Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2004, 16:51   #21
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door querty
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
[size=7]ZWART/WIT HET ENIGE DEMOCRATISCH POLITIEK PROGRAMMA [/size]
[size=7]HET VLAAMS BLOK, DE ENIGE NIET DEMOCRATISCHE PARTIJ[/size]
Leg uit.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 17:00   #22
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:

[size=7]HET VLAAMS BLOK, DE ENIGE NIET DEMOCRATISCHE PARTIJ[/size]
Leg uit.
dat komt er van als je een qwerty-klavier gebruikt !! linkse dwarsligger
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 17:01   #23
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

STUUR OOK UW EMAILS NAAR LIBERTY TV !!

[email protected] massaal !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 16 maart 2004, 17:02   #24
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Leg uit.
dat komt er van als je een qwerty-klavier gebruikt !! linkse dwarsligger
Lege oneliners lukten nog. Een gefundeerde onderbouwing komt precies langzamer op gang. ALS die er al komt uiteraard
Oud 16 maart 2004, 17:05   #25
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Uitleggen, dat zal ik eens doen.

Het feit al dat je een Karel Dillen niet aan de kant kunt zetten maakt je al minder democratisch. Eens moet die pipo toch beginnen te denken dat hij beter eens kan vertrekken.

Je moet op tijd plaats voor anderen maken, als je niet verkozen bent.

Het spreekt toch vanzelf dat ze dat gaan verder doen en grande masse als ze aan de macht komen.

En dan nog iets.

Toen enkele jaren geleden tijdens de verkiezingen de lijst van het Vlaams Blok in het kanton Veurne niet op de computer verscheen kwam het Blok met de reactie dat computers onbetrouwbaar waren en afgeschaft moesten worden. Ze hebben dus ook al iets tegen computers. Onbetrouwbare tisten zijn het.

Hunne slogan zegt toch dat ze ondemocratisch zijn. Eigen volk eerst betekent dat ze geen rekening gaan houden met de noden en de wensen van andere mensen. Dat is wat hun ondemocratisch maakt.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 17:10   #26
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het feit al dat je een Karel Dillen niet aan de kant kunt zetten maakt je al minder democratisch. Eens moet die pipo toch beginnen te denken dat hij beter eens kan vertrekken.

Het spreekt toch vanzelf dat ze dat gaan verder doen en grande masse als ze aan de macht komen.

En dan nog iets.

Toen enkele jaren geleden tijdens de verkiezingen de lijst van het Vlaams Blok in het kanton Veurne niet op de computer verscheen kwam het Blok met de reactie dat computers onbetrouwbaar waren en afgeschaft moesten worden. Ze hebben dus ook al iets tegen computers. Onbetrouwbare tisten zijn het.
Karel Dillen is slechts erevoorzitter sedert jaren al !! Hij heeft slechts een symbolische functie en komt zeer zelden nog in het openbaar. Hij was zelfs zondag niet op het Congres in Gent !

Frank Vanhecke is nu trouwens voorzitter

Wie is nu de "pipo"
Oud 16 maart 2004, 17:14   #27
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Karel Dillen is slechts erevoorzitter sedert jaren al !! Hij heeft slechts een symbolische functie en komt zeer zelden nog in het openbaar. Hij was zelfs zondag niet op het Congres in Gent !
Volgens mij is dat allemaal een complot! Eigenlijk is de oude Dillen al jaren dood. Zo om de paar maanden hebben ze een stand-in die even in het openbaar komt. Daarmee dat we hem zo weinig zien. Maar ach, het zal wel iets met politieke druk te maken hebben!

Wat is het leuk paranoïde te doen!
Oud 16 maart 2004, 17:16   #28
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

En dan nog iets.

Frank Vanhecke is nu trouwens voorzitter

Wie is nu de "pipo"
Ah Dillen natuurlijk. Had hij slim geweest had hij nooit de titel van ere-voorzitter aangenomen. Maar hij is dom geweest en heeft hij het Vlaanderen duidelijk gemaakt dat het Blok een ondemocratische partij is.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 17:21   #29
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

En dan nog iets.

Hunne slogan zegt toch dat ze ondemocratisch zijn. Eigen volk eerst betekent dat ze geen rekening gaan houden met de noden en de wensen van andere mensen. Dat is wat hun ondemocratisch maakt.
Is de slogan 'Eigen volk eerst' een teken dat het Vlaams Blok ondemocratisch is? Dat voor hen het 'eigen volk' op de eerste plaats komt, is geen uiting van ondemocratisch gedachtegoed. Dat is een mening zoals een ander. Wie daar niet mee akkoord gaat, stemt niet op hen en dan hebben ze niks te zeggen. Zo eenvoudig is dat. Ze doen bovendien mee aan de verkiezingen. Toch vrij democratisch.
Volgens Van Dale is democratie bovendien 'een staatsvorm waarin het volk zichzelf regeert en vrijelijk zijn mening en wensen kan uiten '. Ik zie niet echt in waar die slogan in tegenspraak is met die definitie. Wél zie ik in dat zij hun mening hebben en die vrijelijk zouden moeten mogen uiten. En net DAT is NIET altijd het geval.
Oud 16 maart 2004, 17:28   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

qwerty ! een eretitel krijg je uit ter erkenning voor bewezen diensten in tal van bedrijven en organisaties !

Moet je daarvoor dom zijn ?

De enige titel die hij niet heeft is minister van staat of baron
Oud 16 maart 2004, 17:29   #31
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Eigenlijk is de oude Dillen al jaren dood.
Dan is er niet veel verschil met de doorsnee SPA-SPIRIT mandataris, die er zich nauwelijks van bewust is dat hij leeft. 8)
Oud 16 maart 2004, 17:33   #32
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Dan is er niet veel verschil met de doorsnee SPA-SPIRIT mandataris, die er zich nauwelijks van bewust is dat hij leeft. 8)
Ik dacht dat de gemiddelde spa-spirit-mandataris pas zijn plechtige communie had gedaan.
Oud 16 maart 2004, 17:42   #33
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik dacht dat de gemiddelde spa-spirit-mandataris pas zijn plechtige communie had gedaan.
Neeneenee dat zijn die van CD&V.
Oud 16 maart 2004, 17:48   #34
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar wb
Standaard

Die Blokkers hangen toch zóóóó graag de kritische underdog uit die om de haverklap monddood wordt gemaakt door het 'establishment' (en dan vooral door 'communistische stevaert'). Onder 'vrije meningsuiting' verstaan ze één of ander mij onbekend recht om elk medium naar keuze te domineren. Of het nu over het mogen gebruiken van universiteitslokalen gaat of over uitgenodigd worden op TV-shows, telkens als het niet naar hun goesting gebeurt is de 'vrije meningsuiting' en de 'democratie' in gevaar.

Het is nochtans niet zo moeilijk: recht op vrije meningsuiting is gewoon het recht om je mening te verkondigen (op straat, op je website, ...). Recht op vrije meningsuiting impliceert geen plicht van derden om naar je mening te vragen. Als je een forum wilt krijgen om je ideën op te verkondigen, begin dan zelf een website, televisiezender/programma, tijdschrift, ... Het gaat niet op om onder het mom van de vrije meningsuiting iedereen te verplichten om aan jouw groepering zendtijd/bladruimte/lokalen/... te geven om je propaganda te verkondigen.

Vrije meningsuiting is in gevaar als de overheid websites zou verbieden omwille van de ideën die er gepubliceerd worden, tijdschriften zou censureren, enzovoort. Een privé-onderneming die beslist om één van haar producten niet langer aan te bieden is iets totaal anders.

Als ik de logica van sommige van de VB'ers op dit forum extrapoleer dan zou het zo ongeveer zo zijn dat als Filip Dewinter mij vraagt een Vlaams-Blok-affiche aan mijn raam te hangen en ik dat zou weigeren, dat ik dan zijn recht op vrije meningsuiting beknot!
wb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 17:59   #35
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb
Die Blokkers hangen toch zóóóó graag de kritische underdog uit die om de haverklap monddood wordt gemaakt door het 'establishment' (en dan vooral door 'communistische stevaert'). Onder 'vrije meningsuiting' verstaan ze één of ander mij onbekend recht om elk medium naar keuze te domineren. Of het nu over het mogen gebruiken van universiteitslokalen gaat of over uitgenodigd worden op TV-shows, telkens als het niet naar hun goesting gebeurt is de 'vrije meningsuiting' en de 'democratie' in gevaar.

Het is nochtans niet zo moeilijk: recht op vrije meningsuiting is gewoon het recht om je mening te verkondigen (op straat, op je website, ...). Recht op vrije meningsuiting impliceert geen plicht van derden om naar je mening te vragen. Als je een forum wilt krijgen om je ideën op te verkondigen, begin dan zelf een website, televisiezender/programma, tijdschrift, ... Het gaat niet op om onder het mom van de vrije meningsuiting iedereen te verplichten om aan jouw groepering zendtijd/bladruimte/lokalen/... te geven om je propaganda te verkondigen.

