", met alle cijfers.
http://www.rkw.be/Nl/Documentation/P...enRijk2007.pdf

Lees dit eens en leg me dan uit wat het probleem is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 06:42   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De reden van die stijging is dus Europa...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 17 april 2008, 08:01   #24
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je komt in België werken en je gezin blijft in het buitenland

- je gezin verblijft in een land van de Europese Economische Ruimte

Je beroepsactiviteit in België opent een recht op Belgische kinderbijslag (gewone of verhoogde).

Als je gezin geniet van kinderbijslag in toepassing van de wetgeving van het woonland en als het bedrag van de Belgische kinderbijslag hoger is dan het bedrag toegekend door het woonland, dan zal het Belgische kinderbijslagfonds het verschil tussen de twee bedragen uitbetalen.

Als het woonland je geen kinderbijslag kan toekennen in toepassing van zijn wetgeving, dan zal het Belgische kinderbijslagfonds je de totaliteit van de Belgische kinderbijslag uitbetalen.

Het recht op Belgische kinderbijslag begint vanaf de maand die volgt op het begin van je tewerkstelling in België. Om er van te genieten, vul je een aanvraag om kinderbijslag in en stuur je ze naar het kinderbijslagfonds van je werkgever in België.

Een voorbeeld
Pablo stopt zijn activiteit in Spanje op 20 januari en werkt in België vanaf 25 januari. Hij opent een recht op Belgische kinderbijslag (volledige of per verschil) vanaf de maand februari, betaalbaar rond 10 maart.

Pablo stopt zijn activiteit in Spanje op 20 januari en werkt in België vanaf 1 maart. Hij opent een recht op Belgische kinderbijslag (volledige of per verschil) vanaf de maand april, betaalbaar rond 10 mei.

Opmerking: Als een buitenlands of internationaal recht eindigt gedurende de maand die het begin van je tewerkstelling in België voorafgaat, dan heb je recht op kinderbijslag vanaf het begin van de maand waarin je begint te werken in België.

Een voorbeeld
Pablo stopt zijn activiteit in Spanje op 20 januari en werkt in België vanaf 12 februari. Zijn recht op kinderbijslag eindigt in Spanje eind januari en begint in België (volledige of per verschil) vanaf de maand februari, betaalbaar rond 10 maart.

In de praktijk: je doet aanvraag voor Belgische kinderbijslag bij het kinderbijslagfonds van je (laatste) werkgever in België en je deelt het alle gegevens mee over het kinderbijslagfonds dat je kinderbijslag verleent in het woonland van je gezin. Het Belgische kinderbijslagfonds zal aan de bevoegde dienst in dit woonland de gepaste formulieren overmaken, die nodig zijn om je recht op Belgische kinderbijslag (volledig of per verschil) te openen.
Dit zal wel duidelijk zijn zeker.... zet de grenzen maar verder open en deel maar werkkaarten uit...

Bron ( linkje )

Verder vind ik het een schande dat (originele) Belgen die naar het buitenland verhuizen hun (Belgische) kinderbijslag verliezen.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 08:17   #25
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Excalibur,
LEES MISSCHIEN EENS EERST DE BRONNEN;

Detachering naar het buitenland --> je krijgt kindergeld.

Citaat:
Als het niet om detachering gaat

Vraag ook kinderbijslag aan in het land waar u werkt. Dat kan voordelig zijn. Als u werkt in een land waar de Europese sociale verordeningen van toepassing zijn en waar de kinderbijslag hoger is dan de Belgische kinderbijslag dan kunt u in dat land het verschil met de Belgische kinderbijslag krijgen.
Oud 17 april 2008, 09:09   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Interessant. Mijn kinderen hebben de dubbele nationaliteit. Zouden zij in aanmerking komen? Nu de Euro zo sterk staat, moet ik misschien eens informeren. Bij voorbaat dank Marlientje
Alsof dat ge het nog niet gedaan hebt
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 09:18   #27
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

niet van toepassing

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 17 april 2008 om 09:27. Reden: nvt
Oud 17 april 2008, 09:25   #28
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Excalibur,
LEES MISSCHIEN EENS EERST DE BRONNEN;

Detachering naar het buitenland --> je krijgt kindergeld.
Lees jij eerst maar eens wat ik geschreven heb...Belgen die het land van belofte verlaten zijn hun kindergeld kwijt en moeten het aanvragen in het gastland. Mijn vraag blijft dus: hoeveel zou een gezin met 4 kinderen aan kinderbijslag krijgen in Spanje?
Oud 17 april 2008, 10:39   #29
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vertrekt naar het buitenland als gedetacheerde werknemer

De gedetacheerde werknemer vervult een tijdelijke opdracht in het buitenland (meestal voor een duur van 6 maand tot 2 jaar) maar blijft onderworpen aan de Belgische sociale zekerheid gedurende deze periode. Door zijn detachering, geniet hij verder Belgische kinderbijslag, zelfs als de leden van zijn gezin in het buitenland verblijven (binnen of buiten Europa).
De Belgische Rijksdienst voor Sociale Zekerheid zal de arbeidsprestaties doorsturen naar je kinderbijslagfonds dat de betalingen voort zal zetten.
Partena

Citaat:
Mijn vraag blijft dus: hoeveel zou een gezin met 4 kinderen aan kinderbijslag krijgen in Spanje?
Antwoord: hetzelfde als in België

Laatst gewijzigd door Sodomis : 17 april 2008 om 10:54.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 10:47   #30
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Ik spreek al de hele tijd over definitief verhuizen.

Ter info:
de·ta·che·ren (overgankelijk werkwoord; detacheerde, heeft gedetacheerd)
1 tijdelijk elders laten werken
2 (militair, leger) tijdelijk elders legeren
Oud 17 april 2008, 11:11   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

en als je in Frankrijk woont, in Belgie een buitenverblijf hebt, uw kinderen worden geboren in Belgie, en uw Man verdient geld in Frankrijk, en jij bent Belgische huismoeder: enig idee of die situatie recht heeft op kindjesgeld ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 april 2008 om 11:11.
Oud 17 april 2008, 11:27   #32
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en als je in Frankrijk woont, in Belgie een buitenverblijf hebt, uw kinderen worden geboren in Belgie, en uw Man verdient geld in Frankrijk, en jij bent Belgische huismoeder: enig idee of die situatie recht heeft op kindjesgeld ?
Als je het graag in het belachelijke trekt stuur dan maar eens een mailke naar Partena.
Oud 17 april 2008, 16:07   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Als je het graag in het belachelijke trekt stuur dan maar eens een mailke naar Partena.
waarom is dat geval mijn mijn schoonzus nu belachelijk ? ik was om zoek naar een free consult, ik ging het haar zeggen dat ze recht had op kindjesgeld, want volgens mij vergeet ze dat te vragen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be