Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 maart 2004, 11:33   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
daar moeten we bij de unionisten voor zijn hé
Iemand zijn opinie bepaalt het waarheidsgehalte van al zijn uitspraken?
Oud 19 maart 2004, 14:43   #22
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Wat zou Blokker Mark Grammens in zijn Journaal zeggen over dit BLOK verraad in Brussel???

NIETS natuurlijk.

Eigen kind schoon kind.

In elk geval weten we nu dat het BLOK een ANTI-Vreemdelingen partij
is en geen Vlaams-nationale partij.
Clemens is offline  
Oud 19 maart 2004, 14:46   #23
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Wat zou Blokker Mark Grammens in zijn Journaal zeggen over dit BLOK verraad in Brussel???

NIETS natuurlijk.

Eigen kind schoon kind.

In elk geval weten we nu dat het BLOK een ANTI-Vreemdelingen partij
is en geen Vlaams-nationale partij.
Blokker Marc Grammens!? Jij doet ook altijd je best om je onwetendheid tentoon te stellen he?
jan hyoens is offline  
Oud 19 maart 2004, 14:51   #24
athena
Parlementslid

Standaard

Vraagje over het onderschrift van Clemens: wie zijn die 2 vooraanstaande ex- blokkers? Toch niet Lucien- frustré- Decoorne en Marleen-ik wil een vent- Denecker, want dan ik mij al iets voorstellen bij dat vooraanstaand.
athena is offline  
Oud 19 maart 2004, 14:55   #25
giserke
Banneling

Standaard

komen er al eens 2 blokkers zitten ze wel niet naast de kwestie te lullen zeker! hoe zou dat toch komen?
giserke is offline  
Oud 19 maart 2004, 15:56   #26
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
komen er al eens 2 blokkers zitten ze wel niet naast de kwestie te lullen zeker! hoe zou dat toch komen?

Ik vroeg mij gewoon af wie die 2 ex-Vlaams Blokkers zijn en daarmee ben ik zelf Vlaams Blokker, rare hersenkronkel.
Als ik vraag wie er lijsttrekker wordt van de PVDA ben ik dan plots een stalinist?
athena is offline  
Oud 19 maart 2004, 16:04   #27
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:

Ik vroeg mij gewoon af wie die 2 ex-Vlaams Blokkers zijn en daarmee ben ik zelf Vlaams Blokker, rare hersenkronkel.
Als ik vraag wie er lijsttrekker wordt van de PVDA ben ik dan plots een stalinist?
de kronkels waarin ze zich wringen om het verraad van Bourgeois en De Wever goed te praten begint echt pijnlijk beschamend te worden! Na de verkiezingen zullen we hier niet veel niveanen zien! Wat een afgang!
jan hyoens is offline  
Oud 19 maart 2004, 16:34   #28
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athena
Vraagje over het onderschrift van Clemens:
Athena

Er zijn natuurlijk heel veel ex-blokkers die de ANTI-vreemdelingen
partij beu zijn.

Doch twee ervan hebben destijds uitgebreid de media gehaald.

1- Van Cleemput : Blok-studiedienst

2- Jaak Peeters : de ex-algemeen BLOK secretaris
Clemens is offline  
Oud 19 maart 2004, 16:46   #29
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athena
Vraagje over het onderschrift van Clemens:
Athena

Er zijn natuurlijk heel veel ex-blokkers die de ANTI-vreemdelingen
partij beu zijn.

Doch twee ervan hebben destijds uitgebreid de media gehaald.

1- Van Cleemput : Blok-studiedienst

2- Jaak Peeters : de ex-algemeen BLOK secretaris
1. tja, die moet toch ergens zijn eloquentie ten toon spreiden
2. Die is weg sinds 1988. Je bent er de eerste mee om het te zeggen: kom eens af met wat nieuws !
De Garde is offline  
Oud 19 maart 2004, 16:47   #30
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

jan hyoens

De Blokkers schamen zich nu reeds om zoveel blok verraad in Brussel
Clemens is offline  
Oud 19 maart 2004, 18:13   #31
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

BLOK is een anti-vreemdelingen partij, zegt het BLOK-boegbeeld Demol.

Eindelijk een Blokker die de ware aard van het BLOK-beestje durft te benoemen
Clemens is offline  
Oud 19 maart 2004, 19:24   #32
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena

de kronkels waarin ze zich wringen om het verraad van Bourgeois en De Wever goed te praten begint echt pijnlijk beschamend te worden! Na de verkiezingen zullen we hier niet veel niveanen zien! Wat een afgang!
zou je niet beter het artikel lezen inplaas!!
of heb je oogkleppen op?
dat is nog wat anders van wat u ons beschuldigd!
giserke is offline  
Oud 20 maart 2004, 10:03   #33
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

BLOK boegbeeld Demol had een Franstalige identiteitskaart en was vriend aan huis bij het Front National.

En wat zegt mr Demol, de Franstaligen moeten geen schrik hebben van het Blok, want we zullen op communautair vlak niets veranderen.

Wij zijn een anti-vreemdelingen partij. Niets meer en niets minder.

Het is duidelijk dat het BLOK zijn Vlaamse kiezers bedriegt te Brussel,
maar terzelfdertijd ook in Vlaanderen.
Clemens is offline  
Oud 20 maart 2004, 10:51   #34
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Van de Vlaams Blok web-site:

Citaat:
[19/03/2004] - Riooljournalistiek

Brussels parlementslid Johan Demol schreef in het maartnummer van het Brussels blad "feiten-réalités" het Vlaams Blok-standpunt aangaande de hoofdstad nog eens duidelijk neer. Er zal wat ons betreft hoegenaamd niet aan het tweetalig statuut van Brussel worden gesleuteld. Het Vlaams Blok is ook niet uit op enige blokkering van de instellingen te Brussel.

Tot onze verbazing zag een kennelijk op hol geslagen De Tijd-'journalist', Wim Van De Velden, hierin een verloochening van onze partijstandpunten. Het Vlaams Blok zou volgens hem, in een poging zoveel mogelijk Franstalige stemmen te vergaren, zijn echte visie op Brussel verzwijgen. Deze visie zou, aldus Van De Velden, neerkomen op Brussel als hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen, met faciliteiten voor Franstaligen.

Een sterk staaltje van riooljounalistiek, een kwaliteitskrant als 'De Tijd' onwaardig. Had Van De Velden de beroepsernst kunnen opbrengen om onze partijstandpunten heel even ter hand te nemen, had hij identiek hetzelfde gelezen als in "feiten-réalités". We kunnen hem derhalve de Brusseltekst van ons onafhankelijkheidscongres uit 2001 aanbevelen.

Een redelijk en objectief journalist had onmiddellijk opgemerkt dat Johan Demol onze standpunten correct weergaf. We hebben immers altijd al gezegd dat Brussel niet 'vervlaamst' zal worden, ook binnen een onafhankelijk Vlaanderen. Aan de tweetaligheid hoeft niets te veranderen.

De Franstalige Brusselaars kunnen bovendien wat ons betreft rekenen op duidelijke en verregaande waarborgen. En geen "faciliteiten" zoals Van De Velden het al dan niet bewust verkeerdelijk noemt. Faciliteiten hebben immers een negatieve bijklank en wekken bovendien de indruk tijdelijk te zijn, terwijl de tweetaligheid ook op termijn zal blijven bestaan.

Er kan bovendien geen sprake zijn van een oogmerk om instellingen te blokkeren, zoals Van De Velden -op een leugen meer of minder kwam het toch niet meer aan- zijn lezers trachtte voor te houden. Het institutionele debat moet immers op federaal niveau gevoerd worden.
Het Vlaams Blok draait hier volledig door. Ik heb het artikel in De Tijd gelezen, dat inderdaad nogal scherp geformuleerd was, maar ook het artikel de volgende dag, waar Dewinter en Demol uitgebreid werden geciteerd, om zodoende de visie uit het eerste artikel te ontkrachten. Woord en wederwoord dus, en goede journalistiek.

De persoonlijke aanval op de bewuste journalist op de Vlaams Blok site is paranoide, onnodig en laag. Ik begin me vragen te stellen omtrent de intelligentie en/of geestelijke gezondheid van het Blok kader !
Oud 20 maart 2004, 11:12   #35
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Van de Vlaams Blok web-site:

Citaat:
[19/03/2004] - Riooljournalistiek

Brussels parlementslid Johan Demol schreef in het maartnummer van het Brussels blad "feiten-réalités" het Vlaams Blok-standpunt aangaande de hoofdstad nog eens duidelijk neer. Er zal wat ons betreft hoegenaamd niet aan het tweetalig statuut van Brussel worden gesleuteld. Het Vlaams Blok is ook niet uit op enige blokkering van de instellingen te Brussel.

Tot onze verbazing zag een kennelijk op hol geslagen De Tijd-'journalist', Wim Van De Velden, hierin een verloochening van onze partijstandpunten. Het Vlaams Blok zou volgens hem, in een poging zoveel mogelijk Franstalige stemmen te vergaren, zijn echte visie op Brussel verzwijgen. Deze visie zou, aldus Van De Velden, neerkomen op Brussel als hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen, met faciliteiten voor Franstaligen.

