Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 maart 2004, 21:26   #21
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik vrees dat onzen Bruno definitief de weg is ingeslagen van volledige geestelijke desintegratie. Op het B-Plusdebat kwam het bij vlagen, nu gutst de onzin eruit alsof een vulkaan is ontstoken...

Ik bedoel maar, dit soort dingen is

a) niet grappig
b) niet relevant
c) beledigend
Nee hoor! Den Bruno komt nu pas goed op dreef! Remember het B-plusdebat!
Oud 16 maart 2004, 22:20   #22
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
U wil 3.000.000 "parasieten" in een ander land zetten (i.c. Wallonië!)
Bij mijn weten verplaatsen wij die Walen niet naar een ander grondgebied indien wij de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen.
Ten andere, of zij daarna als België of als Wallonië door het leven willen gaan moeten zij weten, dat moeten zij beslissen zoals zij zich het beste achten.
Timor is offline  
Oud 16 maart 2004, 22:24   #23
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

en als überbelgicist zou je toch genoeg vaderlandskennis moeten hebben om te weten dat er 4 miljoen walen zijn....
Xnorf is offline  
Oud 17 maart 2004, 01:04   #24
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
en als überbelgicist zou je toch genoeg vaderlandskennis moeten hebben om te weten dat er 4 miljoen walen zijn....
Bedankt voor die titel, ik beschouw dat als een compliment, want als belgicisten meer waard zijn dan flaminganten en als ik dan nog eens überbelgicist ben 8)
Bruno* is offline  
Oud 17 maart 2004, 01:06   #25
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timor
Citaat:
U wil 3.000.000 "parasieten" in een ander land zetten (i.c. Wallonië!)
Bij mijn weten verplaatsen wij die Walen niet naar een ander grondgebied indien wij de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen.
Ten andere, of zij daarna als België of als Wallonië door het leven willen gaan moeten zij weten, dat moeten zij beslissen zoals zij zich het beste achten.
Dat verandert allemaal niets aan de probleemstelling, zijnde: u lost een Belgisch probleem op door de banden met 40% van de Belgen te verbreken, waardoor trouwens de werkloosheid in het zuiden- zo wijzen betrouwbare studies uit, minstens zou verdubbelen.
Bruno* is offline  
Oud 17 maart 2004, 02:00   #26
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bedankt voor die titel, ik beschouw dat als een compliment, want als belgicisten meer waard zijn dan flaminganten en als ik dan nog eens überbelgicist ben 8)
en dan noemen ze flaminganten fascistisch..... jij vindt jezelf echt wel de man he? ein Volk , ein Reich?

ik begin hoe langer hoe meer gelijkenissen te zien tussen fanatieke belgicisten en ene zekere Adolf
Xnorf is offline  
Oud 17 maart 2004, 07:27   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat verandert allemaal niets aan de probleemstelling, zijnde: u lost een Belgisch probleem op door de banden met 40% van de Belgen te verbreken, waardoor trouwens de werkloosheid in het zuiden- zo wijzen betrouwbare studies uit, minstens zou verdubbelen.
Waarom zou men de banden verbreken? Wij hebben toch ook nauwe banden met heel wat andere landen?

En ik zie niet waarom de werkloosheid er zou verdubbelen, tenzij natuurlijk dat men er de transfers, die ook na de onafhankelijkheid enige tijd dienen voortgezet te worden (zij het op meer gecontrolleerde manier), slecht worden geïnvesteerd.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 17 maart 2004, 07:28   #28
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

en dan noemen ze flaminganten fascistisch..... jij vindt jezelf echt wel de man he? ein Volk , ein Reich?

ik begin hoe langer hoe meer gelijkenissen te zien tussen fanatieke belgicisten en ene zekere Adolf
Laten we nu niet grijpen naar de gemakkelijkheidsslogans die Bruno zelf zo vaak gebruikt...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 17 maart 2004, 10:59   #29
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het Belgisch probleem is een binnenshuis probleem. Het Belgisch probleem komt pur sang voort uit het samen willen voegen van 2 volkeren onder 1 staat (simplistisch voorgesteld). De basis van zo'n staatsstructuur is dat deze 2 volkeren met elkaar samenwerken, in de praktijk gebeurt meestal vaak het tegenovergestelde.
Wanneer wij Vlamingen als 1 volk het opportuner en wenselijker achten om voor elk van ons eigen volk een staat op te richten, en om dan nog verder te kijken op wat voor manier we nog verder samen kunnen werken, is dat ons goed recht. Dat is bepaald door de VN onder de noemer "zelfbeschikkingsrecht van de volkeren", die boven België staat.
Trouwens, die bron van u omtrent de verdubbeling van de Waalse werkloosheid, wil ik nog wel eens zien.
Timor is offline  
Oud 17 maart 2004, 12:11   #30
Baktru
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Tot nog toe is er niet echt een relevant antwoord gegeven op mijn vraag.
De vraag is dan ook wel zodanig slecht gesteld dat ik niet eens begrijp wat je bedoelt.

Hoezo flamingantische parasieten?
Baktru is offline  
Oud 17 maart 2004, 20:10   #31
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Belgisch probleem is een binnenshuis probleem.
Inderdaad.

Citaat:
Het Belgisch probleem komt pur sang voort uit het samen willen voegen van 2 volkeren onder 1 staat (simplistisch voorgesteld). De basis van zo'n staatsstructuur is dat deze 2 volkeren met elkaar samenwerken, in de praktijk gebeurt meestal vaak het tegenovergestelde.
er is nooit een samenvoeging geweest. ten tweede: er zijn ook reuzegrote verschillen tussen Vlaamse partijen.

Citaat:
Wanneer wij Vlamingen als 1 volk het opportuner en wenselijker achten om voor elk van ons eigen volk een staat op te richten, en om dan nog verder te kijken op wat voor manier we nog verder samen kunnen werken, is dat ons goed recht. Dat is bepaald door de VN onder de noemer "zelfbeschikkingsrecht van de volkeren", die boven België staat.
Er staat niets boven de Belgische Grondwet. De Belgische GW erkent trouwens enkel het Belgische Volk, zo ook de Internationale Rechtsgemeenschap.

Citaat:
Trouwens, die bron van u omtrent de verdubbeling van de Waalse werkloosheid, wil ik nog wel eens zien
Hij kwam van de Ufsia, ik vind het document momenteel niet.
Bruno* is offline  
Oud 17 maart 2004, 22:22   #32
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is nooit een samenvoeging geweest. ten tweede: er zijn ook reuzegrote verschillen tussen Vlaamse partijen.
Ik heb het over volkeren, niet over partijen.

Citaat:
Er staat niets boven de Belgische Grondwet. De Belgische GW erkent trouwens enkel het Belgische Volk, zo ook de Internationale Rechtsgemeenschap.
De Verklaring van de Rechten van de Mens (opgesteld door de VN) staat wel degelijk boven elke staatsvorm. Aangezien wij als België die verklaring ondertekend hebben, erkennen wij dat volkeren het zelfbeschikkingsrecht hebben, en erkennen wij dus ook dat, indien er een Vlaamse meerderheid te vinden is voor onafhankelijkheid, deze kan, mag en zal gebeuren.

Citaat:
U zou me een groot plezier doen indien u dat toch zou kunnen vinden.
Timor is offline  
Oud 18 maart 2004, 01:55   #33
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Bruno* schreef:

Ik heb het over volkeren, niet over partijen.
Ik ook.

Citaat:
Quote:

De Verklaring van de Rechten van de Mens (opgesteld door de VN) staat wel degelijk boven elke staatsvorm. Aangezien wij als België die verklaring ondertekend hebben, erkennen wij dat volkeren het zelfbeschikkingsrecht hebben, en erkennen wij dus ook dat, indien er een Vlaamse meerderheid te vinden is voor onafhankelijkheid, deze kan, mag en zal gebeuren.
Ja, maar organiseer eens een referendum (geldt dit trouwens ook voor een Brabantse, Limburgse meerderheid??)!?

Citaat:
Quote:

U zou me een groot plezier doen indien u dat toch zou kunnen vinden.
Ik zal het opzoeken, ook M. Eyskens verwijst naar deze cijfers (zie comm. discussies)
Bruno* is offline  
Oud 18 maart 2004, 14:01   #34
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ook.
Waarom begint u dan over partijen? Heeft totaal niets met elkaar te maken.

Citaat:
Ja, maar organiseer eens een referendum (geldt dit trouwens ook voor een Brabantse, Limburgse meerderheid??)!?
Ironisch dat u hier een referendum voor wil, net datgene waar het Vlaams Blok al jarenlang voor pleit om te houden voor alle moeilijke beleidskwesties, maar waar andere partijen nooit gehoor aan willen geven (cfr. vreemdenlingenstemrecht: indien daar een referendum over georganiseerd was geweest, was het 100% zeker niet goedgekeurd geworden).
Nu goed, ik ben ervan overtuigd dat, naast de +/-20% Vlamingen die voor het Vlaams Blok stemmen, er nog genoeg niet-VB'ers zijn die het aantal separatisten nog omhoog kunnen krikken, laat ons zeggen tot 30% (voorzichtig geschat). De meerderheid interesseert het niet en zal zich waarschijnlijk onthouden, het aantal dat effectief tegen is zal het aantal pro's waarschijnlijk niet overtreffen. Mijn prognose, die denk ik niet zover van de waarheid ligt, en die ik dan ook met zeer veel plezier zou willen toetsen aan een eventueel referendum. Maar ik maak me geen illusies, hoor, ik weet dat zulk referendum er niet zal komen onder de traditionele partijen. Dus wordt het wachten op een eventuele regeringsdeelname van het Vlaams Blok, die er aan dit groeitempo, binnenkort wel zal komen. Het Vlaams Blok heeft altijd gezegd dat ze enkel aan de Belgische regering deelneemt indien het de laatste is.

Ik zie overigens een meerderheid van de provincie Limburg nog niet ijveren voor onafhankelijkheid, indien u zo'n argumenten aanhaalt bewijst dit dat u niets van het zelfbeschikkingsrecht der volkeren kent. In principe zou het kunnen, maar het zal nooit gebeuren.
Indien u wil ga ik daar nog wel dieper op in, ik hoop dat u echter zo begrijpt waar ik op doel.
Timor is offline  
Oud 18 maart 2004, 17:52   #35
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu goed, ik ben ervan overtuigd dat, naast de +/-20% Vlamingen die voor het Vlaams Blok stemmen, er nog genoeg niet-VB'ers zijn die het aantal separatisten nog omhoog kunnen krikken, laat ons zeggen tot 30% (voorzichtig geschat).
U vergeet dat lang niet alle VB-stemmers "neen" gaan stemmen.
Secundo: "Ze liggen er niet van wakker". Mensen liggen van niets wakker.
(als de staat waarin je leeft al niets is om van wakker te liggen, wat dan wél??)
Bruno* is offline  
Oud 18 maart 2004, 18:32   #36
Dirk Verhaert
Vreemdeling

Standaard

Vlamingen zijn zich gewoon te weinig bewust van het onrecht dat de belgische staat hen aandoet.
Uiteraard zwijgt de media hier angstvallig over
Oud 18 maart 2004, 18:48   #37
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB zegt dat van vreemdelingen moeten aanpassen of opkrassen, geldt dat dan ook dan ook voor de flamingantische parasieten op ons belastingsgeld?
De vraag is natuurlijk wie wie/wat onderhoudt? 8)
Volksstormer is offline  
Oud 18 maart 2004, 20:11   #38
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nu goed, ik ben ervan overtuigd dat, naast de +/-20% Vlamingen die voor het Vlaams Blok stemmen, er nog genoeg niet-VB'ers zijn die het aantal separatisten nog omhoog kunnen krikken, laat ons zeggen tot 30% (voorzichtig geschat).
U vergeet dat lang niet alle VB-stemmers "neen" gaan stemmen.
Secundo: "Ze liggen er niet van wakker". Mensen liggen van niets wakker.
(als de staat waarin je leeft al niets is om van wakker te liggen, wat dan wél??)
1) Ik betwijfel ten stelligste dat het aantal VB-stemmers die zich zouden onthouden of tegen stemmen bij een dergelijk referendum hoog zal liggen. Per slot van rekening staat het Vlaams Blok bekend als separatistische partij. Dat is net hetzelfde als zeggen dat VB-stemmers niet per definitie een strenger migrantenbeleid willen.
2) Het is wel degelijk een feit: politiek interesseert de modale Belg maar matig (ik dacht dat daar recent nog een onderzoek rond geweest was?). Jammer, maar goed, te begrijpen wanneer men indachtig houdt dat er bijna nooit iets gedaan wordt waar de burger iets zelf van voelt, integendeel, er zelfs beslissingen worden genomen die tegen de mening van de burger ingaan. Geen wonder dat hij het dan gaat beschouwen als "een pot nat waar het de moeite niet waard is om erin geinteresseerd te zijn".
Timor is offline  
Oud 19 maart 2004, 13:47   #39
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Per slot van rekening staat het Vlaams Blok bekend als separatistische partij.
neen, bekend als een anti-migratiepartij. Ik heb zelfs Blokkers tegengekomen die dachten dat het VB een royalistische partij was.

Citaat:
Het is wel degelijk een feit: politiek interesseert de modale Belg maar matig (ik dacht dat daar recent nog een onderzoek rond geweest was?). Jammer, maar goed, te begrijpen wanneer men indachtig houdt dat er bijna nooit iets gedaan wordt waar de burger iets zelf van voelt, integendeel, er zelfs beslissingen worden genomen die tegen de mening van de burger ingaan. Geen wonder dat hij het dan gaat beschouwen als "een pot nat waar het de moeite niet waard is om erin geinteresseerd te zijn".
Het voortbestaan van een staat is belangrijker dan "de politiekers"...
Bruno* is offline  
Oud 19 maart 2004, 13:54   #40
Timor
Partijlid

Timor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, bekend als een anti-migratiepartij. Ik heb zelfs Blokkers tegengekomen die dachten dat het VB een royalistische partij was.
In de eerste plaats als een partij die ijvert voor een strenger migrantenbeleid, dat is een feit, maar veel VB'ers weten ook dat ze voor een onafhankelijk Vlaanderen ijveren, hoor.

Citaat:
Het voortbestaan van een staat is belangrijker dan "de politiekers"...
Maar ondergeschikt aan het algemeen belang van een volk. Wat ook in de Verklaring van de Rechten van de Mens is neergeschreven. Het heeft weinig zin om daar blijven tegenin te gaan, hoor. Die verklaring bestaat al decennia lang en daar is nog nooit enige vorm van kritiek op geweest. Vrij logisch, ook.
Timor is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be