![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou bijna zeggen: Amerikanen zijn geen ras. Maar ik denk dar hun isolement toch wat een ander soort mensen teweeg heeft gebracht. Ze hebben andere koppen en een compleet andere ingesteldheid. Ze zijn manipuleerbaar als wat. Hier is dat niet zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Partijlid
|
![]() Het blijft een denigrerende opmerking om zo groof te veralgemenen en alle Amerikanen over één kam te scheren. En een zeer zwak argument om mijn voorstel niet te willen overwegen. Misschien bent u gemanipuleerd door de poco-ideologie?
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Niet alle amerikanen zijn zo. Uiteraard niet, diegenen die voor het zeggen hebben onderandere... Maar heel veel mensen zijn daar zo. Dat durf ik rechtuit zeggen. Uw voorstellen zijn alleen maar in theorie haalbaar, en we leven niet in theorie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Partijlid
|
![]() Dankzij zo'n mentaliteit ... 'alle Amerikanen zijn oliedom', 'kunnen we niets van leren' 'ik zeg dat uw voorstel alleen in theorie haalbaar is' ... verbetert er dus nooit niets. Verachtelijk.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik ken die school. Het is daar zover gekomen dat men een privé-bewakingsploeg heeft moeten inhuren die met honden patrouilleren in de schoolgangen tijdens de lessen om alles in de gaten te houden. De klasdeuren moeten er dan open blijven, anders is het gevaar voor de leraar te groot. De (vorige ?) directeur is daar eens op de grond geduwd, omringd door een bende jongeren en bespuugd en geschopt (hij had blijkbaar tegen hun kar gereden). Eens raden van welke herkomst die herrieschoppers waren? Ik ben daar ook al 'benaderd' aan de bushalte door jongeren die last wilden verkopen en mij probeerden te rippen. Gelukkig ben ik nogal 'struis' en kloek, maar ik kan mij inbeelden dat een kleine frêle dame daar serieus geïntimideerd kan worden. De school is op de hoogte van de problemen in de omgeving, maar durft er nog steeds weinig aan te doen.
Een leraar van de school vertelde mij: 'we zijn al lang tevreden als we de dag doorkomen zonder fysiek te worden lastiggevallen en zonder al te veel voor 't rot van de straat te worden uitgemaakt. Op maandagavond zeggen we: oef, nog vier dagen, en 't is weeral weekend.' Het is dus ver gekomen met het onderwijs daar, triestig. Ik dopte nog liever m'n hele leven lang dan daar een maand te moeten werken als leerkracht. Zij ontvangen geen loon maar bibbergeld. Nodeloos om te vermelden dat in die school een aanzienlijk deel van de vastbenoemde oudere leerkrachten thuis in ziekeverlof zit (depressies, burn out, overspannen, inzinking, ...). Zij hebben immers langdurig loonsbehoud, om het half jaar een tijdje terug 'aanwezig' zijn, om dan terug ziek te vallen. In de gegeven omstandigheden kan ik hen geen ongelijk geven ! Zou juist hetzelfde doen. Interimbetrekkingen raken in de school niet ingevuld ... hoe zou dat nu toch komen? Laatst gewijzigd door freespirit : 23 april 2008 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar 80 in twee jaar in die school,geloof mij das erg weinig hoor
![]()
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien ze, ouders en lieve kindjes, daar hun voeten aanvegen: vreemdelingen uitzetten, "eigenvolk-jeugd" verplicht in een streng internaat. En laat het geleuter maar over : hier geboren enz... Wie hier als (ex-)vreemdeling bvb binnen een aantal jaren niets dan miserie verkoopt en kosten veroorzaakt moet dat Belg-papiertje weer ontnomen worden. Wie zich hier eerst jaren kan gedragen en zich ondertussen voldoende aanpast, die zal niet ineens weer een stukje loslopend profiterend krapuul worden, dacht ik... Als dat nu al niet meer kan (via wetswijzigingen enz) is het straks helemaal om zeep, en dan zullen we allemaal "hoera!" roepen zeker? "De democratie heeft gezegevierd tot ze zichzelf om zeep heeft geholpen!" Hoera! Nu volgt de sharia. Laatst gewijzigd door andev : 24 april 2008 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door andev
