![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Sorry, maar ik lees geen belgicistische kranten zoals DS. En wat als de PS-partijgenoten Demotte en Picqué volgend jaar niet herkozen worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien bang dat je zult twijfelen aan je eigen ideeën? PS zal eventueel wat afkalven maar niet zo veel en Demotte en Picqué zullen WalloBrux reorganiseren al naargelang het hen goed uitkomt om aan de macht te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Volgens een interne CD&V-peiling in maart haalt het kartel nog 28 pct, waarvan 20 pct voor de CD&V en 8 pct voor de NVA. Duidelijk toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat ook de uitslag weze: hoe lang denk je dat het deze keer zal duren om een federale regering op de been te krijgen, nadat de Leterme I zal gevallen zijn over de moeder van alle communautaire conflicten? Hoe je het ook draait of keert: de Franstaligen hebben er absoluut geen baat bij om de regering Leterme te doen vallen, en ze weten dat. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 29 april 2008 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik blijf Vlaamsgezind tot in de kist, en wees gerust; ik ken de argumenten van belgicisten en Franstaligen maar al te goed. Wat dat ideetje van Demotte en Picqué betreft: volgend jaar zijn het opnieuw verkiezingen en wees gerust: de strijd tussen de PS en de MR zal heel bitsig worden en wat Wallobrux betreft: Walen en Franstalige Brusselaars mogen elkaar niet. Na al die decennia is er nog steeds geen fusie tussen het Waals gewest en de Franse gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Hoe langer het duurt voor er nieuwe verkiezingen komen hoe meer de PS zal afkalven en MR is nu al een beetje hun rugwind aan het verliezen; dus nog vlug hopen op doodsteek voor di Rupo.. Hoe langer het duurt hoe meer de doodgewaande 3de hond Cdh kans maakt op het been. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Ze zullen binnen WalloBrux een soort federatie uitwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Na de stemming in de commissie bleeft Leterme gewoon formateur en ondertussen is hij premier. Vandaag spelen de Franstalige politieke partijen hetzelfde spelletje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe lang denk je dat het deze keer zal duren om een federale regering op de been te krijgen, nadat de Leterme I zal gevallen zijn over de moeder van alle communautaire conflicten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ze zijn er toch van overtuigd dat de Vlamingen onafhankelijkheid willen. Is het vandaag niet dan is het morgen. Nu enkel nog wat tijd rekken en intussen Bruxelles en omstreken helemaal "inpalmen" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar hier heb ik nog een link gevonden: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...tnederland.jpg Ik ben principieel voorstander van Groot-Nederland, hoewel ik een confederatie met Wallonië en Luxemburg ook niet afwijs. (als Wallonië en Luxemburg dat natuurlijk ook willen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Men zet een noodregering op de been om grondwettelijke kieskringen te verzinnen. Hier heeft men ook de Vlamingen voor nodig. Waarom zouden deze akkoord gaan met de oude kieskringen, in plaats van precies dezelfden uit het voorstel dat op 8 mei voorkomt? - Men houdt ongrondwettelijke verkiezingen met de huidige kieskringen, en keurt de resultaten hiervan achteraf doodleuk toch goed. Ook hier heeft men de Vlamingen nodig. Zoals steeds is dit enkel in het nadeel van Vlaanderen als ze blijven plooien wanneer de andere bluft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb daar mijn twijfels bij, er is al behoorlijk wat gezaagd aan de "goed bestuur"-stoel van YLT, hij zaagt er trouwens behoorlijk zelf aan. Ik volg geregeld de lezersbrieven op HLN, ik vind daar niets meer van :Yves, volhouden, wij steunen U,...en mijn boerenverstand zegt mij dat CD&V al behoorlijk aan het inleveren is. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 29 april 2008 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heb je zelf een versie? Kan je mij die bezorgen per PB? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Nee, dat betekent dat niet. In juni 2007 kon de NVA-aanhang op maximum 5 pct gerekend worden. Dat wil zeggen dat de CD&V toren minimum 23 pct haalde, waarschijnlijk meer. Nu halen ze nog 20 pct, en het kartel 28 pct. Dt betekent dat er binnen het kartel flink wat stemmen aan het verschuiven zijn van CD&V naar NVA.
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 29 april 2008 om 11:35. |
![]() |
![]() |