Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2008, 14:29   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Wij hebben verschillende systemen - Natuurlijk weer op zijn Belgisch en verschrikkelijk ingewikkeld.

Vooreerst krijg je een vergoeding van je ziekenfonds (1*jaar = 80% van je netto wedde - Volgende jaren = 60% van je laatste netto wedde)

Maar ik wa architect (dus zelfstandig) en dat zit het hem gans anders - dan ontvang je enkel de laagste barema (nu is dat 25.76€/dag - uitgezonderd de zondag)
Er zitten daar limieten op, want bvb voor het bevallingsverlof val je ook onder die limieten, en mijn vrouwtje met haar royale wedde zat daar dik boven natuurlijk en zag haar loon halveren.

en als je ooit steun wilt voor uw bomproject, wil ik wel de explosieven regelen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 14:33   #22
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard Uitkeringsefficientie ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hier "zou" men 60% van zijn inkomen moeten krijgen.
De maxima echter worden slechts om de x-aantal jaren herzien.

Indien je dus in 1996 invalide werd, en je inkomen begrensd werd tot het toenmalige maxium (rond de 1000 euro), dan blijf je dat houden, ook al zijn die maxima ondertussen opgetrokken, en geraak je nog steeds niet aan de beloofde 60%.

Raar genoeg vertelt men dat nooit als men 16.7% van je loon afhoudt om je RSZ te betalen.

IK vraag mij altijd af, wat is de UITKERINGSEFFICIENTIE van de diverse begrotingen ?

vb ziekenzorg gaat 30% naar de ziekenfondsen als bestuursvergoeding...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 14:42   #23
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
een verstandiger gebaar zou geweest zijn hun dotatie ( voor den tijd dat dat nog duurt) te laten stijgen met 3% , de index steeg 2 keer 2% dus het hunne laten stijgen met 3% zou een gebaar van begrip geweest zijn ( dat ook zij gaan inleveren)

tevergeefs dus
Ze hebben in Laken nog niet door dat het 2008 is.
Bij 25 jaar Beatrix stelde ze:"als het koningshuis niet in de harten zit van de Nederlanders is het over and out !".
Ze weten nog niet in Laken dat deze cijfers in het journaal worden blootgelegd , dit bij tanende koopkracht van de gewone man/vrouw.
Dat VRT dit opneemt in haar nieuws is ook een veeg teken.
Herinnert u zich nog dat YLT moest wachten om zijn ontslag aan te bieden als formateur.
De koning moest in allerijl uit Frankrijk gehaald worden ondanks geen regering.
Het paleis probeerde nog met "no comment" maar de televisieploegen stonden al klaar om het toestel, door u en mij betaald, te filmen.
Tjonge, tjonge,...en dan hebben we de man met een missie , Philippe, dite Le Taaie , nog niet gehad.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 14:44   #24
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
een verstandiger gebaar zou geweest zijn hun dotatie ( voor den tijd dat dat nog duurt) te laten stijgen met 3% , de index steeg 2 keer 2% dus het hunne laten stijgen met 3% zou een gebaar van begrip geweest zijn ( dat ook zij gaan inleveren)

tevergeefs dus
Inleveren is voor de boerekes.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 14:45   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander Br. Bekijk bericht
Het geld dat de koninklijke familie krijgt is eigenlijk niks in vergelijking met wat nodig is enzo om nog maar iets anders te verwezenlijken , maar ik ben ook principieel tegen het koningshuis. Alleen al omdat ze nog maar een klein beetje te zeggen hebben in ons land.
"nog maar"?

Ofwel heeft het koningshuis iets te zeggen en dan moet er dringend geguilotinneerd worden want politieke beslissingsmacht moet democratisch verkozen worden, niet geërfd.
Ofwel heeft de monarchie géén macht, en dan is ze ook overbodig.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 15:13   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Alvast één vraagje om te beginnen:

-waar woont ons Faby en hoeveel poetsvrouwen heeft ze in feite nodig om dat klooster proper te houden?

Buiten af en toe eens naar de K.Elisabethwedstrijd te gaan kijken, hoeft deze gepensionneerde toch niks meer te doen? Met hoevelen zijn ze daarvoor?

