Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart "Deze vinnige jongedame kwam meermaals in het nieuws ondermeer omdat ze als Groen!-woordvoerster bizar genoeg ging werken voor een sp!aga kabinet dat samengesteld is uit rode en groene mensen, met name dat van Pascal Smet. Voor de Europese lijst mag

Discussietools
Oud 16 maart 2004, 17:31   #21
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tinne Van der Straeten
Wanneer stemt u weer groen?

Tinne
Weer ? Hoezo "weer" ?

In de zin van "opnieuw" ? Hmmm...

Onmogelijke opdracht, vrees ik. 8)

Tenzij de vraag moest zijn "Wanneer stemt u voor de eerste keer groen ?".

In dat geval : heel misschien wanneer er ooit eens een rechtse groene partij opstaat met respect voor de eigen cultuur en zónder de regelneverij die we kennen van het linkse groen.

Ja ?
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 16 maart 2004, 17:37   #22
w.e.
Vreemdeling

w.e.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
.. met respect voor de eigen cultuur..
Het respecteren van de eigen cultuur heeft niets te maken met het uitsluiten van andere culturen.
Een multiculturele samenleving is rijker dan een samenleving die andere culturen discrimineert.
w.e. is offline  
Oud 16 maart 2004, 17:42   #23
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door w.e.
Citaat:
.. met respect voor de eigen cultuur..
Het respecteren van de eigen cultuur heeft niets te maken met het uitsluiten van andere culturen.
Een multiculturele samenleving is rijker dan een samenleving die andere culturen discrimineert.
Rijker aan w�*t, als ik vragen mag ? (ik typ hier gewoon nog wat tussen haakjes om aan die 50 karakters te komen, maar ge moet u daar niks van aantrekken, hoor... )
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 16 maart 2004, 17:43   #24
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
trouwens, heeft gerolf annemans al geantwoord op het forum hiernaast?
Ja, en eerlijk gezegd zijn zijn antwoorden van een niveau waar veel andere uitgenodigde politici hier een puntje aan kunnen zuigen.
abramis brama is offline  
Oud 16 maart 2004, 18:00   #25
w.e.
Vreemdeling

w.e.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rijker aan w�*t, als ik vragen mag ?
rijker aan ervaring, begrip en de cultuur op zich. Maar je kan nog even doorgaan met opsommen, maar doe je oogkleppen af en zoek zelf even uit.
w.e. is offline  
Oud 16 maart 2004, 18:03   #26
Tinne Van der Straeten
Burger

Standaard

[quote="boss"]Laat ze zoeken.

Aan de natuur denken, ok.
Maar vele groene vergeten dat er ook zoiets als economie bestaat.
Vraag maar eens aan de boeren.

quote]

beste boss,
in andere topics heb ik uitgebreid geantwoord op economie. ons nieuwe manifest (de economie radicaal vernieuwen om beter te leven) gaat uit van een sociaal economisch alternatief. een economie op mensenmaat die echt duurzame jobs creëert
hoe?
door te investeren in nieuwe en duurzame sectoren: in Duitsland werken er in de milieusector 100 000 mensen
en door te investeren in de kmo's die 90% van onze economie uitmaken
groetjes,
tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 16 maart 2004, 18:05   #27
Tinne Van der Straeten
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
trouwens, heeft gerolf annemans al geantwoord op het forum hiernaast?
Ja, en eerlijk gezegd zijn zijn antwoorden van een niveau waar veel andere uitgenodigde politici hier een puntje aan kunnen zuigen.
bedoel je daar iets specifiek mee?
groeten, Tinne
Oud 16 maart 2004, 20:17   #28
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

groeten, Tinne
Nee, niet specifiek jou. Het enige wat ik niet echt waardeerde aan je reactie was dat je laatdunkend deed als zou Gerolf zijn plicht niet vervullen. Lees de voorgaande forumsessies, en u zal samen met mij beamen dat sommigen er weinig van gebakken hebben. In die context vind ik de sneer die u naar Annemans lanceerde niet gepast. Doch dit terzijde...
abramis brama is offline  
Oud 16 maart 2004, 20:19   #29
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Rijker aan w�*t, als ik vragen mag ?
rijker aan ervaring, begrip en de cultuur op zich. Maar je kan nog even doorgaan met opsommen, maar doe je oogkleppen af en zoek zelf even uit.
Als ik zo eens naar het journaal kijk merk ik dagelijks andere vormen van "verrijking" die U dan weer niet ziet door Uw oogkleppen, vrees ik...

Och, "The truth is out there, somewhere in between", zullen we maar zeggen, zeker ?
abramis brama is offline  
Oud 16 maart 2004, 21:07   #30
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Wanneer zou ik ooit eens groen stemmen? zou voor mij een meer gepaste vraag zijn.

Ik mis nog een aantal, voor mij belangrijke, programmapunten:

-verdere federalisering van België; voor mij mag het gerust een Vlaamse republiek worden; alle stappen die in die richting gaan juich ik toe

-een realistischer kijk op economie: K.M.O.'s: prima; onderzoek, milieu-technologie...allemaal prima; maar je wordt nu eenmaal geconfronteerd met: energieproblemen (kernenergie), multinationals (delocalisaties), vervuilende of hinderende bedrijven (maar je kan ze niet zomaar sluiten)

In een andere thread hebben wij een kleine enquête gedaan: welke partij zou voor u een alternatief kunnen betekenen.
Ik heb het volgende geantwoord: 1) N-VA; 2) CD&V (het Vlaams Kartel komt voor mij dus goed ); 3) Groen!; 4) niemand meer: VLD is een gekkenhuis en een vreemdelingenlegioen; SP.A: nooit zolang Steve de lakens uitdeelt; Vlaams Blok: bwaakes, ik eet nog liever mijn computer op; andere partijen zijn voor mij zelfs het overdenken niet waard.
Jasper is offline  
Oud 17 maart 2004, 17:43   #31
Tinne Van der Straeten
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

groeten, Tinne
Nee, niet specifiek jou. Het enige wat ik niet echt waardeerde aan je reactie was dat je laatdunkend deed als zou Gerolf zijn plicht niet vervullen. Lees de voorgaande forumsessies, en u zal samen met mij beamen dat sommigen er weinig van gebakken hebben. In die context vind ik de sneer die u naar Annemans lanceerde niet gepast. Doch dit terzijde...
nee dat was niet als een sneer bedoeld (je moet niet overal iets achter zoeken he)
ik vroeg me dat af, was gaan kijken, en zag geen antwoorden. maar omdat ik vermoedde dat jullie dat wel zouden opvolgen stelde ik de vraag even.
dat was een vraag, geen sneer dus.
maar dit is dus off topic
Tinne
Oud 17 maart 2004, 17:44   #32
Tinne Van der Straeten
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Rijker aan w�*t, als ik vragen mag ? (ik typ hier gewoon nog wat tussen haakjes om aan die 50 karakters te komen, maar ge moet u daar niks van aantrekken, hoor... )
rijker aan verdraagzaamheid, aan kennis, aan tolerantie, aan kleur, aan zoveel ...
Oud 17 maart 2004, 17:47   #33
UNIE
Burgemeester

UNIE's schermafbeelding

Standaard

Wanneer Groen! voor eens en voor altijd NEEN zegt tegen belachelijke splitsingen op raciale (of taal-)criteria, zal ze betrekkelijk goed scoren. Groen is goed bezig.
Oud 17 maart 2004, 17:49   #34
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

rijker aan verdraagzaamheid, aan kennis, aan tolerantie, aan kleur, aan zoveel ...
verdraagzaamheid ==> dat is een voorwaarde tot, geen gevolg

kennis ==> Nu vraag ik me toch wel af hoeveel 'kennis' wij van het merendeel van de niet westerse wereld kunnen leren. Uitgezonderd landen zoals japan enzo. Maar je snapt wel wat ik bedoel.

tolerantie ==> zie verdraagzaamheid, zou trouwens multicultureel gedoe niet eerder leiden tot minder tolerantie? In die zin dat men niks tegen turken had vroeger maar dat men nu allerhande irritaties krijgt wegens hun aanwezigheid hier?

kleur ==> hmm, en in welke zin zou dat iets positief zijn, begrijp me niet verkeerd, het is daarom ook niet negatief.

edit : wel positief is dat men in bahrein big brother heeft geschrapt Daar kunnen we van leren (weliswaar omdat er een kus op de wang werd gegeven als begroeting, maar soit) 8)
Oud 17 maart 2004, 17:58   #35
Tinne Van der Straeten
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
Citaat:

verdraagzaamheid ==> dat is een voorwaarde tot, geen gevolg

kennis ==> Nu vraag ik me toch wel af hoeveel 'kennis' wij van het merendeel van de niet westerse wereld kunnen leren. Uitgezonderd landen zoals japan enzo. Maar je snapt wel wat ik bedoel.

tolerantie ==> zie verdraagzaamheid, zou trouwens multicultureel gedoe niet eerder leiden tot minder tolerantie? In die zin dat men niks tegen turken had vroeger maar dat men nu allerhande irritaties krijgt wegens hun aanwezigheid hier?

