![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Inderdaad, ik ben voor het voortbestaan van de menselijke soort.
|
|
|
|
|
#23 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#24 | ||
|
|
Citaat:
Maar ik zal het u uitleggen. Het door u verkozen fermette-bestaan is een fantasietje dat mooi is geweest maar jammer genoeg niet weerhouden kan worden in het verhaal van de menselijke vooruitgang. Het is inefficiënt, leidt tot zelfvernietiging (zie bijvoorbeeld het onderwerp van deze draad), leidt tot een veralgemeende depressieve toestand, bevestigt primitieve modernistische en burgerlijke rollenpatronen (mama-papa-et-moi), leidt tot een doods, slaafs bestaan in functie van een doodse, domme, brutale economie. De wereld verstedelijkt op een fundamenteel andere manier en de ruimtelijke uitdrukking daarvan is een tendens om hoog te gaan: efficiënte, geconcentreerde hoogbouwsteden zijn het logische gevolg van de menselijke drang naar vrijheid, socialiteit, creativiteit, duurzaamheid en intelligent leven in harmonie met de natuur. Uw suburbane model is een op alle denkbare vlakken gefaald model en we kunnen het best zo snel mogelijk achter ons laten. Men kan het onze ouders en grootouders niet verwijten dat ze in de moderniteit geloofden en dus investeerden in zo'n lullig ruimtelijk model dat de mens tot slaaf van onnozel materialisme maakte; maar zij die dat vandaag nog voorstaan mag men gerust uitschelden voor etterende aarspuist. We gaan gewoon even knijpen en daarna vergeten we dat.
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 30 mei 2008 om 12:33. |
|
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
|
Citaat:
Kom, draag eens iets zinnigs bij. Wat staat er u niet aan aan efficiënte, creatieve hoogbouwsteden?
Laatst gewijzigd door C2C : 30 mei 2008 om 17:25. |
||
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Waar ik voor opteer, is een oplossing met respect voor de mens: transport via kanalen en spoorwegen vergroten, de stadsvlucht omkeren (door steden terug aantrekkelijk te maken, de immigratie-invasie om te keren en dergelijke), het principe "werk in eigen streek" consequent toepassen, sociale woningbouw uitbreiden, enzovoorts. Alsmede het uitknijpen van Stalinistische aarspuisten, natuurlijk, al gaat dat niet zoveel zoden aan de dijk zetten. Die zijn namelijk al zo goed als uitgestorven. |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
-Het feit dat extremisten op gebied van architectuur een voorliefde voor gedrochten koesteren. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Parlementsvoorzitter
|
dat ding kan hier nergens draaien.
Vroeg of laat zal men moeten kiezen: draaiende economie en gevulde supermarkten, of file-vrij naar de visvijver taffelen. Tenzij men eens begint met regels te bedenken en/of implementeren opgesteld door mensen met effectief verstand van zaken en ervaring. Aan utopische pamfletten-politiek gaan we niets hebben.
|
|
|
|
#32 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dit heet in belgie 'ruimetelijke ordening'
|
|
|
|
#33 | ||
|
|
Citaat:
Ge zijt het kortom helemaal met mij eens. Blij dat te horen.
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mja...kort gezegd: wubbo ockels heeft weer een idee. En door zijn sterrenstatus krijgt hij geld er voor vrij (net zoals Nuon Solar team). PS: Als ik me niet vergis is de romp al af... |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Vind je dan zijn (andere) ideeën niet zo goed ofzo?
|
|
|
|
|
#36 |
|
Parlementsvoorzitter
|
In 2030 kunnen we niet meer met de auto rijden, omdat er geen betaalbare brandstof meer is. Probleem opgelost. Er komen dan wel andere voor in de plaats die wss nog erger zijn, dat wel, maar dat valt buiten de scope van dit onderwerp.
Laatst gewijzigd door Yves38 : 31 mei 2008 om 22:23. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Wie zegt ook dat de mensheid er dan nog is? Zo kunnen we nog wel even verder gaan.
Ik had van Wubbo Ockels nog nooit gehoord. Sterstatus? In broekzaklanden als Nederland en Belgie stelt dat ook weer niet zo veel voor. Die termietenheuvel zegt me niet echt iets. Ik ben te verknocht aan mijn bomen, kruidentuin, rust en kalmte. Ik ben dan ook niet echt een 'people's person'.
|
|
|
|
#38 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen beginnen weer te houdkachelen, ze kweken hun groentjes zelf, ze kweken en slachten hun schaapje zelf. Laten we zeggen ze verminderen hun afhankelijkheid van externe economische factoren. De moderne equivalenten zijn windmolen, zonnepanelen, ogf groene energie, ecologische serrekweek , , houtpalletjes, ecologische fabricatie etc Een stad die op zichzelf staat met intern communicatie en distributiesysteem , laten we zeggen denk aan brussel kleine ring, je parkeert, stapt uit, en vanaf daar ga je met openbare microcars...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 juni 2008 om 16:24. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|