Een sterk staaltje van riooljounalistiek, een kwaliteitskrant als 'De Tijd' onwaardig. Had Van De Velden de beroepsernst kunnen opbrengen om onze partijstandpunten heel even ter hand te nemen, had hij identiek hetzelfde gelezen als in "feiten-réalités". We kunnen hem derhalve de Brusseltekst van ons onafhankelijkheidscongres uit 2001 aanbevelen.

Een redelijk en objectief journalist had onmiddellijk opgemerkt dat Johan Demol onze standpunten correct weergaf. We hebben immers altijd al gezegd dat Brussel niet 'vervlaamst' zal worden, ook binnen een onafhankelijk Vlaanderen. Aan de tweetaligheid hoeft niets te veranderen.

De Franstalige Brusselaars kunnen bovendien wat ons betreft rekenen op duidelijke en verregaande waarborgen. En geen "faciliteiten" zoals Van De Velden het al dan niet bewust verkeerdelijk noemt. Faciliteiten hebben immers een negatieve bijklank en wekken bovendien de indruk tijdelijk te zijn, terwijl de tweetaligheid ook op termijn zal blijven bestaan.

Er kan bovendien geen sprake zijn van een oogmerk om instellingen te blokkeren, zoals Van De Velden -op een leugen meer of minder kwam het toch niet meer aan- zijn lezers trachtte voor te houden. Het institutionele debat moet immers op federaal niveau gevoerd worden.
Het Vlaams Blok draait hier volledig door. Ik heb het artikel in De Tijd gelezen, dat inderdaad nogal scherp geformuleerd was, maar ook het artikel de volgende dag, waar Dewinter en Demol uitgebreid werden geciteerd, om zodoende de visie uit het eerste artikel te ontkrachten. Woord en wederwoord dus, en goede journalistiek.

De persoonlijke aanval op de bewuste journalist op de Vlaams Blok site is paranoide, onnodig en laag. Ik begin me vragen te stellen omtrent de intelligentie en/of geestelijke gezondheid van het Blok kader !
wacht maar tot u de PM's tegenkomt waar ze de éne dag Yves Desmet en consoorten afmaken en bekladden als partijdige, communistische politiek-correcte riooljournalisten om hem de dag erna te citeren in een "moedig opiniestuk"
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 20 maart 2004, 11:21   #36
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wacht maar tot u de PM's tegenkomt waar ze de éne dag Yves Desmet en consoorten afmaken en bekladden als partijdige, communistische politiek-correcte riooljournalisten om hem de dag erna te citeren in een "moedig opiniestuk"
Was me al opgevallen, maar Yves Desmet is iemand die objectieve journalistiek en subjectieve duiding niet uit elkaar laat, en iemand die openlijk het VB bestrijdt. Yves Desmet had m.i. nooit het tweede artikel toegestaan.
Oud 22 maart 2004, 15:27   #37
luc broes

Standaard

Citaat:
BLOK is een anti-vreemdelingen partij, zegt het BLOK-boegbeeld Demol.
Clemens, waar zegt Johan Demol dit?
luc broes is offline  
Oud 22 maart 2004, 15:42   #38
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Al het feit dat Franstalige Brusselaars voor het Vlaams Blok stemmen, begrijp ik niet. Ik ben een Franstalige Brusselaar en laat me niet door hun "mooie woorden" intimideren. NOOIT zal ik voor een Vlaamse partij stemmen. Ik heb onlangs reclame van de CD&V in mijn postbus gekregen. Die was onmiddellijk in de vuilnisbak.
Nog erger. De Vlaamse democratische partijen vragen aan de Franstaligen om voor hen te stemmen, zogezegd om een blokkering van de instellingen door het Blok te vermijden terwijl hun echte bedoeling is Brussel vervlaamsen. En dat is buiten sprake.
Als de Franstalige Brusselaars die voor het Blok kiezen, echt een extreem-rechtse gedachte hebben, respecteer ik dat. Ieder zijn mening. Maar waarom stemmen ze niet FN in dit geval?
Geachte Everytime, eerst mijn gelukwensen omdat je als Franstalige Brusselaar behoorlijk Nederlands kent. Moesten meer van je taalgenoten je voorbeeld volgen zouden in ons land minder problemen zijn.
Mag ik er nog op wijzen dat het VB de taalrechten van de Franstaligen in garandeert in een tweetalig Brussel (de 19). Dat is trouwens het enige zinvolle en haalbare voorstel. Om dezelfde reden zijn de pamfletten van het VB tweetalig.
luc broes is offline  
Oud 22 maart 2004, 16:14   #39
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Luc

Vorige week gelezen op teletext van de VRT.
Clemens is offline  
Oud 22 maart 2004, 16:18   #40
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Luc

Vorige week gelezen op teletext van de VRT.

Het enige objectieve op de VRT teletext zijn de beurskoersen. 8)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be