Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2008, 22:23   #21
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

http://users.skynet.be/njsv/stoplinkseles/
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 22:55   #22
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Er wordt afgegeven op zowel extreemrechts als extreemlinks. De scholen worden uiteraard ook gebruikt om de leerlingen op de leiden tot kapitalisten.
Dit komt het sterkst tot uiting in de lessen geschiedenis, vooral met de leuegens omtrent Stalin en de balchelijke vergelijking tussen nazisme en stalinisme.
Inderdaad, een vergelijking is belachelijk. Stalin heeft nog zo veel meer doden op zijn geweten dan Hitler ... mensen naar goelags sturen en daar (letterlijk) laten doodwerken, mensen in lichters opsluiten en onderdompelen, talloze genocides op bejaarden, vrouwen en kinderen, miljoenen laten ombrengen omwille van zijn paranoia, ... Maar goed, de absolute kampioen van de doden is Mao. Hierover zullen de extreem-linksen onder ons echter ook geen boompje willen opzetten (al wat links is, is immers geweldig voor hen). Als je in je avater al PVDA hebt staan, weet ik helaas al genoeg (en dan zwijgen we nog over je nickname !). Eigenlijk is PVDA hetzelfde als facist, als een leraar echter zegt dat hij van PVDA is ... geen probleem ; als hij echter voor VB-gedachten uitkomt, dan zullen ze wel een achterpoortje vinden om hem op non-actief te stellen. Links is nu eenmaal sexy bij al die neo- mei 68'ers in het onderwijs en die wannabe-alternatievelingen die onze jeugd moeten onderwijzen. Gelukkig is het bij de jongste generatie van leerkrachten beter gesteld en bij de leerlingen zelf ook.

Nog één tip Bolsjewiek: 'learn some real history' ! Je laat je even hard brainwashen door je extremistisch schimmig politiek clubje als al die neo-nazisten en Hitler-adepten.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 23:04   #23
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Als 15-jarige student stoort het mij nogal dat de politieke neutraliteit niet aanwezig is op onze school. Met name onze godsdienstleraar grijpt elke kans aan om op het VB af te geven. Nog een paar andere leerkrachten zijn niet al te subtiel links.

Nu vroeg ik mij af of daar degelijke studies van zijn of cijfermateriaal, want ik wil wel eens weten of dit meerdere scholen ook zo is. (Antwerpen bijvoorbeeld?)

(P.S. Dit staat toch in het juiste forum? )
Uit mijn eigen werkervaringen weet ik dat links de boventoon voert onder het lerarenkorps en ook naar de leerlingen (en de buitenwereld) toe. Er zijn ook 'rechtsere' (wat is dat precies ?) leerkrachten, maar deze durven zelden hun mond open te trekken of tegen de stroom in te gaan omwille van represailles (bijvoorbeeld door een politiek correct schoolbestuur niet benoemd geraken). Deze leerkrachten met een andere mening dan de politiek correcte, worden nog vaak de mond gesnoerd en gestigmatiseerd. Zeggen als leerkracht dat er op je school ook al problemen zijn met de allochtone leerlingen, is vaak al genoeg om je als leerkracht de stempel van onverdraagzaam en xenofoob - of in het beste geval - 'niet-leerlinggericht' gedrukt te krijgen.

Maar een magere troost: in de academische geledingen (humane wetenschappen) is het vaak nog erger gesteld .
Oud 26 mei 2008, 01:26   #24
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Inderdaad, een vergelijking is belachelijk. Stalin heeft nog zo veel meer doden op zijn geweten dan Hitler ... mensen naar goelags sturen en daar (letterlijk) laten doodwerken, mensen in lichters opsluiten en onderdompelen, talloze genocides op bejaarden, vrouwen en kinderen, miljoenen laten ombrengen omwille van zijn paranoia, ... Maar goed, de absolute kampioen van de doden is Mao. Hierover zullen de extreem-linksen onder ons echter ook geen boompje willen opzetten (al wat links is, is immers geweldig voor hen). Als je in je avater al PVDA hebt staan, weet ik helaas al genoeg (en dan zwijgen we nog over je nickname !). Eigenlijk is PVDA hetzelfde als facist, als een leraar echter zegt dat hij van PVDA is ... geen probleem ; als hij echter voor VB-gedachten uitkomt, dan zullen ze wel een achterpoortje vinden om hem op non-actief te stellen. Links is nu eenmaal sexy bij al die neo- mei 68'ers in het onderwijs en die wannabe-alternatievelingen die onze jeugd moeten onderwijzen. Gelukkig is het bij de jongste generatie van leerkrachten beter gesteld en bij de leerlingen zelf ook.

