Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2008, 20:22   #21
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ni liegen he pietje
85% of new car sales in Brazil are flex-fuel cars which can run on 100% ethanol. "Brazilian sugar cane ethanol is the future. The world is waking up to the new energy revolution, and nowhere else on earth can supply significant volumes of ethanol at a production cost of less than $40/barrel oil equivalent."

http://www.hedgefunds-weblog.com/502..._in_brazil.php

Productiekosten dalen met 2 �* 3% per jaar, dus binnenkort wordt het verschil nog groter.

Productiekosten voor olie worden steeds hoger - met de nieuwe ultra-deep offshore zijn startprijzen nu al het dubbele van die in de oude supergiant velden waar ge gewoon een pomp moest opzetten.

Laatst gewijzigd door C2C : 18 april 2008 om 20:25.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 20:24   #22
born2bewild
Banneling

Standaard

't is niet omdat ge het in tengels cut/paste dat ge bij toverslag geloofwaardig wordt he sjarel

probeer het anders eens in 't Fries of zo

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 april 2008 om 20:25.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 20:26   #23
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is niet omdat ge het in tengels cut/paste dat ge bij toverslag geloofwaardig wordt he sjarel

probeer het anders eens in 't Fries of zo
Dude, ik geef u cijfers, als ze u niet aanstaan, lees ze dan niet.

Iedereen met een beetje kennis van deze sector weet dat Braziliaanse ethanol supergoedkoop is in vergelijking met ruwe olie.
Oud 18 april 2008, 20:27   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

[quote=C2C;3370037]Dude, ik geef u cijfers, als ze u niet aanstaan, lees ze dan niet.

QUOTE]

ik u ook

636267276287 62 2672
Oud 18 april 2008, 20:37   #25
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

[quote=born2bewild;3370038]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Dude, ik geef u cijfers, als ze u niet aanstaan, lees ze dan niet.

QUOTE]

ik u ook

636267276287 62 2672
Ik negeer niet graag mensen, maar uw bijdragen zijn echt van zo'n lullig niveau dat het toch tijd wordt om deze knop eens te gebruiken.
Oud 18 april 2008, 20:37   #26
born2bewild
Banneling

Standaard

[quote=C2C;3370062]
Citaat:

Ik negeer niet graag mensen, maar uw bijdragen zijn echt van zo'n lullig niveau dat het toch tijd wordt om deze knop eens te gebruiken.
haha, LEUGENAAR

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 april 2008 om 20:37.
Oud 18 april 2008, 21:17   #27
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De prijs van een vat *olie-equivalente* (BOE) ethanol in Brazilië is US$35 (de lagere energie-inhoud van de ethanol is daar dus in verrekend - uiteraard vergelijk ik liters niet met liters, ik vergelijk op olie-equivalente basis - "BOE"). De prijs van een vat olie is US$115.
Is dat de prijs waartegen Brazilië dat "vat" exporteert? Omrekeningen uit binnenlandse doorzetprijs in valuta zijn net zo weinig relevant als die voor een consumptie in locaal bruin café.
Oud 18 april 2008, 21:23   #28
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
85% of new car sales in Brazil are flex-fuel cars which can run on 100% ethanol. "Brazilian sugar cane ethanol is the future. The world is waking up to the new energy revolution, and nowhere else on earth can supply significant volumes of ethanol at a production cost of less than $40/barrel oil equivalent."

http://www.hedgefunds-weblog.com/502..._in_brazil.php

Productiekosten dalen met 2 �* 3% per jaar, dus binnenkort wordt het verschil nog groter.

Productiekosten voor olie worden steeds hoger - met de nieuwe ultra-deep offshore zijn startprijzen nu al het dubbele van die in de oude supergiant velden waar ge gewoon een pomp moest opzetten.
Ik chat af en toe op 2 talenforums (unilang en polyglot) ook wel eens met Brazilenen (nee, niet in het Portugees maar Engels, Spaans of Frans) maar echt enthousiast over het rijden op alcohol zijn zij niet; extra voorverwarmings-voorzieningen, moeizame koude start, andere rij-eigenschappen en verkleinde actieradius ofwel minder kilometers uit een tankbeurt.
Oud 18 april 2008, 22:49   #29
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Is dat de prijs waartegen Brazilië dat "vat" exporteert? Omrekeningen uit binnenlandse doorzetprijs in valuta zijn net zo weinig relevant als die voor een consumptie in locaal bruin café.
Ok, da's waar, maar de exportkost is klein. En vergeet niet dat ethanol onmiddellijk kan gebruikt worden. Petroleum moet eerst geraffineerd worden - een vrij dure operatie.

