Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2008, 21:10   #21
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Het is inderdaad duidelijk dat er wat aan moet veranderen. Toch wel even vermeldend at er overal wel zelfmoorden zijn en dat zulke mensen doorgaans al een hogere kans hebben op zelfmoord. Misschien beter om te voorkomen dat ze naar hier komen in de eerste plaats?
die man beroofde blijkbaar zich liever van het leven dan terug te gaan naar zijn land....
Oud 1 mei 2008, 21:53   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Als iemand in een gesloten asielcentrum zelfmoord pleegt dan lijkt me dat het gepast is om je eens af te vragen waardoor die persoon tot zo'n wanhoopsdaad is gedreven.

Vergeet niet dat dit niet het eerste geval is in Merksplas:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=gnvc59qk
Daar kan Merksplas, en het beleid, niets aan doen. Zelfmoord is sowieso een laffe daad, tenzij je zelfmoord bij uitwijzing zou vergoelijken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 21:58   #23
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daar kan Merksplas, en het beleid, niets aan doen. Zelfmoord is sowieso een laffe daad, tenzij je zelfmoord bij uitwijzing zou vergoelijken.
Voil�*, het is erg, vooral voor de nabestaanden is het verschrikkelijk, maar je moet niet proberen Merksplas of de medewerkers aldaar, of het systeem, de schuld te geven.
Doki, waarom zoek je in het geval dat een allochtoon slachtoffer is (zelfs van zichzelf) altijd zo koortsachtig naar redenen die aan ons liggen?
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 23:20   #24
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfmoord is sowieso een laffe daad

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 1 mei 2008 om 23:20.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 23:39   #25
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat als ze terug moeten keren naar hun eigen land, dat ze het erger zullen krijgen. ik vind voor mensen die in een gevaarlijke situatie dreigen te zitten geen oprotpremie moeten krijgen. als dat wel dus gebeurd, dan maakt men een eind aan zijn leven

sterkte aan zijn familie.

Laatst gewijzigd door undiscovered : 1 mei 2008 om 23:40.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 23:52   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
Ik denk dat als ze terug moeten keren naar hun eigen land, dat ze het erger zullen krijgen. ik vind voor mensen die in een gevaarlijke situatie dreigen te zitten geen oprotpremie moeten krijgen. als dat wel dus gebeurd, dan maakt men een eind aan zijn leven

sterkte aan zijn familie.
Akkoord. Moeten terugkeren, uitgewezen worden, is voor asielzoekers erg, wetende dat die mensen dikwijls al een lange lijdensweg hebben afgelegd om hier te geraken. Maar dit betekent niet noodzakelijk dat iemand die wordt uitgewezen z'n leven riskeert bij terugkeer naar het land van herkomst. En niet iedereen verlaat z'n land omdat z'n leven daarjuist in gevaar was. Het kan ook de bedoeling niet zijn dat een land alle asielzoekers met open armen ontvangt. Ik denk dat we dan pas verkeerd bezig zouden zijn. Dat heeft de overheid ondertussen wel begrepen, hoewel meningen kunnen verschillen.
Als iemand dan zelfmoord pleegt, dan is dit een zeer spijtige zaak, maar ik vind niet dat er noodzakelijk met de vinger moet worden gewezen naar het land dat vindt dat een asielaanvraag, na onderzoek, niet ontvankelijk wordt verklaard.
Oud 1 mei 2008, 23:57   #27
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord. Moeten terugkeren, uitgewezen worden, is voor asielzoekers erg, wetende dat die mensen dikwijls al een lange lijdensweg hebben afgelegd om hier te geraken. Maar dit betekent niet noodzakelijk dat iemand die wordt uitgewezen z'n leven riskeert bij terugkeer naar het land van herkomst. En niet iedereen verlaat z'n land omdat z'n leven daarjuist in gevaar was. Het kan ook de bedoeling niet zijn dat een land alle asielzoekers met open armen ontvangt. Ik denk dat we dan pas verkeerd bezig zouden zijn. Dat heeft de overheid ondertussen wel begrepen, hoewel meningen kunnen verschillen.
Als iemand dan zelfmoord pleegt, dan is dit een zeer spijtige zaak, maar ik vind niet dat er noodzakelijk met de vinger moet worden gewezen naar het land dat vindt dat een asielaanvraag, na onderzoek, niet ontvankelijk wordt verklaard.
Ik weet niet hoe het in Belgié is geregeld maar in Nederland gaat het wat betreft asiel wel slecht aan toe. er zijn heel veel asielzoekers afgewezen en hebben hier 5 jaar gewoont.

ook een voorbeeld zijn de ama's
Oud 2 mei 2008, 00:12   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het in Belgié is geregeld maar in Nederland gaat het wat betreft asiel wel slecht aan toe. er zijn heel veel asielzoekers afgewezen en hebben hier 5 jaar gewoont.
Ook mee eens. We hebben hier ook ondertussen uitgewezen asielzoekers gekend waarvan de kinderen ondertussen perfect Nederlands spraken, of zelfs waarvan de kinderen hier werden geboren. Juist ja, als de overheid traag werkt dat moet die ook maar haar verantwoordelijkheid opnemen, hoewel kwaaie tongen beweren dat er hier kinderen worden geboren juist om asiel te bekomen. In ieder geval moet de overheid onderzoeken of terugkeer kan gebeuren zonder risico voor het leven van de asielzoeker, of het toevallig geen economische vluchteling is, en dit vraagt dus ook z'n tijd.
Oud 2 mei 2008, 00:18   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ja Steven. Hoe hopeloos de vooruitzichten of hoe groot de ontgoocheling ook moge zijn, het blijft een laffe daad, zeker tegenover eventuele nabestaanden.

Maar ok, ik begrijp je verbazing. Ik zou nog willen nuanceren voor wie ziek is en ondraaglijke pijnen lijdt.
Oud 2 mei 2008, 00:25   #30
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Hm ok, maar je hebt volgens mij toch steeds een portie moed nodig om jezelf van kant te maken, in dat opzicht moet je m'n verbazing vooral zien, denk ik.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 00:27   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Hm ok, maar je hebt volgens mij toch steeds een portie moed nodig om jezelf van kant te maken, in dat opzicht moet je m'n verbazing vooral zien, denk ik.
Een portie moed heb je net nodig om jezelf er door te slaan als je het niet meer ziet zitten. Als je dat al niet meer hebt, dan pas maak je jezelf best van kant.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 00:30   #32
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfmoord is sowieso een laffe daad.
Wat is daar nu laf aan? Je doet toch met je eigen leven wat je wilt? Ook al beëindig je het? Je leeft niet in functie van jouw naasten he, je leeft voor jezelf. En als je dat liever niet doet, dan is dat jouw zaak. Trouwens, sterven doe je toch, er zullen altijd nabestaanden zijn. Dus wat morrelen in de marge om je leven ietsje sneller te doen eindigen, wat maakt het uit?
Oud 2 mei 2008, 00:34   #33
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Ik denk trouwens - hoewel dit geval daar misschien niet echt een voorbeeld van kan zijn - dat de meeste mensen die zichzelf van kant maken dat niet impulsief doen, maar er net erg lang over nagedacht hebben. Heb je wel enig idee hoe uitzichtloos iemands situatie moet zijn - of eerder uitzichtloos lijkt - dat je de moed niet meer hebt om verder te leven maar wél om er een eind aan te maken? Volgens mij is dat absoluut geen gemakkelijke keuze hoor.
Oud 2 mei 2008, 05:59   #34
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:

ook een voorbeeld zijn de ama's
Ja natuurlijk, ze moeten 3 interviews afleggen en bij een definitief negatief advies kunnen ze in beroep gaan, wat ze allemaal doen. En dan klagen dat het te lang duurt...
Oud 2 mei 2008, 07:26   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met permissie, maar wat is dit voor bullshit? Als iemand hier politiek asiel aanvraagt, dikwijls na een lange en gevaarlijke tocht, dan is dat niet om eens hier aangekomen zelfmoord te plegen.

Als iemand in een gesloten asielcentrum zelfmoord pleegt dan lijkt me dat het gepast is om je eens af te vragen waardoor die persoon tot zo'n wanhoopsdaad is gedreven.

Vergeet niet dat dit niet het eerste geval is in Merksplas:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=gnvc59qk
Wel OK,dan pleegt die persoon maar zelfmoord omdat ie "zijn gedacht" niet kreeg....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 07:38   #36
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hoe weet jij dat nu?
Leg mij eens uit waarom iemand die er psychisch zo slecht voorstaat dat hij met zelfmoordplannen rondloopt eerst duizenden kilometers zou afleggen om naar België te komen, en daar dan pas tot de daad overgaan? Waarom dan niet gewoon in Kameroen zichzelf van het leven beroven?

Als je een beetje nadenkt dan is de conclusie onvermijdelijk dat er een verband bestaat tussen zijn situatie hier in België en zijn wanhoopsdaad.

Wil dat dat meteen zeggen dat ons asielbeleid onmenselijk is, of dat het in Merksplas een ware hel is? Nee, dat is enkel wat rechts links in de mond wil leggen. Het is goed mogelijk dat die man buiten zijn situatie hier ook met persoonlijke problemen kampte. Maar het is wel opvallend dat het niet de eerste keer is dat er zoiets in Merksplas gebeurt, en dus verdient dit zeker een verder onderzoek.

Laatst gewijzigd door Doki : 2 mei 2008 om 07:38.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 07:41   #37
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"laffe daad"? "vergoeilijken"?
Weet je wel goed waar je het over hebt? Heb jij ooit al eens van dichtbij bij iemand het proces meegemaakt dat tot zelfmoord leidt?
Oud 2 mei 2008, 08:17   #38
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit waarom iemand die er psychisch zo slecht voorstaat dat hij met zelfmoordplannen rondloopt eerst duizenden kilometers zou afleggen om naar België te komen, en daar dan pas tot de daad overgaan? Waarom dan niet gewoon in Kameroen zichzelf van het leven beroven?

Als je een beetje nadenkt dan is de conclusie onvermijdelijk dat er een verband bestaat tussen zijn situatie hier in België en zijn wanhoopsdaad.

Wil dat dat meteen zeggen dat ons asielbeleid onmenselijk is, of dat het in Merksplas een ware hel is? Nee, dat is enkel wat rechts links in de mond wil leggen. Het is goed mogelijk dat die man buiten zijn situatie hier ook met persoonlijke problemen kampte. Maar het is wel opvallend dat het niet de eerste keer is dat er zoiets in Merksplas gebeurt, en dus verdient dit zeker een verder onderzoek.
ge spreekt uzelf wel een beetje tegen: "onvermijdelijk dat er een verband bestaat tussen zijn situatie hier in België en zijn wanhoopsdaad"
en
"Het is goed mogelijk dat die man buiten zijn situatie hier ook met persoonlijke problemen kampte. "
Wat is het nu? Waarom moet er een onderzoek geopend worden? Als een blanke in Ledeberg (Gent, wijk met veel vreemdelingen) zelfmoord pleegt, is dat ook een onderzoek waard?
Oud 2 mei 2008, 09:24   #39
floppy
Banneling

Standaard

Volgens hln was er al geweld gebruikt tegen de man tijdens zijn uitwijzing. Wellicht niet omdat hij heel erg meewerkend was...

Voorstel: wie bij zijn uitwijzing tegenwerkt kan met de volgende CARGO-vlucht mee in een KOOI. Eens zien of ze dan nog zoveel praats gaan hebben?

Als ik in Rusland illegaal binnenkom en ik word uitgewezen, zal ik me niet verzetten. Daar gaan ze wel direct doortastend optreden. Waarom kan dat hier niet? Illegaal = onwettig en daarmee uit. Hij heeft geprobeerd, heeft verloren en moet zich daar maar bij neerleggen.

Dura lex sed lex.
Oud 2 mei 2008, 09:27   #40
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
en omdat er meerdere per jaar zijn is eentje meer of minder niet erg?
Neen, de vraag is wel waarom er uitgerekend over deze ene zelfmoord op 2500 een draad moet geopend worden. Is deze erger dan de andere of zo?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be