Vrije meningsuiting is in gevaar als de overheid websites zou verbieden omwille van de ideën die er gepubliceerd worden, tijdschriften zou censureren, enzovoort. Een privé-onderneming die beslist om één van haar producten niet langer aan te bieden is iets totaal anders.
Als ze programma's waar de vrije meningsuiting in centraal staat, verbiedt, is de vrije meningsuiting ook in gevaar. Verstrepen is ook uit de ether gehaald omwille van het feit dat er af en toe eens iemand aan bood kwam die de top niet lustte. Het idee om hem in de vuilbak te gooien, kwam van hogeraf. Maar dat WILLEN sommige mensen niet begrijpen. Vooral de tegenstanders van het Vlaams Blok niet, die blij zijn dat het is WEGGECENSUREERD. Een programma waar iedereen aan bod komt, moet ook mensen van het Vlaams Blok verwelkomen en DAT willen de PC natuurlijk niet. Nu Verstrepen (lees: laatste democratische politieke programma) weg is, komt het Vlaams Blok niet meer op TV. Lastige klanten moet je verbieden!!
Oud 16 maart 2004, 18:44   #36
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar wb
Standaard

Niets verhindert dienen Verstrepen om van op zijne website verder z'n programma uit te zenden (al dan niet live). Er helemaal geen programma verboden, de eigenaars van een zender hebben gewoon beslist om het niet meer uit te zenden, wat iets helemaal anders is.
Als ik geen VB-affiche aan m'n raam wil hangen dan moet je daar niet uit concluderen dat het verboden is om VB-affiches op te hangen.
wb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 19:06   #37
FunckyBoy
Burger

FunckyBoy's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar FunckyBoy
Standaard

Ook ik heb de petitie getekend. Niets mag de vrije meningsuiting in de weg staan. Vrij emeningsuiting is een vrij recht, dit wil ik zelfs tot het extreme trekken. Met vrije meningsuiting bedoel ik dan wel in hetgene wat je zegt, als iemand racistisch doet is die gewoon zielig maar ihj mag het zeggen. Als iemand daarom een marokaan dood dan is het iets anders.

Hetzelfde over de betoging van lsp een paar dagen geleden. Ik zal bijna meedoen omdat ik ook zélfs nog liever spa voor mij zie dan het vlaamsblok. Maar betogen om het VB te verbieden is een inbreuk op de irje meningsuiting. pak hen in door een beter alternatief ofzo te bieden, maar gratis publiciteit voor hen helpt echt niet

MVG Funcky

think global, act local !!
FunckyBoy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 19:50   #38
SACUL
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar SACUL
Standaard

Er wordt geluistert?????, maar niet voldoende!!

men zou ook eens kunnen luisteren wat kansarmen echt vragen.
luistern naar hulpverleners en opbouwwerkers dat wordt allang gedaan.
die denken het woord te doen voor de kansarmen.
luisteren naar kansarmen zelf, ne hoor ze stinken, zijn vuil, lomp, lui, ezv.

ik werk voor en met hen, en dit vanuit mijn ervaring.
ook ik heb op staat geleeft.
ook ik heb in opvangcentras gezeten.
ik zag dat na twee maan uit het opvangcentrum en in een eigen woonst, de t'huislozen weer in een opvangcentum terecht komen.
meestal kan de t'huisloze niet wennen aan het alleen zijn.
ik ben al 5j aan het werken aan een soort school om te leren leven.
leren samen leven, want dat is niet zo van zelfsprekent.

samenleven heeft veel voordelen voor de zwakere in onze samenleving.
Gedeelde huur, Gedeelde verwarmingkosten, Gedeelde voedingkosten en het belangrijkste niet meer alleen zijn.

O.K. ik weet wel dat samen wonen niet wil zegen dat je niet meer eenzaam kan zijn. maar het is een stap.

ik zoek nog naar mensen om dit op te zeten.

armen echt helpen is armen begrijpen en ondersteunen. (niet bestrijden)

werk komt op de laatste plaats, eerst huisvesting, gezondheid, cultuur ( om zich goed in zijn vel te voelle)

begrip erkenning, aanvaarding en respekt voor wie ze zijn en van waar ze komen, dat hor ik te weinig.

denk aan de kansarmen.

LUCAS GHYSELS
Ervaringsdeskundige in armoede en socialeuitsluiting.

[email protected]
men moet stoppen me migranen meer aandacht te schenken dan de kansarmen.
iedereen weet dat 50 of 60 % van de migranten in kansarmoede leven.
als men degelijk armoedebeleid voert helpt u ook de migranten.
SACUL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 20:06   #39
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wie weet kent mieke het verschil tussen een soepkom en een pispot
Oud 16 maart 2004, 20:15   #40
Sseppe
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hierbij denk ik direct aan Els Vanweerdt. Wat dat mens allemaal uitkraamt is gewoon niet te doen. En dat wil dan minister worden in de volgende vlaamse regering.
Sseppe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be