![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
#22 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Ten andere, of zij daarna als België of als Wallonië door het leven willen gaan moeten zij weten, dat moeten zij beslissen zoals zij zich het beste achten. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Gouverneur
|
en als überbelgicist zou je toch genoeg vaderlandskennis moeten hebben om te weten dat er 4 miljoen walen zijn....
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#25 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#26 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
ik begin hoe langer hoe meer gelijkenissen te zien tussen fanatieke belgicisten en ene zekere Adolf |
||
|
|
|
|
#27 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik zie niet waarom de werkloosheid er zou verdubbelen, tenzij natuurlijk dat men er de transfers, die ook na de onafhankelijkheid enige tijd dienen voortgezet te worden (zij het op meer gecontrolleerde manier), slecht worden geïnvesteerd.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
|
|
|
|
#28 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
|
|
|
|
#29 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Wanneer wij Vlamingen als 1 volk het opportuner en wenselijker achten om voor elk van ons eigen volk een staat op te richten, en om dan nog verder te kijken op wat voor manier we nog verder samen kunnen werken, is dat ons goed recht. Dat is bepaald door de VN onder de noemer "zelfbeschikkingsrecht van de volkeren", die boven België staat. Trouwens, die bron van u omtrent de verdubbeling van de Waalse werkloosheid, wil ik nog wel eens zien. |
||
|
|
|
|
#30 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Hoezo flamingantische parasieten? |
|
|
|
|
|
#31 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
#32 | |||
|
Partijlid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
#33 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
#34 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Citaat:
Nu goed, ik ben ervan overtuigd dat, naast de +/-20% Vlamingen die voor het Vlaams Blok stemmen, er nog genoeg niet-VB'ers zijn die het aantal separatisten nog omhoog kunnen krikken, laat ons zeggen tot 30% (voorzichtig geschat). De meerderheid interesseert het niet en zal zich waarschijnlijk onthouden, het aantal dat effectief tegen is zal het aantal pro's waarschijnlijk niet overtreffen. Mijn prognose, die denk ik niet zover van de waarheid ligt, en die ik dan ook met zeer veel plezier zou willen toetsen aan een eventueel referendum. Maar ik maak me geen illusies, hoor, ik weet dat zulk referendum er niet zal komen onder de traditionele partijen. Dus wordt het wachten op een eventuele regeringsdeelname van het Vlaams Blok, die er aan dit groeitempo, binnenkort wel zal komen. Het Vlaams Blok heeft altijd gezegd dat ze enkel aan de Belgische regering deelneemt indien het de laatste is. Ik zie overigens een meerderheid van de provincie Limburg nog niet ijveren voor onafhankelijkheid, indien u zo'n argumenten aanhaalt bewijst dit dat u niets van het zelfbeschikkingsrecht der volkeren kent. In principe zou het kunnen, maar het zal nooit gebeuren. Indien u wil ga ik daar nog wel dieper op in, ik hoop dat u echter zo begrijpt waar ik op doel. |
||
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Secundo: "Ze liggen er niet van wakker". Mensen liggen van niets wakker. (als de staat waarin je leeft al niets is om van wakker te liggen, wat dan wél??) |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Vreemdeling
|
Vlamingen zijn zich gewoon te weinig bewust van het onrecht dat de belgische staat hen aandoet.
Uiteraard zwijgt de media hier angstvallig over
|
|
#37 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#38 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
2) Het is wel degelijk een feit: politiek interesseert de modale Belg maar matig (ik dacht dat daar recent nog een onderzoek rond geweest was?). Jammer, maar goed, te begrijpen wanneer men indachtig houdt dat er bijna nooit iets gedaan wordt waar de burger iets zelf van voelt, integendeel, er zelfs beslissingen worden genomen die tegen de mening van de burger ingaan. Geen wonder dat hij het dan gaat beschouwen als "een pot nat waar het de moeite niet waard is om erin geinteresseerd te zijn". |
||
|
|
|
|
#39 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|