![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Ik kijk alleen nog naar The Shield, briljante serie. De rest kan me gestolen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() pfft dikke nek
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() och, anderen beweren hier 60 uur per week te kloppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het restaurant met de meeste bier- en whiskysoorten natuurlijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 9 mei 2008 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Als je naar de toekomst kijkt en je afvraagt welke van de restaurants dan nog een klasserestaurant zijn, dan denk ik dat enkel Leuven dat potentieel heeft. Toch als je puur kijkt naar de 'uiterlijke elementen':
In Antwerpen ontbreekt het de medewerkers aan stijl om uit te groeien tot een echte klasseaak. Dat (typisch antwpers?) taalgebruik van Lins als "wa ne schijteboel seg", "kak" en ga zo maar voort zijn nogal ongepast en passen niet bij de finesse die zo'n restaurant en zijn zaakvoerders moeten uitstralen. Hetzelfde geldt voor de manier waarop de chefkok tekeer gaat en gekleed is. Hasselt heeft in principe wel dat potentieel maar, en dat is een niet-politiek correcte opmerking, heeft het probleem denk ik dat het op termijn naar een soort holebi-restaurant kan evolueren. Terwijl volgens mij het type klanten dat je wil aantrekken als klasserestaurant, niet het type klanten zijn die zich goed voelen in het gezelschap van giechelende mensen met roze pruiken of heel erg gemaniëerde jongens. Vooral omdat het meestal de oudere en dus conservatievere mensen zijn die het geld hebben en de zin om in zo'n zaak te gaan dineren. De opmerkingen van de kokin zijn vaak ook erg ongepast. Noch Jelle of Michelinne heb ik op zulk gedrag of minpuntjes kunnen betrappen, dat geldt ook voor hun personeel. Ze zijn ook de enigen die niet gemeen reageren als blijkt dat hun tegenstanders complimenten krijgen, wat ik wel knap vind.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 mei 2008 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() alsof ik ooit in zo'n 'klasserestaurant' zou komen.
veel te veel chichi schijtvolk. ik ga bij frietuur De lustige Zwanezang. kleintje met cocktail en ne bicky fish. 'mijn restaurant'... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiterlijke kenmerken zijn echt peanuts als het op de kwalificatie van een restaurant aankomt (behalve in zo'n wedstrijd op televisie natuurlijk, daar is het leuk om mensen op uiterlijke kenmerken af te kraken), het enige wat klanten interesseert is dat ze prijs/kwaliteit verhouding hebben, dat het restaurant gezellig is (en dat is voor iedereen anders) en dat ze een fijne avond hebben.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben 2 weken geleden gaan eten in Leuven. Vlotte bediening gehad (hoewel ik gehoord had dat dit nogal kon tegenvallen). Blijkbaar hebben ze op dat vlak heel veel progressie gemaakt. Het eten vond ik heel lekker en ik ben eerlijk gezegd nogal kritisch op dat vlak. De wijnen die ze bij de gerechten serveerden waren trouwens van uitstekende kwaliteit. Volgens mij heeft dit restaurant de potentie om ooit een sterrenrestaurant te worden.
Of ze moeten winnen weet ik niet, want ik kan niet vergelijken maar het zou me sterk verbazen moest 1 van de 2 andere beter eten serveren tegen die prijs (3 gangen met wijn voor 45 euro is redelijk scherp vind ik) |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Voor mij is een toprestaurant veel meer dan wat je opnoemt. Uiteraard verwacht je een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Maar dat verwacht ik overal. Gezelligheid en een fijne avond ook. Ook in een eetcafé. Wat klanten verwachten is dus ook voor iedereen anders.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 mei 2008 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou van dit programma maar ga het moeilijk krijgen in de finale want heb sympathie voor zowel de schattige moeder Micheline uit Leuven als voor de mensen uit Hasselt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Idd, uiteindelijk ligt het enkel aan de uitbaters waar zij hun accenten leggen.
En ik zou het dom vinden om dit specifiek holebigericht te doen omdat hun markt wat kleiner zal zijn. er zijn altijd mensen die er niets voor voelen om naar een holebirestaurant te gaan. Ik ook niet, want het belangrijkste is het eten voor mij.
![]() |
#40 | ||
|
![]() Goh, dat is een moeilijk te beantwoorden vraag. Als ik veel moet betalen verwacht ik eigenlijk wel perfectie, op elk mogelijk gebied. Personeel dat zijn werk met liefde, passie en overgave doet en het een genoegen vindt om er te mogen werken en vooral dat je dat eraan ziet, dat je op je wenken maar subtiel bediend en zich houdt aan alle regels van de etiquette. Dat je je er goed en op je gemak voelt, je je niet buitengekeken voelt, je weet dat er niet over je geroddeld wordt vanachter de toog of nadat je bent buitengaan. Oprechte sympathie en vriendelijkheid dus en een warm onthaal. Als ze je het gevoel kunnen geven dat je speciaal bent ("de klant is koning") en dat zij hun werk met heel veel plezier doen (wat hopelijk ook echt zo is), is dat voor een heel groot stuk al geslaagd. Dat geldt ook voor het personeel wat achter de schermen werkt. Het lijkt me niet bij een (bijna)sterrenrestaurant passen als je bijna gevloek uit de keuken kan horen, de ober een hanenkam heeft en zeven piercings of op enige andere wijze er een beetje goedkoop, onverzorgd of marginaal
![]() Van het interieur verwacht ik dat alles er heel mooi, verzorgd en netjes uitziet. Het eten heel mooi geserveerd wordt, de wachttijden acceptabel zijn, de porties niet te klein of te groot, je niet achter vanalles moet vragen, er je niets opgedrongen wordt (een bepaalde menu, drank of tafel), alles met zorg en voor gasten die samen komen tegelijkertijd geserveerd wordt ... en natuurlijk heel lekker, betrouwbaar en gezond eten. Daarmee bedoel ik dat je er vanop aan kan dat men kwaliteitsvolle producten gebruikt en bv. niet iets wat halfbedorven, te hard gebakken is of eten waarmee geknoeid is (in de mate dat een restaurant dat kan weten en zijn leveranciers daarin kan vertrouwen dus) enzoverder. Dat men ervoor zorgt dat ieder element in het restaurant aan de kwalificatie 'top' beantwoord dus. Misschien is dat wel veeleisend, maar tenslotte betaal je er ook wel voor. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |