Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2008, 10:28   #21
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Lees DS; daar zijn ze er nu dus ook van overtuigd dat ze de status quo nastreven en intussen werken Demotte en Picque aan WalloBrux want ze zijn ervan overtuigd dat Vlaanderen vroeg of laat toch salut zegt, ze maken zich geen illusies meer.
Sorry, maar ik lees geen belgicistische kranten zoals DS. En wat als de PS-partijgenoten Demotte en Picqué volgend jaar niet herkozen worden?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 10:31   #22
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Sorry, maar ik lees geen belgicistische kranten zoals DS. En wat als de PS-partijgenoten Demotte en Picqué volgend jaar niet herkozen worden?
Hoe kun je over politiek een mening hebben wanneer je niet zoveel mogleijk bronen en klokken leest, aanhoort enz..
Misschien bang dat je zult twijfelen aan je eigen ideeën?

PS zal eventueel wat afkalven maar niet zo veel en Demotte en Picqué zullen WalloBrux reorganiseren al naargelang het hen goed uitkomt om aan de macht te blijven.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 10:34   #23
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Het goede is dat ook de CD&V aanstuurt op een stemming, de poging van de Franstaligen om het kartel uiteen te slaan zullen wellicht mislukken ...
Volgens een interne CD&V-peiling in maart haalt het kartel nog 28 pct, waarvan 20 pct voor de CD&V en 8 pct voor de NVA. Duidelijk toch.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 10:38   #24
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
DS schrijft: regering valt = nieuwe noodregering om verkiezingen voor te bereiden = terug naar de oude kleine kieskringen = dringende noodzaak om BHV te splitsen valt weg want geen druk meer van arbritragehof.
Na die verkiezingen zal de samenstelling van het Vlaamse deel van het parlement er wellicht wat anders uitzien... CD&V, VLD en SP-a halen vermoedelijk geen meerderheid meer.

Wat ook de uitslag weze: hoe lang denk je dat het deze keer zal duren om een federale regering op de been te krijgen, nadat de Leterme I zal gevallen zijn over de moeder van alle communautaire conflicten?

Hoe je het ook draait of keert: de Franstaligen hebben er absoluut geen baat bij om de regering Leterme te doen vallen, en ze weten dat.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 29 april 2008 om 10:38.
Oud 29 april 2008, 10:39   #25
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe kun je over politiek een mening hebben wanneer je niet zoveel mogleijk bronen en klokken leest, aanhoort enz..
Misschien bang dat je zult twijfelen aan je eigen ideeën?

PS zal eventueel wat afkalven maar niet zo veel en Demotte en Picqué zullen WalloBrux reorganiseren al naargelang het hen goed uitkomt om aan de macht te blijven.

Ik blijf Vlaamsgezind tot in de kist, en wees gerust; ik ken de argumenten van belgicisten en Franstaligen maar al te goed.

Wat dat ideetje van Demotte en Picqué betreft: volgend jaar zijn het opnieuw verkiezingen en wees gerust: de strijd tussen de PS en de MR zal heel bitsig worden en wat Wallobrux betreft: Walen en Franstalige Brusselaars mogen elkaar niet. Na al die decennia is er nog steeds geen fusie tussen het Waals gewest en de Franse gemeenschap.
Oud 29 april 2008, 10:42   #26
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert: de Franstaligen hebben er absoluut geen baat bij om de regering Leterme te doen vallen, en ze weten dat.
Ik denk het omgekeerde:

Hoe langer het duurt voor er nieuwe verkiezingen komen hoe meer de PS zal afkalven
en MR is nu al een beetje hun rugwind aan het verliezen; dus nog vlug hopen op doodsteek voor di Rupo..

Hoe langer het duurt hoe meer de doodgewaande 3de hond Cdh kans maakt op het been.
Oud 29 april 2008, 10:43   #27
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik blijf Vlaamsgezind tot in de kist, en wees gerust; ik ken de argumenten van belgicisten en Franstaligen maar al te goed.

Wat dat ideetje van Demotte en Picqué betreft: volgend jaar zijn het opnieuw verkiezingen en wees gerust: de strijd tussen de PS en de MR zal heel bitsig worden en wat Wallobrux betreft: Walen en Franstalige Brusselaars mogen elkaar niet. Na al die decennia is er nog steeds geen fusie tussen het Waals gewest en de Franse gemeenschap.
Enkel een ezel verandert nooit van gedacht na het aanhoren van diverse argumenten.

Ze zullen binnen WalloBrux een soort federatie uitwerken.
Oud 29 april 2008, 10:44   #28
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Na die verkiezingen zal de samenstelling van het Vlaamse deel van het parlement er wellicht wat anders uitzien... CD&V, VLD en SP-a halen vermoedelijk geen meerderheid meer.

Wat ook de uitslag weze: hoe lang denk je dat het deze keer zal duren om een federale regering op de been te krijgen, nadat de Leterme I zal gevallen zijn over de moeder van alle communautaire conflicten?

Voor de stemming over BHV in de Kamercommissie zeiden Franstaligen ook dat als er een stemming zou komen Leterme geen formateur meer kon blijven en dat hij het premierschap mocht vergeten.

Na de stemming in de commissie bleeft Leterme gewoon formateur en ondertussen is hij premier.

Vandaag spelen de Franstalige politieke partijen hetzelfde spelletje.
Oud 29 april 2008, 10:45   #29
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk het omgekeerde:

Hoe langer het duurt voor er nieuwe verkiezingen komen hoe meer de PS zal afkalven
en MR is nu al een beetje hun rugwind aan het verliezen; dus nog vlug hopen op doodsteek voor di Rupo..

Hoe langer het duurt hoe meer de doodgewaande 3de hond Cdh kans maakt op het been.
De franstalige partijen zullen het beslechten van hun onderlinge machtstrijd ondergeschikt moeten maken aan de mogelijkheid om überhaupt nog een federale regering te vormen.

Hoe lang denk je dat het deze keer zal duren om een federale regering op de been te krijgen, nadat de Leterme I zal gevallen zijn over de moeder van alle communautaire conflicten?
Oud 29 april 2008, 10:46   #30
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk het omgekeerde:

Mijn voorspelling: PS en MR zullen verliezen, CDH en Ecolo zullen winnen.
Oud 29 april 2008, 10:52   #31
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn voorspelling: PS en MR zullen verliezen, CDH en Ecolo zullen winnen.
Stropdrager, waar is die kaart uit je avatar te vinden (op normaal formaat)?
Oud 29 april 2008, 11:09   #32
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De franstalige partijen zullen het beslechten van hun onderlinge machtstrijd ondergeschikt moeten maken aan de mogelijkheid om überhaupt nog een federale regering te vormen.

Hoe lang denk je dat het deze keer zal duren om een federale regering op de been te krijgen, nadat de Leterme I zal gevallen zijn over de moeder van alle communautaire conflicten?
De Franstaligen hebben België al een tijdje opgegeven, vermoed ik.
Ze zijn er toch van overtuigd dat de Vlamingen onafhankelijkheid willen. Is het vandaag niet dan is het morgen.

Nu enkel nog wat tijd rekken en intussen Bruxelles en omstreken helemaal "inpalmen"
Oud 29 april 2008, 11:12   #33
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stropdrager, waar is die kaart uit je avatar te vinden (op normaal formaat)?
Ik heb die afbeelding op Wikipedia gevonden, maar nu staat hij er niet meer.

Maar hier heb ik nog een link gevonden: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...tnederland.jpg

Ik ben principieel voorstander van Groot-Nederland, hoewel ik een confederatie met Wallonië en Luxemburg ook niet afwijs. (als Wallonië en Luxemburg dat natuurlijk ook willen).
Oud 29 april 2008, 11:14   #34
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Franstaligen hebben België al een tijdje opgegeven, vermoed ik.
Ze zijn er toch van overtuigd dat de Vlamingen onafhankelijkheid willen. Is het vandaag niet dan is het morgen.

Nu enkel nog wat tijd rekken en intussen Bruxelles en omstreken helemaal "inpalmen"
Nog eens, hoe gaan ze dat doen?
Oud 29 april 2008, 11:16   #35
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DS schrijft: regering valt = nieuwe noodregering om verkiezingen voor te bereiden = terug naar de oude kleine kieskringen = dringende noodzaak om BHV te splitsen valt weg want geen druk meer van arbritragehof.
Vind je daar ook niet wat snel overgegaan door De Standaard? Als men de regering doet vallen zijn er volgens mij 2 mogelijkheden:

- Men zet een noodregering op de been om grondwettelijke kieskringen te verzinnen. Hier heeft men ook de Vlamingen voor nodig. Waarom zouden deze akkoord gaan met de oude kieskringen, in plaats van precies dezelfden uit het voorstel dat op 8 mei voorkomt?

- Men houdt ongrondwettelijke verkiezingen met de huidige kieskringen, en keurt de resultaten hiervan achteraf doodleuk toch goed. Ook hier heeft men de Vlamingen nodig.

Zoals steeds is dit enkel in het nadeel van Vlaanderen als ze blijven plooien wanneer de andere bluft.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 11:17   #36
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Enkel een ezel verandert nooit van gedacht na het aanhoren van diverse argumenten.

Ze zullen binnen WalloBrux een soort federatie uitwerken.
Wie zijn ze?
Oud 29 april 2008, 11:20   #37
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens een interne CD&V-peiling in maart haalt het kartel nog 28 pct, waarvan 20 pct voor de CD&V en 8 pct voor de NVA. Duidelijk toch.
Dat zou impliceren dat CD&V amper inlevert na al het YLT-geklungel en de 5 minuten...?
Ik heb daar mijn twijfels bij, er is al behoorlijk wat gezaagd aan de "goed bestuur"-stoel van YLT, hij zaagt er trouwens behoorlijk zelf aan.
Ik volg geregeld de lezersbrieven op HLN, ik vind daar niets meer van :Yves, volhouden, wij steunen U,...en mijn boerenverstand zegt mij dat CD&V al behoorlijk aan het inleveren is.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 29 april 2008 om 11:22.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 11:22   #38
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Maar hier heb ik nog een link gevonden: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...tnederland.jpg
Link werkt niet bij mij.

Heb je zelf een versie? Kan je mij die bezorgen per PB?
Oud 29 april 2008, 11:23   #39
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Link werkt niet bij mij.

Heb je zelf een versie? Kan je mij die bezorgen per PB?
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  624px-Grootnederland.jpg
Bekeken: 170
Grootte:  79,6 KB
ID: 32204
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 11:27   #40
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Dat zou impliceren dat CD&V amper inlevert na al het YLT-geklungel en de 5 minuten...?
Nee, dat betekent dat niet. In juni 2007 kon de NVA-aanhang op maximum 5 pct gerekend worden. Dat wil zeggen dat de CD&V toren minimum 23 pct haalde, waarschijnlijk meer. Nu halen ze nog 20 pct, en het kartel 28 pct. Dt betekent dat er binnen het kartel flink wat stemmen aan het verschuiven zijn van CD&V naar NVA.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 29 april 2008 om 11:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be