Men gaat me toch niet vertellen dat ze voor elke teen één pedicure-madam nodig heeft?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 16:04   #27
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Er zitten daar limieten op, want bvb voor het bevallingsverlof val je ook onder die limieten, en mijn vrouwtje met haar royale wedde zat daar dik boven natuurlijk en zag haar loon halveren.

en als je ooit steun wilt voor uw bomproject, wil ik wel de explosieven regelen.
Ja Paul, vergeten te zeggen - er staan inderdaad limieten op de uitkeringen.
Zeg en bedankt voor de levering he Laat maar komen, ik steek al nieuwe banden se
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 16:05   #28
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denk je hiervan ? Ik rij met mijn rolstoel vol dynamiet het parlement binnen ( moet ik alle papperassen van euthanasie niet invullen mocht het nodig zijn)

Dynamiettie Crochettie
Amai, als ik u verhaal zo lees dan zou je voor minder het parlement binnenrijden met explosieven aan uwe rolstoel, dan zijn we direct af van die bloedzuigers!!

Als ge dat ooit van plan bent laat dan iets weten hé, dan hang ik me ook vol

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 14 mei 2008 om 16:07.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 16:12   #29
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hier "zou" men 60% van zijn inkomen moeten krijgen.
De maxima echter worden slechts om de x-aantal jaren herzien.

Indien je dus in 1996 invalide werd, en je inkomen begrensd werd tot het toenmalige maxium (rond de 1000 euro), dan blijf je dat houden, ook al zijn die maxima ondertussen opgetrokken, en geraak je nog steeds niet aan de beloofde 60%.

Raar genoeg vertelt men dat nooit als men 16.7% van je loon afhoudt om je RSZ te betalen.
Lap, dat is weer iets nieuw, wat ik niet wist. Indien ik het goed begrijp,in 1996 krijg je de max uitkering, maar ze betalen je niet mede uit indien ze de max optrekken ? Weer wat nieuws
Oud 14 mei 2008, 16:14   #30
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Amai, als ik u verhaal zo lees dan zou je voor minder het parlement binnenrijden met explosieven aan uwe rolstoel, dan zijn we direct af van die bloedzuigers!!

Als ge dat ooit van plan bent laat dan iets weten hé, dan hang ik me ook vol
Nog een paar sympatisanten en de staatsveiligheid komt een ketting rond mijn banden hangen
Oud 14 mei 2008, 16:23   #31
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Nog een paar sympatisanten en de staatsveiligheid komt een ketting rond mijn banden hangen
Ja, we kunnen er nu wel mee lachen maar het blijft toch droevig als je weet wat hier in dat apenland allemaal gaande is. De staat geeft hier zoveel centen uit aan nutteloze dingen dat ze hun eigen volk nog liever laten creperen.

Vivre la Belgique zeggen ze dan!
Oud 14 mei 2008, 16:24   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lap, dat is weer iets nieuw, wat ik niet wist. Indien ik het goed begrijp,in 1996 krijg je de max uitkering, maar ze betalen je niet mede uit indien ze de max optrekken ? Weer wat nieuws
Yeps. Dat geldt dus ook voor pensioenen hoor.

Ongeacht wat men verdiende ook bij de uitbetaling van de pensioenen heeft men van die maxima ingesteld (die uiteraard langs geen kanten de reële loonmarkt weerspiegelen). Indien het jaar nadien de maxima verhoogd worden kan je evengoed op je kin kloppen.

Een oud-collega van me die de pensioenen regelde zei ooit: zeg me hoeveel je pensioen bedraagt, en ik vertel je in welk jaar je bent gestopt met werken. Ondertussen is het namelijk zo dat de maxima zo laag staan dat ongeveer IEDEREEN op dat niveau zit.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 mei 2008 om 16:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 17:22   #33
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Stel zo voor het koningshuis ten allen prijze in stand te houden & de indexatie van lonen af te schaffen. In de plaats van een loonindexatie zoals we die nu kennen kunnen we beter de inkomens van iedereen het stijgingspercentage van onze inkomens koppelen aan het stijgingspercentage van onze saxen-coburgers.

2 vliegen in één klap : we zullen ons allemaal belgicistischer en royalistischer voelen !

Het probleem is dan vanzelfsprekend : hoe bereken je de noodzakelijke stijging van de renumeratie van de totale staatshoofdfamilie ?

Er is vanzelfsprekend het harde werk om dit koninkrijk bij elkaar te houden - onophoudelijk van de azurenkust naar BElgië vliegen op dien leeftijd ! En allemaal omdat er een "jongere " generatie is die het klappen van de zweep niet kent !

Maar ja we zullen niet altijd ons kunnen beroepen op communautaire crisis !

Het eenvoudigste is dus een "korf" te maken van de top-ondernemers in dit land en hier
een gemiddeld percentage van trekken.. De huidige 5 % blijken dan al vlug "te weinig"

zo'n 11,25 % lijkt me rechtvaardiger : laat de productiviteit van ons werk navenant stijgen, mechanizeer wat meer arbeid en stuur de rest gerust "aan den dop"...

België : land van melk en honing...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 17:39   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feiten zijn feiten.
De staatskas is leeg krijgen we dag na dag te horen.
Er werd al vanalles gedaan om de indexstijging zo laag mogelijk te houden.
Alles stijgt schrikwekkend... behalve de kleine pensioentjes en uitkeringen.

Vergeet niet dat 2% opslag op 1000 euro (en dat is al een hoog pensioen voor een zelfstandige) een peulschil is vergeleken met 2% op 100.000 euro of een miljoen.

De profiteurs van Laken krijgen dus geen 2% maar 5%. En ook de afgelopen jaren was het percentage opslag dat ze kregen veel hoger dan dat van de 'gewone' burger. Hij is onmiskenbaar. Vandaag wordt nog maar eens bewezen door de leiders van dit land dat Jan met de Pet en Jean met de das minder gelijk zijn voor de Belgische wet dan de domste dommekloot van een Saksen Coburg.

Vergeet ook niet dat iedereen die de klassieke partijen aan de macht helpt houden medeschuldig is aan deze nooit eindigende onrechtvaardigheid. Dit in een tijd dat zelfs tweeverdieners veel eerder dan vroeger de bodem van hun portemonee te zien krijgen.
Oud 14 mei 2008, 17:51   #35
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Feiten zijn feiten.

Vergeet niet dat 2% opslag op 1000 euro (en dat is al een hoog pensioen voor een zelfstandige) een peulschil is vergeleken met 2% op 100.000 euro of een miljoen.

De profiteurs van Laken krijgen dus geen 2% maar 5%. En ook de afgelopen jaren was het percentage opslag dat ze kregen veel hoger dan dat van de 'gewone' burger. Hij is onmiskenbaar. Vandaag wordt nog maar eens bewezen door de leiders van dit land dat Jan met de Pet en Jean met de das minder gelijk zijn voor de Belgische wet dan de domste dommekloot van een Saksen Coburg.

Vergeet ook niet dat iedereen die de klassieke partijen aan de macht helpt houden medeschuldig is aan deze nooit eindigende onrechtvaardigheid. Dit in een tijd dat zelfs tweeverdieners veel eerder dan vroeger de bodem van hun portemonee te zien krijgen.
Zou het niet beter kunnen formuleren!!

En dan wetende dat er nog mensen zijn, die die profiteurs daar nog aanbidden!!

Man man man

Oud 14 mei 2008, 19:06   #36
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Feiten zijn feiten.

Knuppel
Dat heb je verdorie goed geformuleerd
Hetgeen nu gebeurt met de dotatie van Alberke enCo is een regelrechte kaakslag tegen zowel Vlamingen als Walen.
Het koningshuis heeft Belgie afgezopen tot op de bodem.
En inderdaad heb je gelijk over de partijen die dit in stand houden.
Ik hoop dat er in 2009 een afrekening komt dat het klettert.
Dat je als koning dit nu niet beseft, dat in deze tijd, een suplementaire dotatie van 5% , terwijl iedere burger minder begint te eten door de hoge kosten, awel, dit zijn toestanden die je enkel in de afrikaanse landen tegen komt.
Oud 14 mei 2008, 19:47   #37
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Knuppel
Dat heb je verdorie goed geformuleerd
Hetgeen nu gebeurt met de dotatie van Alberke enCo is een regelrechte kaakslag tegen zowel Vlamingen als Walen.
Het koningshuis heeft Belgie afgezopen tot op de bodem.
En inderdaad heb je gelijk over de partijen die dit in stand houden.
Ik hoop dat er in 2009 een afrekening komt dat het klettert.
Dat je als koning dit nu niet beseft, dat in deze tijd, een suplementaire dotatie van 5% , terwijl iedere burger minder begint te eten door de hoge kosten, awel, dit zijn toestanden die je enkel in de afrikaanse landen tegen komt.
Juist!

Die beseffen goed genoeg dat ze de kleine man (onderdanen) uitzuigen, maar wat zitten die daar nu mee in, zolang zij het maar goed hebben. Een echte koning die iets met zijn volk inzit die zou zelfs die 5% nog niet willen, maar die zou het geven aan degene die het het hardst nodig hebben in onze maatschappij.
Oud 14 mei 2008, 20:17   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Voor de koninklijke familie is in de begroting 2008 een bedrag voorzien van 13,043 miljoen euro. Dat is 5 procent meer dan vorig jaar werd uitbetaald, schrijft de krant Het Laatste Nieuws.

1,5 miljoen voor Fabiola
Dat de dotaties zouden stijgen, was bekend. Maar de verhoging is groter dan gedacht, zo blijkt uit de begroting. Koningin Fabiola krijgt 73.000 euro méér dan vorig jaar, voor prins Filip is een opslag van 51.000 euro voorzien. Eerder waren voor hen bedragen van 28.000 en 16.000 euro genoemd. Voor Fabiola is nu een bedrag van 1,5 miljoen euro voorzien.

Werkmiddelen koning gestegen
De civiele lijst - de werkmiddelen van de koning - stijgt met bijna een half miljoen euro. De wet heeft die verhoging voorzien opdat de koning zijn koopkracht kan handhaven en de gestegen lonen van zijn personeel kan betalen. (belga/vsv)

Ok, ok...indexaanpassing...we kennen dat, maar krijgt oude mummie Fabi 1,5 miljoen??? Dit is toch te gek?
Ja, de bakker in Laerken zal wat meer opgeslagen zijn dan de bakkers in de rest van het land hé.

Ze zien kennelijk de kip met de gouden eieren meer en meer van tussen hun vingers weg glippen en gaan daarom halen wat er nog te halen valt alvorens de definitieve bom barst. Laat ze maar doen, ze zijn vollop zelf aan het meehelpen Belziekske naar de kloten te helpen.

Ik vind het eerlijk gezegd spijtig dat ze niet nog veel meer bij hebben gekregen. Hoe meer het de spuigaten uit loopt hoe meer Vlamingen het de ogen zal openen en hoe sneller er een einde zal komen aan dat stel parasieten van Laeken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 20:24   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen en nu spreek ik ( ik denk dat ik dat mag) in naam van alle invalieden en chronisch zieken in Vlaanderen.

Deze opslag aan het koningshuis is een regelrecht schandaal.
En ik zal zeggen waarom ( vanuit mijn positie)

Wij Vlamingen beschikken over het Vlaams fonds voor mindervalieden.
Via deze weg kan men aan rolstoelen,trapliften an alle andere dure materialen komen. (Dit gaat tamelijk goed)

Doch in een 2* luik kan je maandelijks over een x bedrag beschikken (2-300 euro) en welke bedoeld is om kosten te dekken aan derden die voor jou het huishouden, winkelen,wassen enz .. tot zich neemt

Als invalide van meer dan 80% heb ik 2 jaar geleden ( je moet dat aanvragen voor je 65 - Ik ben juist 55 geworden) dit via het ziekenfonds aangevraagd.

De traplift heb ik gekregen ( waarvoor langs hier nogmaals mijn dank)
Doch voor het luik 2 ( een maandelijkse kleine vergoeding) kreeg ik een schrijven met de melding dat ik op de lijst was geplaatst, dat ze voorlopig nog niet konden ingaan op mijn aanvraag en uirbetaling OMDAT ER GEEN GELD MEER TER BESCHIKKING IS VOOR ONZE VLAAMSE INVALIEDEN VIA DE VLAAMSE ZORGKAS.

U begrijpt, wanneer ik nu weer lees dat Fabiola en inteeltfamilie zonder blikken en blozen wederom 5% opslag krijgen (zonder blikken of blozen) dat ik totaal noodgedwongen tegen het koningshuis word - Dit land zelfs begin te haten.

Dit laat mij zowat denken aan indertijd de USSR -olympisch comitee in de jaren 70
Een journalist vroeg aan een lid van de USSR, waarom zij nooit deelnamen aan de para-olympics.
Deze antwoorde : Hoe kunnen wij nu deelnemen, wij hebben geen invaliden in ons land.

Hetgeen ze nu doen met die 5% komt op hetzelfde neer.Kop in het zand steken voor de echte sukkelaars ( ik ben nog een frisse jongen t.o.v. vele andere echte sukkelaars) en dit gewoon voor eigen belang.

Fabiola shame you
Ik denk dat je het in het Spaans zal moeten schrijven hoor, ze gaat het anders niet begrijpen, begrijp je?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 20:31   #40
Jan Meuleman
Europees Commissaris

Jan Meuleman's schermafbeelding

Standaard

De vakbonden van de bende van Laeken hebben nogal een CAO bedongen. Beeld je even in dat Fluppe de Taaie in staking ging en Fabytje weigerde om naar de kapper te gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be