![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Dat is van 't noeste werk met de paarden en de ploeg. Op zondag zitten wij op een terras met de vrouwen. De fanfare is dronken, en de kermis gaat aan ons voorbij.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit land begint inderdaad Oostblokallures aan te meten. De helft platsmijten van al de rommel die hier rechtop staat, zou al een goed begin zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En geef eens een concreet voorbeeld van wat je wil platsmijten?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley Laatst gewijzigd door L. J. Brutus : 25 april 2008 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag gewoon naar je mening, en dan zou ik blind zijn. 't Is dat het hier vol zit met idioten of ik zou er nog van verschieten.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan veel goede dingen zeggen over Vlamingen. Maar er is waarschijnlijk geen volk op aarde met minder gevoel voor esthetiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Aan de structuren en aan de bouw van een land kan men zien hoe het is gesteld met de gemoedstoestand en het denken van de inwoners ervan. Het positieve aan Belgen is wel dat ze hun altijd en overal aanpassen, niet alleen in het buitenland maar ook in eigen land zullen ze hun zelfs aanpassen aan de vreemdelingen of aan de toeristen die er zijn. Zo zullen ze altijd de moeite doen om hun taal te spreken. De Nederlanders zijn daarentegen vind ik in het "algemeen" ruimdenkender, enthousiaster, vriendelijker, open minded, assertiever, logischer in hun redeneren en zeker niet preuts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Dat is de beste optie meen ik ook om eerst alles af te breken om vervolgens alles terug op te bouwen. Maar wat eigenlijk moet afgebroken moet worden dat breken ze meestal niet af maar proberen ze terug wat op te stutten. Het probleem is zoals je zegt dat alles veel te vol staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je in België een "mooie plaats" wilt laten zien aan toeristen bijvoorbeeld dan moet je eerst via vervallen gebouwen en versleten wegen. Ik vraag me af waar al hun belastingsgeld naartoe gaat!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Vlaanderen kan best mooi zijn hoor. Wat mij wel geschokt heeft is de Vlaamse kust. In Nederland zijn de duinen van zand, in Vlaanderen van beton.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Noem dan eens één land waar dat niet is.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Zeebrugse haven verhandelt 1.700.000 auto's per jaar. Antwerpen is één van de grootste havens ter wereld. daar ligt ook een van de grootste petrochemische complexen van de wereld. De sociale voorzieningen en zeker de ziektezorg is hier beter dan waar ook ter wereld. Onze scholen zijn van de beste ter wereld. Als ik door gewone Vlaamse dorpjes fiets valt het me op hoe verzorgd huizen en dorpskernen zijn. Miljoenen toeristen komen jaarlijks onze oude steden bewonderen Natuurlijk zijn er ook problemen waar moet aan gewerkt worden. Zoals overal.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Als je in het buitenland aan 100 hotelbazen, restauranthouders of andere leisure-instanties vraagt wat ze van beide vinden, dan is het antwoord altijd zeer duidelijk. De Nederlanders zijn boertig, lomp, hebben geen stijl, zijn oppervlakkig, luidruchtig, zijn totaal niet geïnteresseerd in de lokale cultuur, zijn egoïstisch en verkiezen de "camper". De Belgen daarentegen worden zowat overal als de meest aangename mensen ervaren, omdat ze fijnzinnig zijn, ontspannen en geïnteresseerd, verwonderd en open, stijlvol en rustig, en diepzinnig en sympathiek. Dat weet iedereen met een beetje ervaring in de toeristische sector. Komt er een bende stijlloze Hollanders langs, dan is de sfeer verpest. Op zeer vele plaatsten in het buitenland weigert men tegenwoordig zelfs Nederlanders. Lol.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Ik geloof trouwens ook strikt dat er een correlatie bestaat tussen de ruimte waarin de Nederlander dagelijks vertoeft (gemiddeld 12 vierkante meter), en de grootte van zijn geest.
Maar dat blijft speculatief, dat geef ik toe.
![]() |
![]() |