Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2008, 11:16   #21
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
" Op de site Marokko.nl mag niet meer over deze zaak geforumd worden uit eerbied voor de slachtoffers en hun nabestaanden. "

Voil�*, ik denk dat daar een vrij valabel argument naar voor wordt geschoven.

Indien de slachtoffers géén nabestaanden meer zouden hebben, zie ik niet in waarom er niet over zou mogen worden 'geforumd'.
Eerbied verdienen zo'n drugsrunners niet echt, hoewel er natuurlijk ook wel eens wordt gezegd: 'over de doden niks dan goeds'.

Verder wordt het inderdaad tijd dat er ernstig werk wordt gemaakt van een degelijke wetgeving (en de nodige 'controle op de naleving ervan').

Dat kan in twéé richtingen gaan:

- ofwel een èchte 'legalisatie' (van kweek, vervoer, handel) gecombineerd met kwaliteitscontrole en transparante boekhouding,

- ofwel een totaal verbod, gecombineerd met adequate repressie.

Dat halfslachtige 'gedoogbeleid' is toch maar, euh, 'halfslachtig', hé, en dat schept teveel 'wazigheid', waarvan criminelen te gemakkelijk gebruik kunnen maken.

Als wiet geheel vrij verkoopbaar zou zijn, zou dat nog meer drugstoeristen aantrekken. Bovendien zouden deze jongeren een ander handeltje gaan beginnen.

Zelf zou ik pleiten voor de eerste oplossing, maar uiteindelijk moet daar op democratische wijze over worden beslist (ofwel door de parlementairen, ofwel door 'het volk' (via een referendum).

Mijn twee cent.
Een Marokkaanse kennis van mij schaamt zich rot over dit gedrag van zijn landgenoten en begrijpt niet waarom Nederland zo laks reageert op die boefjes. Niet alleen die drugsrunners, maar ook dat tuig dat de stranden onveilig maakt.
Oud 17 mei 2008, 16:00   #22
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander Br. Bekijk bericht
Nederland is te soepel geworden met hun drugswetten ( ik weet dat dit illegaal is)

En België hypocriet.
Maastricht wil enkele coffeeshops aan de rand van Maastricht, o.a. om de overlast van deze drugsrunners tegen te gaan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 16:13   #23
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Een Marokkaanse kennis van mij schaamt zich rot over dit gedrag van zijn landgenoten en begrijpt niet waarom Nederland zo laks reageert op die boefjes. Niet alleen die drugsrunners, maar ook dat tuig dat de stranden onveilig maakt.
Dag Derk,

je hebt een stukje aan mijn tekst toegevoegd, zie ik.

Omdat ik wel weet dat je dat niet met opzet deed, zal ik daar bij de mods niet over klagen, maar ik zou je toch willen vragen voortaan een beetje minder snel op dat knopje 'Antwoord versturen' te drukken .

Ook ik ken nogal wat Marokkanen die zich dezelfde bedenkingen maken over het tuig hier in België, hoor.

Vandaar dat ik het zo moeilijk heb met mensen die uit luiheid of kwaadwilligheid aan het veralgemenen gaan.

Blij dat jij tenminste weet te nuanceren.

Vriendelijke groeten,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 20:49   #24
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En België hypocriet.
Maastricht wil enkele coffeeshops aan de rand van Maastricht, o.a. om de overlast van deze drugsrunners tegen te gaan.
Yep ,en zo willen ze deze overlast verschuiven naar ons landeke...
Net alsof er bij ons nog niet genoeg tegen bomen en lantaarnpalen knallen.
Overigens diegenen die zich in jullie O zo tolerant landje hebben bevoorraad wat verdovende middelen betreft racen achteraf wel door ons landje richting geboorteplaats...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2008, 23:12   #25
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Mensen zoals uw kennis zouden meer van zich moeten laten horen...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 06:19   #26
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard Use linux, f*ck windows

heb er al vaak tegengekomen. Vooral in Bergen op zoom, roosendaal en Maastricht.
Meestal allochtonen (Antilanen) die staan te wachten en je vragen of je iets wilt kopen van hun als je voorbij stapt. Je vindt ze vaak in de buurt van coffeeshops. Als je neen zegt dringen ze soms aan.
Vergeet niet dat grote goedkope weed deals strafbaar zijn in Nederland, er mag enkel weed gekocht worden in coffeeshops en dus niet verhandeld worden op straat.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 07:58   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Yep ,en zo willen ze deze overlast verschuiven naar ons landeke...
Net alsof er bij ons nog niet genoeg tegen bomen en lantaarnpalen knallen.
Overigens diegenen die zich in jullie O zo tolerant landje hebben bevoorraad wat verdovende middelen betreft racen achteraf wel door ons landje richting geboorteplaats...
Welke overlast willen zij zo verschuiven naar ons landeke?
Ze willen gewoon de Belgische drugstoerist uit het centrum houden.
Denk je dat die drugsrunners voortdurend de grens zullen overschreiden?
En de Belgen die zich in Nederland hebben bevoorraad zullen niet racen. Ze zijn niet dom. Ze willen zo weinig mogelijk opvallen.
Oud 18 mei 2008, 11:37   #28
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
En de Belgen die zich in Nederland hebben bevoorraad zullen niet racen. Ze zijn niet dom. Ze willen zo weinig mogelijk opvallen.

U bent precies goed op de hoogte , hé , Artisjok ?...Ik vind uw berichten altijd wel er een beetje "beneveld" uitzien...
Oud 18 mei 2008, 11:40   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zouden ze toch wel wat beter hun best mogen doen, vind ik.

En wachten met gebruiken tot ze veilig en wel terug thuis zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 11:51   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
[/b]
U bent precies goed op de hoogte , hé , Artisjok ?...Ik vind uw berichten altijd wel er een beetje "beneveld" uitzien...
Waarvan ben ik goed op de hoogte?
Dit is toch de logica zelve, als je iets illegaals doet wil je toch niet opvallen? Je wil toch niet gesnapt worden omdat je te rap rijdt.

En wat is er beneveld aan mijn berichten?
Oud 18 mei 2008, 12:41   #31
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=artisjok;3431220]Waarvan ben ik goed op de hoogte?Dit is toch de logica zelve, als je iets illegaals doet wil je toch niet opvallen? Je wil toch niet gesnapt worden omdat je te rap rijdt.

En wat is er beneveld aan mijn berichten?[/QUOTE]

Hoho, ik heb een gevoelig puntje geraakt , precies ?
Niet zo nerveus worden, jongen. Er zijn ook misdadigers die er "en force" proberen door te komen, door juist zeer snel te rijden, maar dan met gestolen auto's.
In de randsteden van Paris zijn bendes, die met vliegensvlugge, opgefokte gestolen wagens regelrecht tot in Algeciras (zuiderste puntje van Spanje, juist tegenover Ceuta/Tanger) rijden, waar trafikanten uit Marokko ze opwachten. Ze laden de wagens vol hasj, en rijden terug naar Paris. Onderweg staan op parkings op de autostrade medeplichtigen te wachten met in bestelwagens met voorraad benzine, dan hoeven ze niet te stoppen in tankstations. Aan de "péage" stoppen ze ook niet, en als er flikken hen pogen te stoppen, word er geschoten met scherp. Zulke operaties gebeuren in konvooien van 3 �* 4 wagens , en de politie kan er weinig tegen doen. Zelden worden die mannen gepakt...
Oud 18 mei 2008, 12:57   #32
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarvan ben ik goed op de hoogte?Dit is toch de logica zelve, als je iets illegaals doet wil je toch niet opvallen? Je wil toch niet gesnapt worden omdat je te rap rijdt.

En wat is er beneveld aan mijn berichten?
Hoho, ik heb een gevoelig puntje geraakt , precies ?
Niet zo nerveus worden, jongen. Er zijn ook misdadigers die er "en force" proberen door te komen, door juist zeer snel te rijden, maar dan met gestolen auto's.
In de randsteden van Paris zijn bendes, die met vliegensvlugge, opgefokte gestolen wagens regelrecht tot in Algeciras (zuiderste puntje van Spanje, juist tegenover Ceuta/Tanger) rijden, waar trafikanten uit Marokko ze opwachten. Ze laden de wagens vol hasj, en rijden terug naar Paris. Onderweg staan op parkings op de autostrade medeplichtigen te wachten met in bestelwagens met voorraad benzine, dan hoeven ze niet te stoppen in tankstations. Aan de "péage" stoppen ze ook niet, en als er flikken hen pogen te stoppen, word er geschoten met scherp. Zulke operaties gebeuren in konvooien van 3 �* 4 wagens , en de politie kan er weinig tegen doen. Zelden worden die mannen gepakt...
Wat doet je denken dat je een gevoelig punt zou geraakt hebben? Word ik nerveus? Ik heb je al gezegd dat ik geen jongen ben.

Is je bericht een antwoord op mijn vraag?
Ik geloof je cowboy-verhaal niet.
Oud 18 mei 2008, 13:55   #33
bk232214
Gouverneur

Standaard niemand

Citaat:
" Op de site Marokko.nl mag niet meer over deze zaak geforumd worden uit eerbied voor de slachtoffers en hun nabestaanden. "

Voil�*, ik denk dat daar een vrij valabel argument naar voor wordt geschoven.

Indien de slachtoffers géén nabestaanden meer zouden hebben, zie ik niet in waarom er niet over zou mogen worden 'geforumd'.
Eerbied verdienen zo'n drugsrunners niet echt, hoewel er natuurlijk ook wel eens wordt gezegd: 'over de doden niks dan goeds'.

Verder wordt het inderdaad tijd dat er ernstig werk wordt gemaakt van een degelijke wetgeving (en de nodige 'controle op de naleving ervan').

Dat kan in twéé richtingen gaan:

- ofwel een èchte 'legalisatie' (van kweek, vervoer, handel) gecombineerd met kwaliteitscontrole en transparante boekhouding,

- ofwel een totaal verbod, gecombineerd met adequate repressie.

Dat halfslachtige 'gedoogbeleid' is toch maar, euh, 'halfslachtig', hé, en dat schept teveel 'wazigheid', waarvan criminelen te gemakkelijk gebruik kunnen maken.

Zelf zou ik pleiten voor de eerste oplossing, maar uiteindelijk moet daar op democratische wijze over worden beslist (ofwel door de parlementairen, ofwel door 'het volk' (via een referendum).

Mijn twee cent.
Geen enkele politieker kan dit plobleem oplossen maar dan ook geen enkelen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 18:24   #34
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat doet je denken dat je een gevoelig punt zou geraakt hebben? Word ik nerveus? Ik heb je al gezegd dat ik geen jongen ben.

geloven of niet, dat maakt het er niet minder waar om...Spijtig genoeg. Ik las dat in een Frans tijdschrift over de evolutie van de georganiseerde misdaad in de beruchte "banlieus". Als het regent in Frankrijk, druppelt het in België...In dat land zitten ze ondertussen ook met 6 miljoen mensen van arabische komaf opgescheept...Alhoewel ik moet zeggen dat het verhoudingsgewijs er erger aan toe gaat in zekere Belgische wijken als in de meeste Franse die ik bezocht heb.
Oud 18 mei 2008, 18:24   #35
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

geloven of niet, dat maakt het er niet minder waar om...Spijtig genoeg. Ik las dat in een Frans tijdschrift over de evolutie van de georganiseerde misdaad in de beruchte "banlieus". Als het regent in Frankrijk, druppelt het in België...In dat land zitten ze ondertussen ook met 6 miljoen mensen van arabische komaf opgescheept...Alhoewel ik moet zeggen dat het verhoudingsgewijs er erger aan toe gaat in zekere Belgische wijken als in de meeste Franse die ik bezocht heb. Mischien omdat de meeste allochtonen daar Algerijnse afkomst zijn, en niet Marokkaans...Velen hun ouders hebben voor Frankrijk gevochten, en dat is met de Marokkanen in België zeker niet het geval. Die zijn echt gewoon gedebarkeerd vanuit hun wereldje, plof ! Midden in België, en nu installeren we ons.

Laatst gewijzigd door forumspook : 18 mei 2008 om 18:27.
Oud 18 mei 2008, 20:01   #36
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag Derk,

je hebt een stukje aan mijn tekst toegevoegd, zie ik.

Omdat ik wel weet dat je dat niet met opzet deed, zal ik daar bij de mods niet over klagen, maar ik zou je toch willen vragen voortaan een beetje minder snel op dat knopje 'Antwoord versturen' te drukken .

Ook ik ken nogal wat Marokkanen die zich dezelfde bedenkingen maken over het tuig hier in België, hoor.

Vandaar dat ik het zo moeilijk heb met mensen die uit luiheid of kwaadwilligheid aan het veralgemenen gaan.

Blij dat jij tenminste weet te nuanceren.

Vriendelijke groeten,

djimi
Aan iedere zaak zitten twee kanten!
Maar een grote groep jonge Marokkaanse mannen zorgen gewoon voor veel overlast en dat gaat al jaren zo door! De vrouwen doen het stukken beter!
In mijn vriendenkring zitten nogal wat Indo's, mensen uit Nederlands-Indie die in de jaren 50 naar Nederland zijn gekomen. In het begin waren er wat problemen, omdat Nederlandse jongens vielen voor die prachtige donkere meiden en andersom. Na een paar jaar waren die problemen weg, de Indo's gingen deel uitmaken van onze samenleving en cultuur en de Nederlande popmuziek is groot geworden dankzij de Indorock. Een vriend van mij (helaas overleden aan die vreselijke ziekte), een half-Indo, is door een groep Marokkanen compleet inelkaar geslagen! Hij leek namelijk erg op een Marokkaan qua uiterlijk, maar had zoals de meeste Indo's een Nederlandse vriendin. Dat was de reden voor dat pak slaag!
Ook Molukkers en Surinamers zijn nu uitstekend geintegreerd na een wat moeilijke start.
Maar ik blijf erbij dat de overheid nu eens werk gaat maken om de overlast en het geweld van deze "boefjes" te doen stoppen.
Oud 18 mei 2008, 20:26   #37
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar heb ik in mijn post overigens gezegd dat het om belgen gaat die richting huiswaarts racen mijn beste...blijkbaar leg jij de link niet wat betreft die wagens waar een geel zwart plaatje achteraan ophangt en wiens adres zich ten zuiden van onze landsgrens met frankrijk bevindt...
Bij de les blijven schatteke,en lezen wat er écht staat, en niet hetgene wat jij denkt dat er staat...Dan komen we vanzelfsprekend al een héél eind verder wat wederzijds begrip van standpunten betreft..
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 20:31   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Waar heb ik in mijn post overigens gezegd dat het om belgen gaat die richting huiswaarts racen mijn beste...blijkbaar leg jij de link niet wat betreft die wagens waar een geel zwart plaatje achteraan ophangt en wiens adres zich ten zuiden van onze landsgrens met frankrijk bevindt...
Bij de les blijven schatteke,en lezen wat er écht staat, en niet hetgene wat jij denkt dat er staat...Dan komen we vanzelfsprekend al een héél eind verder wat wederzijds begrip van standpunten betreft..
Wat doet het er toe of het nu Belgen of Fransen zijn die huiswaarts keren?
Dat veranderd niets aan mijn standpunt.
Oud 18 mei 2008, 20:34   #39
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

geloven of niet, dat maakt het er niet minder waar om...Spijtig genoeg. Ik las dat in een Frans tijdschrift over de evolutie van de georganiseerde misdaad in de beruchte "banlieus". Als het regent in Frankrijk, druppelt het in België...In dat land zitten ze ondertussen ook met 6 miljoen mensen van arabische komaf opgescheept...Alhoewel ik moet zeggen dat het verhoudingsgewijs er erger aan toe gaat in zekere Belgische wijken als in de meeste Franse die ik bezocht heb. Mischien omdat de meeste allochtonen daar Algerijnse afkomst zijn, en niet Marokkaans...Velen hun ouders hebben voor Frankrijk gevochten, en dat is met de Marokkanen in België zeker niet het geval. Die zijn echt gewoon gedebarkeerd vanuit hun wereldje, plof ! Midden in België, en nu installeren we ons.
Wil je nu eens antwoorden op de vraag, in plaats van naast de kwestie door te drammen?
Vertel wat er beneveld is aan mijn berichten.

Laatst gewijzigd door artisjok : 18 mei 2008 om 20:35.
Oud 18 mei 2008, 21:58   #40
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je nu eens antwoorden op de vraag, in plaats van naast de kwestie door te drammen?
Vertel wat er beneveld is aan mijn berichten.
Alles. Eerst en vooral bent u zeer opgewonden, agressief zelfs, en u springt van de os op de ezel...Speedfreak ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be