![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() by the way, soros (hillarie clinton schuppezot) kan mijn kloten kussen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Professor Tollens is een professor. Die weet inderdaad waar hij over spreekt. Maar nu ga je echt op negeer, want je zit deze en andere threads helemaal te verpesten. We zullen binnen een paar dagen de negeerknop afzetten, want ik vermoed dat uw psychotische aanvallen meestal van korte duur zijn (allez, ook vooral omdat ik een groot hart heb, en medelijden met de zwakkeren onder ons.)
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() zwak pietje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Maar nu zijn we een beetje aan't afdwalen. Moet België de Congolezen helpen hun landbouw op te starten?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() Men heeft ons weggejaagd! en sindsdien zijn zij alsmaar in een diepere put terechtgekomen. Hadden zij dat niet gedaan, dan had iedere Congolees nu een villa! Spreek er maar eens over oude Kolonialen, die het 'overleefd' hebben ................ ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige goeie uitleg waarom Afrikanen economisch zo ondermaats presteren versus Aziaten, is volgens mij: het gemak waarmee je kunt overleven zonder een georganiseerde inspanning te leveren.
Waarom zou je het allemaal doen ??? Je hebt het niet nodig, want je leeft van wat je vindt in het oerwoud... Er bestaan dus geen normale prikkels om het beter te doen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Ik zie eigenlijk het nut niet om te investeren in een land waar het nog vol gewapende bendes loopt, binnen de kortste keren wordt die investering toch weer vernietigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moet maar eens stoppen. We zouden misschien kunnen voorstellen dat de nazaten van handenafhakker Leopold II die daar een onmetelijk fortuin bijeen roofde en waarvan zij nu nog profiteren maar eens hun duit in het zakje doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En wat die oude kolonialen (met kleine 'k', kolonialen is bij mijn weten nog altijd geen speciale titel ofzo) betreft, wat deden die daar ook? Hadden ze Congo maar nooit "geholpen", om het in uw termen te stellen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt er eerder op dat 'we' geinteresseerd zijn in de congoleze gronden voor de productie van onze 'bio'brandstof en niet zozeer om de productie van voedsel. De voedselpaketten die zullen wij dan blijven produceren. Dan zijn we nog 'goed' erbovenop.
Een van de grote problemen in de 'derde wereld' is het ontbreken van een 'civil society'. die hebben we langs de ene kant nodig omwille van de stabiliteit, langs de andere kant werken we mee aan de destructie ervan door onze pogingen die landen te controleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
China betaald een aantal zakkenvullers om Congolese grond te "huren". En de Congolees, die heeft honger. China zelf ziet blijkbaar geen graten in deze handelswijze van modern kolonialisme. Diegenen die niet willen inzien dat China hier een dubieuze politiek volgt, lijdt volgens mij aan een ernstige en chronische vorm van het "Amerikaantje-bashen-syndroom".
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() 'het Rode Kruis stuurde 5 nieuwe jeeps en 10 nieuwe motoren naar congo , de plaatselijke RK-verantwoordelijke verkocht 1 jeep en 2 motoren en stak het geld in eigen zak '
ik vrees dat de voedselpakketten de dezelfde weg op zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Nu verkopen groepen Congolezen gigantische stukken woud tegen een zak rijst en een pak zeep. Waarom helpen wij die mensen niet met hun onderhandelingen? Wanneer ze over de nodige landbouwkennis en kennis over natuurlijke hulpbronnen beschikken staan ze al een stap verder. Daarna is het zaak om effectief tot productie over te gaan, waarbij de Congolezen eigenaar zijn over de productiemiddelen. Ik zie onze aanwezigheid daar dus als ondersteunend en gevend. (Voor de kapitalisten/liberalen/rechtse types onder ons: eigenlijk is die attitude zelfs wenselijk vanuit puur strategisch belang: de ontwikkeling van Congo - door de Congolezen - is belangrijk om de migratiedruk tegen te gaan, om stabiliteit in de regio te behouden, etc... op lange termijn dient dat rechtstreeks onze eigen economische belangen.)
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een win-win situatie voor zowel Belgische als Congolese volk(eren). Nu zijn de Chinezen van Afrika een privaat slavenkamp aan het maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België moet maar één ding doen en dat is ophouden te bestaan. Dat is het beste wat België kan doen.
|
![]() |
![]() |