![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb enkele maanden geleden ongeveer 25 km achter een vrachtwagen gehangen die het nodig achtte om twee van zijn collega's in te halen. Je rijdt dus meer dan een kwartier achter die idioot en ik kan je verzekeren dat er op die tijd een lange file achter hem hangt.
Dat inhaalverbod voor vrachtwagens had er trouwens helemaal niet moeten komen. Gewoon de bestaande wegcode gebruiken en dan kan men een lang inhaalmanoeuvre ook perfect beboeten. Maar net zoals links- of middenstrook kleven, geen afstand, voorrangsnegatie, ... wordt dit niet beboet. Het dogma is immers, enkel snelheid is gevaarlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Mee eens. Als je als automobilist vrachtwagens in de weg rijdt moet je je afvragen wat je op die weg te zoeken hebt. Ik kan ook begrip opbrengen voor vrachtwagens die even opzij komen om plaats te bieden aan een invoegende vrachtwagen nog niet op snelheid is. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar veelal ligt de oorzaak toch ook wel bij de bazen en de klanten van transport bedrijven. In de tijd dat ik nog zelf reed kreeg je gewoon geen vrachtpapieren als ge het teveel aan lading niet wou meenemen. En werd er al met afspraken gewerkt, ttz dat je in Munchen moet staan op maandag x om 6 uur smorgens, kom je daar aan om 6:30 kan je wachten tot het einde van de dag om gelost te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
het doet mij een plezier te zien dat u slechts 1% van de vrachtwagenchauffeurs als cowboy ziet, er zijn hier anderen die het veralgemenen. voorgaande berekening welke ik gemaakt heb was gebaseert op de berekening van André de Hollander. ik heb enkel de berekening gebaseert op zijn gegevens juist opgelost. ik ben het wel niet eens met zijn redeneringwijze. als je spreekt van vijftig auto's die op vier minuten tijd achter een vrachtwagen hangen spreek je over betrekkelijk druk verkeer. bij druk verkeer geldt op de Antwerpse ring een snelheidsbeperking van 90 of 100 km/uur. neem nu nog die 100 km per uur, dan heb je op vijftig wagens ipv 50 verliesminuten slechts 20 minuten (een wagen tegen honderd km/u heeft 3.6 minuten nodig om die zes kilometer af te leggen). in dit geval komt de verhouding van x 333 naar x 120, wat alweer een enomre reductie is. toch is dit nog steeds niet korrect want het is alleen de eerste wagen achter de vrachtwagen die de volle vier minuten achter deze vrachtwagen blijft rijden, naarmate men naar de tweede, de derde, de vierde, ... wagen gaat kijke gaat geleidelijk aan ook de tijd dat men achter de vrachtwagen dient te blijven rijden aanzienlijk verminderen daar onmogelijk vijftig wagens op dezelfde moment op dezelfde afstand zich achter deze vrachtwagen kan bevinden. dit zal de verhouding alweer serieus doen verminderen. hou er dan nog eens rekening mee dat een andere vrachtwagen maar 86 km/u rijd en de vrachtwagen die aan het inhalen is 90km/u en we bekomen opnieuw totaal andere resultaten, (telkens in het voordeel van de vrachtwagenchauffeur aangezien de beredening op eerder uitzonderlijke gevallen spreekt)
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 25 april 2008 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
in geef toe klaarblijkend onvoldoend op de hoogte geweest te zijn van de snelheidsbeperking op gewone wegen, ik zou wel graag weten welke die uitzonderingen zijn 11.2.1° en 11.2.2°
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vermits het gewoonlijk onmogelijk is om op die wegen voorbij te steken, moeten ze achter die vrachtwagen blijven hangen , dit meestal vele kilometers lang. De regel is idd dat ze daar maar 60 mogen, maar ik heb liever dat ze buiten de bebouwde kom toch iets rapper rijden. Ik geloof trouwens dat die snelheidsbeperking EN regel van voorbijsteken geldt voor alle vervoer van zaken boven de 3,5 ton, dus ook camionetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() straks varen de boten rapper dan de camions mogen rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat die zwaardere kamions vooral maar veilig rijden, dus zeker niet meer dan 60 op wegen met één rijstrook in iedere richting.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
|
![]() de meeste camionetten zijn er met een MTM minder dan 3.5 ton dus gelden deze regels niet voor deze voertuigen, er zijn echter wel bestelwagens met een MTM hoger dan 3.5 ton, voor deze gelden de regels inzake wel, je kan deze bestelwagens gemakkelijk herkennen aangezien ze orange reflecterende borden achteraan hun voertuig bevestigd hebben, dit geld trouwens voor alle voertuigen met een MTM hoger dan 3.5 ton, er zijn ook enkele terreinwagens die onder deze groep vallen.
![]() |
#32 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel leuk trouwens, een vrachtwagenchauffeur die kan rekenen. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() De E40 heeft tot nader order nog steeds minimum 3 rijstroken. En een vrachtwagen heb ik daar nog nooit op het meest linkse rijvak zien rijden.
Is dat trouwens verboden voor een vrachtwagen, links rijden bij 3 rijstroken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() 90 is een mooie snelheid. Daar valt een vrachtwagen niet van om. Wel van te snel genomen bochten. Vooral bij hangend vervoer, halfgeladen tankauto's en verkeerd beladen voertuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ik ben een persoon die het zeer jammer vind dat deze ,hardwerkende, personen telkens in een negatief daglicht komen in de media en daardoor ook in de volksmond
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie denkt dat de vrachtwagens nooit op het derde vak rijden op de autostrade, moet maar een kijken naar de stilstaande files!!!( vooral op de E17 en de ring) Laatst gewijzigd door omaplop : 27 april 2008 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Vandaag voor het eerst de verkeerspolitie in actie gezien tegen een inhalende vrachtwagen. Op de E34. Ze stonden in hun Volvo het verkeer waar te nemen en voegden in toen ze een vrachtwagen zagen inhalen. Er wordt dus blijkbaar toch actief tegen opgetreden.
|
![]() |
![]() |