Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2008, 14:36   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkaterGirl Bekijk bericht
Die jongen is gehandicapt voor het leven, het morele nog niet meegerekend, die Rambogek zal betalen, heel hard betalen voor die terreur op de bus.
Zijn gekozen beroep van messentrekker kan ie nog perfect uitoefenen hoor.

Als ik de kans zie, heeft zo'n messentrekker een enkeltje hemel naar keuze.
Ik hoop, dat als er 1 iemand in gang schiet, de hele buslading mensen een portie tapdansen ten beste geeft met als resultaat een bloederige pasta op de grond.
Oud 23 mei 2008, 14:58   #22
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik ruik een nepprofiel...
Ik zou zeggen Marlientje of Bloxbuster.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 15:51   #23
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkaterGirl Bekijk bericht
Inderdaad een schande is het, nml dat de busmaatschappij zich moet excuseren tegen ouders die hun kinderen niet weten op te voeden.
Die ouders moeten zich excuseren voor het gedrag van hun kinderen.
En btw als die kinderen niet oud genoeg zijn om alleen int school te geraken, is het onverantwoord van die op de bus te zetten.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 17:36   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ik ruik een nepprofiel...
Ik denk ook dat Marlientje hier achter zit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 17:41   #25
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zijn gekozen beroep van messentrekker kan ie nog perfect uitoefenen hoor.

Als ik de kans zie, heeft zo'n messentrekker een enkeltje hemel naar keuze.
Ik hoop, dat als er 1 iemand in gang schiet, de hele buslading mensen een portie tapdansen ten beste geeft met als resultaat een bloederige pasta op de grond.
Ik ben een vredelievend mens. Ik haat geweld. Maar eens teveel is teveel. En als iemand mij zonder reden met een mes gaat bedreigen en ik kan die op de vloer werken (ook al betekent dat dat ie op zijn eigen mes valt) dan zal ik het ook doen. Ik ben geen doder, maar wie me dreigt te doden met een mes en ik zie een goede kans om die dreiging ongedaan te maken, die mag rekenen dat ik niet eerst de bijsluiter van die freak ga lezen. Die moet weg en als dat mes onder hem belandt, dan is dat pech voor hem.

I have no sympathy at all. Ik hoop dat die buschauffeur vlug vrij kan komen en wordt vrijgesproken. Waar zijn we mee bezig? Misschien moeten we eens een groepje oprichten dat naar wat van die rechtzittingen gaat om luidkeels te roepen dat de rechter een corrupt figuur is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 17:50   #26
Zoom
Partijlid

Zoom's schermafbeelding

Standaard

Het gaat ook over het signaal dat hierdoor gegeven word.

Loop naar een buschauffeur met een mes, besteel hem en loop weg, justitie doet toch niks, en anders beroep je je gewoon op racisme. Loopt het mis op de bus? Geen probleem, klaag de buschauffeur aan voor overdreven geweld / slagen&verwondingen, laat hem betalen en trek de rest van je leven invadiliteit zonder te werken!

Het had anders kunnen zijn, wat had moeten gebeuren is de opsluiting van degene met het mes + een flinke boete als schadevergoeding voor de chauffeur (iemand met een mes bedreigen/aanvallen is toch poging tot moord?).

Laatst gewijzigd door Zoom : 23 mei 2008 om 17:51.
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:54   #27
AyneRand
Minister-President

Standaard

Alleen jammer dat het verhaal niet volledig klopt. De man die zijn mes bovenhaalde is inderdaad gehandicapt nu, maar hij was het al toen hij op de bus zat. Hij loopt namelijk al een hele tijd met krukken. Hij slaagde er niet in om correct op de bel te drukken bij de voorlaatste halte. De buschauffeur reed dus verder, en toen de man hem vroeg om toch te bus te stoppen werd dat door die chauffeur botweg geweigerd. Waarschijnlijk zijn er toen woorden gevallen. Niettemin toen de gehandicapte man aan de terminus uit de bus was gestapt, werd hij even later achtervolgd door de buschauffeur die hem bij de keel greep en tegen de bus aandrukte en hem rot verwenste. Pas toen hij hem losliet greep de gehandicapte, onterecht en daar zal hij voor vervolgd worden, naar zijn mes, en toen werd hij verrot geslagen door onze ex-paracommando. Alles wat op de terminushalte gebeurde is door de bewakingscameras opgenomen.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 23 mei 2008 om 18:54.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 18:56   #28
SkaterGirl
Banneling

Standaard

Tegenwoordig pakken ze ook alles aan bij De Lijn,die stomme knelpuntberoepen ook, maar al die hoge pieten nemen de bus niet en krijgen niet met die hooliogans te maken.
SkaterGirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 19:09   #29
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat zijn trouwens drie typische verwondingen die je met een beetje pech snel oploopt ...
cfr Guido De Moor. Die apen hadden ook niks gedaan en hij kreeg prompt hersenbloeding.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 19:11   #30
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
cfr Guido De Moor. Die apen hadden ook niks gedaan en hij kreeg prompt hersenbloeding.

Hier is de buschauffeur als eerste verantwoordelijk voor de fysische agressie. De beelden zijn er.
Oud 23 mei 2008, 19:11   #31
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Alleen jammer dat het verhaal niet volledig klopt. De man die zijn mes bovenhaalde is inderdaad gehandicapt nu, maar hij was het al toen hij op de bus zat. Hij loopt namelijk al een hele tijd met krukken. Hij slaagde er niet in om correct op de bel te drukken bij de voorlaatste halte. De buschauffeur reed dus verder, en toen de man hem vroeg om toch te bus te stoppen werd dat door die chauffeur botweg geweigerd. Waarschijnlijk zijn er toen woorden gevallen. Niettemin toen de gehandicapte man aan de terminus uit de bus was gestapt, werd hij even later achtervolgd door de buschauffeur die hem bij de keel greep en tegen de bus aandrukte en hem rot verwenste. Pas toen hij hem losliet greep de gehandicapte, onterecht en daar zal hij voor vervolgd worden, naar zijn mes, en toen werd hij verrot geslagen door onze ex-paracommando. Alles wat op de terminushalte gebeurde is door de bewakingscameras opgenomen.
Huh?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 19:12   #32
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Huh?
²
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 19:17   #33
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
²
Ja, bizar, hé, het stond niet in de nederlandstalige kranten, wel in de franstalige kranten via Belga :

"Le procureur du roi de Charleroi, Christian De Valkeneer, a motivé jeudi le mandat d'arrêt délivré contre un chauffeur du TEC Charleroi "en raison des violences gratuites" de sa part.

"Le mandat d'arrêt se justifie pleinement en raison de violences gratuites du chauffeur de bus", a indiqué M. De Valkeneer. Le chauffeur du bus, interpellé après avoir maîtrisé un passager qui tentait de l'agresser, a été placé sous mandat d'arrêt pour coups et blessures volontaire ayant entraîné une incapacité.

"Ce passager vient de passer cinq jours en soins intensifs et il devra être hospitalisé pendant quinze jours encore", a précisé le procureur du roi, soulignant que la victime avait subi un pneumothorax, avait la rate perforée et deux vertèbres démises.

La scène, qui s'est déroulée samedi dernier vers 19h00 �* Gilly, a été entièrement filmée par les caméras de deux bus: celui dans lequel la scène a débuté et celui près duquel elle s'est terminée. Le passager avait, en cours de trajet, appuyé sur une sonnette en demandant �* descendre, ce qui n'a pas été compris par le chauffeur. Le passager lui a alors demandé �* pouvoir descendre entre deux arrêts, ce qui lui a été refusé. A l'arrêt suivant, il est descendu.

S'agissant d'une station terminus, un autre bus était �* ce moment également �* l'arrêt, juste devant. Le passager, qui était handicapé et muni d'une béquille, a longé les deux bus. Il était arrivé �* hauteur du deuxième quand le chauffeur l'a rejoint, l'a empoigné �* la gorge et l'a propulsé contre ce second bus. Le chauffeur s'est alors éloigné et le passager est revenu vers lui, en sortant un couteau.

En réaction, le chauffeur l'a roué de coups de pieds sur tout le corps, avant de le désarmer. Les secours sont ensuite arrivés. Le passager a d'abord été emmené pour interrogatoire �* l'Hôtel de police. Voyant son état, les policiers l'ont fait admettre au CHU, où il est resté jusqu'�* ce jeudi en soins intensifs.

Ces différents éléments ont amené le parquet �* mettre le dossier �* l'instruction, ce qui a suscité le mandat d'arrêt décerné jeudi en fin de matinée. Il est d'ores et déj�* apparu que le chauffeur, un ancien paracommando de forte carrure, avait fait l'objet, le 16 avril dernier, d'une première plainte pour des faits de violence qui n'avaient pu être filmés. Ils ont été mis �* l'information auprès du parquet.

A l'heure actuelle, le passager n'a pas été inculpé, mais il devrait faire l'objet d'une inculpation pour menaces avec arme, a précisé M. De Valkeneer. Ni l'identité du chauffeur ni celle du passager n'ont été révélées officiellement, mais ils sont tous deux âgés d'une trentaine d'années.

Le procureur du roi a également décidé de faire visionner jeudi vers 15h30 aux responsables syndicaux des Tec les films enregistrés lors de la scène. Ils ont déj�* été visionnés par la direction des Tec. Christian De Valkeneer a également rappelé �* cette occasion que la politique du parquet de Charleroi est répressive, quand il s'agit d'agressions commises contre des chauffeurs de bus ou des accompagnateurs de train. (belga/7sur7)
Oud 23 mei 2008, 19:21   #34
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man die zijn mes bovenhaalde is inderdaad gehandicapt nu, maar hij was het al toen hij op de bus zat. Hij loopt namelijk al een hele tijd met krukken...
Deze uitleg is te idioot om zelfs maar in overweging te nemen. Leg mij eens uit waarom een 'gehandicapte met krukken' rondloopt met een mes. Zo zijn er nog van die 'getuigen' die verklaarden dat hij zelfs geen mes bij zich had, maar dat iemand van de omstaanders hem dit mes heeft gegeven. (RTBF - avondnieuws). Gelukkig is er een getuige die wel gezien heeft dat die 'gehandicapte op krukken' naar de chauffeur toeliep om hem te bedreigen. Blijkbaar was hij op dat ogenblik zijn krukken vergeten...

Ik zie geen probleem... Ge haalt geen wapen boven, als ge dat niet wilt gebruiken... Dreigt iemand met een wapen, dan moet hij daarvan de gevolgen ondervinden.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 19:23   #35
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Deze uitleg is te idioot om zelfs maar in overweging te nemen. Leg mij eens uit waarom een 'gehandicapte met krukken' rondloopt met een mes. Zo zijn er nog van die 'getuigen' die verklaarden dat hij zelfs geen mes bij zich had, maar dat iemand van de omstaanders hem dit mes heeft gegeven. (RTBF - avondnieuws). Gelukkig is er een getuige die wel gezien heeft dat die 'gehandicapte op krukken' naar de chauffeur toeliep om hem te bedreigen. Blijkbaar was hij op dat ogenblik zijn krukken vergeten...

Ik zie geen probleem... Ge haalt geen wapen boven, als ge dat niet wilt gebruiken... Dreigt iemand met een wapen, dan moet hij daarvan de gevolgen ondervinden.

De getuigen waarvan sprake in het artikel zijn cameras ... en cameras zijn niet beïnvloedbaar, drinken niet, dromen niet, zijn niet verstrooid, ...

Laatst gewijzigd door AyneRand : 23 mei 2008 om 19:24.
Oud 23 mei 2008, 19:25   #36
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
S'agissant d'une station terminus, un autre bus était �* ce moment également �* l'arrêt, juste devant. Le passager, qui était handicapé [/b]et muni d'une béquille, a longé les deux bus. Il était arrivé �* hauteur du deuxième quand le chauffeur l'a rejoint, l'a empoigné �* la gorge et l'a propulsé contre ce second bus. Le chauffeur s'est alors éloigné et le passager est revenu vers lui, en sortant un couteau.

En réaction, le chauffeur l'a roué de coups de pieds sur tout le corps, avant de le désarmer. Les secours sont ensuite arrivés. Le passager a d'abord été emmené pour interrogatoire �* l'Hôtel de police. Voyant son état, les policiers l'ont fait admettre au CHU, où il est resté jusqu'�* ce jeudi en soins intensifs. (belga/7sur7)
Meer uitleg is daar niet voor nodig...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 23 mei 2008 om 19:26.
Oud 23 mei 2008, 19:26   #37
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Was het wel een echte kreupele? Missch simuleerde hij zich als kreupele om onderschat te worden zodat hij beter zijn slag zou kunnen slaan, en om minder verdacht over te komen.
Oud 23 mei 2008, 19:29   #38
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Ik heb ook aan gevechtsport gedaan. Ik kan u verzekeren dat iemand, die mij met een mes bedreigt...op dezelfde manier zal aangepakt worden. Als ge iets te zeggen hebt, zeg het dan.. maar begin niet met messen boven te halen...
Oud 23 mei 2008, 19:30   #39
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Meer uitleg is daar niet voor nodig...
Bij het zien van de beelden hebben zelf de vakbonden afgezien van te staken. Als argument kan dit tellen ...
Oud 23 mei 2008, 19:35   #40
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bij het zien van de beelden hebben zelf de vakbonden afgezien van te staken. Als argument kan dit tellen ...
Oh! Welke zijn dan die argumenten van de vakbonden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be