![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ook een goeiemorgen...euh Barbie?
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan je ons geen tipje van de sluier lichten?
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 30 mei 2008 om 08:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Andro : 30 mei 2008 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ik dacht dat over de endlosung maar beslist werd in juni 42?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Heel goed idee! Veel goedkoper dan naar die verre kampen te reizen en het is tenslotte Belgische geschiedenis.
En sommige van de Belgische naoorlogse kampbeulen leven nog, kunnen gelijk aan de kinderen uitleggen welke martelingen en verkrachtingen ze toepasten op de gevangenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]()
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 30 mei 2008 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Ik vraag me eigenlijk ook af wat er mis is met Breendonck.
Oké, het sensatiegehalte zal mss minder hoog liggen dan bij andere concentratiekampen, maar het is niet alsof dat breendonck mensen onberoerd laat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Ik ben nooit in een vernietigingskamp geweest maar wel in Breendonk (met school trouwens) en van dat laatste zijt ge wel efkes stil maar tis niet dat ge weet dat daar mensen en masse, systematisch vergast zijn, alé, ge krijgt wel de folterkamer te zien, en nen uitleg over hoe mensen er werden opgesloten, behandeld, ... e.d. maar het zal waarschijnlijk toch nog een andere ervaring zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on
Waarom niet naar Breendonk? Heel goed idee! Veel goedkoper dan naar die verre kampen te reizen en het is tenslotte Belgische geschiedenis. ........... En sommige van de Belgische naoorlogse kampbeulen leven nog, kunnen gelijk aan de kinderen uitleggen welke martelingen en verkrachtingen ze toepasten op de gevangenen. ....................................... In het schoolprog van Wallonië staat een educatief bezoek aan Breendonk op het prog. Naar Auschwitz mogen ze niet,om reden dat de ovens van ginder een discriminatie zouden betekenen tegen een welbekend culinair Petit Four. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik wil zeker niet de gebeurtenissen in Breendonk minimaliseren laat dat duidelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat is juist, maar ik ben bijvoorbeeld in Bergen Belsen geweest (Anne Frank) en alhoewel je daar een serieus beklemmend gevoel hebt bij al die massagraven is er in in Breendonk veel meer "te zien" .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben in breendonck ook geweest. Het schaalverschil zorgt echt wel voor een andere impact.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 31 mei 2008 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik volg je niet hoor, bedoel je dat Aushwitz en Birkenau pas vanaf 1945 actief waren? Zelfs al zou dat zo zijn, dan nog was het een bruikbare les voor mij. Eigelijk doet de periode toch niet ter zake?
![]() |
#36 |
|
![]() Ik denk dat hij bedoelt dat er joden zijn die er gezeten hebben die zeggen dat Auswitch een aantal kilometers verder lag dan het nu ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
De vraag is ook waarom dat naar Auschwitz moet, dichter bij huis hebben we het kamp van Breendonk en dat is ook een zeer interessant monument en museum over deze periode die niet mag worden vergeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ANALYSE. Waarom de bouw van een Holocoaustmuseum zo lang aansleept Ambitieuze plannen zijn duur, 29/09/2005, Bart Brinckman Toch is het lang niet zeker dat het museum er komt. Een eerste reden is politiek. Dewael is als Vlaams minister-president al een tijdje vertrokken. Yves Leterme (CD&V) is de idee van een holocaustmuseum een heel stuk minder genegen. Over de wenselijkheid ervan sprak hij zich nooit uit. Maar de bouw en invulling van het museum zullen snel 30 tot 40 miljoen euro kosten. Dat is een flinke investering waarvan de return allerminst is gegarandeerd. En de Vlaamse begroting oogt minder florissant dan enkele jaren geleden. Volgens het kabinet is politiek overleg daarom noodzakelijk. VLD en SP.A zijn de idee genegen, niet moeilijk met een voorzitter en interimvoorzitter uit het Mechelse. Maar tot welke prijs? Als ik goed begrijp, dan gaat onze regering een waanzinig duur project uitvoeren waarvoor er geen middelen bestaan. Dat voorstel komt van Patrick Dewael, die dit voorstel in 1998 heeft gelanceerd. De reden waarom, volgt hier... Vlaanderen steunde zo de slotverklaringen van de internationale Holocaustconferentie in Stockholm om als antwoord op het toenemend succes van extreem-rechts in Europa meer aandacht te besteden aan de judeocide. Dewael legde daarbij uitdrukkelijk de link naar het Vlaams Blok/Belang. Het museum moest duidelijk maken waartoe ondemocratische regimes in staat waren. Het gaat dus niet meer om de herdenking van de joden, maar wel om met alle mogelijke middelen de bevolking te kunnen manipuleren. Desnoods met schuldgevoelens van anderen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Begin eerst met een museum te bouwen voor de slachtoffers van Leopold II in Congo. Volgens historici zouden daar een 10 miljoen zwarten uitgeroeid geweest zijn om de rendabiliteit van de Congo Vrijstaat te kunnen garanderen.
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 31 mei 2008 om 12:55. |
![]() |
![]() |