Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2008, 22:52   #21
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Vlaanderen is een moe, uitgeleefd land.
Dat is van 't noeste werk met de paarden en de ploeg. Op zondag zitten wij op een terras met de vrouwen. De fanfare is dronken, en de kermis gaat aan ons voorbij.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 23:32   #22
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dit land begint inderdaad Oostblokallures aan te meten. De helft platsmijten van al de rommel die hier rechtop staat, zou al een goed begin zijn.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2008, 23:34   #23
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Dit land begint inderdaad Oostblokallures aan te meten. De helft platsmijten van al de rommel die hier rechtop staat, zou al een goed begin zijn.
En wat ga je in de plaats zetten?

En geef eens een concreet voorbeeld van wat je wil platsmijten?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley

Laatst gewijzigd door L. J. Brutus : 25 april 2008 om 23:35.
Oud 25 april 2008, 23:36   #24
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
In een koloniaal wingewest verdienen de "gekolonizeerdeen" vele malen minder per capita dan in het land van de koloniale overheerser.
In een apathisch land waar niets nieuws wordt gebouwd is er normaal geen gebrek aan bouwvakkers.

Hert Centraal Station van antwerpen is intussen één van de fraaiste van Europa,
de nieuwe Schelde verbinding wordt eveneens een mooi staaltje van burgerlijke bouwkunde enkel te vergelijken met oa. de Kohlbrandtbrücke in Hamburg.

Her en der zie ik stadcentra van de andere kleinere en middelgrote steden die een intense vernieuwing achter de rug hebben, of waar deze werken nog bezig zijn.

(Grote markt van St.Niklaas, de Vlaamse kunst.. om maar enkele zaken te noemen)

Wij zijn overbedeelt wat nationaal erfgoed betreft (zie ons erfdeel boeiend tijdschrift dat behalve in het NL ook in het F , E, D en nog andere talen? verschijnt)
Wat maak jij jezelf hier allemaal wijs. Een handvol fraaie stadskernen, meer heeft Vlaanderen niet te bieden. Als ik met buitenlanders rondrij op een willekeurige Vlaamse gewestbaan, dan schaam ik mij de oren van mijn hoofd.
Oud 25 april 2008, 23:39   #25
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
En wat ga je in de plaats zetten?

En geef eens een concreet voorbeeld van wat je wil platsmijten?
Als je te blind bent om het te zien, dan kan ik u ook niet helpen.
Oud 25 april 2008, 23:40   #26
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vraag gewoon naar je mening, en dan zou ik blind zijn. 't Is dat het hier vol zit met idioten of ik zou er nog van verschieten.
Oud 25 april 2008, 23:45   #27
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik vraag gewoon naar je mening, en dan zou ik blind zijn. 't Is dat het hier vol zit met idioten of ik zou er nog van verschieten.
Ik kan veel goede dingen zeggen over Vlamingen. Maar er is waarschijnlijk geen volk op aarde met minder gevoel voor esthetiek.
Oud 26 april 2008, 10:11   #28
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ben het niet eens met de originele poster.

In Nederland verandert vooral veel aan de oppervlakte. Maar eigenlijk zijn de Nederlanders veel bekrompener, statischer en immobieler dan de Vlamingen (kijk maar naar hun zo geroemde "tolerantie" en "vrijheid" - die eigenlijk maar een laagje vernis is dat het tegendeel camoufleert; daaronder borrelt diep de kleine, angstige Calvinistische ziel, die zo groot en kil is als een Wilhelmina pepermuntje).

Vlaanderen is fundamenteel rustiger, diepzinniger, volwassener, en ja, bourgondischer. Wij zijn niet hysterisch, neurotisch of kleinzerig, zoals de Nederlanders. Wij zijn ruimdenkend in de echte zin van het woord, wij zijn Latijns-sensualistisch, wij zijn kortom de volledige mens. Berustend wanneer het kan, dynamisch wanneer het moet.

De Nederlander heeft iets ondraaglijks oppervlakkigs en neurotisch. Die fluïede, zinloze gadget-ideologie van de snelle dynamische verandering is daar inderdaad een symptoom van.
Met alle respect voor je mening maar ik vind dat de Belg in het "algemeen" laks, bekrompen, kortzichtig, achterbaks, preuts en vaak ook zeer vaag is in gesprekken, ze redeneren vind ik vaak onlogischer dan bijvoorbeeld hun noorderburen. Wat me ook altijd opvalt in België is dat er een sfeer hangt van valse bescheidenheid gemengd met een wat onderdanig tintje.

Aan de structuren en aan de bouw van een land kan men zien hoe het is gesteld met de gemoedstoestand en het denken van de inwoners ervan.

Het positieve aan Belgen is wel dat ze hun altijd en overal aanpassen, niet alleen in het buitenland maar ook in eigen land zullen ze hun zelfs aanpassen aan de vreemdelingen of aan de toeristen die er zijn. Zo zullen ze altijd de moeite doen om hun taal te spreken.

De Nederlanders zijn daarentegen vind ik in het "algemeen" ruimdenkender, enthousiaster, vriendelijker, open minded, assertiever, logischer in hun redeneren en zeker niet preuts.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 10:19   #29
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bij ons zou het eerder van vernieuwing getuigen met afbreken te beginnen. Het staat hier namelijk reeds te vol.
Dat is de beste optie meen ik ook om eerst alles af te breken om vervolgens alles terug op te bouwen. Maar wat eigenlijk moet afgebroken moet worden dat breken ze meestal niet af maar proberen ze terug wat op te stutten. Het probleem is zoals je zegt dat alles veel te vol staat.
Oud 26 april 2008, 10:25   #30
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Sluit me volledig aan bij Flippend Rund!!

Als je in België een "mooie plaats" wilt laten zien aan toeristen bijvoorbeeld dan moet je eerst via vervallen gebouwen en versleten wegen. Ik vraag me af waar al hun belastingsgeld naartoe gaat!!
Oud 26 april 2008, 10:38   #31
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht

Als je in België een "mooie plaats" wilt laten zien aan toeristen bijvoorbeeld dan moet je eerst via vervallen gebouwen en versleten wegen. Ik vraag me af waar al hun belastingsgeld naartoe gaat!!
Vlaanderen kan best mooi zijn hoor. Wat mij wel geschokt heeft is de Vlaamse kust. In Nederland zijn de duinen van zand, in Vlaanderen van beton.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 10:45   #32
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:

Noem dan eens één land waar dat niet is.
Oud 26 april 2008, 13:27   #33
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
In andere landen kijkt men reikhalzend uit naar nieuwigheden. Vernieuwing. Dynamiek. Neem nog maar Eindhoven. Een stad waar men geen 2 weken tussen twee bezoeken mag laten of er is zichtbaar iets veranderd, vernieuwd. Rijsel idem, zelfs Duinkerken. Ook Duitsland is in sneltempo aan het bouwen, vernieuwen moderniseren.

In andere landen leeft men eventueel naar een wereldtentoonstelling toe.
In België stelt men zich tevreden met het leven in het verleden van een wereldtentoonstelling van 50 jaar geleden. Veel poeha voor iets dat 50 jaar geleden is gebeurd. Het wordt ons in de strot geramd, zodanig dat ik mij afvraag welke onzinnige nieuwe belasting er nu weer moet gemaskeerd worden.

Wie België (meer speciaal Vlaanderen) binnenrijdt merkt een soort verlammende moeheid, een loomheid. Een schrijnend gebrek aan dynamiek en vernieuwingsdrang. Een verkrampte verzamelwoede van "de goede oude tijd" kletst tegen de voorruit, dringt de wagen binnen en pacificeert elke impulsiviteit en smoort alle zin voor initiatief.
Wij rijden door een moe, afgeleefd deellandje dat zoals oude mensjes gelaten afwacht tot flitsjes oude glorie kunnen opgerakeld worden om de dagelijkse sleur van het wachten op niets nieuws te doorbreken.

België, maar vooral Vlaanderen is als een rusthuis, terend op grootse verhalen uit een actievol verleden zitten de bewoners rustig keuvelend in het zonnetje op het pleintje dat omgeven is door middeleeuwse begijnenhuisjes. In het midden symboliseert de roestige kiosk de moderne dynamiek. Voor de ene zal het zijn tijd wel duren. Anderen kunnen niet want knieën, heupen of schouders willen niet mee, maar ware het dat niet men zou eens wat zien, zunne. Nog anderen vinden dat het niet aan hen is, het is tijd voor de anderen eens iets te doen. Daarbij het had maar niet zo warm moeten zijn, met zo'n hitte kan een mens niets doen. We doen niets, maar gelukkig kunnen we er niets aan doen. Bovendien mogen ze niet van de directie van het rusthuis..... en zo sterven ze allemaal in de illusie van een groots verleden. Ze vergeten dat illusies zeer weinig vruchtbaar zijn om een toekomst op te laten groeien.

En neen dat heeft niets met splitsen of versnipperen te maken. Niets met België of Walen. Vlaanderen heeft bevoegdheden genoeg om zelf initiatief te nemen. De gemeentes trouwens ook. En privéinitiatief heeft al helemaal niets vandoen van een eventuele ongezonde versnipperinsdrang. Vlaanderen is een moe, uitgeleefd land.
Wat een negatieve en verkeerde voorstelling.
De Zeebrugse haven verhandelt 1.700.000 auto's per jaar.
Antwerpen is één van de grootste havens ter wereld. daar ligt ook een van de grootste petrochemische complexen van de wereld.
De sociale voorzieningen en zeker de ziektezorg is hier beter dan waar ook ter wereld. Onze scholen zijn van de beste ter wereld.
Als ik door gewone Vlaamse dorpjes fiets valt het me op hoe verzorgd huizen en dorpskernen zijn.
Miljoenen toeristen komen jaarlijks onze oude steden bewonderen
Natuurlijk zijn er ook problemen waar moet aan gewerkt worden. Zoals overal.
Oud 26 april 2008, 14:53   #34
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle respect voor je mening maar ik vind dat de Belg in het "algemeen" laks, bekrompen, kortzichtig, achterbaks, preuts en vaak ook zeer vaag is in gesprekken, ze redeneren vind ik vaak onlogischer dan bijvoorbeeld hun noorderburen. Wat me ook altijd opvalt in België is dat er een sfeer hangt van valse bescheidenheid gemengd met een wat onderdanig tintje.

Aan de structuren en aan de bouw van een land kan men zien hoe het is gesteld met de gemoedstoestand en het denken van de inwoners ervan.

Het positieve aan Belgen is wel dat ze hun altijd en overal aanpassen, niet alleen in het buitenland maar ook in eigen land zullen ze hun zelfs aanpassen aan de vreemdelingen of aan de toeristen die er zijn. Zo zullen ze altijd de moeite doen om hun taal te spreken.

De Nederlanders zijn daarentegen vind ik in het "algemeen" ruimdenkender, enthousiaster, vriendelijker, open minded, assertiever, logischer in hun redeneren en zeker niet preuts.
Het hangt ervan af welke "Belgen" je bedoelt.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 14:54   #35
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Vlaanderen kan best mooi zijn hoor. Wat mij wel geschokt heeft is de Vlaamse kust. In Nederland zijn de duinen van zand, in Vlaanderen van beton.
De Vlaamse kust is inderdaad lelijk; er is toch 1 uitzondering en dat is het Zwin.
Oud 26 april 2008, 15:23   #36
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het hangt ervan af welke "Belgen" je bedoelt.
De Vlaming natuurlijk in het algemeen want die Walen zullen geen moeite doen!!
Oud 26 april 2008, 15:23   #37
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Vlaming natuurlijk in het algemeen want die Walen zullen geen moeite doen!!
Je weet het toch.
Oud 26 april 2008, 15:25   #38
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De Vlaamse kust is inderdaad lelijk; er is toch 1 uitzondering en dat is het Zwin.

Het Zwin is idd een uitzondering!
Oud 26 april 2008, 19:25   #39
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat vind ik een goede maatstaf.

Als je in het buitenland aan 100 hotelbazen, restauranthouders of andere leisure-instanties vraagt wat ze van beide vinden, dan is het antwoord altijd zeer duidelijk.

De Nederlanders zijn boertig, lomp, hebben geen stijl, zijn oppervlakkig, luidruchtig, zijn totaal niet geïnteresseerd in de lokale cultuur, zijn egoïstisch en verkiezen de "camper".

De Belgen daarentegen worden zowat overal als de meest aangename mensen ervaren, omdat ze fijnzinnig zijn, ontspannen en geïnteresseerd, verwonderd en open, stijlvol en rustig, en diepzinnig en sympathiek.

Dat weet iedereen met een beetje ervaring in de toeristische sector.

Komt er een bende stijlloze Hollanders langs, dan is de sfeer verpest. Op zeer vele plaatsten in het buitenland weigert men tegenwoordig zelfs Nederlanders.

Lol.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 19:27   #40
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof trouwens ook strikt dat er een correlatie bestaat tussen de ruimte waarin de Nederlander dagelijks vertoeft (gemiddeld 12 vierkante meter), en de grootte van zijn geest.

Maar dat blijft speculatief, dat geef ik toe.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be