Nog één tip Bolsjewiek: 'learn some real history' ! Je laat je even hard brainwashen door je extremistisch schimmig politiek clubje als al die neo-nazisten en Hitler-adepten.
Je stelt het alsof je er zelf bij was.

Nu ernstig.

Neen, het VB is niet hetzelfde als de PvdA, maar gewoon aan de andere kant. Hou toch op metdat belachelijke idee dat links en rechts twee uitersten zijn op een vrij te kiezen lijn...

Wie links is, wil zijn leven lijden volgens dit principe: de behoeften van iemand anders zijn in se even belangrijk als die van mij, dus ik wil leven in een maatschappij die de behoeften van zoveel mogelijk mensen op een eerlijke manier leningt. Da's niet makkelijk, maar wel fair.

moordenaar Stalin past daar niet zo goed in

Wie rechts is, wil zijn leven lijden volgens dit principe: de behoeften van iemand anders zullen me worst wezen, dus ik wil alleen leven in een maatschappij die mij toestaat voor mezelf te kiezen of voor mensen die denken als ik. Da's niet fair, maar wel makkelijk.

Moordenaar Hitler past daar mooi in

Ziedaar de eerste reden dat een VB-leerkracht meer verdacht is dan een PvdA-leerkracht.

De tweede reden: als je kijkt naar ons huidige Vlaamse onderwijsproject dan zul je zien dat dit systeem :"de behoeften van iemand anders zijn in se even belangrijk als die van mij, dus ik wil leven in een maatschappij die de behoeften van zoveel mogelijk mensen op een eerlijke manier leningt." nogal dicht aanleunt bij de eindtermen en dus, bij wat de maatschappij met haar onderwijs wil bereiken.

Laatst gewijzigd door Goldband : 26 mei 2008 om 01:27.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 01:47   #25
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht

Wie links is, wil zijn leven lijden volgens dit principe: de behoeften van iemand anders zijn in se even belangrijk als die van mij, dus ik wil leven in een maatschappij die de behoeften van zoveel mogelijk mensen op een eerlijke manier leningt. Da's niet makkelijk, maar wel fair.

moordenaar Stalin past daar niet zo goed in

Wie rechts is, wil zijn leven lijden volgens dit principe: de behoeften van iemand anders zullen me worst wezen, dus ik wil alleen leven in een maatschappij die mij toestaat voor mezelf te kiezen of voor mensen die denken als ik. Da's niet fair, maar wel makkelijk.

Moordenaar Hitler past daar mooi in

Ziedaar de eerste reden dat een VB-leerkracht meer verdacht is dan een PvdA-leerkracht.

.
Nogal een simplistische en ongenuanceerde definitie van 'links' en 'rechts'. Alsof alle links georiënteerden met Salin te vereenzelvigen vallen, of alle rechtsen met Hitler ! Gewoonweg absurd. Het gaat hier inderdaad om extremen langs de beide zijden, en als we daarover nadenken dan hebben pakweg Hitler en Stalin meer gemeen dan we zouden durven toegeven. Ik denk dat je eerder een onderscheid moet maken tussen gematigd en extreem en minder tussen links en rechts (je definitie van wat wat is, is wel heel persoonlijk gekleurd). Voor mij moet het onderwijs neutraal zijn en moet men vooral een boodschap van genuanceerdheid en gematigdheid, gecombineerd met gezond pragmatisme en het sluiten van compromissen met de 'andere gematigden'. Anderzijds keihard op te treden tegen de extremisten langs beide zijden. En daar vringt nu juist het schoentje, extreem links wordt door ons onderwijsestablishment vaak 'vergoeilijkt' of op zijn minst minder vreselijk dan de rechterzijde afgeschilderd. Dat afwegingsverschil van deze twee 'fanatismen' moet verdwijnen. Leerlingen die met een 'CCCP-opschrift t-shirtje' naar school komen moeten gelijkwaardig gesanctioneerd worden met leerlingen die met een hakenkruis naar school komen (anders is men niet consequent).

Laatst gewijzigd door freespirit : 26 mei 2008 om 01:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be