![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2008 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Fiel, ja ik had het al over die matras.
Ik vind dat een prima symbool voor de spaak lopende onverschilligheidsmaatschappij waarin onze kinderen opgroeien. Vooral Brussel is zo'n algemeen geval van 'je m'en foustisme'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet veel uitegehaald blij dat we het daarover eens zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Ik ben ook opgegroeid met de raad van: "Die mensen moet je voorbijlopen, de OVERHEID is daarvoor. Dat systeem betalen wij dus die moet daar iets aan doen."
In Brussel zie je dagelijks het resultaat van hoe het werkt. En hoe de mensen onverschillig zijn geworden voor de menselijke hoopjes ellende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je in Parijs al eens gaan wandelen langs de Seinekaaien? Ken je in Brussel de gang tussen Metro en Centraal Station? Ach, ja, de landloperskolonie in Merksplas kostte te duur, en men had ook een nieuwe gevangenis nodig, dus werd de wet op de landloperij maar afgeschaft of niet meer toegepast. Ach ja, 't was toch niet te doen dat mensen gans 't jaar in weekendhuisjes of caravans woonden, dus werden die opgeruimd. Ach ja, er was een tijdelijke sympathie voor die toch zo fotogenieke en mediagenieke Kosovaren die een perfect excuus waren om het nieuwe wapentuig in Joegoslavië te gaan uittesten (en zeker te zijn dat er daar geen "communisten" meer zouden zijn) Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2008 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Brussel vergelijken met NY of Parijs
serieus van de pot gerukt |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ik heb idd in NYC nog nooit bedelende kinderen en moeders met verdoofde babies zien zitten zoals hier in Brussel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wacht totdat u eens in antwerpen in voorarest komt te zitten, daar hangt er dan nog stront en kots bij ook op de matrassen. Grote kunst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat hebben taalvereisten in sociale woningen te maken met die onderwerp Filo?
Zijn die mensen daardoor dakloos misschien en ben jij dit gaan vragen? Lange wachtlijsten; goed dat verband snap ik maar de taalvereisten? Dit keer hoop ik echt dat je eens toelicht wat je nu eigeniljk bedoelt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Wat als die "willekeurige daklozen" in feite "eigen volk" zijn, dat aan lager wal geraakt is omdat men alle sociale woningen aan allochtonen geeft ? Heelder woonblokken zouden mogen geleegd worden van hun vreemde inwoners (of zogezegde nieuwe belgen), en dan had men ineens plaats genoeg om alle daklozen van de straat te halen, en geld genoeg om die mensen te verzorgen en op te lappen, zodat ze terug zelf hun boterham kunnen gaan verdienen inplaats van te bedelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Ze zijn dronken en onder de drugs, en meestal half bewusteloos. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Polly ik vind het knap wat je doet!
Mijn steun heb je; iedereen zou bij het zien van daklozen de vraag moeten stellen waarom er niets voor die mensen wordt gedaan; vele armen zijn mensen met psychische problemen waaronder een verslaving. Voor mij doet de kleur van daklozen er absoluut niet toe;wat daar nu in Brussel gebeurt is een schande; niet vanwege de toeristen of ander gezever maar vanuit menselijk standpunt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Het ellendige is dat ik enkele jaren geleden gewezen werd op de ernst van de situatie in Brussel, juist dank zij toeristen, komende uit 'europa' en ook uit Amerika. Die hadden nog nooit zo'n menselijke ellende en vuiligheid gezien. Vooral de misbruikte bedelkinderen, daarvan waren ze ziek, terwijl wij het hier gewend worden... en de politie helpt mee aan die gewenning, want die gast keek raar op: "Woont u daar misschien?" ![]() |
|
![]() |
![]() |