Dan moet men maar tewerk gaan via het afnemen van het kindergeld, in twee of drie fazen. Volgende stap: huisarrest ipv de straten te terroriseren. Indien ze, ouders en lieve kindjes, daar hun voeten aanvegen: vreemdelingen uitzetten, "eigenvolk-jeugd" verplicht in een streng internaat. En laat het geleuter maar over : hier geboren enz... Wie hier als ex-vreemdeling bvb binnen een aantal jaren niets dan miserie verkoopt en kosten veroorzaakt moet dat Belg-papiertje weer ontnomen worden. Als dat nu al niet meer kan (via wetswijzigingen enz) is het straks helemaal om zeep, en dan zullen we allemaal "hoera!" roepen zeker? "De democratie heeft gezegevierd tot ze zichzelf om zeep heeft geholpen!" Hoera! Nu volgt de sharia. Droom verder.... zegt Baihrav... Ik droom daar niet van hoor, ik heb er persoonlijk weinig of geen last van, ik woon gelukkig niet in een "verrijkende" buurt enz. Als iewat oudere persoon probeer ik me in te beelden wat mijn kinderen en kleinkinderen, en de jongere generaties in het algemeen te wachten staat. En dat ziet er alles behalve goed uit! En de intelligente oplossingen die jij er tegenaan gooit... Mooie toekomst: er van dromen is het enige dat jij kunt doen nu, want straks... zullen het misschien nachtmerries worden. Ik vrees dat er geen "hiernamaals" op me zit te wachten , want ik had wel graag willen zien hoe het verder zal verlopen... Leg jij je mooie toekomstdromen maar eens uit: ben benieuwd. Laatst gewijzigd door andev : 24 april 2008 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
te incasseren en dan nog onbelast. 20 jaar werken bij ne stomme Belg , dan een premietje en een medaille en uw leven is voorbij, moet goed zot zijn , wij dat doorhebben, onze ouders en grootouders zich kapot gewerkt hebben voor die leeggangers van Belgen, maar wij slimmer zijn en dat niet meer pakken. een derde van leven verloren aan slapen, rest werken en nog een klein beetje genieten en tegen pensioen zijn , niet meer kunnen ge- nieten, want kapot zijn van labeur. mij niet gezien, schone auto , goed eten, veel meiskes, uitgaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik veronderstel dat de betreffende school in Deurne een zogenaamde concentratieschool is.
Ik heb het 'privilege' gehad om vorig jaar taaltesten te gaan afnemen in enkele concentratiescholen. Informele richtlijnen van één school waren onder andere: - deuren openlaten - nooit als enige leerkracht in de gangen blijven - bij problemen met leerlingen onmiddellijk het lokaal verlaten - rekening mee houden dat sommige leerlingen gewapend zijn De meeste leraren die er werken proberen zo vlug mogelijk ander werk te zoeken. Die scholen worden echte duiventillen van leerlingen en leraren. Ondanks het feit dat ik fysiek ben aangevallen vond ik de meeste leerlingen 'toffe gasten', die echter onder de mentale afstand tussen verschillende culturen lijden. Sinds ik daar gewerkt heb vraag ik me wel af wat er van de grootsteden gaat worden. We hebben het namelijk op jaarbasis over enkele duizenden jongeren die ongediplomeerd en ongeschoold van school komen en spreekwoordelijk; God noch gebod kennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sus ben je niet lekker of zo??
Dus wie werkt is zot; wie van een uitkering leeft ( liefst een dubbel inkomen via achterpoortjes!) is iemand waar jij bewondering voor hebt? En je meent dit te mogen doen omdat je ouders ' zichzelf kapot gewerkt hebben voor die leeggangers van een Belgen?' Wat een onzin. Al eens aan gedacht hoe het leven van veel migranten er vandaag uit zou zien mochten ze niet zijn geimmigreerd? En dit van hun kinderen en kleinkinderen? In de klassieke migratielanden is niets om van te profiteren; er bestaat nauwelijks enige sociale voorziening en zonder die migratie lieverd; liep jij nu achter een berggeit! Dat mensen werken voor die sociale zekerheid lijk je ook niet te weten? Dat sociale zekerheid steeds verder wordt uitgehold door mensen met jou 'mentaliteit' zie je niet als een probleem! Ik wel; want juist mensen met jou denkwijze zorgen dat wie wel terecht in een uitkering zit scheef bekeken wordt. En dat 'kapotgewerkt' neem ik met een bak zout; wie als analfabeet en zonder kennis migreert wordt geen directeur natuurlijk. Die mensen hebben hun huis in Marokko of Turkije te danken aan een salaris wat ze (vaak) terecht hebben verdient met( vaak )zware lichameljke arbeid, net als Italianen, Spanjaarden en Vlamingen zelf. Maar slechts een groep jongeren vindt dat dit harde werk ( waar mensen ook goed voor betaald werden) een excuus is om niet te werken; vul zelf eens in over welke groep dit gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, elk zijn eigen levenswijsheid nietwaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me af hoeveel van die 80 buitenlanders zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat voor een klote school dan ook hé,SPA troef
![]()
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die directeur is correct bezig imo, maar wat gaat er nu gebeuren met die overige leerlingen elders nog een kans geven? Anders kunnen de poco blindgangers roepen dat ze geen kansen hebben gehad hé ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |