![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alles van Tool, min of meer:
Citaat:
So familiar and overwhelmingly warm This one, this form I hold now. Embracing you, this reality here, This one, this form I hold now, so Wide eyed and hopeful. Wide eyed and hopefully wild. We barely remember what came before this precious moment, Choosing to be here right now. Hold on, stay inside... This body holding me, reminding me that I am not alone in This body makes me feel eternal. All this pain is an... Illu--u-uu-uu-uu-siooooooooooooooooooonnnnnnnnnnnnnnn... We barely remember who or what came before this precious moment, We are choosing to be here right now. Hold on, stay inside This holy reality, this holy experience. Choosing to be here in This body. This body holding me. Be my reminder here that I am not alone in This body, this body holding me, feeling eternal All this pain is an illusion. Alive, I In this holy reality, in this holy experience. Choosing to be here in This body. This body holding me. Be my reminder here that I am not alone in This body, this body holding me, feeling eternal All this pain is an illusion. Twirling round with this familiar parable. Spinning, weaving round each new experience. Recognize this as a holy gift and celebrate this chance to be alive and breathing. This body holding me reminds me of my own mortality. Embrace this moment. Remember. We are eternal. All this pain is an illusion.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The Kinks
They seek him here, they seek him there, His clothes are loud, but never square. It will make or break him so hes got to buy the best, cause hes a dedicated follower of fashion. And when he does his little rounds, round the boutiques of london town, Eagerly pursuing all the latest fads and trends, cause hes a dedicated follower of fashion. Oh yes he is (oh yes he is), oh yes he is (oh yes he is). He thinks he is a flower to be looked at, And when he pulls his frilly nylon panties right up tight, He feels a dedicated follower of fashion. Oh yes he is (oh yes he is), oh yes he is (oh yes he is). Theres one thing that he loves and that is flattery. One week hes in polka-dots, the next week he is in stripes. cause hes a dedicated follower of fashion. They seek him here, they seek him there, In regent street and leicester square. Everywhere the carnabetian army marches on, Each one an dedicated follower of fashion. Oh yes he is (oh yes he is), oh yes he is (oh yes he is). His world is built round discoteques and parties. This pleasure-seeking individual always looks his best cause hes a dedicated follower of fashion. Oh yes he is (oh yes he is), oh yes he is (oh yes he is). He flits from shop to shop just like a butterfly. In matters of the cloth he is as fickle as can be, cause hes a dedicated follower of fashion. Hes a dedicated follower of fashion. Hes a dedicated follower of fashion.
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() gorki - bij nacht en ontij
ik nam haar bleke billen stevig in mijn harde hand ik vroeg haar of ik even mee mocht ronken in haar mand we stonden samen tegen de paal die Jezus had geplant bij nacht en ontij hoor ik haar miauwen buiten op straat leeft zij in vrijheid de taken werden verdeeld en ik kreeg alles wat ik wou andere mensen bleven eenzaam beteuterd in de kou iemand waste mijn vuile kleren en hield mij van de straat ik mocht kijken naar haar billen in het niemandsland dat ooit bestond was het bijna waar gebeurd mijn dank gaat uit naar mijzelf omdat ik zo mooi kan dromen Laatst gewijzigd door Mitgard : 2 mei 2008 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik lees die dingen ook nooit. Laat staan dat ik de teksten in deze draad ga lezen!
