Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2004, 18:40   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Och indien het grotendeels mannen zijn die de doodstraf krijgen is het toch goed want men had toch 40.000 meer vrouwen dan mannen ginds of was het andersom?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 19:00   #22
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In China wonen er ook over het miljard mensen hé, da's iets meer dan Uw gemeente denk ik...
In verhouding is het nog steeds veel, meer volgens mij gerechtvaardigd, ik heb eens een kijkje genomen op de site van Amnesty en er zitten weinig tot geen gevallen tussen waarvan men kan zeggen "die werd ten onrechte veroordeeld", wat AI daar ook over mag denken.
Bon, de justitie is niet onfeilbaar, van die 10000 zullen er zeker wel een tiental(len) onschuldig zijn. Tja, jammer...
China staat ook niet echt bekend om zijn scheiding der machten.
Is daar een eerljke rechtspraak?
Oud 16 maart 2004, 22:45   #23
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In China krijg je de kogel voor fraude.

Moesten ze dat hier invoeren
Da's nu eens wat ik een goed idee noem!!!! Bijvoorbeeld, de staat meer dan een miljoen Euro oplichten... Wedden dat meer begoede mensen en zelfs bedrijfsleiders hun belastingsformulieren nauwgezet en eerlijk zouden invullen in plaats van allerlei fictieve constructies op te zetten???

Citaat:
Bon, de justitie is niet onfeilbaar, van die 10000 zullen er zeker wel een tiental(len) onschuldig zijn. Tja, jammer...
China staat ook niet echt bekend om zijn scheiding der machten.
Is daar een eerljke rechtspraak?
inderdaad, jammer, zoiets gebeurt in de VS ook, en moet vermeden worden. In china is het wel zo dat bij de geringste twijfel de doodstraf wordt omgezet in levenslang.

Justitie in China kan haar werk onafhankelijk uitvoeren wat betreft criminaliteit, dat is trouwens ook een topprioriteit voor de regering. Wat betreft "politieke misdrijven" dat is een ander geval maar daar krijgt niemand de doodstraf (meer) voor.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 00:11   #24
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Citaat:
In China krijg je de kogel voor fraude.

Moesten ze dat hier invoeren
Da's nu eens wat ik een goed idee noem!!!! Bijvoorbeeld, de staat meer dan een miljoen Euro oplichten... Wedden dat meer begoede mensen en zelfs bedrijfsleiders hun belastingsformulieren nauwgezet en eerlijk zouden invullen in plaats van allerlei fictieve constructies op te zetten???
leuk om te weten dat u de doodstraf wil invoeren omwille van strategische redenen, en niet als realistische strafmaat voor een bepaalde misdaad...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 02:59   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Ik ben dus absoluut tegen doodstraf, maar ik zou graag vergelijken met de cijfers van India
ONEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier gaan we weer, men mag niet over het een praten als het ergens anders nog erger is. OMG!!!!!!!
Om de omvang van iets te kunnen meten heb je een maatstaf of vergelijkingsmateriaal nodig, daarom dat ik een land uitkoos met bijna zelfde grootte-orde aan inwoners en welvaartspeil of gebrek aan....
In het ijle discuteren brengt niets bij. Ik weet niet of India meer of minder terechtstelling uitvoert dan China. Ik zou minder" vermoeden, zodat de vraag in dat geval niet van je onderwerp afwijkt .Naar aanleiding van je reactie vraag ik me nu nog meer af waar de gebruiken het ergst zijn.
Zou het kunnen dat jij erg van geleidde discussies houdt, waarbij de "voorzitter" of de "leraar" de deelnemers ongemerkt naar de door hem gewenste conclusie leidt
Geef dan eerst je conclusie, dan vertekken vanuit je conclusie
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 07:19   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

ONEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hier gaan we weer, men mag niet over het een praten als het ergens anders nog erger is. OMG!!!!!!!
Om de omvang van iets te kunnen meten heb je een maatstaf of vergelijkingsmateriaal nodig, daarom dat ik een land uitkoos met bijna zelfde grootte-orde aan inwoners en welvaartspeil of gebrek aan....
In het ijle discuteren brengt niets bij. Ik weet niet of India meer of minder terechtstelling uitvoert dan China. Ik zou minder" vermoeden, zodat de vraag in dat geval niet van je onderwerp afwijkt .Naar aanleiding van je reactie vraag ik me nu nog meer af waar de gebruiken het ergst zijn.
Zou het kunnen dat jij erg van geleidde discussies houdt, waarbij de "voorzitter" of de "leraar" de deelnemers ongemerkt naar de door hem gewenste conclusie leidt
Geef dan eerst je conclusie, dan vertekken vanuit je conclusie
Een maatstaf? Vergelijkingsmateriaal? Waar het het ergste is?
Het gaat om de doodstraf, plezante. Elke executie is er eentje te veel.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2004, 11:00   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke executie is er eentje te veel.
inderdaad. Ben ik heel blij dat zulke extremisten maar een marginale minderheid in dit land zijn. Of hoe in sommige gevallen extreem links en extreem rechts wel degelijk naast elkaar liggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be