![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() nee, mensen bekijken alles maar van een kant, ge moet objectief oordelen...
in Vlaanderen staan die flitsauto's ook altijd op dezelfde plaatsen Waasmunster, waasmunster en waasmunster op de E17
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als jij dan naar Wallonië gaat, weet je ze gewoon niet staan. Het heeft volgens mij weinig te maken met flitsauto's die van plaats verwisselen. Een Waal die naar Vlaanderen komt zal dan ook sneller een boete hebben. Vergeet ook niet dat flitsauto's, die steeds op dezelfde plaats staan, dat met een reden doen. Die plaatsen zijn meestal gevaarlijke punten. Omdat iedereen weet dat je daar geflitst wordt, gaan ze daar vertragen. En dat is het doel van flitsauto's: mensen doen vertragen, niet de mensen pesten met boetes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BMW vertikt hem te installeren omdat een BMWrijder blijkbaar daar geen oren naar heeft, maar echt waar, een drukje op de hendel, en je passeert exact aan 55km/u voorbij de flitspaal. Bij audi moet ik de tempomat gebruiken maar die werkt onhandiger, want in stad ligt hij direct uit vanaf je remt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brother Paul, de rode km/u aanduiding die mijn Tom Tom geeft als ik de max snelheid overschrijd, is al een goeie boete-uitspaarder.
De "Boing" die weergalmt als ik een flitsplaats nader is ook grappig. Helaas zou die technologie niet gewerkt hebben voor de 2 keer dat ik een "bekeurde" snelheidsovertreding heb gemaakt. 1 keer aan een bord wegenwerken met snelheidsaanpassing- stond achter een vrachtwagen, en voor de combie met multinova-. En de andere keer dat ik vol gas gaf om uit het pad van een vrachtwagen te geraken.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 mei 2008 om 08:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
blijkbaar zijn die transfers voor sommigen zo'n fetisj dat ze aan niets anders meer kunnen denken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een beeld zegt meer dan 1000 woorden : de flitspalen verhouding in VL-W ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het boetefonds verdeelt de boeteinkomsten aan de politiezones op basis van een heel dubieuze sleutel (uit te voeren veiligheidswerken) waardoor er meer naar Wallonië versluisd wordt dan in Vlaanderen geïnvesteerd terwijl de opbrengst duidelijk vrijwel uitsluitend in Vlaanderen gehaald wordt ... die boeteopbrengsten moeten gewoon naar het Gewest gaan waar de overtreding plaatsvindt. logisch toch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
flitsen zijn gewoon een vorm van verdoken belastingen ... Ze flitsen meestal waar ze de mensen kunnen pakken ... Verlate polderbaantjes, flitsen aan een uitrit van een werf (waar je dus voor 10 m ofzo opeens 30 moet rijden ipv 70), ... Men zal nooit flitsen aan scholen om 8u 's morgens ... Waarom niet ? Omdat iedereen dan toch traag rijdt voor de kinderen ... Er zijn zelfs quota's die men moet halen, wees niet zo naïef .... Het zijn gewoon extra belastingen ... Waarom zijn radar detectoren dan illegaal in België ? (en bvb niet in de VS ?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En waarom zitten er dan in de meeste flitspalen geen camera's? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ben nog nooit geflitst trouwens.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
* Gehucht in de polder met een tiental huizen, waar die 3 huizen ( een stuk baan van mss 50 m ) staan mag je maar 50 ipv 70 ... Ik om 23u 's avonds geflitst tegen 70 per uur en direct op zij gehaald door de politie . * Geflitst op de ring van Antwerpen om 4 's nachts tegen 120 km/u. (de ring is maar 100 km/u en als je van de E19 komt en 2 seconden niet oplet) * Geflitst op de ring van Brussel, het stuk tussen het Vierarmen kruispunt en de tervuren tunnel tegen 100 km / u . U mag daar maar 90 km blijkbaar (terwijl de rest van de ring 120 km/ u is , maar bon) Wilt u mij eens verklaren wat de bovenstaande 3 feiten te maken hebben met verkeersveiligheid en niet te maken hebben met verdoken belastingen ? 'nachts op verlaten banen flitsen == de kas spijzen ... Of gaan er kinderen om 4u 's nachts een autostrade oversteken ? Snelheid heeft niks te maken met veiligheid op autostrades ... Kijk maar naar de Duitse Autobahn, geen beperkingen en het minst aantal ongelukken per inwoner per km autostrade ter wereld ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar en wanneer gebeuren de meeste ongevallen? jawel 's nachts op de kleine paadjes waar niemand snapt waarom je maar 50 of 70 mag.
en waar is Sterchele alweer verongelukt?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Op de baan die ik dagelijks neem... Sterchele was 9/10 onder invloed van verdovende middelen/alcohol ... En trouwens, als ie tegen 120 km / u van de expressweg gedonderd was, dwars tegen een boom, was hij even dood geweest hoor ... Frontal tegen iets botsen tegen 120 km/u of tegen 160 km/u, geeft hetzelfde resultaat. Waarom zijn er in Duitsland zo weinig dodelijke ongelukken op de Autobahn ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Die flitspalen zijn anders reden genoeg om weer wat zever over transfers te maken.
Wat men wel in wallonie doet is in heel veel gemeentes snelheids indicators zetten. Men ziet plots de snelheid. Op mij heeft het in ieder geval een effect waardoor ik systematisch mij ga houden aan de snelheid. In het Groot Hertogdom heeft men een soort gelijke aanpak. In vlaanderen staan weliswaar veel flitspalen misschien wel teveel, en zoals reeds gezegd zit niet overal een toestel in. Dus je zou beter op je kaartje aanduiden hoeveel camera's er zijn. En heb al dikwijls gehoord dat vlamingen zeggen dat Wallonie enkel flitst op die plaatsen waar veel vlamingen rijden. Nee dus ze flitsen op plaatsen waar een pakkans is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vanaf het moment dat er een op- of afrit is, mag je er ook maar 120 hoor. dat is het probleem in België, om de 6 km heb je een op- en afrit.
|
![]() |
![]() |