![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Incidenten komen altijd voor, in elke industrie. De nieuwswaarde dat er incidenten zijn in een bepaalde industriële tak is nihil. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar mensen hebben hun beperkingen en dus grenzen. De technologie door hun handen gemaakt, bestuurd en onderhouden heeft die daarom vanzelfsprekend ook. Dat betekent niet dat we die technologie moeten wegsmijten. Als je dat doortrekt kan je evengoed de mensen zelf ... wegsmijten. ![]() Ik heb trouwens een evolutie gemaakt sinds het begin dat ik op dit forum zat: vroeger geloofde en verwachtte ik niet alle heil van technologische ontwikkkelingen. Nu wel. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 juli 2008 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Groentje, dit lijkt me nu net in volledige tegenspraak met je eerdere stelling, nl. dat je kernenergie verwerpt omdat het een technologie betreft waarbij mensen een risicofactor zijn. Mij lijkt het, dat bij alle technologie mensen een risicofactor zijn. Maar dat is geen reden om de technologie te verwerpen. Kernenergie kan imho enkel verworpen worden als er alternatieven beschikbaar zijn die onze "energie-honger" op dezelfde mate, en met dezelfde minimale impact voor het milieu, kunnen stillen. Quod non.
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niet bepaald kinderachtig gereageerd nochtans op dat recente accident daar in Frankrijk....
Die afdeling die er een knoeiboel van gemaakt heeft is stilgelegd ,en de dossiers zijn aan het gerecht overgemaakt...... Misschien dat vroeger wel "ambtenaren en andere hoge personaliteiten" elkaar een hand boven het hoofd hielden,maar tegenwoordig wordt geknoei en liegen gezien als "verraad aan de staat of de organisatie" (en zo hoort het),waarvoor geen bescherming meer geboden mag worden .... Laatst gewijzigd door kelt : 12 juli 2008 om 08:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou de prijsstijging van uranium nefaster voor de consument zijn dan de prijs voor energiebronnen die stillekesaan opdrogen ? Of dacht je in iedere tuin een windmolentje te plaatsen. Het gaat niet om de prijs van de energie. Of vind je de prijs belangrijker dan de ecologische omstandigheden.
|
![]() |
![]() |