Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2008, 12:56   #21
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Er zijn mensen die daarnaar kijken omdat ze dan al 12/13u andere en belangrijker dingen gedaan hebben en hun verstand es op '0' willen zetten.
mja niets van aantrekken hé sinds Dronkoers zich heeft afgevraagd of MaGNiFiCaT wel werkte voelt deze laatste zich hier verplicht om vaak te schrijven dat hij nergens tijd voor heeft. op een forum komen zeggen dat je geen tijd hebt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 13:01   #22
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Ik kijk alleen nog naar The Shield, briljante serie. De rest kan me gestolen worden.
Oud 9 mei 2008, 13:04   #23
Anna List
Banneling

Standaard

pfft dikke nek
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 13:05   #24
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
mja niets van aantrekken hé sinds Dronkoers zich heeft afgevraagd of MaGNiFiCaT wel werkte voelt deze laatste zich hier verplicht om vaak te schrijven dat hij nergens tijd voor heeft. op een forum komen zeggen dat je geen tijd hebt
och, anderen beweren hier 60 uur per week te kloppen.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 14:41   #25
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Het restaurant met de meeste bier- en whiskysoorten natuurlijk
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 14:56   #26
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ik mag ook wel eens mn verstand op nul zetten zekers???

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 9 mei 2008 om 14:56.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 15:00   #27
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
...nee, deze inkopper zou te gemakkelijk zijn
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 15:43   #28
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Zolang dat je't af en toe ook weer inschakelt kan dat geen probleem zijn
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 17:45   #29
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Het restaurant met de meeste bier- en whiskysoorten natuurlijk

Volgend jaar, de sequel: ons café
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:03   #30
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Hasselt... heeft nu eens alles om te slagen, hoe Janaika en haar sous-chef (dat is hij toch he?) overeenkomen en plezier maken in de keuken dat is super! Ik zou daarvoor alleen al met plezier gaan werken elke dag.

Ik vermoed dat Hasselt het gaat winnen van A'pen en dat Leuven de finale wint. Enkel en alleen omdat het zo simpele en toffe mensen zijn...
Hasselt "denken" dat ze goe bezig zijn........... maar als ge 40 minuten op uw eten moet wachten dan is er iets goe mis...... als ze een kans willen maken zullen ze hun tenen moeten uitkuisen..... ofwel hun spijskaart aanpassen met minder gerechten, ofwel extra personeel in de keuken aanwerven..... maar dat zal hunnen boekhouder niet al te graag horen want ze "verdienen" nu al t'zout op hun patatten niet...... ze zouden moeten kunnen meer mensen bedienen maar dat lukt blijkbaar niet...... in Leuven hebben ze echter beter geluisterd naar de aanwijzingen van de jury en die zijn volgens mij "echt goe bezig".............. afin we zien wel............ spannend en leuk programma..
Oud 9 mei 2008, 22:27   #31
Groentje-18

Standaard

Als je naar de toekomst kijkt en je afvraagt welke van de restaurants dan nog een klasserestaurant zijn, dan denk ik dat enkel Leuven dat potentieel heeft. Toch als je puur kijkt naar de 'uiterlijke elementen':
In Antwerpen ontbreekt het de medewerkers aan stijl om uit te groeien tot een echte klasseaak. Dat (typisch antwpers?) taalgebruik van Lins als "wa ne schijteboel seg", "kak" en ga zo maar voort zijn nogal ongepast en passen niet bij de finesse die zo'n restaurant en zijn zaakvoerders moeten uitstralen. Hetzelfde geldt voor de manier waarop de chefkok tekeer gaat en gekleed is.
Hasselt heeft in principe wel dat potentieel maar, en dat is een niet-politiek correcte opmerking, heeft het probleem denk ik dat het op termijn naar een soort holebi-restaurant kan evolueren. Terwijl volgens mij het type klanten dat je wil aantrekken als klasserestaurant, niet het type klanten zijn die zich goed voelen in het gezelschap van giechelende mensen met roze pruiken of heel erg gemaniëerde jongens. Vooral omdat het meestal de oudere en dus conservatievere mensen zijn die het geld hebben en de zin om in zo'n zaak te gaan dineren. De opmerkingen van de kokin zijn vaak ook erg ongepast.

Noch Jelle of Michelinne heb ik op zulk gedrag of minpuntjes kunnen betrappen, dat geldt ook voor hun personeel. Ze zijn ook de enigen die niet gemeen reageren als blijkt dat hun tegenstanders complimenten krijgen, wat ik wel knap vind.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 mei 2008 om 22:30.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 22:48   #32
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

alsof ik ooit in zo'n 'klasserestaurant' zou komen.
veel te veel chichi schijtvolk.

ik ga bij frietuur De lustige Zwanezang.
kleintje met cocktail en ne bicky fish.
'mijn restaurant'...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 22:52   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als je naar de toekomst kijkt en je afvraagt welke van de restaurants dan nog een klasserestaurant zijn, dan denk ik dat enkel Leuven dat potentieel heeft. Toch als je puur kijkt naar de 'uiterlijke elementen':
Alles hangt ervan af wat je verstaat onder "klasserestaurant".

Uiterlijke kenmerken zijn echt peanuts als het op de kwalificatie van een restaurant aankomt (behalve in zo'n wedstrijd op televisie natuurlijk, daar is het leuk om mensen op uiterlijke kenmerken af te kraken), het enige wat klanten interesseert is dat ze prijs/kwaliteit verhouding hebben, dat het restaurant gezellig is (en dat is voor iedereen anders) en dat ze een fijne avond hebben.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 23:20   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik ben 2 weken geleden gaan eten in Leuven. Vlotte bediening gehad (hoewel ik gehoord had dat dit nogal kon tegenvallen). Blijkbaar hebben ze op dat vlak heel veel progressie gemaakt. Het eten vond ik heel lekker en ik ben eerlijk gezegd nogal kritisch op dat vlak. De wijnen die ze bij de gerechten serveerden waren trouwens van uitstekende kwaliteit. Volgens mij heeft dit restaurant de potentie om ooit een sterrenrestaurant te worden.

Of ze moeten winnen weet ik niet, want ik kan niet vergelijken maar het zou me sterk verbazen moest 1 van de 2 andere beter eten serveren tegen die prijs (3 gangen met wijn voor 45 euro is redelijk scherp vind ik)
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 00:05   #35
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Alles hangt ervan af wat je verstaat onder "klasserestaurant".

Uiterlijke kenmerken zijn echt peanuts als het op de kwalificatie van een restaurant aankomt (behalve in zo'n wedstrijd op televisie natuurlijk, daar is het leuk om mensen op uiterlijke kenmerken af te kraken), het enige wat klanten interesseert is dat ze prijs/kwaliteit verhouding hebben, dat het restaurant gezellig is (en dat is voor iedereen anders) en dat ze een fijne avond hebben.
Zo moeilijk is het toch niet om geen sneer te verkopen hé? De zinssnede mensen op uiterlijke elementen afkraken zou ik voor andere momenten voorbehouden.

