![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar menn wil wel moderne vakbonden... Bonden die weten met wat ze bezig zijn... (zie de poll van trends) Of denkt U dat hun huidige roep om koopkrachtvermeerdering uiteindelijk - net als enkele decennia geleden - niet gaat uitmonden in veel meer werkloosheid? En waarom kan het ACV zijn eigen personeel niet meer koopkracht geven? ![]() En waarom dankt het ABVV eigen personeel af? ![]() Men heeft de automatische indexaanpassingen (al minstens 4%)... In verschillende bedrijven werd door wilde (maar door de vakbonden uiteindelijk erkende) stakingen forse loonsverhogingen (of premies) toegestaan... En nu wileln de vakbonden nog forse loonsverhogingen bovenop (waarschijnlijk niet voor hun eigen personeel ![]() En dat allemaal omdat er sociale verkiezingen zijn... ![]() Net op 1mei deelt een enquête van het blad Trends een ferme tik uit aan de vakbonden. Het blad ondervroeg 2.000 Belgen: 59,70 procent vindt dat de vakbonden niet aangepast zijn aan deze tijd. Liefst 81 procent vindt dat de vakbonden te sterk redeneren in een ideologie van tegenstelling tussen arbeid en kapitaal. Laatst gewijzigd door Chipie : 3 mei 2008 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat me er voor de volledigheid aan toevoegen dat zeventig procent overtuigd is van de noodzaak van een vakbond, maar met een andere taakinvulling. Slechts 7 procent wil de vakbonden gewoon weg. (ook uit de Trends-peiling) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ik weet niet hoe dikswijls ik het nog moet herhalen voraleer men het snapt maar de werknemers zijn slechts een onderdeel van de groep die voor de winst zorgt. als niet de voltallige groep zorgt voor een goed werkend bedrijf kan er geen winst gerealiseert worden. iedereen in de groep is even belangrijk voor het bedrijf. de aandeelhouders voorzien een bedrijf van de nodige financiën om het produktief te maken, de werknemers zorgen voor de produktiviteit zoals door de werkgevers bepaald. mankeert één schakel en de produktiviteit is weg, net zoals de winst. de aandeelhouders die geld in een bedrijf stoppen hebben geen garantie hun geld nog terug te zien, er gaan namelijk dagelijks bedrijven in faling (ook juist, jullie zien enkel de bedrijven die winst maken, de rest telt niet voor jullie want dat zou niet in jullie kraam passen). als de bedragen geïnvesteerd worden in bedrijven die wel winst maken is het niet meer dan logisch dat de aandeelhouders hierin delen, trouwens een bedrijf dat dit jaar winst maakt kan volgend jaar verliezen maken ten koste van de aandeelhouders. als werknemer gaat men soliciteren bij een bedrijf en word in geval van aanwerving een kontrakt opgemaakt met de voorwaarden (waaronder ook het loon). men is vrij dit kontrakt te aanvaarden of te weigeren. als men dit aanvaard wil dit zeggen dat men akkoord is met het voorziene loon voor de voorziene werkzaamheden. waarom gaat men dan later steeds zagen om meer te verdienen ??? men is trouwens steeds vrij bij een ander bedrijf te starten indien men daar meer verdient. u vraagt waarom elke werknemer geen aandeelhouder kan zijn? dat kan perfekt maar dan moet men investeren in aandelen, ook juist, dit past weer niet in uw kraam want men wil wel winst maar men wil er niets voor investeren. ik heb al talloze keren de vraag gesteld wat men zou doen bij verliezen, zou de werknemer dan ook moeten bijpassen??? past alweer niet in uw kraam want men is enkel op geld belust. maakt een bedrijf winst dan spreekt men van het feit dat dit enkel te wijten is aan de werknemers, maakt een bedrijf verlies schuift men alles in de schoenen van de werkgevers, lijkt mij een beetje gemakkelijk. als men per se wil delen in de winst moet men ook de investering meedragen en bijpassen in geval van verlies. het feit dat er op deze zaken nog nooit deftig, of gewoon niet, is gereageert lijkt mij voldoende om aan te tonen dat de eurotekens belangrijker zijn dan een heldere geest.
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 3 mei 2008 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |