![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doki, waarom zoek je in het geval dat een allochtoon slachtoffer is (zelfs van zichzelf) altijd zo koortsachtig naar redenen die aan ons liggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 1 mei 2008 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat als ze terug moeten keren naar hun eigen land, dat ze het erger zullen krijgen.
![]() ![]() sterkte aan zijn familie.
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain ![]() Laatst gewijzigd door undiscovered : 1 mei 2008 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand dan zelfmoord pleegt, dan is dit een zeer spijtige zaak, maar ik vind niet dat er noodzakelijk met de vinger moet worden gewezen naar het land dat vindt dat een asielaanvraag, na onderzoek, niet ontvankelijk wordt verklaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ook een voorbeeld zijn de ama's
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook mee eens. We hebben hier ook ondertussen uitgewezen asielzoekers gekend waarvan de kinderen ondertussen perfect Nederlands spraken, of zelfs waarvan de kinderen hier werden geboren. Juist ja, als de overheid traag werkt dat moet die ook maar haar verantwoordelijkheid opnemen, hoewel kwaaie tongen beweren dat er hier kinderen worden geboren juist om asiel te bekomen. In ieder geval moet de overheid onderzoeken of terugkeer kan gebeuren zonder risico voor het leven van de asielzoeker, of het toevallig geen economische vluchteling is, en dit vraagt dus ook z'n tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja Steven. Hoe hopeloos de vooruitzichten of hoe groot de ontgoocheling ook moge zijn, het blijft een laffe daad, zeker tegenover eventuele nabestaanden.
Maar ok, ik begrijp je verbazing. Ik zou nog willen nuanceren voor wie ziek is en ondraaglijke pijnen lijdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hm ok, maar je hebt volgens mij toch steeds een portie moed nodig om jezelf van kant te maken, in dat opzicht moet je m'n verbazing vooral zien, denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een portie moed heb je net nodig om jezelf er door te slaan als je het niet meer ziet zitten. Als je dat al niet meer hebt, dan pas maak je jezelf best van kant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Wat is daar nu laf aan? Je doet toch met je eigen leven wat je wilt? Ook al beëindig je het? Je leeft niet in functie van jouw naasten he, je leeft voor jezelf. En als je dat liever niet doet, dan is dat jouw zaak. Trouwens, sterven doe je toch, er zullen altijd nabestaanden zijn. Dus wat morrelen in de marge om je leven ietsje sneller te doen eindigen, wat maakt het uit?
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Ik denk trouwens - hoewel dit geval daar misschien niet echt een voorbeeld van kan zijn - dat de meeste mensen die zichzelf van kant maken dat niet impulsief doen, maar er net erg lang over nagedacht hebben. Heb je wel enig idee hoe uitzichtloos iemands situatie moet zijn - of eerder uitzichtloos lijkt - dat je de moed niet meer hebt om verder te leven maar wél om er een eind aan te maken? Volgens mij is dat absoluut geen gemakkelijke keuze hoor.
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Leg mij eens uit waarom iemand die er psychisch zo slecht voorstaat dat hij met zelfmoordplannen rondloopt eerst duizenden kilometers zou afleggen om naar België te komen, en daar dan pas tot de daad overgaan? Waarom dan niet gewoon in Kameroen zichzelf van het leven beroven?
Als je een beetje nadenkt dan is de conclusie onvermijdelijk dat er een verband bestaat tussen zijn situatie hier in België en zijn wanhoopsdaad. Wil dat dat meteen zeggen dat ons asielbeleid onmenselijk is, of dat het in Merksplas een ware hel is? Nee, dat is enkel wat rechts links in de mond wil leggen. Het is goed mogelijk dat die man buiten zijn situatie hier ook met persoonlijke problemen kampte. Maar het is wel opvallend dat het niet de eerste keer is dat er zoiets in Merksplas gebeurt, en dus verdient dit zeker een verder onderzoek.
Laatst gewijzigd door Doki : 2 mei 2008 om 07:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Weet je wel goed waar je het over hebt? Heb jij ooit al eens van dichtbij bij iemand het proces meegemaakt dat tot zelfmoord leidt?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en "Het is goed mogelijk dat die man buiten zijn situatie hier ook met persoonlijke problemen kampte. " Wat is het nu? Waarom moet er een onderzoek geopend worden? Als een blanke in Ledeberg (Gent, wijk met veel vreemdelingen) zelfmoord pleegt, is dat ook een onderzoek waard? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Volgens hln was er al geweld gebruikt tegen de man tijdens zijn uitwijzing. Wellicht niet omdat hij heel erg meewerkend was...
Voorstel: wie bij zijn uitwijzing tegenwerkt kan met de volgende CARGO-vlucht mee in een KOOI. Eens zien of ze dan nog zoveel praats gaan hebben? Als ik in Rusland illegaal binnenkom en ik word uitgewezen, zal ik me niet verzetten. Daar gaan ze wel direct doortastend optreden. Waarom kan dat hier niet? Illegaal = onwettig en daarmee uit. Hij heeft geprobeerd, heeft verloren en moet zich daar maar bij neerleggen. Dura lex sed lex. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |