Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2004, 12:02   #21
Hendrik GORIS
Burger

Hendrik GORIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
3)Het argument van de kostprijs
Zowel monarchisten of republikeinen komen vaak af met het « prijskaartje »-betoog ; Onzin. Het bestuur van een Staat (of een onderdeel ervan) mag wat kosten. Wel is het wenselijk dat de dotaties in de hoogte (naar nog levende Koninginnen, desgevallend Koningen of Prinsen) worden afgeschaft.
Ik neem aan dat je het ook hebt over de schandalige jaarlijkse verspilling van 11 miljoen Belgische Franken die zomaar naar die Laurent gaan zonder dat deze er ook maar iets voor moet doen. Hij is geen kroonprins, heeft geen enkele nuttige functie en krijgt dus zomaar al dat geld toegeschoven om te flierefluiten, jaarlijks!!!!.
Ik vind dat toch nuttig besteed, hoor. Kunnen we regelmatig nog eens lachen op de o zo intellectuele VRT.

Mvg,
h

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 13:30   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

zeg grapjassen! Ik dacht nu EINDELIJK eens argumenten te vinden die van mij een royalist gingen maken.

EEN HELE MINUUT TIJD VERSPILT!
Oud 2 mei 2004, 00:32   #23
Hendrik GORIS
Burger

Hendrik GORIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:

Dat zijn de argumenten van het centrum voor een republiekske

Hahahaha!!!! Afgang voor C'ke!!
wat een afgang, belgische patriottens belges!

en ik gebruik bijna nooit uitroeptekens,
mvg,
h

Willem De Zwijger.
Hendrik GORIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 06:09   #24
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

In een democratie heeft een archaïsch fossiel zoals een koning en zijn dynastie geen recht op bestaan. Immers: het feit dat ge uit de juiste achterkant geboren wordt geeft u niet het recht om automatisch te kunnen "heersen" over anderen. Mensen die voor zo'n fossiel jubelen en wensen dat hij nog "lang moge leven" zijn wat mij betreft rijp voor psychiatrische hulp omdat ze een dwaas droombeeld najuichen waarin de "uit de juiste achterkant geborenen" op de een of andere mythische manier boven "het volk" zouden staan. Ik ben lid van "het volk" maar zie geen enkele reden waarom dat een koning beter zou zijn dan ik. Ik spreek bijvoorbeeld meer talen en heb betere diploma's (verworven door hard werken, ik heb voor mijn studies ZELF moeten betalen met geld verdiend door EERLIJKE arbeid).

Ook zet ik een vraagteken bij mensen die beweren dat een vorst "bij gratie Gods" regeert... ik heb nog altijd geen briefke van God ontvangen met de bevestiging ervan, ergo, de koning en z'n aanbidders liegen.
Oud 2 mei 2004, 07:57   #25
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoewel er geen referenda zijn geweest tot nog toe m.b.t. de monarchie, tonen alle opiniepeilingen aan dat er slechts een infieme minderheid republikeinen zijn in ons land.
Bron?
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 15:08   #26
Oussaka, Malik
Vreemdeling

Standaard

Lieve Babeth,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Immers: het feit dat ge uit de juiste achterkant geboren wordt ... droombeeld najuichen waarin de "uit de juiste achterkant geborenen" ... Ik spreek bijvoorbeeld meer talen en heb betere diploma's (verworven door hard werken, ik heb voor mijn studies ZELF moeten betalen met geld verdiend door EERLIJKE arbeid).
Maar geen diploma in de biologie, geneeskunde, gynaecologie vermoed ik ?
In het kort: op de natuurlijke manier zowel als op de keizerlijke manier is het langs de voor- of langs de onderkant.

Je bent waarschijnlijk vrij jong, maar er is geen verband tussen bevruchten 'op zijn hondjes' en de bevalling als gevolg daarvan, of toch ?
Oussaka, Malik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 16:49   #27
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
je tekstje is een beetje vreemd. Als ik er een clue uit probeer te halen kan ik enkel lezen een koning is onnodig en enkel zever, maar voor die glamour doen we het nog.

(daar heb je toch vtm voor?)
Kan de gemiddelde Jan-mijn-kloten wel zonder glamour ?

Ik denk het niet.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 17:45   #28
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
je tekstje is een beetje vreemd. Als ik er een clue uit probeer te halen kan ik enkel lezen een koning is onnodig en enkel zever, maar voor die glamour doen we het nog.

(daar heb je toch vtm voor?)
Kan de gemiddelde Jan-mijn-kloten wel zonder glamour ?

Ik denk het niet.
In de meerderheid van de Europese staten, waar ze geen koningshuis hebben, kan de gemiddelde Jan-Mijn-Kloten prima zonder royalistische glamour.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 19:28   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Als je een presidentieel regime hebt, dan is op het moment dat president en regering van eenzelfde partij zijn, er teveel macht in handen van één partij ... De koning is tenminste neutraal.
Blijkbaar leven de koningsgezinden in een droomwereld waardoor ze blijkbaar niet weten welke presidentiële vormen er allemaal bestaan. In een republiek hoeft het helemaal niet zo te zijn dat de president dezelfde partijkaart heeft als de leden van de regering. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld Griekenland, Oostenrijk, Duitsland.

Een republiek houdt trouwens ook niet per se een presidentieel regime in. Maar ook dat ontgaat de koningsgezinden natuurlijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2004, 19:29   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Filip ooit al Frans horen spreken ? Dat is al even schabouwlijk als zijn Nederlands ...
Ja? Ik geloof daar niets van. De keren dat er fragmenten op de RTBF werden uitgezonden had ik niet de indruk dat hij even houterig sprak dan wanneer hij het Nederlands radbraakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 13:13   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Als je een presidentieel regime hebt, dan is op het moment dat president en regering van eenzelfde partij zijn, er teveel macht in handen van één partij ... De koning is tenminste neutraal.
Blijkbaar leven de koningsgezinden in een droomwereld waardoor ze blijkbaar niet weten welke presidentiële vormen er allemaal bestaan. In een republiek hoeft het helemaal niet zo te zijn dat de president dezelfde partijkaart heeft als de leden van de regering. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld Griekenland, Oostenrijk, Duitsland.

Een republiek houdt trouwens ook niet per se een presidentieel regime in. Maar ook dat ontgaat de koningsgezinden natuurlijk.
Maar Jan toch, heb jij het nu nog altijd niet door? De koning is een onfeilbare door God rechtsreeks aangestelde vorst die het altijd goed voorheeft met de mensen!

Daar kan toch geen enkele door de mindere mensen aangestelde leider tegenop?
Oud 3 mei 2004, 14:13   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Awel, nu heb ik ie hele tekst met de 'argumenten' nog eens doorlezen, en blijkbaar is mijn geloof in de antiroyalistische zever alleen maar sterker geworden. Hoe zit dat hier nu eigenlijk?
Oud 3 mei 2004, 15:01   #33
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

ALs je de titel van deze topic leest, wekt dat wel verwachtingen die bepaald niet door dat tekstje worden ingelost. Als d�*t het beste is dat monarchisten kunnen produceren. Wat een intellectuele armoede.
brusselaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be