![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wat de sociaal woningen betreft ben ik er eigenlijk voorstander van om de mensen gewoon een lap grond in levenslange pacht te geven waar ze vier palen in de grond mogen kloppen en hun plan mogen trekken als ze daar dan een tent opzetten en nadien een hutje of een villa is dan hun eigen zaak - ook wanneer ze het huis verwaarlozen is dat hun eigen zaak - maar je zal zien dat de meeste mensen goed voor hun huisje zullen zorgen als ze zeker zijn dat ze van hun werk en investeringen de rest van hun leven kunnen genieten dit terwijl ze aan een sociaal woning niet eens iets mogen aanpassen naar hun eigen inzichten zonder een heleboel zever met de huisvestingsmaatschappij enz - ik nam eerder niet voor niets de term maohuisjes in de mond enfin concreet zou men bvb nu ook de woningen die daar om administratieve redenen leegstaan in charleroi aan de daklozen kunnen geven in erfpacht ofzo - nogmaals zolang ze de zekerheid hebben dat ze daar voor de rest van hun leven mogen blijven en niet te veel betutteld worden zullen ze hun huisvesting heus wel onderhouden en zelfs op eigen kracht verbeteren.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
zelfs iemand die werkt kan zich amper nog huisvesting permitteren de wachtlijst is nog groter bovendien voor alleenstaanden want het grootste deel van de sociaal woningen zijn gezinswoningen en alleen kan men helemaal geen huis meer aankopen ( zelffs niet indien men werkt )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
stopt hij met verprutsen dan kunnen de gevolgen worden weggewerkt in een eerlijke maatschappij waar iedereen een minimum aan kansen krijgt kan je altijd weer opnieuw beginnen en is er altijd een mogelijkheid voor wie werkt, creatief is ed om op te klimmen als een dakloze bvb een lap grond in erfpacht krijgt en hij zet daar een tent op en woont jaren later nog steeds in die tent dan is dat zijn goed recht zolang de exdakloze dan ten allen tijde kan gaan werken om er bvb een huis op te kunnen zetten hoeft de maatschappij zich dat in dat geval niet aan te trekken als een dakloze een lap grond heeft waar hij een huisje op mag zetten dan zal hij bovendien wel gaan werken - hij heeft er dan ook een reden voor - nu is dat niet zo want zelfs als hij gaat werken dan kan hij dat nog steeds niet kopen de eerste voorwaarde trouwens om economisch actief te kunnen zijn is behalve voor sommige artiesten en foorkramers en schippers enzo ook de mogelijkheid om een sedentair bestaan te kunnen leiden - maw zich ergens kunnen vestigen met de zekerheid er te kunnen blijven en te kunnen blijven genieten van alles wat men er opbouwt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 april 2008 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() zo stierven in taiwan de boeren bij bosjes vd honger in de jaren vijftig
waarom zouden ze ook gewerkt hebben ? hun oogst was toch eigendom vd adel die eigenaar was van hun grond vanaf het moment dat de staat de boeren echter de grond in eigendom gaf dan zag je hen beginnen werken - en nog geen tien jaar later stierf er geen enkele boer meer vd honger - nu staan er bovendien fakrieken op hun grond en de boeren daar rijden allemaal met vette mercedessen enzo
![]() |
![]() |