![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() De grondwet van de EU kan ze me kussen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Merci Geert voor de uitleg.
Jij ziet het ook nog es in perspectief prachtig bedoel je dit handvest? http://www.europarl.europa.eu/charter/pdf/text_nl.pdf Volgens jean Claude Paye is het een constante in wetgeving dat dergelijke clausules opgenomen worden. Zowel europees als nationaal. Hierbij verandert het accent van de vraagstelling bij mij naar zoiets als waarvoor is dat nodig? Ik zou liever hebben dat het er niet stond. Wat voor nut heeft het dergelijke wetten op te nemen in een nieuwe grondwet? Ik blijf het zeer veemd vinden maar het is dus blijkbaar niet iets nieuws van de EU waarvan dat ik deze wetgever verdacht.Dat klopt dus niet; We leven wel in een rare wereld van oorlogswetten waarin doden wettelijk is en afname van rechten juridisch verantwoord kan zijn in een 'noodtoestand'... reality is stranger than fiction Ik vraag me wel af of de mensen die deze wetten stemmen hiervan op de hoogte zijn ? En wat zouden de burgers daarvan vinden in een referendum? Gargamel Geert en velen met hem denken dat de eu een verbetering voor de mensen en hun rechten betekent. Volgens mij is dat niet zo maar ik kan het hiermee nog niet aan tonen. Op economisch vlak van sociale wetten versus handelswetten zal het wel aantoonbaar zijn dat de EU regels niet gunstig voor de mensen zijn met weinig geld en wel voor de ondernemers en de bezittende klasse. Daarom zeg je zeker en terecht kus me kten. Er zitten zeker mensen die hun best doen om er iets moois van te maken die ook in de droom geloven. Laatst gewijzigd door Babylonia : 3 mei 2008 om 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Knap opzoekingswerk!!! gr, P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() 'Noodtoestand' nog altijd van kracht in de VS sinds 14 sept 2001
For Immediate Release Office of the Press Secretary September 12, 2007 http://www.whitehouse.gov/news/relea...0070912-2.html We lezen op de website van het Witte huis: " Omdat de terorisme dreiging nog altijd voort duurt ......verleng ik de nationale nood toestand nog een jaar......" schrijft Bush hier op 12 sept 2007 Ook in Nederland en Belgie liet men in de afgelopen maanden terrorisme dreigingen afroepen. Deze zijn ingefluisterd geweest door de CIA aan de politici die er dankbaar gebruik van maken voor meer cameras en vrijheids beperkende maatregelen door te voeren. Dit zegt de Parlementaire Commisie I in Belgie die toeziet op de werking van het nationaal veiligheidsapparaat en dat aan de alarmbel trekt omdat het parket hen inzage belet in de dosiers.Zij vind dat de politici misbruik maken van de situatie ommeer macht te pakken. In de jaren 80 leed Belgie onder een golf van aanslagen die nooit opgelost werden en vermoedelijk van binnenuit geregeld waren. (Bende van Nijvel) Ook bij ons zien we een langzaam verschuiven van de normen en is staatsterrorisme een sluimerend gevaar waar geen grondwettelijke bescherming tegen geboden wordt door de huidige verdragen van mensenrechten zoals blijkt uit het vorig artikel. Een discussie ten gronde van onze constitutie lijkt me ook in BE niet onverstandig. Van De site van het witte huis ; " Consistent with section 202(d) of the National Emergencies Act (50 U.S.C. 1622(d)), I am continuing for 1 year the national emergency I declared on September 14, 2001, in Proclamation 7463, with respect to the terrorist attacks at the World Trade Center, New York, New York, the Pentagon, and aboard United Airlines flight 93, and the continuing and immediate threat of further attacks on the United States. Because the terrorist threat continues, the national emergency declared on September 14, 2001, last extended on September 5, 2006, and the powers and authorities adopted to deal with that emergency, must continue in effect beyond September 14, 2007. Therefore, I am continuing in effect for an additional year the national emergency I declared on September 14, 2001, with respect to the terrorist threat. This notice shall be published in the Federal Register and transmitted to the Congress. GEORGE W. BUSH " Je leest hier dan ook dat de noodtoestand bepaalde 'powers' , macht geeft aan de autoriteiten. Dit is een duidelijk voorbeeld van wat er gebeuren kan met de uitzonderings clausules in de grondwet zoals eerder besproken. Het afzetten van Bush kan door het laten voort duren van de noodtoestand ook niet van start gaan, tijdens een noodtoestand is dat niet mogelijk.Er zijn al vele procedures tot het afzetten geopend door leden van het congres, die hierop stranden blijkbaar begrijp ik nu. En zo installeert zich in de VS stap voor stap , via deze wet, de dictatuur. Maar dat wisten we allang. Er zitten natuurlijk aan alles twee kanten en zo werd vandaag dit human rights verdrag gebruikt in een proces tegen een medewerker van indymedia be met succes. Deze werd vrijgesproken en de vrijheid van meningsuiting is bewaard gebleven, mischien ook wel dankzij deze wet. zie IM vandaag. Ik vermoed verder dat die 1000 commisioners die blijkbaar aan de Europse raad verbonden zijn ook degene zijn die de uitwisselingsakkoorden tekenden waarmee europese staatburgers naar de VS gestuurd kunnen worden onder verdenking van terrorisme om voor een uitzonderings gerecht te moeten verschijnen in de VS waarbij geen mensenrechten gegarandeerd worden. Er zit volgens mij een lek daar ergens ... ennemy combattants Maar dat is zo breed dat het duidelijk bedoelt is om sociaal protest te onderdrukken. Blijkbaar zijn al onze grondwetten er op voorzien om sociaal protest de kop te kunnnen indrukken. Het is volgens mij nodig onze grondwetten te herzien; Laatst gewijzigd door Babylonia : 6 mei 2008 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |