Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2008, 20:35   #21
born2bewild
Banneling

Standaard

by the way, soros (hillarie clinton schuppezot) kan mijn kloten kussen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 20:39   #22
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Rikske tollens (wie?) kan het nog al eens uitleggen hee

dat moet zeker ne slumme zijn, een ambtenaarke vanachter zijn stoffig bureauke; hij heeft van z'n leven geen schup vastgepakt; maar de congolezen gaan wel 3 miljaar mensen van patatten voorzien in zijn ogen

man gij zijt grappig
Born2bewild, heb je weer een schizo-paranoïde psychose vanavond? Amai, het is erg.

Professor Tollens is een professor. Die weet inderdaad waar hij over spreekt.

Maar nu ga je echt op negeer, want je zit deze en andere threads helemaal te verpesten.

We zullen binnen een paar dagen de negeerknop afzetten, want ik vermoed dat uw psychotische aanvallen meestal van korte duur zijn (allez, ook vooral omdat ik een groot hart heb, en medelijden met de zwakkeren onder ons.)
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 20:41   #23
born2bewild
Banneling

Standaard

zwak pietje
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 21:07   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Born2bewild, heb je weer een schizo-paranoïde psychose vanavond? Amai, het is erg.

Professor Tollens is een professor. Die weet inderdaad waar hij over spreekt.

Maar nu ga je echt op negeer, want je zit deze en andere threads helemaal te verpesten.

We zullen binnen een paar dagen de negeerknop afzetten, want ik vermoed dat uw psychotische aanvallen meestal van korte duur zijn (allez, ook vooral omdat ik een groot hart heb, en medelijden met de zwakkeren onder ons.)
Wat betreft psychotische aanvallen... hoe zat dat weer met slecht werkende kacheltjes en de massamoord van Stalin?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 22:55   #25
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat betreft psychotische aanvallen... hoe zat dat weer met slecht werkende kacheltjes en de massamoord van Stalin?
Stalin was wel degelijk een psychopaat. Daar is denk ik iedereen het over eens. Toch waren de goelags geen massavernietigingskampen, in tegenstelling tot de nazistische uitroeiingskampen.

Maar nu zijn we een beetje aan't afdwalen.

Moet België de Congolezen helpen hun landbouw op te starten?
Oud 18 april 2008, 23:27   #26
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat vandaag een waar schandaal: landen als Congo (en vele andere arme landen) importeren voedsel, terwijl ze in principe zeer grote voedselexporteurs zouden kunnen zijn. 70% van alle Congolezen zijn ondervoed, terwijl ze eigenlijk voor miljarden mensen voedsel zouden kunnen produceren. Een ondraaglijke contradictie.

Congo heeft volgens experts een potentieel om op een duurzame wijze voor 3 miljard mensen voedsel te produceren (Cijfers van professor landbouweconomie Tollens uit Leuven); of voor 1 miljard mensen voedsel en 10% van alle olieconsumptie op de planeet te vervangen door duurzame biobrandstof, zonder één boom te kappen (Cijfers van professor landbouweconomie Josef Schmidhuber, van de FAO).

En toch importeert Congo massaal voedsel. Dat is echt een misdadige situatie.

De oorzaken van deze ondraaglijke situatie zullen veelvuldig zijn, maar naast "bad governance" en conflicten, zijn er toch factoren waaraan wij als België/Vlaanderen kunnen verhelpen:

-gebrek aan basis-investeringen
-gebrek aan basis-infrastructuur
-gebrek aan kennis en wetenschappelijke instrumenten bij Congolese boeren/landbouwcentra

Wij kunnen die factoren omkeren en de landbouw in Congo eindelijk van de grond krijgen. Zo'n investering zou zich dubbel en dik terugbetalen: de meerderheid van de Congolezen, die boeren zijn, zouden uit de armoede geraken; het land zou stabiel worden; Congo zou zelfs heel Centraal-Afrika (en de wereld) kunnen bevoorraden en daar als exporteur zeer veel profijt uit halen.

België heeft de expertise, het kapitaal en de kunde om daar mee voor te zorgen.

Moeten wij hier geen groots initiatief nemen?

We kunnen bijvoorbeeld onze landbouwsubsidies die wij aan onszelf geven afschaffen (wij hebben die niet nodig), en die investeren in een programma dat experts en jonge ondernemers uitstuurt naar Congo om daar technische expertise te verspreiden.

(Er zijn vele andere samenwerkingsvormen denkbaar).

Maar Congo zo aan zijn lot overlaten en voedsel te laten importeren terwijl dat zelf zo'n enorm potentieel heeft - dat kan toch niet zo blijven duren? Dat is echt een schandaal
.
Tja man, wat denk je dat België gedaan heeft tot tegen 1960???

Men heeft ons weggejaagd! en sindsdien zijn zij alsmaar in een diepere put terechtgekomen. Hadden zij dat niet gedaan, dan had iedere Congolees nu een villa! Spreek er maar eens over oude Kolonialen, die het 'overleefd' hebben ................
Oud 18 april 2008, 23:32   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

De enige goeie uitleg waarom Afrikanen economisch zo ondermaats presteren versus Aziaten, is volgens mij: het gemak waarmee je kunt overleven zonder een georganiseerde inspanning te leveren.

Waarom zou je het allemaal doen ??? Je hebt het niet nodig, want je leeft van wat je vindt in het oerwoud... Er bestaan dus geen normale prikkels om het beter te doen...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 00:25   #28
Wase wolf
Burger

Wase wolf's schermafbeelding

Standaard

Ik zie eigenlijk het nut niet om te investeren in een land waar het nog vol gewapende bendes loopt, binnen de kortste keren wordt die investering toch weer vernietigt.
Wase wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 00:33   #29
Wase wolf
Burger

Wase wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
China is daar inderdaad volop aan't investeren: 9 miljard dollar om precies te zijn. En heel Europa staat erbij en kijkt ernaar.
De Chinezen hebben dan ook een goede reden om te investeren: uranium- en diamantmijnen.
Wase wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 01:24   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Na tientallen jaren van inzamelactie 's, 11-11-11, Oxfam, Vredeseilanden, artsen zonder grenzen, talloze hulpactie's en wat nog allemaal lukt het hen niet om zelfstandig te worden. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het hen na al die tijd en hulp nog zal lukken. Integendeel: door al deze vormen van hulp worden er nog meer sukkeltjes geboren en onderhouden waaruit volgt dat er nog meer hulp moet komen.
Verder staan we er zelf niet zo goed voor wat betreft voedsel.
Belgié investeert verhoudingsgewijs al het meest van alle westerse landen in Congo.
Dat moet maar eens stoppen.

We zouden misschien kunnen voorstellen dat de nazaten van handenafhakker Leopold II die daar een onmetelijk fortuin bijeen roofde en waarvan zij nu nog profiteren maar eens hun duit in het zakje doen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 13:46   #31
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Tja man, wat denk je dat België gedaan heeft tot tegen 1960???

Men heeft ons weggejaagd! en sindsdien zijn zij alsmaar in een diepere put terechtgekomen. Hadden zij dat niet gedaan, dan had iedere Congolees nu een villa! Spreek er maar eens over oude Kolonialen, die het 'overleefd' hebben ................
Dit geloof je toch zelf niet?

En wat die oude kolonialen (met kleine 'k', kolonialen is bij mijn weten nog altijd geen speciale titel ofzo) betreft, wat deden die daar ook? Hadden ze Congo maar nooit "geholpen", om het in uw termen te stellen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 13:46   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Belgié investeert verhoudingsgewijs al het meest van alle westerse landen in Congo.
Dat moet maar eens stoppen.

We zouden misschien kunnen voorstellen dat de nazaten van handenafhakker Leopold II die daar een onmetelijk fortuin bijeen roofde en waarvan zij nu nog profiteren maar eens hun duit in het zakje doen.
George Forrest kan ook een flinke duit in het zakje doen... En dan wegjagen ginder! Congo voor de Congolezen!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 13:59   #33
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt er eerder op dat 'we' geinteresseerd zijn in de congoleze gronden voor de productie van onze 'bio'brandstof en niet zozeer om de productie van voedsel. De voedselpaketten die zullen wij dan blijven produceren. Dan zijn we nog 'goed' erbovenop.

Een van de grote problemen in de 'derde wereld' is het ontbreken van een 'civil society'. die hebben we langs de ene kant nodig omwille van de stabiliteit, langs de andere kant werken we mee aan de destructie ervan door onze pogingen die landen te controleren.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 14:10   #34
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het enorme potentieel is ook de Chinezen niet ontgaan. Ze hebben in Congo een lap grond ter grootte van België aangekocht. Het is de bedoeling om daar palmolie te produceren voor China.
Ik heb verleden week nog een artikel gelezen over de Chinese invasie in Afrika. Eveneens in Congo hadden ze een immense lap grond aangekocht om rijst te verbouwen. Dit wordt volledig gedaan door een invasieleger van Chinezen, Congolezen komen er niet aan te pas. De volledige productie wordt naar China overgebracht. In het artikel (geloof dat het in de P-magazine stond) werd dan ook hardop de vraag gesteld hoe de Congolees, die dus massaal voedsel moet importeren, hier nu bij gebaat is?
China betaald een aantal zakkenvullers om Congolese grond te "huren". En de Congolees, die heeft honger. China zelf ziet blijkbaar geen graten in deze handelswijze van modern kolonialisme.
Diegenen die niet willen inzien dat China hier een dubieuze politiek volgt, lijdt volgens mij aan een ernstige en chronische vorm van het "Amerikaantje-bashen-syndroom".
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 14:26   #35
FDM
Banneling

Standaard

'het Rode Kruis stuurde 5 nieuwe jeeps en 10 nieuwe motoren naar congo , de plaatselijke RK-verantwoordelijke verkocht 1 jeep en 2 motoren en stak het geld in eigen zak '

ik vrees dat de voedselpakketten de dezelfde weg op zijn
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 17:44   #36
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik heb verleden week nog een artikel gelezen over de Chinese invasie in Afrika. Eveneens in Congo hadden ze een immense lap grond aangekocht om rijst te verbouwen. Dit wordt volledig gedaan door een invasieleger van Chinezen, Congolezen komen er niet aan te pas. De volledige productie wordt naar China overgebracht. In het artikel (geloof dat het in de P-magazine stond) werd dan ook hardop de vraag gesteld hoe de Congolees, die dus massaal voedsel moet importeren, hier nu bij gebaat is?
China betaald een aantal zakkenvullers om Congolese grond te "huren". En de Congolees, die heeft honger. China zelf ziet blijkbaar geen graten in deze handelswijze van modern kolonialisme.
Diegenen die niet willen inzien dat China hier een dubieuze politiek volgt, lijdt volgens mij aan een ernstige en chronische vorm van het "Amerikaantje-bashen-syndroom".
Maar daarom vind ik dat de Europeanen naar dat land moeten en daar stante pede de Congolese boeren opleiden, zodat ze zelf kunnen produceren en de waarde kunnen inschatten van hun natuurlijke hulpbronnen.

Nu verkopen groepen Congolezen gigantische stukken woud tegen een zak rijst en een pak zeep.

Waarom helpen wij die mensen niet met hun onderhandelingen? Wanneer ze over de nodige landbouwkennis en kennis over natuurlijke hulpbronnen beschikken staan ze al een stap verder.

Daarna is het zaak om effectief tot productie over te gaan, waarbij de Congolezen eigenaar zijn over de productiemiddelen.

Ik zie onze aanwezigheid daar dus als ondersteunend en gevend.

(Voor de kapitalisten/liberalen/rechtse types onder ons: eigenlijk is die attitude zelfs wenselijk vanuit puur strategisch belang: de ontwikkeling van Congo - door de Congolezen - is belangrijk om de migratiedruk tegen te gaan, om stabiliteit in de regio te behouden, etc... op lange termijn dient dat rechtstreeks onze eigen economische belangen.)
Oud 19 april 2008, 23:48   #37
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
China is daar inderdaad volop aan't investeren: 9 miljard dollar om precies te zijn. En heel Europa staat erbij en kijkt ernaar.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/programme...ht/7347686.stm

Ik zie toch liever Belgen de Congolezen helpen, want wij doen dat tenminste op basis van humane regels en principes.
Blij dat ik u dat zie schrijven. De Congolezen waren inderdaad beter af in de tijd dat ze een Belgische kolonie waren als vandaag, en voor België had dit ook beter zo gebleven: het had zowel onze voedselbevoorrading als bevoorrading in bio-brandstoffen kunnen garanteren, de zwarten werk verschaft, stammenoorlogen voorkomen, en op termijn een intellectuele vooruitgang van de gehele inlandse, zwarte bevolking kunnen teweegbrengen.
Een win-win situatie voor zowel Belgische als Congolese volk(eren).
Nu zijn de Chinezen van Afrika een privaat slavenkamp aan het maken.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 23:51   #38
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Qua sarcasme kan dat wel tellen...
Dat is géén sarcasme, maar pure waarheid !
Oud 20 april 2008, 00:01   #39
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar daarom vind ik dat de Europeanen naar dat land moeten en daar stante pede de Congolese boeren opleiden, zodat ze zelf kunnen produceren en de waarde kunnen inschatten van hun natuurlijke hulpbronnen.

Nu verkopen groepen Congolezen gigantische stukken woud tegen een zak rijst en een pak zeep.

Waarom helpen wij die mensen niet met hun onderhandelingen? Wanneer ze over de nodige landbouwkennis en kennis over natuurlijke hulpbronnen beschikken staan ze al een stap verder.

Daarna is het zaak om effectief tot productie over te gaan, waarbij de Congolezen eigenaar zijn over de productiemiddelen.

Ik zie onze aanwezigheid daar dus als ondersteunend en gevend.

(Voor de kapitalisten/liberalen/rechtse types onder ons: eigenlijk is die attitude zelfs wenselijk vanuit puur strategisch belang: de ontwikkeling van Congo - door de Congolezen - is belangrijk om de migratiedruk tegen te gaan, om stabiliteit in de regio te behouden, etc... op lange termijn dient dat rechtstreeks onze eigen economische belangen.)
De Chinezen zijn daar bezig zoals de blanken destijds in Amerika: enorme grondgebieden kopen voor wat prularia, een handvol kleingeld en een fles slechte sterke drank...En omdat het Chinezen zijn, en geen blanken, zegt niemand er iets tegen.
Oud 20 april 2008, 22:46   #40
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

België moet maar één ding doen en dat is ophouden te bestaan. Dat is het beste wat België kan doen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be