Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Ik ben een:
Gelovig en praktiserend katholiek 7 8,33%
Gelovig maar niet praktiserend katholiek 12 14,29%
Geen van bovenstaande. 65 77,38%
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2008, 16:59   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Gezond Duveltje

In wording hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 16:59   #22
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Dronkoers is gepasseerd.... en 't gaat weer over bier.
Zo krijgt deze draad toch nog een positieve wending
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:01   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Zo krijgt deze draad toch nog een positieve wending
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:03   #24
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Niet luchtig genoeg voor K&K. Godsdienst en ethiek lijkt me?
Oud 26 mei 2008, 17:21   #25
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Aan de uitslagen te zien gaat het een bepaalde trend uit. Een vorige peiling van mij maakte al duidelijk dat de meeste gebruikers hier studenten zijn, bijna 80%. Wereldbeschouwelijk kunnen we daar dus seculier aan toevoegen. Ofwel extreem-links, ofwel Vlaams-nationalistisch denk ik. Het zijn uitersten maar dat kan je verwachten van studenten.

Jammerlijk dat zovelen hun Geloof afvallen en Jezus verraden. En dat alleen maar voor de lege doos van het atheisme of erger. De kracht van linkse media en die van de perverse media zijn nu zo groot geworden dat ze jonge zielen totaal overdonderden met een overvloed aan perversiteit. Het is altijd weer schrikken als je door een winkelstraat loopt: de jongeren lopen zoals arme bezetenen de subculturen na die ze op tv zien. Als slaven kleden ze zich i-den-tiek zoals op televies, tot in de kleinste details. Ze hebben zelf het geld niet om al die overprijsde merkkleding te betalen dus hun ouders zijn zo dom om in de bevliegingen van het kinderen mee te lopen. Dat is toch geen vooruitgang? Dat is verschraling van het menselijke bestaan. De triomf van het extreem-egoïsme annex onverschilligheid is nu totaal geworden.

Nu ja. Ik wou hier aanvankelijk geen moraliserende woorden plaatsen maar het is nu toch gebeurd.

Von Gott will ich nicht lassen!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:31   #26
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Bij deze vind ik het woord "atheïssiem" (athée + issime) uit om mezelf te beschrijven. En neen, Preusse, ik ben m'n geloof niet afgevallen - ik heb daar nooit last van gehad. Ik ben in de loop der jaren wel overtuigder geraakt van m'n atheïsme, dat eerst gewoon een afwezigheid van geloof was.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:34   #27
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:35   #28
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Aan de uitslagen te zien gaat het een bepaalde trend uit. Een vorige peiling van mij maakte al duidelijk dat de meeste gebruikers hier studenten zijn, bijna 80%. Wereldbeschouwelijk kunnen we daar dus seculier aan toevoegen. Ofwel extreem-links, ofwel Vlaams-nationalistisch denk ik. Het zijn uitersten maar dat kan je verwachten van studenten.
Ofwel Protestanten. Die ben je namelijk vergeten in je poll en vallen nu onder de derde optie. Tenzij je de tweede optie nogal vreemd uitlegt.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 26 mei 2008 om 17:38.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:38   #29
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ofwel Protestanten. Die ben je namelijk vergeten in je poll en vallen nu onder de derde optie.
Of orthodoxen, druzen, moslims, hindoes, neopaganisten, enz... (Nu zal het aantal druzen hier wel beperkt zijn, maar er zijn hier bijvoorbeeld wel een paar moslims.)
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 26 mei 2008 om 17:38.
Oud 26 mei 2008, 17:39   #30
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Of orthodoxen, druzen, moslims, hindoes, neopaganisten, enz... (Nu zal het aantal druzen hier wel beperkt zijn, maar er zijn hier bijvoorbeeld wel een paar moslims.)
Hij had het wel over Jezus hé?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:40   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De triomf van het extreem-egoïsme
Ik moet nu ook schone Duitse citaten uit de kast trekken.

Euch empört dies Missverständnis und Ihr belehrt uns, dass Gottes Sache allerdings die Sache der Wahrheit und Liebe sei, dass aber diese Sache keine ihm fremde genannt werden könne, weil Gott ja selbst die Wahrheit und Liebe sei; Euch empört die Annahme, dass Gott Uns armen Würmern gleichen könnte, indem er eine fremde Sache als eigene beförderte. »Gott sollte der Sache der Wahrheit sich annehmen, wenn er nicht selbst die Wahrheit wäre?« Er sorgt nur für seine Sache, aber weil er alles in allem ist, darum ist auch alles seine Sache; Wir aber, Wir sind nicht alles in allem, und unsere Sache ist gar klein und verächtlich; darum müssen Wir einer »höheren Sache dienen«. - Nun, es ist klar, Gott bekümmert sich nur um's Seine, beschäftigt sich nur mit sich, denkt nur an sich und hat sich im Auge; wehe allem, was ihm nicht wohlgefällig ist. Er dient keinem Höheren und befriedigt nur sich. Seine Sache ist eine - rein egoistische Sache.

