Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2008, 22:05   #21
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

De hel van het noorden bestaat in ieder geval echt.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 06:28   #22
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
Ik kan niet geloven dat hier echt een draad over is.
Op de drempel van de 21° eeuw is het inderdaad verbijsterend te horen dat "de hel" - of de hemel/paradijs voor mijn part - nog steeds als een tastbare plaats wordt aanzien.
Oud 19 mei 2008, 07:36   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Nog een getuigenis.
http://www.precious-testimonies.com/...-v/taylord.htm

Er zijn er nog zo'n massa getuigenissen. Over de hele wereld.
Oh ja, iemand anders zegt iets, en dan moeten we het uiteraard geloven.

Ik vrees dat je de voorbije driehonderd jaar hebt gemist.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 08:50   #24
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
De hel van het noorden bestaat in ieder geval echt.
De hel van Tanger bestaat ook (Vlaamse film uit 2006 geregisseerd door Frank Van Mechelen met Filip Peeters en Axel Daeseleire in de hoofdrollen).

Een andere vraag: wie kent er nog meer hellen?

Overigens sluit ik mij aan bij Sartre:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
L'enfer, c'est les autres.
Citaat:
Je veux dire que si les rapports avec autrui sont tordus, viciés, alors l'autre ne peut être que l'enfer. Pourquoi ? Parce que les autres sont, au fond, ce qu'il y a de plus important en nous-mêmes, pour notre propre connaissance de nous-mêmes. Quand nous pensons sur nous, quand nous essayons de nous connaître, au fond nous usons des connaissances que les autres ont déj�* sur nous, nous nous jugeons avec les moyens que les autres ont, nous ont donné, de nous juger. Quoi que je dise sur moi, toujours le jugement d'autrui entre dedans. Quoi que je sente de moi, le jugement d'autrui entre dedans. Ce qui veut dire que, si mes rapports sont mauvais, je me mets dans la totale dépendance d'autrui et alors, en effet, je suis en enfer. Et il existe une quantité de gens dans le monde qui sont en enfer parce qu ils dépendent trop du jugement d'autrui. Mais cela ne veut nullement dire qu'on ne puisse avoir d'autres rapports avec les autres, ça marque simplement l'importance capitale de tous les autres pour chacun de nous.
Bron: http://www.philo5.com/Les%20philosop...tLesAutres.htm

Laatst gewijzigd door Sjaax : 19 mei 2008 om 09:05.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 08:58   #25
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 10:15   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Bestaat de hel echt?
Id

In de hemel, op de aarde, en op alle andere plaatsen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 11:41   #27
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestaat de hel nu eigenlijk echt?
Zal ik hem maar maken dan?
Ja, daar wordt je gestraft door 72 maagden. [/Widlers]
Oud 19 mei 2008, 20:21   #28
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Oh ja, iemand anders zegt iets, en dan moeten we het uiteraard geloven.

Ik vrees dat je de voorbije driehonderd jaar hebt gemist.
't Is weer niet wetenschappelijk zeker? Het probleem is dat het maar 'weten'schappelijk wordt als het je overkomt. Het is dan wel te laat. Dan ben je dood en kunt niet meer terug om jouw bevindingen door te geven.

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 19 mei 2008 om 20:22.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:29   #29
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Ik gok het er op.
okke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 21:57   #30
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is weer niet wetenschappelijk zeker? Het probleem is dat het maar 'weten'schappelijk wordt als het je overkomt. Het is dan wel te laat. Dan ben je dood en kunt niet meer terug om jouw bevindingen door te geven.
Ik geloof niet in de blinde rationaliteit, die verschilt weinig qua fantasmen van het mollengeloof. Maar ik eis dat waardeuitspraken en gezagsargumenten ("de hel bestaat") gestaafd zijn met kritische beschouwingen (niet: "omdat hij dat zegt").
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 22:22   #31
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Als door jarenelang onderzoek blijkt dat het grootste deel van mensen hun handelingen worden bepaald door omgeving, opvoeding, gebeurtenissen of zelfs biologische beperkingen. Hoe kan er dan een hel bestaan? Als God eerst bepaald wat dat goed is, maar daarna sommige mensen het pad naar het goede heel gemakkelijk maakt en anderen niet. Als hij sommige mensen laat misbruiken en verkrachten, als hij sommige mensen laat opvoeden en conditioneren tot vechtmachines, als hij sommige mensen in culuren laat opvoeden die zaken doen die in tegenstrijd zijn met zijn woord, als hij zijn heilige boeken voornamelijk op zeer veel vershcillende wijzen laat interpreteren. hoe kan hij dan mensen straffen die niet 'zijn goede' versie van het leven volgen. Indien een God zoiets van mensen vereist, en hen zoveel beperkingen en kwaadaardiheden in de weg legt, is hij dan zelf niet kwaadaardig voor een deel? Is de schepper waar u dan in gelooft, een God of een duivel?

