![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Uitleggen, dat zal ik eens doen.
Het feit al dat je een Karel Dillen niet aan de kant kunt zetten maakt je al minder democratisch. Eens moet die pipo toch beginnen te denken dat hij beter eens kan vertrekken. Je moet op tijd plaats voor anderen maken, als je niet verkozen bent. Het spreekt toch vanzelf dat ze dat gaan verder doen en grande masse als ze aan de macht komen. En dan nog iets. Toen enkele jaren geleden tijdens de verkiezingen de lijst van het Vlaams Blok in het kanton Veurne niet op de computer verscheen kwam het Blok met de reactie dat computers onbetrouwbaar waren en afgeschaft moesten worden. Ze hebben dus ook al iets tegen computers. Onbetrouwbare tisten zijn het. Hunne slogan zegt toch dat ze ondemocratisch zijn. Eigen volk eerst betekent dat ze geen rekening gaan houden met de noden en de wensen van andere mensen. Dat is wat hun ondemocratisch maakt.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frank Vanhecke is nu trouwens voorzitter ![]() Wie is nu de "pipo" ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Wat is het leuk paranoïde te doen!
![]() |
![]() |
#28 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Volgens Van Dale is democratie bovendien 'een staatsvorm waarin het volk zichzelf regeert en vrijelijk zijn mening en wensen kan uiten '. Ik zie niet echt in waar die slogan in tegenspraak is met die definitie. Wél zie ik in dat zij hun mening hebben en die vrijelijk zouden moeten mogen uiten. En net DAT is NIET altijd het geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() qwerty ! een eretitel krijg je uit ter erkenning voor bewezen diensten in tal van bedrijven en organisaties !
Moet je daarvoor dom zijn ? ![]() De enige titel die hij niet heeft is minister van staat of baron ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Burgemeester
|
![]() Die Blokkers hangen toch zóóóó graag de kritische underdog uit die om de haverklap monddood wordt gemaakt door het 'establishment' (en dan vooral door 'communistische stevaert'). Onder 'vrije meningsuiting' verstaan ze één of ander mij onbekend recht om elk medium naar keuze te domineren. Of het nu over het mogen gebruiken van universiteitslokalen gaat of over uitgenodigd worden op TV-shows, telkens als het niet naar hun goesting gebeurt is de 'vrije meningsuiting' en de 'democratie' in gevaar.
Het is nochtans niet zo moeilijk: recht op vrije meningsuiting is gewoon het recht om je mening te verkondigen (op straat, op je website, ...). Recht op vrije meningsuiting impliceert geen plicht van derden om naar je mening te vragen. Als je een forum wilt krijgen om je ideën op te verkondigen, begin dan zelf een website, televisiezender/programma, tijdschrift, ... Het gaat niet op om onder het mom van de vrije meningsuiting iedereen te verplichten om aan jouw groepering zendtijd/bladruimte/lokalen/... te geven om je propaganda te verkondigen. Vrije meningsuiting is in gevaar als de overheid websites zou verbieden omwille van de ideën die er gepubliceerd worden, tijdschriften zou censureren, enzovoort. Een privé-onderneming die beslist om één van haar producten niet langer aan te bieden is iets totaal anders. Als ik de logica van sommige van de VB'ers op dit forum extrapoleer dan zou het zo ongeveer zo zijn dat als Filip Dewinter mij vraagt een Vlaams-Blok-affiche aan mijn raam te hangen en ik dat zou weigeren, dat ik dan zijn recht op vrije meningsuiting beknot! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
|
![]() Niets verhindert dienen Verstrepen om van op zijne website verder z'n programma uit te zenden (al dan niet live). Er helemaal geen programma verboden, de eigenaars van een zender hebben gewoon beslist om het niet meer uit te zenden, wat iets helemaal anders is.
Als ik geen VB-affiche aan m'n raam wil hangen dan moet je daar niet uit concluderen dat het verboden is om VB-affiches op te hangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() Ook ik heb de petitie getekend. Niets mag de vrije meningsuiting in de weg staan. Vrij emeningsuiting is een vrij recht, dit wil ik zelfs tot het extreme trekken. Met vrije meningsuiting bedoel ik dan wel in hetgene wat je zegt, als iemand racistisch doet is die gewoon zielig maar ihj mag het zeggen. Als iemand daarom een marokaan dood dan is het iets anders.
Hetzelfde over de betoging van lsp een paar dagen geleden. Ik zal bijna meedoen omdat ik ook zélfs nog liever spa voor mij zie dan het vlaamsblok. Maar betogen om het VB te verbieden is een inbreuk op de irje meningsuiting. pak hen in door een beter alternatief ofzo te bieden, maar gratis publiciteit voor hen helpt echt niet MVG Funcky
Vivant. Geen revolutie zoals de sossen destijds, maar een niet tegen te houden evolutie. Kleinhouden lukt tijdig, tegenhouden niet. Wij denken op langen termijn, en niet op korte termijn. think global, act local !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() Er wordt geluistert?????, maar niet voldoende!!
men zou ook eens kunnen luisteren wat kansarmen echt vragen. luistern naar hulpverleners en opbouwwerkers dat wordt allang gedaan. die denken het woord te doen voor de kansarmen. luisteren naar kansarmen zelf, ne hoor ze stinken, zijn vuil, lomp, lui, ezv. ik werk voor en met hen, en dit vanuit mijn ervaring. ook ik heb op staat geleeft. ook ik heb in opvangcentras gezeten. ik zag dat na twee maan uit het opvangcentrum en in een eigen woonst, de t'huislozen weer in een opvangcentum terecht komen. meestal kan de t'huisloze niet wennen aan het alleen zijn. ik ben al 5j aan het werken aan een soort school om te leren leven. leren samen leven, want dat is niet zo van zelfsprekent. samenleven heeft veel voordelen voor de zwakere in onze samenleving. Gedeelde huur, Gedeelde verwarmingkosten, Gedeelde voedingkosten en het belangrijkste niet meer alleen zijn. O.K. ik weet wel dat samen wonen niet wil zegen dat je niet meer eenzaam kan zijn. maar het is een stap. ik zoek nog naar mensen om dit op te zeten. armen echt helpen is armen begrijpen en ondersteunen. (niet bestrijden) werk komt op de laatste plaats, eerst huisvesting, gezondheid, cultuur ( om zich goed in zijn vel te voelle) begrip erkenning, aanvaarding en respekt voor wie ze zijn en van waar ze komen, dat hor ik te weinig. denk aan de kansarmen. LUCAS GHYSELS Ervaringsdeskundige in armoede en socialeuitsluiting. [email protected]
Het armoede beleid moet dringen beter opgevolgt worden. men moet stoppen met armoede te bestrijden. armen ondersteunen moet de opdracht zijn. men moet stoppen me migranen meer aandacht te schenken dan de kansarmen. iedereen weet dat 50 of 60 % van de migranten in kansarmoede leven. als men degelijk armoedebeleid voert helpt u ook de migranten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |