Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2008, 17:49   #21
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thanatos Bekijk bericht
Wat een zever. Ook zelfverdediging is gebonden aan regels. Zo mag je geen disproportioneel geweld gebruiken tov je aanvaller. Als blijkt dat die aanvaller zwaar gewond is geraakt door hem tegen de grond te houden (yea right, door iemand tegen de grond te houden raak je niet zwaargewond) dan heeft de politie gelijk dat ze die man ondervragen.
Jij bent wel een plezante.
Staat soms de vuilbak buiten ?
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 17:56   #22
Thanatos
Burger

Standaard

Ik beschrijf gewoon hoe zelfverdediging in het strafrecht wordt bekeken en ik vind dat een faire regeling.
Als gij het nodig vindt om een paar ad hominems af te vuren maar voor de rest niks nuttigs hebt te vertellen... tja... dan zegt meer over u dan over mij...

Laatst gewijzigd door Thanatos : 22 mei 2008 om 17:59.
Thanatos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 18:08   #23
Supernova
Banneling

Supernova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een zever. Ook zelfverdediging is gebonden aan regels. Zo mag je geen disproportioneel geweld gebruiken tov je aanvaller. [/i] dan heeft de politie gelijk dat ze die man ondervragen.
Dus in geval jij aangevallen wordt, vraag jij je belager om een kwartiertje reflexietijd in te lassen, zodat je eerst kan nadenken hoe je met kennis van zaken je belager zo weinig mogelijk leed aandoet terwijl hij je hoofd aan het inslaan is.
Supernova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 18:22   #24
Thanatos
Burger

Standaard

Neen. Dan probeer ik m'n belager te overmeesteren en in bedwang te houden tot er politie is. En dan ga'k hem niet zo hard toetakelen dat hij een klaplong, geperforeerde milt en 2 ontwrichte wervels heeft, hoe verleidelijk dat ook mag zijn.

Als ik mijn belager niet anders dan op deze manier kan tegenhouden is het natuurlijk wél gerechtvaardigd. Maar 't is nogal overbodig om hier over te discussiëren; ik was er niet bij, gij ook niet veronderstel ik dus is het een feitenkwestie die aan de rechter moet overgelaten worden.
Oud 22 mei 2008, 18:45   #25
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Dan probeer ik m'n belager te overmeesteren en in bedwang te houden tot er politie is. En dan ga'k hem niet zo hard toetakelen dat hij een klaplong, geperforeerde milt en 2 ontwrichte wervels heeft, hoe verleidelijk dat ook mag zijn.

Als ik mijn belager niet anders dan op deze manier kan tegenhouden is het natuurlijk wél gerechtvaardigd. Maar 't is nogal overbodig om hier over te discussiëren; ik was er niet bij, gij ook niet veronderstel ik dus is het een feitenkwestie die aan de rechter moet overgelaten worden.

Azo..die heeft maar dat ! !

Een zekere treinbestuurder kreeg een grafsteen
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 21:01   #26
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
normaal maak ik ook geen opmerkingen over mensen die niets te zeggen hebben!
Ik wil enkel maar helpen. Als je een boodschap wilt overbrengen, werkt het je alleen maar tegen.
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 21:36   #27
Thanatos
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Azo..die heeft maar dat ! !

Een zekere treinbestuurder kreeg een grafsteen
nmbs = Niet Met Bakstenen Smijten (was een populair mopje toen )

Achja, al dat geleuter... een mens moet aan iets sterven he
Oud 22 mei 2008, 22:26   #28
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het onderzoek blijkt dat op 16 april al een klacht tegen de chauffeur, een voormalig paracommando, is ingediend wegens geweld. De passagier is momenteel niet in verdenking gesteld, maar hij zou dat wel kunnen worden wegens bedreigingen met een wapen. (belga/bdr)
Dit is zalig

Waarom niet eens de omgekeerde wereld toepassen ? 40 jarige paracommando's die te oud zijn om deftig op buitenlandse missies te gaan of die dat niet meer willen kan je laten afvloeien uit 't leger ... het leger kan verjongen en deftig blijven functioneren en we koesteren die afgevloeiden : we geven hen massaal baantjes op bussen , trams en treinen ...

Als je serieuze kans hebt in elkaar geslagen te worden als je een ambtenaar met een mes bedreigd zal je misschien minder snel die stap zetten ?

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 01:05   #29
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Was die er wel bij misschien?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 02:20   #30
Thanatos
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Was die er wel bij misschien?
Ja, hij was diegene met het mes.
Oud 23 mei 2008, 06:48   #31
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Als ge iemand met een mes aanvalt moet ge later niet komen zagen als uw slachtoffer u dat mes rectaal heeft toegedient.
Oud 23 mei 2008, 09:50   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Is Justitie een grote mop ??
Hahahahahaha.

Allen het woord Justitie al...

Kunnen we eindelijk niet eens een woord bedenken, dat minder lachstuipen veroorzaakt???
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 11:54   #33
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Dat is gewoon echt schandalig! België draait gewoon vierkant! En de gewone werkende mens is nog het grootste slachtoffer van allemaal. Wat een onrechtvaardigheid. Hoe lang moeten wij dit nog slikken?
Niet meer! Die buschauffeur zou eerder nog een verzorging moeten krijgen voor de teweeggebrachte straf, en de dader zou beter veroordeeld worden en verhaald worden op de geleden kosten ipv hem te bepamperen !!
Door zo'n gevallen vraag ik mezelf af hoe sommige rechters ooit aan hun diploma van advocaat zijn geraakt... een kleine doorlichting lijkt me absoluut aangewezen !
Oud 23 mei 2008, 18:28   #34
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Dat geloof ik ook. De mensen gaan dit minder en minder aanvaarden. Mensen pikken dit niet meer. Moeten de mensen zich zomaar neerleggen na een flagrante onrechtvaardige uitspraak van de rechter? Vroeger kon men dat nog. Men kon de mensen klein houden. Nu zijn ze mondig geworden en aanvaarden ze dat niet meer. En terecht!
Daniël, mijn man, zegt dat we nog tijden gaan tegemoet komen waar dat de advocaten en rechters zullen afgerekend worden voor hun onrechtvaardig gedrag.
Moordenaars en doodrijders mogen er niet vanaf komen met een strafje van 5 jaar of zelfs de vrijspraak. We komen een tijd tegemoet waarin de bloedwraak weer zal gehandteerd zal worden. En dit allemaal als gevolg door de gebreken van het gerecht. Het gerecht deugd echt niet. Het is onrechtvaardig, corrupt. Maar wat wil je als bandieten als Onckelincx, er ooit minister van waren?
Daniël zegt dat mocht er iemand zich wagen ook maar een vinger uit te steken naar onze kleindochter en kleinzoon, onze dochter of ik, dat hij, indien het gerecht in gebreke blijft, zelf recht zal doen geschieden. En ik vind dat hij gelijk heeft!
Oud 23 mei 2008, 18:45   #35
Thanatos
Burger

Standaard

Oog om oog, tand om tand? Ja, dat was nog eens een goed en rechtvaardig systeem.

Laatst gewijzigd door Thanatos : 23 mei 2008 om 18:45.
Thanatos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 19:24   #36
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oog om oog, tand om tand? Ja, dat was nog eens een goed en rechtvaardig systeem.

Neen, dat is ook niet goed. Jij geeft hier nu het andere uiterste aan. Maar ik vind het wel belangrijk dat daders gestraft worden. Het is belangrijk voor het verwerkingsproces van de nabestaanden. Het zit nu eenmaal in de mens in sommige gevallen rancuneus te zijn, bv wanneer een dierbaar familielid heel erg onrecht werd aangedaan.
Een moordenaar moet niet alleen geholpen worden om later na afloop van zijn gevangenisstraf terug in de maatschapij te draaien, dat kan niet alleen een doelstelling zijn. Een moordenaar moet ook gestraft worden.
Oud 23 mei 2008, 23:39   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Neen, dat is ook niet goed. Jij geeft hier nu het andere uiterste aan. Maar ik vind het wel belangrijk dat daders gestraft worden. Het is belangrijk voor het verwerkingsproces van de nabestaanden. Het zit nu eenmaal in de mens in sommige gevallen rancuneus te zijn, bv wanneer een dierbaar familielid heel erg onrecht werd aangedaan.
Een moordenaar moet niet alleen geholpen worden om later na afloop van zijn gevangenisstraf terug in de maatschapij te draaien, dat kan niet alleen een doelstelling zijn. Een moordenaar moet ook gestraft worden.
Een moordenaar moet ge demonteren. Zo kan hij terug geven wat hij genomen heeft.
Met zijn organen kunnen andere mensen, die geen gevaar betekenen voor de maatschatij, geholpen worden. Het geld dat dat opleverd kan dan naar de slachtoffers gegeven worden. Men moet er geen massa geld meer inpompen om hem gevangen te houden. Dit heeft niets te maken met de doodstraf want de doodstraf is geen straf. We hebben allemaal de doodstraf, we wachten alleen op de dag van de uitvoering. Is het soms humaner zo iemand 30 jaar op te sluiten in een kot? En wat als die na 30 j terug los komt, kan die zich nog aanpassen in de maatschappij? Om nog maar te zwijgen over uitbraakmogelijkheid en het hervallen na vrijgekomen te zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 mei 2008 om 23:42.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 07:06   #38
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Er is weerom een bestuurder van de Waalse Lijn aangevallen met een mes.
De bestuurder kon de overvaller overmeesteren.

De werkende man,die zen vel verdedigde zit nu al uren vast, door de mop justitie als dader.

Geeft justitie een wink dat ook zij het beu zijn,of is dit heilig huisje een wrange mop.Van justitite komt in dit bananenland niets in huis.

Bravo de politiekers en Onmogelinksen die dit in de hand werkten.
Justitie is inderdaad een vierkante ramp, al jaren. En dit zal zo blijven zolang het niet wordt ervaren als een probleem bij de Belgische politieke overheid, of zolang het Belgische federale niveau nog verantwoordelijk is voor justitie.
Oud 24 mei 2008, 07:16   #39
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ganse geval veroorzaakt,voor de verandering,eens een GELDIGE reden voor staking, bij de TEC-chauffeurs....

Onze rechters moeten in eerste instantie voortgaan op de feiten zoals ze gepresenteerd zijn .En dat is een zwaargewonde en iemand die die zware verwondingen toegebracht heeft.
Dit betekent,in een strikt juridische "geest",en volgens de wet,dat de oorspronkelijke aanleiding,bedreigen met een mes,minder weegt dan het verwonden...

Maar op deze manier,inderdaad,wordt er wel "recht" gesproken volgens de boeken,maar geen recht gedaan....In deze verruigende tijden betekent dat eenvoudigweg dat iemand die zich verdedigd niet mag "winnen",want winnen betekent veelal dat verwondingen MOETEN toegebracht worden...

Dit IS geen recht meer,maar gewoon juridisch ge-chi-chi

Laatst gewijzigd door kelt : 24 mei 2008 om 07:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 11:17   #40
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Stemt er maar op he mensen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be