Als ik al in een God zou geloven, dan is het al zeker niet de God die straft met u naar de hel te sturen? Want wie kan de wreedheid van zo een God weerleggen?
Oud 19 mei 2008, 23:06   #32
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Als door jarenelang onderzoek blijkt dat het grootste deel van mensen hun handelingen worden bepaald door omgeving, opvoeding, gebeurtenissen of zelfs biologische beperkingen. Hoe kan er dan een hel bestaan? Als God eerst bepaald wat dat goed is, maar daarna sommige mensen het pad naar het goede heel gemakkelijk maakt en anderen niet. Als hij sommige mensen laat misbruiken en verkrachten, als hij sommige mensen laat opvoeden en conditioneren tot vechtmachines, als hij sommige mensen in culuren laat opvoeden die zaken doen die in tegenstrijd zijn met zijn woord, als hij zijn heilige boeken voornamelijk op zeer veel vershcillende wijzen laat interpreteren. hoe kan hij dan mensen straffen die niet 'zijn goede' versie van het leven volgen. Indien een God zoiets van mensen vereist, en hen zoveel beperkingen en kwaadaardiheden in de weg legt, is hij dan zelf niet kwaadaardig voor een deel? Is de schepper waar u dan in gelooft, een God of een duivel?

Als ik al in een God zou geloven, dan is het al zeker niet de God die straft met u naar de hel te sturen? Want wie kan de wreedheid van zo een God weerleggen?
Hier kan ik mij helemaal bij aansluiten se. Al dat verpersoonlijken van God met menselijke trekken, al dat hemel-hel gedoe, is een (uiteraard beperkte) creatie van de mens zelf. Voornamelijk ter conditionering en controle van de medemens.

Als er een hel bestaat, dan is het hier en nu. Ik zelf geloof enkel in natuurwetten en vooral in kanstheorie dan. Life is a lottery. De natuur velt geen oordeel over goed en kwaad. Voor de natuur is er geen onderscheid, geen waardeoordeel. Iets "IS" gewoon.

Dat betekent absoluut niet dat ik geen "spiritueel" persoon zou kunnen zijn, integendeel. Voor mij zijn we allemaal verbonden, allemaal 1, met elkaar en met de natuur. Dat legt de verantwoordelijkheid voor een betere wereld enkel maar meer bij de mens zelf, hier en nu. Iemand anders bewust schade berokken, is uzelf en het geheel schade berokkenen. Dit is- in een notedop- wat "spiritualiteit", als overkoepelende basis van alle "godsdiensten" zegt...
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 23:30   #33
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht

Als er een hel bestaat, dan is het hier en nu. Ik zelf geloof enkel in natuurwetten en vooral in kanstheorie dan. Life is a lottery. De natuur velt geen oordeel over goed en kwaad. Voor de natuur is er geen onderscheid, geen waardeoordeel. Iets "IS" gewoon.
..
Ik geloof niet in de natuurwetten als morele code, en ook dat maakt mij mens,
Als iemand een verschrikkelijke ziekte heeft dan vel ik mij daar het morele oordeel over dat die ziekte onwenselijk is. Net zoals naturrampen onwenselijk zijn, en dat elke gehandicapt iemand gezond had moeten zijn en een betere levenskwailiteit gegeund zou moeten zijn. De natuur kan gewoon zijn. Maar als mens hoef je je niet bij die natuurtoestand neer te leggen...

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 19 mei 2008 om 23:30.
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 00:01   #34
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Alleen voor de zotten.
god houd niet van sodomieten. Voorzeker is er plaats voor hen in de hel.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 00:02   #35
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
Ik kan niet geloven dat hier echt een draad over is.
moslims geloven ook in de hel, hoor. Vraag maar aan uw vrijer.
Oud 20 mei 2008, 00:04   #36
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Op de drempel van de 21° eeuw is het inderdaad verbijsterend te horen dat "de hel" - of de hemel/paradijs voor mijn part - nog steeds als een tastbare plaats wordt aanzien.
Een ongelovige als u zal het waarschijnlijk de dag van zijn dood zelf kunnen ondervinden.
Oud 20 mei 2008, 00:07   #37
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht

Regelrechte godslaster ! Heiligschennis ! Ik vrees dat u net uw "one-way-ticket" naar de hel gewonnen hebt...
Oud 20 mei 2008, 00:11   #38
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

De hel is :
3 dagen en nachten opgesloten zitten in een krappe lift tussen Pindar en Illwill.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 00:18   #39
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De hel is :
3 dagen en nachten opgesloten zitten in een krappe lift tussen Pindar en Illwill.
Dat is een goeie, de quote van de week...En er dan den dirk er nog bij en het circus is helemaal compleet....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2008, 00:21   #40
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Geloof me vrij dat de hel echt bestaat,ik moet nog niet zo ver zoeken ...
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be