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoeft ook niet bij bep. muziekgenres. death metal bijvoorbeeld. gaat altijd over teh impure redemption of teh vilest sickness in absurdity en dienaangaanden. black metal gaat doorgaans over teh frostbitten grimness of the warcry filled northern forest under teh raven black skies en aanverwanten. ge weet dat op den duur hé. ge hoeft die teksten dan niet telkens weer te lezen. maar gorki, das wat anders. dat is poëzie hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kast: In Nije Dei
De nacht is foarby, de sinne is frij, omheech te gean Aanst wurdt it dei, de moarn is te nij, om stil te stean It libben wie wrang, it wachtsjen te lang, mar 't nimt in kear Wes mar net bang, nea wer bang, it hoecht net mear Der sil gjin dei begjinne, dat ik net by dy bin Gjin oerwurk foar us rinne, sunder sin Chorus: Jou my dyn han, jou my dyn hert Asto it doarst mei my Hjir is myn han, hjir is myn hert 'k Jou myn bestean oan dy Lang wie it kald en tsjuster aanst komt de dei Fynt it ljocht syn wei, yn in nije dei 'k Kaam net ut e rie, it paed dat ik gie, it wie sunder ein De tiid dy't der wie, it hert dat ik hie, it wie fersein 'k Ha my oan dy jun, mysels yn dy fun, 'k gebjin op e nij Leafde hat wun, twa minsken bun, mar fugelfrij Der sil gjin dei begjinne, dat ik net by dy bin Gjin oerwurk foar us rinne, sunder sin Chorus Lang wie it kald en tsjuster, aanst komt de dei Fynt it ljocht syn wei, yn in nije dei
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() De tekst van het mooiste Nederlandstalige lied:
PASTORALE (L. Nijgh/B. De Groot) Mijn hemel blauw met gouden hallen Mijn wolkentorens, ijskristallen Kometen, manen en planeten, ah alles draait om mij En door de witte wolkenpoort tot diep onder de golven boort Mijn vuur, mijn liefde, zich in de aarde En bij het water speelt een kind En alle schelpen die het vindt gaan blinken als ik lach ‘k Hou van je warmte op mijn gezicht Ik hou van de koperen kleur van je licht Ik geef je water in mijn hand En schelpen uit het zoute zand Ik heb je lief, zo lief Ik scheur de rotsen met mijn stralen Verdroog de meren in de dalen En onweersluchten doe ik vluchten, ah als de regen valt Verberg je ogen in mijn hand Voordat m’n glimlach ze verbrandt M’n vuur, m’n liefde, mijn gouden ogen ‘t Is beter als je nog wat wacht Want even later komt de nacht en schijnt de koele maan De nacht is te koud, de maan te grijs Toe neem me toch mee naar je hemelpaleis Daar wil ik zijn, alleen met jou En stralen in het hemelblauw Ik heb je lief, zo lief Als ik de aarde ga verwarmen Laat ik haar leven in m’n armen Van sterren weefde, ik het verre, ah het noorderlicht Maar soms ben ik als kokend lood Ik ben het leven en de dood In vuur, in liefde, in alle tijden M’n kind ik troost je, kijk omhoog Vandaag span ik mijn regenboog Die is alleen voor jou (hij) Nee nooit sta ik een seconde stil (zij) ‘k Wil liever branden neem me mee (hij) Geen mens kan mij dwingen wanneer ik niet wil (zij) Wanneer je vanavond gaat slapen in zee (hij) Geen leven dat ik niet begon (zij) En vliegen langs jouw hemelbaan (hij) Je kunt niet houden van de zon (zij) Ik wil niet meer bij jou vandaan Ik heb je lief, zo lief Ik heb je lief, zo lief Ik heb je lief, zo lief Ik heb je lief, zo lief Ik heb je lief, zo lief |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() RR ik zat er net naar te luisteren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() rara
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Heb er ook nog eens naar gekeken op de VRT-site. Nicole & Hugo verschlageren het nummer enigszins, waardoor het wat van zijn magistrale poëzie verliest. Maar daar tegenover staat zo'n winst aan uitstraling en authenticiteit dat deze vertolking eigenlijk een ander, ijzersterk nummer geworden is. Het ontroert elke keer je het ziet.
Wat een vaklui... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Sham 69 - what have we got
What have we got What have we got What have we got What have we got They've taken everything There'll soon be nothing left Soon we'll be walking the street With nothing on our feet What have we got What have we got What have we got What have we got I'd like to buy a shotgun Shooting MPs conservatives, communists They're all the bleeding same What have we got What have we got What have we got What have we got I don't really care no more I don't care at all A black man's black and a white man's white But we're all the bleeding same What have we got What have we got What have we got What have we got |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() RR ik was niet op de hoogte van dat hele Nicole en Hugo, dacht dat 't een grapje was...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier kan je hun Zo-is-er-maar-één versies downloaden (in .flv): http://www.youtube.com/watch?v=oTeD5mWQw_w http://www.youtube.com/watch?v=SgMrMhKpyJo |
|
![]() |
![]() |