Ik zal eens de CIF prijzen voor Braziliaanse ethanol opzoeken.
Oud 18 april 2008, 22:53   #30
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik chat af en toe op 2 talenforums (unilang en polyglot) ook wel eens met Brazilenen (nee, niet in het Portugees maar Engels, Spaans of Frans) maar echt enthousiast over het rijden op alcohol zijn zij niet; extra voorverwarmings-voorzieningen, moeizame koude start, andere rij-eigenschappen en verkleinde actieradius ofwel minder kilometers uit een tankbeurt.
Hoe komt het dan dat 85% van alle wagens die in Brazilië verkocht worden flex-fuel zijn, en hoe komt het dan dat meer dan 80% van de Brazilianen ethanol verkiest in hun tank? (Je kan in Brazilië naast de 24% ethanol die zowiezo in alle benzine zit, ook hogere blends tanken en dat verkiezen de Brazilianen dus massaal.)

Heb je al eens op ethanol gereden?

Dan weet je dat dit veel prettiger rijdt (door de hoge octaan); je auto reageert vinniger, respondeert beter.

Vandaar dat heel veel autoraces nu ook al ethanol bijmengen.

Willem, ik denk dat je op dit vlak de bal een beetje misslaat.

Je moet maar eens met een flex-fuel wagentje rijden, dan merk je het verschil.
Oud 18 april 2008, 23:39   #31
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen wisseltrucs graag want het gaat om de kostprijs voor productie en handling, dus los van kunstmatigheden als belastingen en subsidies; bovendien vergelijk jij liters met liters, moet zijn de energie-inhoud per kilogram en daarna nog eens de verpakkings/opslag/vervoerskosten herverdeeld op diezelfde unit.

Tot in het verbruikend object tellen die verschillen door, want alcohol met de lagere energie-inhoud kost meer tankruimte en brengt meer te verslepen gewicht, dan benzine of diesel en zelfs de kosten van het verpompen zijn per energie-unit dan hoger.

http://www.emis.vito.be/autoverbruik...c=Brandstoffen
Wat denk je van 'energieoutput/energieinput'?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 18 april 2008 om 23:42.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 00:05   #32
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan dat 85% van alle wagens die in Brazilië verkocht worden flex-fuel zijn, en hoe komt het dan dat meer dan 80% van de Brazilianen ethanol verkiest in hun tank? (Je kan in Brazilië naast de 24% ethanol die zowiezo in alle benzine zit, ook hogere blends tanken en dat verkiezen de Brazilianen dus massaal.)

Heb je al eens op ethanol gereden?

Dan weet je dat dit veel prettiger rijdt (door de hoge octaan); je auto reageert vinniger, respondeert beter.

Vandaar dat heel veel autoraces nu ook al ethanol bijmengen.

Willem, ik denk dat je op dit vlak de bal een beetje misslaat.

Je moet maar eens met een flex-fuel wagentje rijden, dan merk je het verschil.
Nee, nooit zelf mee gereden; ik vaar blind op wat Brazilenen uit hun eigen ervaringen mij hebben verteld.

Bij rijden op 100% alcohol bestaan de typische nadelen die ik al postte. Toevoegingen tot 15% aan gewone benzine waren/zijn in Europa ook al bekend en tamelijk gunstig voor benzinemotoren met hoge compressie.

Het koopgedrag van de Brazilenen zal ongetwijfeld een prijskwestie zijn.

Hier is de alcohol-pagina van emis-vito:

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 april 2008 om 00:07.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 13:14   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, nooit zelf mee gereden; ik vaar blind op wat Brazilenen uit hun eigen ervaringen mij hebben verteld.

Bij rijden op 100% alcohol bestaan de typische nadelen die ik al postte. Toevoegingen tot 15% aan gewone benzine waren/zijn in Europa ook al bekend en tamelijk gunstig voor benzinemotoren met hoge compressie.

Het koopgedrag van de Brazilianen zal ongetwijfeld een prijskwestie zijn.

Hier is de alcohol-pagina van emis-vito:
Het is vooral politieke druk ,gecombineerd met de belangen van de agro-industrie die het gebruik van ethanol gepushed hebben in Brazilie.

Het betekent ook dat deze gestadig groeiende industriele macht relatief meer van zijn eigen olievoorraden,zowel als van zijn importolie, kan gebruiken voor iets nog veel belangrijker :de petrochemische industrie!

Elders in de wereld wordt er nog teveel voor gekozen kostbare oliederivaten door verbrandingsmotoren te laten jagen,en ondertussen maar te zitten piekeren wat te doen met de landbouw.Braziliaanse toppolitici houden zich blijkbaar al lang niet bezig met dergelijk tijdsverlies.Ze bepalen wat ze willen en ze doen het!

Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2008 om 13:16.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 17:46   #34
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Olie kost nu $117. Dat is echt catastrofaal voor ontwikkelingslanden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be