![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tuurlijk, ik blijf positief.
Ik ben niet zo paranoïa als de mensen die denken dat je een wapen registreert om er een overval of moord mee te plegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Het was de staat zich immers niet om de gangsters te doen. De burger moest en zou ontwapend worden en dat is gelukt. De staat heeft weinig te vrezen nu van de burger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() is toch al iets laatst dat zo "een brave burger" een wapen is gaan kopen in antwerpen is het toch tamelijk bloedrig afgelopen... Dit kunnen we dan al schrappen, voor mij is dat goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Lachen doet u wel maar een betere verklaring hoor ik niet van u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De meeste zwarte wapens, komen niet naar buiten en liggen in de kast bij brave huisvaders, die het als enige mogelijkheid zien om hun gezin te verdedigen tegen de grote criminelen, vermits men hun legale wapens hiervoor afpakt. Ik zeg dus nergens dat het verstandig is om met een geladen wapen naast je bed te slapen. Zelf zou ik het dus nooit doen, maar feit is dat er mensen zijn die daar wel de nood aan hebben. Deze mensen zijn nu in veel gevallen ook criminelen, terwijl ze an sich niets doen. Meestal gaat het ook dan maar om één wapen. De grote depots van de criminele organisaties, die vormen wel het sociale probleem en wakkeren de onveiligheid wel aan, waardoor inderdaad brave huisvaders de wet zouden overtreden. Dit moedig ik dus niet aan, want wie geen wapen kan hanteren, is er ook niets mee. Voor veel mensen is het wapen inderdaad eerder een gevaar voor zichzelf dan voor de eventuele inbreker, homejacker en ga zo verder. Daarom ben ik er dus niet tegen dat er regels zijn in het houden van wapens, maar ik vind dat wie zich aan de regels houdt, zijn wapens ook mag houden. Daar klemt dus het schoentje. Feit is dus dat men door een klein probleem aan te pakken, een groter gecrëerd heeft. Ik ben er heilig van overtuigd dat er veel mensen die hun wapen hebben moeten inleveren, nu naar de zwarte markt zullen trekken. Men heeft dus met andere woorden de illegale wapenhandel juist bevorderd in plaats van gestopt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Alleen is men een beetje te ver gegaan in het vullen en is men aan overkill gaan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Als iedereen min of meer tevreden was, zou men dan zo bang moeten zijn om de burgers te ontwapenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je wapens wil stelen, doe je dat toch beter bij mensen die die wapens niet of niet goed kunnen gebruiken. Eneuh, wapens, wanneer gaan onze "glorieuze leiders" hamers verbieden of vergunningsplichtig maken, weet men niet hoeveel economische schade er jaarlijk is door platgeklopte duimen en vingers.
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Daar worden de wapens gewoon uit de kazerne gestolen op klaarlichte dag. De kans is dus heel groot dat de politie zelf de wapens schoept. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Tja, het imago van de Belgische politie. Ik ben vandaag ook geschrokken van Flor "Kijk Uit".
De mensen die het goede voorbeeld moeten geven, vallen soms ook uit hun rol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() De staat heeft dat nog niet zo lang geleden gedaan, de brave burger heeft zoals een onnozelaar zijn wapens afgegeven. De niet brave burger heeft ze gehouden en klaarblijkelijk zijn er dat niet weinig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
U hebt nooit gehoord dat er uit de SIE kazerne een hele hoop wapens gepikt zijn ofwat? Ik kan moeilijk geloven dat u echt zo naief bent als u zich voordoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() je weet duidelijk niet waarover je het hebt... Ze wisten zeer zeker van ieder wapen in ieder (betrokken) huishouden. Heb je ze natuurlijk helemaal illegaal verkregen dan kan niemand dat terugvinden hé... Ma da's zoals altijd smijt toch mazoet in uwen auto da's heeeeel goedkoop en niemand zal het merken...TOT ALS...
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb nog gevraagd waar ik voor proeven kon en wou gerust voor een medisch attest naar mijn huisarts, maar blijkbaar was dat van geen tel. Eerst zei men mij dat mijn vergunningen in orde waren. Model 9 werd omgezet in model 6 en daarna ... werd alles afgepakt. Het was duidelijk: ik mocht 65 euro betalen voor een vergunning aan te vragen, die men mij dan gewoon weigerde. Met andere woorden: geld en wapen kwijt, omdat ik met alles wettelijk in orde wou zijn. Blijkbaar schermen ze altijd dus met die PV's die ik dus zelf niet mag inkijken. Raar maar waar. Ik krijg er een punthoofd van. Volgens wat mijn mij vertelde, zal ik dankzij die PV'kes dus geen legaal wapen meer mogen bezitten. Enkel voor PV'kes die ik dus nooit zelf heb mogen inkijken en waar ik dus geen verweer tegen mag inbrengen. Daarom stel ik me dus de vraag wat er meer achter zit. Als men een fout gemaakt heeft, wil ik dat gerust aanvaarden. Als men zich zou verontschuldigen voor wat men mij heeft aangedaan, dan wil ik er gerust zand over gooien, maar dat doet men niet. Men blijft me gewoon afwimpelen en afschilderen als een crimineel en dat zint me dus niet. Ik zou dus graag mijn naam, die men ten onrechte bezoedeld heeft, gezuiverd willen zien en hersteld worden in mijn rechten. Dat is voor mij nog belangrijker dan dat wapen, maar een simpele: "sorry" kan er niet vanaf. Men blijft me telkens de grond in boren, bedreigen en afwimpelen, als ik maar simpelweg inzage in mijn dossier vraag. Daarom heb ik het gevoel dat men iets te verbergen heeft. Vergissen is menselijk en als men dossiers verward heeft, zou ik dat kunnen begrijpen, maar ik ben het beu om ten onrechte bestolen en belasterd te worden. Ik ben gewoon onschuldig gestraft en daar heb ik het moeilijk mee. Als ik echt dingen mispeuterd zou hebben, zou ik het niet meer dan normaal vinden dat men mij zou ontwapenen, maar ik heb tot zover ik weet nog nooit iets gedaan. Mijn man en verschillende mensen uit mijn vriendenkring kunnen het ook niet vatten dat men mij als een monster afschilderd en zouden dat misverstand ook graag rechtgezet zien. Maar niemand wil hen horen. Ik krijg mijn naam blijkbaar niet gezuiverd door een PV, waar nooit gevolg aan gegeven is en gebaseerd is op feiten die zeker niet kloppen. |
|
![]() |
![]() |