Voor mij is een toprestaurant veel meer dan wat je opnoemt.
Uiteraard verwacht je een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Maar dat verwacht ik overal. Gezelligheid en een fijne avond ook. Ook in een eetcafé.
Wat klanten verwachten is dus ook voor iedereen anders.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 mei 2008 om 00:09.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 00:09   #36
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Zo moeilijk is het toch niet om geen sneer te verkopen hé?
Sneer?
Citaat:
Voor mij is een toprestaurant veel meer dan dat.
Wat is een toprestaurant voor jou dan?
Citaat:
Uiteraard verwacht je een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Maar dat verwacht ik overal.
Hm, er zijn zaken waarbij je al op voorhand weet dat ze niet aan die verwachting kunnen voldoen.
Citaat:
Wat klanten verwachten is dus ook voor iedereen anders.
Klopt. Daarom dat ik het ook zo lastig vind om één restaurant tot "klasserestaurant" te kronen. Alles hangt uiteindelijk af van het publiek dat voor die restaurants kiest.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:11   #37
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Hasselt heeft in principe wel dat potentieel maar, en dat is een niet-politiek correcte opmerking, heeft het probleem denk ik dat het op termijn naar een soort holebi-restaurant kan evolueren
Dat blijkt absoluut nérgens uit.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:12   #38
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik hou van dit programma maar ga het moeilijk krijgen in de finale want heb sympathie voor zowel de schattige moeder Micheline uit Leuven als voor de mensen uit Hasselt...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:16   #39
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Dat blijkt absoluut nérgens uit.
Idd, uiteindelijk ligt het enkel aan de uitbaters waar zij hun accenten leggen.
En ik zou het dom vinden om dit specifiek holebigericht te doen omdat hun markt wat kleiner zal zijn. er zijn altijd mensen die er niets voor voelen om naar een holebirestaurant te gaan.
Ik ook niet, want het belangrijkste is het eten voor mij.
Oud 10 mei 2008, 16:44   #40
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Wat is een toprestaurant voor jou dan?
Goh, dat is een moeilijk te beantwoorden vraag. Als ik veel moet betalen verwacht ik eigenlijk wel perfectie, op elk mogelijk gebied. Personeel dat zijn werk met liefde, passie en overgave doet en het een genoegen vindt om er te mogen werken en vooral dat je dat eraan ziet, dat je op je wenken maar subtiel bediend en zich houdt aan alle regels van de etiquette. Dat je je er goed en op je gemak voelt, je je niet buitengekeken voelt, je weet dat er niet over je geroddeld wordt vanachter de toog of nadat je bent buitengaan. Oprechte sympathie en vriendelijkheid dus en een warm onthaal. Als ze je het gevoel kunnen geven dat je speciaal bent ("de klant is koning") en dat zij hun werk met heel veel plezier doen (wat hopelijk ook echt zo is), is dat voor een heel groot stuk al geslaagd. Dat geldt ook voor het personeel wat achter de schermen werkt. Het lijkt me niet bij een (bijna)sterrenrestaurant passen als je bijna gevloek uit de keuken kan horen, de ober een hanenkam heeft en zeven piercings of op enige andere wijze er een beetje goedkoop, onverzorgd of marginaal uitziet. ...
Van het interieur verwacht ik dat alles er heel mooi, verzorgd en netjes uitziet. Het eten heel mooi geserveerd wordt, de wachttijden acceptabel zijn, de porties niet te klein of te groot, je niet achter vanalles moet vragen, er je niets opgedrongen wordt (een bepaalde menu, drank of tafel), alles met zorg en voor gasten die samen komen tegelijkertijd geserveerd wordt ... en natuurlijk heel lekker, betrouwbaar en gezond eten. Daarmee bedoel ik dat je er vanop aan kan dat men kwaliteitsvolle producten gebruikt en bv. niet iets wat halfbedorven, te hard gebakken is of eten waarmee geknoeid is (in de mate dat een restaurant dat kan weten en zijn leveranciers daarin kan vertrouwen dus) enzoverder.
Dat men ervoor zorgt dat ieder element in het restaurant aan de kwalificatie 'top' beantwoord dus.
Misschien is dat wel veeleisend, maar tenslotte betaal je er ook wel voor.

Citaat:
Hm, er zijn zaken waarbij je al op voorhand weet dat ze niet aan die verwachting kunnen voldoen.
Dat klopt, maar dan onthoud ik mij er meestal van. (Als ik het op voorhand weet, tenminste.)

Citaat:
Klopt. Daarom dat ik het ook zo lastig vind om één restaurant tot "klasserestaurant" te kronen. Alles hangt uiteindelijk af van het publiek dat voor die restaurants kiest.
Dat is waar. Vooral bij televoting lijkt me zoiet heel onvoorspelbaar. Want je kan wel heel goed liggen bij de publieke opinie, maar of die groep ook bereid om te bellen en te smsen voor je, dat is nog een ander verhaal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be