![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens mij wel. Dat bleek al uit mijn eerste antwoord. Maar ga gerust verder met gezwets over hysterie. Herhaal nog eens wat je zei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, maar wel tegen het verplicht maken van het volgen van cursussen Nederlands.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hebben mensen voor jou dan nog individuele rechten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() draai rond de pot, je bent al even erg als de libertariërs, die spelen ook constant op de man en trekken er dingen bij die er niks mee te maken hebben.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Assimilatie aan de gemeenschap hier uiteraard. Geen getto's en geen eilanden die geen interactie hebben met de rest van de gemeenschap, zoals in Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, ik herhaal en zal herhalen tot je eindelijk eens inhoudelijk reageert: Uiteraard. Geen politiek correct multikul gezeik, dat in wezen rechts en neoliberaal is. Integratie en op termijn assimilatie is de meest progressieve stellingname, de enige garantie om nieuwkomers op gelijke voet te brengen met de eigen arbeidersklasse en onderlinge concurrentie en conflicten te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik ben blij dat je me - nog maar eens - ondertussen een paar voorbeelden hebt gegeven van hoe jij niet op de man speelt. Bewoordingen als "zeiken" en "hysterie" zijn inderdaad niet op de man gericht. Ik wacht nog steeds tot jij stopt met rond de pot te draaien en inhoudelijk reageert op mijn oorspronkelijke repliek die samengevat behelsde dat je bij je benadering van de kwestie uitgaat van een visie die in hoofdzaak nationalistisch is en niet uitgaat van een klassenanalyse. Wat integratie/assimilatie betreft: Ik ben van mening dat integratie zoals het al bijna 20 jaar door de progressieve goegemeente gepropageerd wordt (sinds de nota D'hondt daarover) niet meer is dan een eufemisme voor assimilatie. En daar ben ik faliekant tegen. Uiteraard moeten arbeiders met een andere dan Belgisch/Europese achtergrond geïntegreerd worden in de Belgische arbeidersklasse. Die integratie moet m.i. echter in eerste plaats verlopen door hen én de autochtone arbeiders erop te wijzen dat ze dezelfde belangen hebben en er dus alles bij te winnen hebben om samen te strijden voor die belangen. Doorheen die strijd zullen de allochtone arbeiders merken dat ze er baat bij hebben dezelfde taal te spreken dan hun collega's. Dus ja, ik ben tegen de verplichting van taallessen. Ik ga er namelijk vanuit dat die mensen niet dom zijn en met de juiste argumenten overtuigd kunnen worden om die lessen te volgen. Daarnaast ben ik principieel tegen het opleggen van sancties tegen eender wie uit de arbeidersklasse. En sancties opleggen is een logisch gevolg van een verplichting die ingesteld wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
integratie en multiculturele samenleving heeft trouwens niets te maken met getto's of eilanden trouwens. concreet: mag een moslim weigeren om varkensvlees te eten? mogen hoofddoeken in het straatbeeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat volgens mij wel moet kunnen is werkgevers verplichten van lessen Nederlands aan te bieden aan nieuwe niet-Nederlandssprekende werknemers.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, waarom zou een allochtoon nu trouwens absoluut weigeren Nederlands te leren? Het lijkt mij eerder een kwestie van bijvoorbeeld niet kunnen... Dat van die verplichting van Nederlandse lessen was trouwens niet naar allochtonen gericht, maar naar francophonen; en was niets minder dan een pest-maatregel voor Franstaligen in de rand. Die is dan ook terecht aangeklaagd door de VN. België is trouwens een tweetalig land en vrijheid van taalgebruik staat in de Grondwet - Dus kan een verplichting eigenlijk juridisch ook helemaal niet.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die maatregel was zeker en vast wel bedoeld voor allochtonen die geen Nederlands spreken. Wat kan de Vlaamse regering die Franstalige rijke schelen. Uiteraard is er vrijheid van taalgebruik, dat heeft trouwens niets te maken met een zogezegde tweetaligheid van België, wat gewoon niet waar is trouwens. België is een land waar er 3 officiële talen zijn, maar is niet 3-talig, in Vlaanderen is de bestuurstaal het Nederlands, volgens de grondwet toch. Iedereen is vrij om de taal te spreken dat hij wilt, of het nu Antwerps, Brugs, Chinees of Turks is, maar in contact met de overheid is maar 1 taal geldig: het Nederlands. net zoals overal in de wereld trouwens. Kan je je veroorloven om iemand een werkloosheidsuitkering te geven als hij niet wilt werken? als hij geen opleidingen wilt volgen? de SP is hier duidelijk in: neen dat kan niet. beschuldig je hun van neo-liberaal te zijn? zoals zovelen Vandenbroucke verweten hebben als hij hetzelfde invoerde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sta me dus toe toch eens een veralgemening te doen en vast te stellen dat de amadezen blijkbaar nog steeds sektaristen zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het verplichten van cursussen en begeleiding is de enige methode om te voorkomen dat migranten ergens verdwijnen in de achterhuisjes van de gettos. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Pelgrim : 19 april 2008 om 11:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() iedereen die hier woont en leeft, wat anders? Ga jij mensen uitsluiten?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n verplichting is namelijk ook iets waar de werkgever niet onderuit kan. Laatst gewijzigd door Pelgrim : 19 april 2008 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
akkoord, links moet eens dringend werk maken van de problemen in de multiculturele samenleving onder ogen te durven zien en oplossen. Zo gaan we racisme en onnodige verdeeldheid tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dubbel, sorry
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 21 april 2008 om 01:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hmz, ik denk dat de kijk van de PVDA toch wel net iets anders is dan die van de 'progressieve goegemeente' (alhoewel je er bij de PVDA ook wel van die laatste strekking zal vinden)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is niet omdat op dit moment er getto's zouden zijn dat dit de fout van de multicultuur zou zijn, dat is pas serieus kort door de bocht. er zijn getto's omdat er te weinig multicultuur is, te weinig interacties tussen de verschillende culturen maw. en uiteindelijk is multicultultuur simpel weg dat iedereen de vrijheid heeft om zijn eigen cultuur te beleven zolang die niet in strijd is met de wet. wat juist is daar zo slecht aan?
|
![]() |
![]() |