![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Homokoppels zijn dus minderwaardig als heterokoppels?
![]() 100% Discriminatie |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() Zeggen dat homoseksualiteit niet de norm is, maar wel heteroseksualiteit is geen discriminatie. Net zomin als beweren dat BDSM niet de norm is. Of dat pedofielen niet de norm zijn.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? Laatst gewijzigd door Rechtvaardigheid : 23 april 2008 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Blijft erbij dat homo's als minderwaardig beschouwd worden door (extreem) rechtse partijen! BDSM en pedofielen hebben totaal niets met homo's te maken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
HETEROSEKSUALITEIT is én blijft de norm ook al zijn we vrij tolerant in dit land voor holebi's. Ik ben niet extreem-rechts en ik vind homoseksuelen minderwaardig aan hetero koppels. Dat betekent niet dat ze moeten opgesloten worden, maar dat ze niet dezelfde rechten moeten hebben. Homo's moeten geen kinderen adopteren. Ze moeten niet claimen dat ze ook tot de norm behoren, enz.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn er hier die blijkbaar vergeten dat een norm meerdere facetten kan hebben. Heteroseksualiteit komt vaker voor dan holebiseksualiteit, maar dat betekent nog niet dat het de "norm" is, laat staan dat holebiseksualiteit een "afwijking" zou zijn. Heteroseksualiteit én holebiseksualiteit samen zijn de norm, beiden zijn normaal.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 24 april 2008 om 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Niemand vraagt jou ook om dat te geloven, maar als de wetenschappelijke consensus is dat er géén enkele aanwijzing is dat dat nadelige gevolgen heeft voor het kind, dan is het toch wel vrij enggeestig om jouw visie te willen opdringen aan de gehele samenleving.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Zegt u dat holebiseksualiteit abnormaal is?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Partijlid
|
![]() Ik zeg dat holebiseksualiteit - wat een woord - NIET de norm is. Hetero's zijn de norm. Ik heb dat trouwens al een stuk of tien keer gezegd. Jij leest duidelijk andermans posts niet. Misschien spannen je poco-oogkleppen te veel aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Numeriek overwicht maakt nog niet van iets de norm, mijn beste. Er zijn meer christenen dan boeddhisten op deze planeet, maar daarom ga je mij nog niet horen beweren dat het christendom de "norm" is en al de rest "afwijkingen". Wat ik uit je post opmaak is dat je holebiseksualiteit (lelijk woord, maar het is korter dan 'homoseksualiteit en biseksualiteit') noch normaal, noch abnormaal vindt. Een vrij vreemde houding, vind je niet? Is holebiseksualiteit nu in jouw ogen normaal of abnormaal?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() "Voorzorgsprincipe", niet-objectiveerbare discriminatie ja!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Partijlid
|
![]() Drugsverslaafde koppels zouden geen kinderen mogen krijgen, pedofielen zouden geen ouder mogen worden ... uitstekend idee dat voorzorgsprincipe!
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Een kat een kat noemen mag blijkbaar ook al niet meer...
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Luister, als je bepaalde groepen anders behandelt dan is dat discriminatie. Als er geen objectieve redenen zijn voor die andere behandeling dan is dat niet-objectiveerbare discriminatie. En die objectieve redenen zijn er niet. "On the contrary, results of research suggest that lesbian and gay parents are as likely as heterosexual parents to provide supportive and healthy environments for their children." (American Psychological Association)
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 24 april 2008 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Anarchy" is an expression of social behavior that reflects the individualized nature of life. Only as living beings are free to pursue their particular interests in the unique circumstances in which they find themselves, can conditions for the well-being of all be attained. Anarchy presumes decentralized and cooperative systems that serve the mutual interests of the individuals comprising them, without the systems ever becoming their own reasons for being. Butler Shaffer |
||
![]() |
![]() |