Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2008, 08:28   #21
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Moederdag is op 15 augustus.
Dat is alleen in Antwerpen zo; in de rest van België wordt moederdag vandaag gevierd.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 08:37   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Yeps, de échte is op 15 augustus en de Antwerpenaars houden dat vol.

Ik wist het niet maar:

Citaat:
Moederdag werd in 1908 bedacht door Anna Jarvis uit West Virginia in de Verenigde Staten. De feestdag heeft zich in zijn huidige vorm vanuit de Verenigde Staten over de rest van de westerse wereld verspreid.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moederdag

bij vaderdag zijn het ook weer enkel de Antwerpenaren die weten hoe ze hoet moeten doen:
Citaat:
In België is vaderdag de tweede zondag in juni, in Nederland pas de derde zondag. In Spanje, maar ook in een deel van België (o.a. Antwerpen), wordt op 19 maart vaderdag gevierd, de dag van Sint Jozef, de vader van Jezus.
en waarom 15 augustus moederdag?

op 15 augustus, een officiele verlofdag die door de christelijke kerk genomineerd werd als de Ten Hemel Opneming van Maria, de moeder Gods (van Jezus dus). De dag dat Maria dus door engelen gedragen vlieg vlieg naar de hemel vloog. Het meesterwerk van Rubens dat vooraan in de Onze Lieve Vrouwe Kathedraal hangt geeft het schitterend weer, en is alleen al een bezoek aan die kathedraal waard vind ik.

In feite was rond 15 augustus standaard het OOGSTFEEST. En vermits de oogst en alle dingen die een gevolg waren van vruchtbaarheid aan een vrouwelijke godheid werden toegeschreven is dat augustusfeest ook vrouwelijk gebleven, ook in de katholieke kerk. Vandaar dat wij de moeders blijven vieren in augustus: de moeders die hun vruchtbaarheid hebben getoond door kinderen te baren en de aarde die haar vruchtbaarheid toont door de gewassen van het veld te produceren .

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 08:38   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Dat is alleen in Antwerpen zo; in de rest van België wordt moederdag vandaag gevierd.
Dat wist ik ook niet,zo zie je maar nooit te oud om te leren hé
Oud 11 mei 2008, 09:05   #24
Katoenveld
Banneling

Standaard

Leuk om weten circe.
Maar als chauvinist zeg ik klaar en duidelijk dat het VANDAAG moederdag is.
Wanneer chauvinisme om de hoek komt kijken is elke logica ver zoek.
En zo hoort het.
Katoenveld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 09:15   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Prettige moederdag!

Lorie - Pour toutes les mamans du monde
http://www.youtube.com/watch?v=lZJIRBP6vs8

Bart Kaëll - Moeder
http://www.bartkaell.be/index.php?ve...=moeder#inhoud
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 09:34   #26
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Ik heb haar nieuwe wasspelden cadeau gedaan.
Oud 11 mei 2008, 09:52   #27
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Sorry, Leuven hier. En Brussel.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 09:56   #28
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en waarom 15 augustus moederdag?

op 15 augustus, een officiele verlofdag die door de christelijke kerk genomineerd werd als de Ten Hemel Opneming van Maria, de moeder Gods (van Jezus dus). De dag dat Maria dus door engelen gedragen vlieg vlieg naar de hemel vloog. Het meesterwerk van Rubens dat vooraan in de Onze Lieve Vrouwe Kathedraal hangt geeft het schitterend weer, en is alleen al een bezoek aan die kathedraal waard vind ik.

In feite was rond 15 augustus standaard het OOGSTFEEST. En vermits de oogst en alle dingen die een gevolg waren van vruchtbaarheid aan een vrouwelijke godheid werden toegeschreven is dat augustusfeest ook vrouwelijk gebleven, ook in de katholieke kerk. Vandaar dat wij de moeders blijven vieren in augustus: de moeders die hun vruchtbaarheid hebben getoond door kinderen te baren en de aarde die haar vruchtbaarheid toont door de gewassen van het veld te produceren .
Inderdaad.

Vandaar dat wij graag de echte moederdag vieren, die een mooie symboliek draagt.

De commerciële moederdag is van zeer recente datum en eigenlijk alleen bedoeld om de omzet van de middenstand te vergroten.

Daar is niks op tegen hé. Het is de taak van de middenstand om de kitsch en de consumptie in onze samenleving gaande te houden.
Oud 11 mei 2008, 09:57   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Maar is het nu vandaag een feestdag of morgen,ik ben ff het noorden kwijt ...
Oud 11 mei 2008, 10:01   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

VANDAAG is het 11 mei.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 mei 2008, 10:08   #31
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VANDAAG is het 11 mei.
circe, mijn moeder was zo'n feministe hé, en vroeger kregen moeders altijd van die rolbevestigende cadeau's: een stofzuiger of een strijkijzer. Hoogstens een mixer.
En op school moesten we dan in handwerkles een wc-rol-verbergertje haken, of een keukenrolhouder beschilderen. Rolbevestigend? Reken maar!

