Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2008, 13:29   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Breughel, Dix,
Miles Davis, Mozart
Lennon, Marley
Kubrick

bijvoorbeeld

Nu, sinds een maand te beluisteren in mijn auto...Pianoconcert Nr1 van Sostakovitz door Keith Jarett.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 juni 2008 om 13:32.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 13:30   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Een van de betere schilders:

* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 12:07   #23
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Kunst verhoudt zich tot de menselijke natuur zoals spijs en drank. Levensnoodzakelijk. Jij die zoveel buitenloopt zou dit moeten weten.

Het is een quote van Oscar Wilde my friend. Eerder een boutade, een steen des aanstoots om eens over na te denken. Er zit vanzelfsprekend kunst in utilitaire zaken (Is design wel kunst ?). Kunst is het vehikel dat ons tot godsdienstig denken brengt (De grotten van Lascaux).

Ben ik stout als ik poneer dat de mens eerst "mens" geworde"n is nadat hij zich als kunstenaar heeft leren gedragen ? Zijn de uitvindingen/ontdekkingen van het vuur en het wiel eerder kunstfvormen dan wel middelen om de strijd om het bestaan uit te vechten?

Is moderne kunst niet begonnen met zichzelf eigenlijhk in vraag te stellen ?
(Dada-isme, surrealisme, wiskundige muziek, het electronisch gedicht van Le Corbusier in zijn materiële vorm het Philips Paviljoen)

IK zou nog wel wat willen doorgaan , maar ik moet nu met mijn autisten naar de sinksenfoor...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2008, 22:43   #24
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Ik zal gewoon zeggen waar ik niets moet van hebben: post-modernisme.

Bezoek eens de gemiddelde vernisage van een kunstacademie, en je vraagt je af of er naast pseudo-dadaïstische spin-offs nog iets te rapen valt, behalve dan de gratis wijn en bier die erbij geleverd wordt.

En die heb je wel nodig, als je naar een touw dat aan het plafond bengelt kijkt en de 'kunstenaar' je terloops informeert dat het plafond de vlieger is.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 23 juni 2008 om 22:46.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2008, 08:16   #25
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Ik zal gewoon zeggen waar ik niets moet van hebben: post-modernisme.

Bezoek eens de gemiddelde vernisage van een kunstacademie, en je vraagt je af of er naast pseudo-dadaïstische spin-offs nog iets te rapen valt, behalve dan de gratis wijn en bier die erbij geleverd wordt.

En die heb je wel nodig, als je naar een touw dat aan het plafond bengelt kijkt en de 'kunstenaar' je terloops informeert dat het plafond de vlieger is.
Akkoord. Maar het is pas erg wanneer Jan Hoet in de buurt is. Neem een canvas, trek een verticale en een horizontale lijn en geef je gewrocht een ingewikkelde naam. J.H. zal je er een half uurtje over onderhouden.

Ach, die hedendaagse -ismen allemaal. Pure volksverlakkerij, die alleen de ontstellende onkunde van sommige "schilders" moet verdoezelen. Wat doe je er mee, tenzij eens goed lachen?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be