&c&c&. natuurlijk, dan barst de genialiteit los.

Laatst gewijzigd door lombas : 26 mei 2008 om 17:40.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:41   #32
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Ik meer iemand die hoopt dat er een God en een hemel, waar ik rijstpap met gouden lepeltjes kan eten, is.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:42   #33
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hij had het wel over Jezus hé?
Bedoel je niet de profeet Isa? Trouwens, ook orthodoxen zijn christenen en zelfs druzen kennen een rol toe aan Jezus.

In ieder geval: hij scheen de conclusie te trekken dat wie hier de derde optie aanklikte een atheïst of crypto-atheïst was. Klopt dus niet.

Laatst gewijzigd door Burkide : 26 mei 2008 om 17:43.
Oud 26 mei 2008, 17:46   #34
Preuße
Minister

Standaard

Ja Burkide et al, ik heb bewust de andere godsdiensten niet opgenomen omdat ik vooral geïnteresseerd ben in het aantal katholieken tegen de "rest". Vandaar heb ik de keuzes beperkt gehouden om een duidelijk en strak overzicht te hebben. Indien ik meerdere keuzes had gemaakt zou er hier een wirwar van allerlei antwoorden komen waar een kat haar jongen niet meer in vind.

Oud 26 mei 2008, 17:48   #35
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja Burkide et al, ik heb bewust de andere godsdiensten niet opgenomen omdat ik vooral geïnteresseerd ben in het aantal katholieken tegen de "rest". Vandaar heb ik de keuzes beperkt gehouden om een duidelijk en strak overzicht te hebben. Indien ik meerdere keuzes had gemaakt zou er hier een wirwar van allerlei antwoorden komen waar een kat haar jongen niet meer in vind.
Niettemin zorgt je formulering (bij mij althans) voor verwarring. Vooral dan die tweede optie: "gelovig maar niet praktiserend katholiek". Letterlijk genomen moet (wel ja, moeten...) een fundamentalistische moslim die optie aanklikken: hij is gelovig, maar geen praktiserend katholiek. Maar ik heb het vermoeden dat je eerder zocht naar nominale katholieken die niet (regelmatig) naar de kerk gaan.
Oud 26 mei 2008, 17:54   #36
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Niettemin zorgt je formulering (bij mij althans) voor verwarring. Vooral dan die tweede optie: "gelovig maar niet praktiserend katholiek". Letterlijk genomen moet (wel ja, moeten...) een fundamentalistische moslim die optie aanklikken: hij is gelovig, maar geen praktiserend katholiek.
Er had misschien beter niet-praktiserend katholiek gestaan, inderdaad. Maar hoeveel zijn er zo niet? In de praktijk is iedereen in Vlaanderen katholiek gedoopt en gevormd. Maar hoeveel gaan er naar de kerk? Daarom heb ik "gelovig" erbij gezet als differentiatie tegenover de weliswaar gevormde maar niet gelovige katholieken.

Citaat:
Maar ik heb het vermoeden dat je eerder zocht naar nominale katholieken die niet (regelmatig) naar de kerk gaan.
Precies: meer specifiek diegenen die oprecht geloven maar niet naar de kerk gaan.

Oud 26 mei 2008, 17:55   #37
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij deze vind ik het woord "atheïssiem" (athée + issime) uit om mezelf te beschrijven. En neen, Preusse, ik ben m'n geloof niet afgevallen - ik heb daar nooit last van gehad. Ik ben in de loop der jaren wel overtuigder geraakt van m'n atheïsme, dat eerst gewoon een afwezigheid van geloof was.
²
Oud 26 mei 2008, 17:59   #38
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In de praktijk is iedereen in Vlaanderen katholiek gedoopt en gevormd.
Correctie: bijna iedereen.
Oud 26 mei 2008, 18:02   #39
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Das dan wel voor de feestjes bij de meeste
Oud 26 mei 2008, 18:04   #40
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, bijna. Buiten een paar die denken dat het Heil en de Redding zal komen van het opzeggen van enkele profane "arbeider"-slogans opgesteld door bourgeois in een theesalon met pluche zetels. Die grillige en theatrale afwijzig van het geloof door rotverwende Westerlingen is trouwens nog zoiets postmodern.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be