Dus mijn moeder eiste een boycot van moederdag. Weg ermee! Behalve voor bloemen en boeken, dat werd later wél toegestaan.

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 10:10   #32
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

zo'n nuttig ding, dat vroeger te zien was, ik meen in auto's, wie kent dat nog?

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 10:13   #33
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VANDAAG is het 11 mei.
En Moederdag valt op 15 augustus.

Maar goed, ieder zijn feestdag.

Vandaag is het bijvoorbeeld Pinksteren, als u dat niet deert. Pinksteren is de Uitstorting van de Heilige Geest over de Volgelingen. De geboorte van de Katholieke Kerk.

Die Uitstorting wordt gesymboliseerd door een goedkope Kaars uit Dunaldy te kopen, die op uw Kruin te plaatsen en vervolgens aan te steken met nen Bic Briquet, om uiteindelijk te wachten tot dat ding gesmolten is.

Atheïsten vieren dat niet. Wij gebruiken kaarsvet voor andere spellekes.

Atheïsten vieren de Vernietiging van de Nazi en de bevrijding van de Wereld door Stalin. Dat werd gisteren op het Rode Plein gecelebreerd. Met tanks en kernraketten.

Zo:

God heeft met V-Day niks te maken. De Sovjetrus vernietigde de nazi gewoon om de Moeders van deze wereld te bevrijden.

Schone beelden van de parade in Moskou gisteren, hier:

http://www.spiegel.de/international/...552557,00.html

Laatst gewijzigd door C2C : 11 mei 2008 om 10:15.
Oud 11 mei 2008, 11:04   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
circe, mijn moeder was zo'n feministe hé, en vroeger kregen moeders altijd van die rolbevestigende cadeau's: een stofzuiger of een strijkijzer. Hoogstens een mixer.
En op school moesten we dan in handwerkles een wc-rol-verbergertje haken, of een keukenrolhouder beschilderen. Rolbevestigend? Reken maar!

Dus mijn moeder eiste een boycot van moederdag. Weg ermee! Behalve voor bloemen en boeken, dat werd later wél toegestaan.

ik vrees dat wij evenmin die rolbevestigingskadootjes hebben mogen kopen. Hoort idd. totaal niet bij moederdag. Moederdag = bloemekes. punt.

maar ik vier het dus ook op 15/8 hoor. Alleen met die dikke rozen reclame in de Lidl heb ik het even overtreden. Ik vond het namelijk een beetje ridicuul om nadat ik thuis was mijn moeder te bellen en te verwittigen van de spotprijs zodat ze er zelf om kon gaan... daarom bracht ik ze maar, en stond voor een gesloten deur (madam zat in haar tuin en vertikt het om een tuinbel te installeren), vol colère heb ik ze dan nadien TOCH opgebeld (ze zat terug in huis) en ze is dan zelf haar bloemen bij mij komen halen!

Er was dus niks "moederdag" meer aan! Moet ze me maar een sleutel geven zodat ik ze bij haar in een vaas had kunnen zetten!

Oud 11 mei 2008, 11:06   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
door een goedkope Kaars uit Dunaldy te kopen
wilt ge geloven dat ik me nu al dagen aan het afvragen was wat Dunaldy in feite w�*s, of w�*�*r ik dat kon vinden?

(dacht even dat het een nieuwsoortige popster was of zo)

Hebt ge zo ook een leuk woord voor delidl?

Laatst gewijzigd door circe : 11 mei 2008 om 11:08.
Oud 11 mei 2008, 11:20   #36
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

[/url]
Oud 11 mei 2008, 12:02   #37
Groentje-18

Standaard

Een rug-en schoudermassage.

Ze heeft het niet zo voor cadeaus die veel geld kosten van mij dit jaar, omdat ik naar haar mening een te dure handtas voor haar heb gekocht met nieuwjaar.
Oud 11 mei 2008, 12:17   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Een rug-en schoudermassage.

Ze heeft het niet zo voor cadeaus die veel geld kosten van mij dit jaar, omdat ik naar haar mening een te dure handtas voor haar heb gekocht met nieuwjaar.

ik kan erin komen. Heb ook zo'n problemen met té dure kado's die ik krijg, terwijl ik nadien de maandelijkse toelage moet verhogen....

Leuk wildboeket gaan plukken? ALTIJD PRIJS!

Oud 11 mei 2008, 12:32   #39
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Toen ons moederke nog wat jonger was was het bij ons alle dagen moederdag. Wij hadden die zever niet nodig. Nu zie ik dat menske minder vaak en is het nog maar twee keer in de week moederdag.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2008, 12:33   #40
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Morgen is het sinksenmaandag, ook een feestdag.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be