kleur ==> hmm, en in welke zin zou dat iets positief zijn, begrijp me niet verkeerd, het is daarom ook niet negatief.
verdraagzaamheid: omdat mensen leren omgaan met verschillen, en daarom verschillen leren respecteren

kennis: ik woon in brussel, en soms verschiet je wat voor een expertise je kan vinden bij brusselaars van allochtone orgine, die bij ons verloren gegaan is of niet meer te vinden. bijvoorbeeld meubelmakers (ik zocht iemand die een boekenkast kon maken, en kwam terecht bij een iraniër of een andere vriend), maar ook mensen die binnenhuisinrichting doen (schilderen enzo van die dingen)

tolerantie: zie ook bij mij verdraagzaamheid

kleur: verschil, het is altijd leuker als we niet allemaal dezelfde zijn (los van kleur he) leven in de brouwerij

ik woon aan het liedtsplein in schaarbeek, een overwegend migrantenbuurt. mij hoor je niet zeggen dat dat allemaal mooi en fantastisch is. integendeel. in mijn buurt is er heel wat criminaliteit, maar de wijkbewoners zijn er het eerste slachtoffer van (dus de migranten zelf) dat zijn de spreekwoordelijke appels, maar weet je, je kan dat nu stom vinden, maar de praktijk heeft mij wel beetje geleerd dat het waar is. onlagns hebben ze twee bendes opgepakt geleid door twee personen, ze hebben die de bak ingedraaid, een verademing voor de buurt. wat zijn twee personen op een hele buurt?
en soms is het ook echt ongelooflijk tof. met de voetbal bijvoorbeeld, of de eerste mooie zomerdag, zoals vandaag. dan wordt er gebarbecued op straat.
voor- en nadelen dus, maar heb je dat niet overal?

ze zouden ghetto's moeten tegengaan (door werk te maken van gemengde buurten), zou veel miserie besparen!
Tinne
Oud 17 maart 2004, 18:08   #36
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

ik weet anders wel iemand die een boekenkast zou kunnen maken

maar, dat soort kennis is hier ook wel gekend hé. Je kan altijd een ikea boekenkast gaan halen ofzo. Of een antiek geval of wat dan ook.

Maar goed, ik doelde dan ook niet echt op dat soort kennis, eerder op dingen die iets 'groter' zijn. Medisch, natuurkundig, energie, dat soort dingen.

Over brussel gesproken, Siegfried Bracke zei in humo dat men eerst kijkt of de auto niet toevallig van een allochtoon is voor men hem wegsleept. Omdat dat anders tot rellen zou kunnen leiden... Komt de tolerantie dan niet een beetje te veel van 1 kant?
Oud 17 maart 2004, 18:18   #37
Tinne Van der Straeten
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
Maar goed, ik doelde dan ook niet echt op dat soort kennis, eerder op dingen die iets 'groter' zijn. Medisch, natuurkundig, energie, dat soort dingen.

Over brussel gesproken, Siegfried Bracke zei in humo dat men eerst kijkt of de auto niet toevallig van een allochtoon is voor men hem wegsleept. Omdat dat anders tot rellen zou kunnen leiden... Komt de tolerantie dan niet een beetje te veel van 1 kant?
bij een vriend van mij komt er iemand kuisen die tandtechnicus is, haar diploma is hier niet erkend. de arabische beschaving stond vroeger eeuwen voor op ons ...

ik weet niet of dat waar is wat Bracke zegt, ik heb het nog niet van iemand anders gehoord. volgens mij is het overdreven (maar dat weet ik dus niet)
langs de ander kant want allochtonen soms moeten horen ... mensen die een diploma hebben die gewoon niet aanvaard worden om zich nog maar in te schrijven in een interimbureau
de discriminatie is 40% op de arbeidsmarkt, toch ook niet bepaald tolerant?
groejtes,
tinne
Oud 17 maart 2004, 18:22   #38
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

tuurlijk is dat niet tolerant, en dat is dan ook iets waar paal en perk aan gesteld moet worden. Mensen met de wil tot werken en een nuttig diploma moeten zeker ingeschakeld kunnen worden in de economie.

Vraag is dan weer, WAAROM wordt dat diploma niet erkend? daar moet toch een reden voor zijn? En ik weet het niet, ik ben dar niet zo goed in thuis. Ik probeer eerst mijn eigen diploma te halen
Oud 17 maart 2004, 18:25   #39
Tinne Van der Straeten
Burger

Standaard

omdat er nog altijd geen goede regeling is om die diploma's te erkennen. er zijn wel organisaties die daarrond aan het werken zijn. er moet namelijk redelijk veel in kaart gebracht worden, niveau van opleidingen in buitenland etc etc

in elk geval is het nu te gek voor woorden. en er moeten toch tal van tssoplossingen mogelijk zijn. zo zou je ipv iemand te verplichten heel zijn opleiding over te doen kunnen werken met bedrijfsstages of met modules die extra gevolgd kunnen worden etc etc.

we staan daar echt nog nergens

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be