![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Christus offer aan het kruis is de kern van het Christendom. Ik denk dat mijn kennis van het christendom meer dan behoorlijk zijn, maar eerder ondanks dan dankzij het godsdienstonderwijs van tegenwoordig... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is dat de kern van het christendom? Ah, nu snap ik waarom ze zoveel mensen op die kruistochten gestuurd hebben.
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() "Goed zijn voor elkaar" vloeit voort uit het christendom, maar is niet de kern. Men moet immers geen christen zijn om een goed mens te zijn... Christendom is ook niet "met iedereen op goede voet staan", soms moet je keuzes maken die niet populair te noemen zijn en die onbegrip of fgunst opwekken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je wil weten hoe religie als politiek middel kan gebruikt worden moet je absoluut de Dune boeken van Frank Herbert eens lezen. Die draaien rond een geheim genootschap dat onder meer religies uitvindt om eigen plannen op lange termijn te kunnen verwezenlijken.
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat te denken over
Hallucinante freaks die katholieke sekte, als je het mij vraagt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nu, de Dune saga is toch meer dan een doordeweeks SF-verhaal, in een zeker zin zit er ook veel filosofie in... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
JP II en talrijke van zijn voorgangers-PDG's boogden op onfeilbaarheid (ondanks hun na-karnavalse assekruis....) Citaat:
Ik ben er al geruster in. De kwelling van eeuwigdurende verveling lijkt me talloze malen erger dan de voorspiegeling van Dante's inferno. Daar zitten dan tenmnste al mijn kameraden. Citaat:
Citaat:
Liever dat dan royale staatssubsidie waar ook niet-religieuzen, en nalopers van andere erediensten voor opdraaien. Of bestaat die staatssteun toch nog? Citaat:
overontwikkelde biceps aan één arm misbruik van
Citaat:
![]() Citaat:
![]() 't Was om te testen hoe provocatie-bestendig je bent. Maar je hebt gelijk. Gelukkig verzopen ze JC niet, of we hadden in elk huis een aquarium aan de muur. Citaat:
![]() De mijne. ![]() Ik heb er nog steeds een trauma aan overgehouden. Nooit drink ik nog water: gewijd of niet. Citaat:
Hij bezweert me om mij niet vuil te maken, en vooral om nooit te geloven wat ze in sekten zoals de RKK vertellen. Dat is enkel prietpraat om op de rug van de medemens te leven en hen pas te vergoeden na hun dood. Citaat:
![]() ![]() ![]() 't Is allemaal niet echt hygiënisch. Begraven is trouwens tegen de eigen assekruistheorie. Begraven= gedenk dat ge van vlees zijt en na uw dood zult rotten als een vorte achterham, waarna de teerlingen u zullen opsmikkelen als gefaisandeerd wild. Cremeren= mens gedenk dat gij van stof&Asse zijt, en tot stof&Asse zult wederkeren. Citaat:
Als dat geen discriminatie op basis van sexe is...... Citaat:
Ter staving geef ik je een hoogst interessant linkje mee. Merk wel het schrille contrast inzake haat en geweld tussen OT en NT. in het NT is daar geen spoor meer van terug te vinden (enkel wat betreft geweld vanwege derden-geen 'aanzetten tot' http://www.skepticsannotatedbible.com/ Citaat:
Dju, hier zou Godfried (oerkatholieke forumprovocateur) van snoepen. Ik mis hem. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Staafke, ik heb nog nooit van m'n leven zo'n haatdragende, kleinzielige en kortzichtige commentaar gelezen als uw laatste exploot. (met uitzondering van een paar straffe opstootjes van racisme zo nu en dan) Ik denk dat het hoog tijd wordt dat ge weer eens iets gaat schrijven over een onderwerp waar ge een greintje verstand van hebt, want dit is té absurd voor woorden... en compleet misplaatst.
Die "skeptics "-geannoteerde bijbel is al helemaal een Amerikaans on-product; compleet waardeloos gewoon. Heb er eens in gebrowsed... wat een potje navelstaarders heeft zich daar mee bezig gehouden? Irrelevant, willens en wetens onvolledig en fout... enfin, alles voor het goede doel zeker? (whatever dat goede doel dan ook moge zijn) Take a break, Staaf. En blijf ver weg van dit soort onderwerpen waar ge toch niks zinnigs over te zeggen hebt.
![]() |
#39 | |||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Dat is de eerste keer dat iemand die link niet ok vindt. Wat is er fout aan? Het is zelfs bruikbaar tegen papenvreters. Laat je niet opjutten door mij, blijf rustig en bemerk eens hoe je die link b.v. kan gebruiken om aan te tonen dat de 'aanzetten tot geweld' waar vele anti's vaak me schermen in het hele NT niet te vinden zijn. Citaat:
De ware aard van het beestje toont zich. De inquisitie met haar imprimatur, censuur, boekverbrandingen en index roert zich weer. Dit eeuwenoude katholieke instrument met haar knevelarijen en muilkorfpraktijken blijft zelfs in dit derde millennium nog sluimeren in de geesten van haar ideologische erfgenamen. Ik heb geen probleem ermee dat je mijn ideeën en postings afkraakt, negeert, belachelijk maakt, brandmerkt, verguist verkettert, om het even wat. Daar dient dit forum zelfs in de eerste plaats voor. Doch als je me de zwijgplicht wil opleggen, dan steiger ik toch wel eventjes. Iedereen mag zich over om het even welk onderwerp uiten. Is het onzin, dan is het snel weerlegd of gewoon genegeerd. Dat heet vrije meningsuiting: een waarde uit de tijd der verlichting die stilaan wereldwijd ingang vindt, maar blijkbaar nog niet in de ideeën van de partij die althans met de mond ijvert voor 'mensen en waarden', doch deze blijkbaar in de praktijk nog dagelijks met voeten wenst te treden. ![]()
![]() |
![]() |