![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() De zulu's besturen het land, Forumspook?
Als je een revolutionare daad wil stellen, dan moet je wel de waarheid vertellen, en geen onzin verkopen. De zulu's zijn één van de vele bevolkingsgroepen in Zuid-Afrika, ze maken minder dan een kwart van de bevolking uit. Zuma is mischien een zulu, maar Mbeki en Mandela waren Xhosa's, bantoes dus. Verder gaat het natuurlijk helemaal niet zo slecht met Zuid-Afrika als de apartheids-nostalgici hier willen laten uitschijnen. Ik herinner mij de vele racistisch-geïnsprireerde rampscenario's over hoe na de democratisering van het land een burgeroorlog zou uitbreken of de hele economie zou instorten. Dit is niet gebeurd, en de white supremacists hier kunnen dit duidelijk niet verkroppen en verdraaien dus maar de waarheid zodat die in hun kraam past.
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank U, Mugabe
Met een nooit gezien wanbeheer jaagt u al uw landgenoten uit pure wanhoop de grens over. In normale omstandigheden had daar al lang een staatsgreep plaats. Drie factoren houden Mugabe eraan: 1. Mbeki 2. China 3. de steun die hij nog geniet bij een heel klein deel van de bevolking, als icoon van de onafhankelijkheid 4. als diegene die het blanke grootgrondbezit herverdeelde 5. de dichte entourage, die bij de herverdeling van de gronden goed voorzien is
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 mei 2008 om 17:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Het is de schuld van de overheid; het leger wil ingrijpen, maar mag dit vooralsnog niet:
Citaat:
Het onderstreepte deel legt de oorzaken van de problemen van de politiediensten uit, maar hetzelfde geldt voor alle andere overheidsdiensten.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() En het leger mag nu ook meedoen:
Citaat:
In mijn ogen kan dit nu twee kanten opgaan: 1. De rellen/moordpartijen bloeden langzaam dood uit angst voor hard ingrijpen van het leger of 2. Het leger grijpt hard in en er vallen veel doden. In geval van 1 zullen we dezelfde situatie over enkele weken/maanden weer terugzien. Optie 2 heeft minder voorspelbare uitkomsten.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk niet gemakkelijk zuid afrika is de enige die vooruit gaat daar waar de rest blijft ter plaats trappelen. Ik zie het somber in voor Afrika als ze altijd deze technieken gaan gebruiken. Ik hoop dat de regering het goed zal aanpakken (ik wil m'n vakantieplannen voor binnen twee maand nog niet laten vallen hoor ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal in dat land van kwaad naar erger gaan. Laatst gewijzigd door forumspook : 22 mei 2008 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En vrolijke vakantie ginderachter: "have a nice holiday on others people's misery" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Fotoserie met commentaar van de "sensatiekrant" Times: http://multimedia.thetimes.co.za/pho...lames-of-hate/
Harde beelden, maar helaas slechts het topje van de ijsberg. Fotografen kunnen immers enkel hun werk doen in nabijheid van de hulpdiensten omdat ze anders simpelweg niet veilig zijn. Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er allemaal gebeurt, maar ik zie toch een pluspuntje: De zwarte massa wordt door de recente gebeurtenissen keihard op de feiten gedrukt dat het complete wanbestuur van het ANC het land de afgrond in gooit. Waar men vroeger blind op het ANC zou stemmen ondanks alle corruptie en fouten, kan men nu toch niets anders concluderen dat het ANC faalt als bestuurspartij. Laten we hopen dat er de volgende verkiezingen met het hoofd wordt gestemd ipv met een misplaatst loyaliteitsgevoel zoals nu het geval is.
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Het ANC probeert de schuld af te schuiven op hun directe politieke tegenstander, de IFP (IVP in het artikel):
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=43 http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=41 ... Deze citaten zijn niet moeilijk te vinden hoor u schrijft namelijk niks anders. Enu nu hup doen alsof je neus bloedt... Meer zelf blijven afgeven op die "beesten" aldaar in afrika die het durven migranten aan te vallen... Want U meneer forumspook U bent wel het voorbeeld van tolerantie!
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als de blanke zich niks meer aantrekt van de negers (oa stopzetten ontwikkelingshulp) zie ik ze binnen 2 of 3 generaties vanzelf terugvallen naar hun primitieve stamverbanden. Voordeel is dat die stammen constant op voet van oorlog leven, zodat de populatie niet al te explosief groeit. Het enige wat we in Afrika moeten houden zijn enkele afgesloten gebieden om ertsen e.d. te ontginnen. Tenslotte wat zouden die negers daarmee kunnen doen.
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Ach en als de politiediensten uit Kaapstad naar Gauteng gaan om daar de lokale diensten te helpen, dan gaan we toch gewoon rellen in Kaapstad?:
Citaat:
Nog geen doden, maar het geweld duikt nu in het hele land op; van Johannesburg tot Durban en van Kaapstad tot Pietersburg. Ik vraag mij echt af waar dit gaat eindigen en het zou mij niet verwonderen als dit slechts een aanloop is naar ander interetnisch geweld. We moeten het natuurlijk wel in perspectief plaatsen: Men spreekt nu over tientallen doden - 58 is het laatste getal dat ik gehoord heb - in een aantal dagen tijd. In Zuid-Afrika worden er normaal gesproken elke dag al zoveel mensen vermoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Het toont nogmaals de absolute incompetentie van het ANC aan. Ben benieuwd hoe het afloopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |