![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je hoeft niet iemand aardig te vinden om te erkennen dat iemand goede argumenten heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tot omstreeks haar aankomst in Europa en de opportunistische last-minute-keuze voor "Nederland" sympathiseerde deze dame nog sterk met een echt wel griezelige "islamitische broederschap" of zoiets (zie de Wiki).
Ik kan niet anders vermoeden dan dat zij "ergens ter wereld" zich in een brok sociale zekerheid en ruim inkomen wilde binnenliegen; zich als "praktijkdeskundige" richtend tegen de islam lukte dat snel in ons kleine land. Van reli-fanaatje tot bestrijdster was kennelijk voor haar net zo'n gemakkelijke omschakeling als van "links" naar "rechts", zolang het maar een salaris brengt (uit belastinggeld). Lees nou nog eens rustig geheel dat wiki-verhaal door (ik ga er van uit dat dat objectief is weergegeven) en stel je voor dat je met zo iemand als collega op de werkvloer te maken krijgt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 juni 2008 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Op zich vind ik het niet slecht dat Ayaan het opneemt tegen extremisten en met de vinger wijst naar excessen.
Het laat ook toe dat meer zelfkritiek wordt toegelaten en wordt opgestaan tegen alle vormen van extremisme. Ik hoop dat haar diverse acties er mee voor zullen zorgen dat de wereld harmonieuzer en beter wordt, en niet de polarsisatie doet toenemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Ik denk dat zij blijft liegen zolang dat geld oplevert.
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Ik zal nooit beweren dat de dame niet slim is ofzo, haar intellect is minstens van het niveau waarover een valsspeler met kaarten moet beschikken.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mondig alleszins. Maar ze is niet eerlijk. Ze heeft niet steeds ongelijk maar ze veralgemeent te veel. Te populistisch, en gemanipuleerd door haar politieke broodheren, of broodvrouw, want juist door deze laatste, ijzeren Rita voor de misverstaanders, werd ze gedumpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat denk ik niet!
Ja; ze gaf een naam op die niet volledig was; ze heet Ayaan Hirchi Ali in werkelijkheid, dat is dom maar ik zie dagelijks vluchtelingen die dit deden om verschillende redenen, moet je daarom die mensen afbranden wanneer ze heel terecht aanhalen hoe vrouwonvriendelijk, onderdrukkend islam is? Ooit al eens naar de miserie van een besneden vrouw geluisterd??? Ze is niet gemanipuleerd om te zeggen wat ze als haar missie ziet, wel politiek misbruikt wat van een andere orde is als haar boodschap! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Ze is helemaal niet voor de islam gevlucht maar was op avontuurtocht en het land waar ze zogenaamd uitreisde had ze al 17 jaar niet meer gezien. Toevallig een reisonderbreking in Nederland en afgetast dat hier goed te plukken viel, beter dan o.a in Engeland, hebben is hebben en een slimme meid is op haar toekomst voorbereid. Dat idee van die "missie" ontwikkelde zich gaandeweg want daar is hier zeer zeker een markt voor, alleen niet als je in de linkse kringen blijft hangen die haar ter opvang en pampering waren van dienst geweest. Dat vrouwenbesnijdenis een zware en perverse mishandeling is, staat betrekkelijk los van dit verhaal en werd pas na verloop van heel wat tijd als handelsargument benut.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel mij daar vragen bij, met alle respect voor mevrouw Ayaan Hirsi Ali, wat haar echte naam ook moge wezen. Dit laatste doet zelfs niet ter zake. Ook alle respect voor wie slachtoffer is van een prehistorisch gebruik om vrouwen aan banden te leggen. Ik zou niet bepaald gelukkig zijn als mijn fort met de grond gelijk wordt gemaakt. Maar soit. Vind je nu echt niet, en wees eerlijk Alice, dat ze niet een ietsiepietsie werd gemanipuleerd ? Ze verdient respect, en recht van spreken. Ik heb wel het gevoel dat ze het woord heeft gesproken van wie de woorden nooit heeft durven uitspreken, om uiteindelijk te beseffen dat de geloofwaardigheid in een tijd waar blijkbaar de doorsnee krantlezer meer weet over de Koran dan de Bijbel praktisch nihil is. Wat niet belet dat ze de aanzet is tot het multicultureel debat. Als martelaar. Maar geef toe, ze is er niet armer van geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze liegt niet Willem. Leugens worden zo doorprikt. Wat ze niet doet is nuanceren. Onderschat Ayaan niet. Ze kent wel het verschil tussen leugens verkondigen en populisme. Plus, ze maakt geen onderscheid tussen religieuze verplichtingen en culturele gebruiken. Puur koren op de molen voor wie wilt aanvaarden dat wat een lokaal, en niet per definitie enkel in islamitische regio's, gebruik is herleid wordt tot iets essentieel islamitisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Wat een hoop zielige commentaren.
De vrouw had het zichzelf gemakkelijk kunnen maken door levenslang als 'multiculturele excuustruus' in de Nederlandse politiek te kunnen vertoeven. Maar ze koos een andere koers, radicaal tegen haatdragend geloof en vrouwenonderdrukking in. Nooit zal ze nog gewoon over straat kunnen wandelen, gewoon omdat ze deed en zei wat wij allemaal zouden moeten doen maar waarvoor wij te laf zijn. Ik interpreteer de kritiek hierboven ook als schijnheilige uitvluchten van laffe, bange wezels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() 't Kan verkeren ...
Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wel, het punt is net dat ze die indoctrinatie van haar af heeft kunnen werpen, hetgeen veel moeilijker is voor iemand met zo'n opvoeding. Dat maakt haar verhaal net sterker. En dat ze op haar vlucht in Nederland is blijven hangen, daar waar ze oorspronkelijk naar Engeland wou, wat is daar mis mee? Je zoekt spijkers op laag water. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Ze was ook niet op de VLUCHT, tenzij je de dure vliegreis "vlucht"(taalkundig eveneens juist) wilt noemen want de VLUCHT uit het land dat ze hier opvoerde had in werkelijkheid al 17 jaar eerder plaatsgevonden. Gelegenheid ......
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 9 juni 2008 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb alleen begrepen dat je haar niet kunt uitstaan. Als je zou willen aantonen dat ze alles opportunistisch gepland had, om hier te profiteren, zit je er niet enkel naast (zie mijn vorige post) maar dan kies je wel een verkeerd voorbeeld. Ons land zit vol ingeweken profiteurs die in tegenstelling tot Ayaan geen klop uitvoeren en allesbehalve als rolmodel dienst kunnen doen. En dat is het laatste wat ik erover ga zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoef niemand "uit te staan" die ik niet persoonlijk ken en waar ik (dus) geen persoonlijke gevoelens tegen koester; bovendien denk ik dat er ergere profiteurs aanwezig zijn. Je hebt en houdt uiteraard het volste recht om van feiten weg te kijken en jezelf voor de gek te houden.
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn inderdaad INGEWEKEN profiteurs, maar dat je ga stellen dat het er vol van is in ons land , is wel er over. Niet verwacht van een zoon van Turkse ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Zoom van Turkse ouders? Weet niet waar je dat haalt, ik heb eens iets verteld over een Turkse kennis die zich met veel moeite (familie!) van de Islam heeft afgekeerd om zelf iets van zijn leven te maken.
Maar dat zijn net de uitzonderingen, net zoals Ayaan. Zij had al eerder de banden met de familie doorgeknipt, op de vlucht voor een uitzichtloos bestaan als onderworpen islambruid. Dat ze ondanks al wat ze heeft meegemaakt niet is geknakt, en integendeel zichzelf heeft ontwikkeld en opgewerkt, dat verdient alle respect. Want gemakkelijk is het niet. |
![]() |
![]() |