![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kijk kijk de appel valt uit de boom naar beneden. Dat de zon vanaf sommige punten in de zee schijnt onder te gaan, kan het kleinste kind zien en zo interpreteren. Maar Allah (die dan toch volgens jou die zon zèlf gem�*�*kt heeft) zou dan toch wel moeten weten dat het maar gezichtsbedrog is. Dus: de koran is zuiver schijn en gezichtsbedrog! bedankt Ibn!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer is religie aangeboren? Want dat schrijf je toch Ibn, dat aangezien mensen geloven dit wel aangeboren moet zijn?
Vreemd; naarmate welvaart toeneemt verdwijnt die aangeboren neiging! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat is niet goed, de koran beschrijft een relatieve feit of een relatieve waarneming volgens iemand op aarde en stelt niet dat de zon in modderig water ondergaat! Bovendien staat in de kroan een beschrijving van de zon zoals het is in de realiteit. Voor geinteresseerden in The Source Behind Quran’s scientific Verses http://understanding-islam.com/relat...ticle&raid=432
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en de beschrijving van de zon is de twaalf hemelsferen??? ha ja? welke realiteit? de zon en de maan een lamp? sinds wanneer "schijnt" de maan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Wil je me even zeggen waar in de koran ik uitleg kan vinden over quarks, gluons, leptonen, electronen, neuronen, protonen, etc ? Die materie interesseert me enorm. Kan ik er ook een antwoord in vinden op de tegenstellingen tussen de Algemene Relativiteitstheorie (die de beweging van alles verklaart) en de Quantum-mechanica (over de beweging van de kleinste partikels). Allah moet die tegenstellingen toch kunnen verklaren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() circe doet koppig
lees nog eens: 83. Men vraagt u betreffende Zol-Qarnain. Zeg: "Ik zal u zijn verhaal vertellen." 84. Wij vestigden zijn macht op aarde en schonken hem de middelen (en het vermogen) alles te volbrengen. 85. En hij volgde een weg, 86. totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag (met ogen van Zol-Qarnain op aarde = relatieve waarneming volgens hem) ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid." ![]() begrijp je geen Néerlandais of watte ?
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() PS: mensen die koran kunnen bekretiseren zijn nog niet geboren
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarom noemen jullie Islam en Christendom en de Joodse godsdienst steeds samen? De islam is een antigodsdienst. Is net als de profeet anti-joods, hij onthoofde na de slag van Badr ongeveer duizend joden. Hij spreekt potsierlijk de Christelijke leer tegen: hij is antichrist. Hij spreekt de menswording en de opstanding tegen. De moslims weigeren de menswording en de opstanding. Ze noemen de Christenen christenhonden. Zij zaaien terreur en venieling. Een vleugje zogezegde godsdienst dient maar als lokaas. De mens moet meer mens worden. Zelfs voor de "ongelovige" Karel De Gucht: bijvoorbeeld in Oost-Congo. Ook voor hem moet het Congoleze volk opstaan uit geweld en verdukking en corruptie. De jood en de Christen geloven dat uiteindelijk alles goedkomt, terwijl de moslim alleen maar de verdoemnis wacht want die is niet in staat zijn regeltjes en wetten na te leven. Het Christendom heeft bijna alle wetten en regels afgeschaft, wat er hier ook vaak beweerd wordt. Alleen geldt nog de wet van de liefde: doe een ander niet aan wat je zelf niet zou willlen. (dit geld een beetje voor alle godsdiensten behalve voor de Islam) Christus was niet alleen zeer sociaal bewogen; hij was ook liberaal avant la lettre. Bijvoorbeeld bij het korenaren plukken op de sabat en een genezing op de sabat: "de sabat (dag des heren) is er voor de mens, de mens is er niet voor de sabat" (je mag de sabat ook vervangen door de wet) Ook valt er met moslims niet de discusieren: zij verdraaiien alles en hebben voor bijna ieder begrip een andere betekenis. . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Maar 1 wet, en toch nog niet begrepen...
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 1 mei 2008 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen die kunnen bewijzen dat de Koran het woord van Allah is, ook niet.
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er komt maar weinig "denkwerk" aan te pas, om niet te zeggen helemaal géén. Een blinde aanname gekoppeld aan een vrijwillige uitschakeling van het zelfstandig denkvermogen lijkt me meer van toepassing te zijn.
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Maar als je interesse hebt in de manier van hoe en waarom de moslims in de koran geloven, kan je dat altijd gaan onderzoeken maar als je zonder kennis over zaken wilt oordelen dan kan je dat ook doen als het maar uwen psychologische of politieke behoeften kan bevredigen ![]()
(Fakhr al-Din al-Razi) Islam in 176 Hours (English) Laatst gewijzigd door Ibn Khaldūn : 1 mei 2008 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kunt heilige boeken bestuderen tot je een ons weegt, het is en blijft een blinde aanname van irrationele verschijnselen die op geen enkele manier kunnen worden gestaafd.
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() ![]()
![]() |