![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Speciaal voor circe: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat wel klopt - en dat weet ik van mijn marokaanse vrienden zelf - dat is dat marokanen gemakkelijker geld aan mekaar lenen en ook grote bedragen zoals bvb om een huis te kopen of een zaak te starten ofzo
aan familie maar ook aan verre familie en zelfs gewoon vrienden en kennissen - op dat vlak kunnen we best iets van hun leren - mijn ouders die zouden gerust borg kunnen staan voor mij zodat ik ook een huis kan kopen - maar dat wordt hier veel minder gedaan dan bij hen het voordeel dat de marokanen hierin ook hebben tov ons is dat ze nog een homogenere cultuur hebben - zo kan je bvb vragen voor je geld aan iemand leent ofzo om te zweren op allah en een dergelijke eed is meer waard dan bij ons een contract ( om een lening terug te betalen bvb ) waard is een eed van een echt moslim die op allah gezworen heeft is meer waard dan een contract en geeft meer zekerheid dat de afspraken zullen worden nageleefd ook bij de joden is het bvb zo dat ze door deze homogenere culltuur doorgaans economisch sterk en ook autonoom staan - waar in de wereld ze zich ook bevinden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 april 2008 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De waarheid staat in deze draad : Marokkanen (en andere bevolkingsgroepen) zijn nogal familie-minded ipv zich in financiële avonturen te storten wordt er veel "onder famile"
geleend en geregeld. Tussen traditionele vlamingen is dit heel wat minder gebruikelijk.
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals bij alle hypotheken komt er een probleem als de prijs vd immobiliëen zakt en de bank een bijkomende hypotheek (en bijkomende afbetalingen!)moet eisen om gedekt te blijven: dat gebeurde in de USA en heeft dus nul de b*llen te maken met hallal of niet. Laatst gewijzigd door filosoof : 29 april 2008 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 29 april 2008 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over het halal bankieren heeft Circe al 10 jaar geleden hopen gediscussieerd. Bedankt voor de info jongen, maar ik weet al lang wat halal bankieren inhoudt. jij weet echter nog steeds het verschil niet tussen roerende en onroerende goederen zie ik. Waar het in dit voorbeeld echter over gaat (of het nu hoax is of niet) is de terugbetaaltijd. Blijkbaar is er via de bank van Marokko een speciaal systeem ontwikkeld waarbij er slechts héél weinig en héél lang kan worden terugbetaald omdat de leningen mogen worden doorgegeven aan erfgenamen, terwijl de opbrengst van de extra appartementen gewoon wèl de standaard huurprijzen volgen terwijl deze aan de "ontleners" worden uitbetaald . En dit is iets wat een gewone aboriginal sterveling dus niet kan of mag. Wij moeten bv. ook successierechten betalen op zowel roerende als onroerende goederen. Niet dus voor onze "nieuwe belgen" die exclusief het recht hebben dat deze woningen eigendom van de bank van marokko zijn en waarop dus geen hopen% successie wordt gehoffen. Ik vraag me trouwens ook af of de nieuwe belgen tevens successie betalen op hun met in Belgie verdiend geld gekochte immobilien in hun thuisland. Of is dat ook toevallig niet van toepassing.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 april 2008 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat je het zo zwart/wit moet zien. Btw Marokkaanse banken passen geen islamitisch bankieren toe en zijn gebaseerd op hetzelfde systeem als hier van toepassing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik ken u niet, en hoe u ook zelf uw eigendommen betaald hebt, maakt van u nog geen representatief voorbeeld van de arabische samenleving, denk ik zo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Nee, banken zijn niet allemaal hetzelfde: islamietische banken zijn anders. U moet begrijpen dat de arabische banken , die op deze wijze hun klanten helpen, niets riskeren: de aankoop van een huis is weinig geld voor hun, in feite juist een belegging. Als degene waarvoor ze het kopen, niet meer kan/wil betalen, houden ze dat huis voor zichzelf. Als men zo eens naar de waarde van bouwgrond in Brussel kijkt, die niets anders doet als stijgen, kan u makkelijk begrijpen waarom. Als hij wel betaalt, en op termijn rijk word, is dat een klant die ze levenslang houden. Nee, het zit goed inéén, en is een bewuste strategie om de moslims meer rijkdom (dus macht) te doen verwerven...Ze kopen gewoon alles op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
btw: we hebben het niet over de arabische samenleving maar over MAROKKO. want waar gaat deze TOPICK over? over MAROKKO neem ik aan. lees je eigen topick nog eens achteraf.
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door undiscovered : 29 april 2008 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ow dus dat zit je dwars.
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De reden dat de waarde van grond stijgt in Brussel heeft meer te maken met de grote vraag in Brussel, en meer specifiek van de (rijkere) expatriats, eu-ambtenaren, en werknemers van andere internationale instellingen. Jijk ook naar de rand van Brussel, wat daar een woning kost !!! Dus begin niet rond te zweven; blijf gewoon op de begane grond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voila, dat noem ik de zaken goed verwoorden. Niks te "hoax-en". Een duidelijke strategie om "eigen volk" finaciëlle macht te doen verwerven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ja dat klopt helemaal ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
je moet alles goed lezen. Ind etekst van circe stond 'blijkbaar', voldoende om naar ongefundeerde insinuatie te ruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Circe waarom draai je er continu rondjes om heen.
lees eens wat halal bankieren is, want volgens mij weet je het nog steeds niet.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nochtans dezelfde truk die de joden gebruikten om meer "palestina" te verwerven. En men weet wat een gezeik dat nu geeft.
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |