![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kan de video niet bekijken maar ik dacht dat het oud nieuws was dat je in Amerika via het reguliere tv-nieuws nauwelijks iets te weten komt over het buitenland. Als Europa bv onder water staat (ooit overstromingen geweest in Frankrijk enkele jaren geleden toen een vriendin van me daar was), weten ze daar in de V.S.A. niets van.
Via internet kan dat probleem worden opgelost, maar dan doe je natuurlijk aan zelfselectie en kom je alleen te weten wat je wilt. De keerzijde is dat zo de meest grote mythes probleemloos in stand worden gehouden, want x kan voor de grap iets schrijven in de blok, y neemt dat over, voordat je 't weet reageren er honderd mensen op, de volgende dag staat er een artikel over op één of andere site en een dag later staat het op wiki ... De informatie wordt nergens meer getoetst op waarheidsgetrouwheid. En dat is een groot probleem. Ook niet door journalisten, want het komt erop aan om zo snel mogelijk het meest sensationele nieuws te brengen. Mensen zijn ook gemiddeld genomen ook niet geïnteresseerd in een heel objectieve en droge weergave van bv de politieke situatie in Turkmenistan, maar wel een berichten als "koekoek met zeven ogen geboren", ook al blijken die hoaxen te zijn ... Bovendien is de beeldencultuur dankzij youtube en trawanten aan een enorme opmars bezig. De nieuwsberichten die enkel gebaseerd zijn op spectaculaire beelden zijn niet meer te tellen, terwijl de inhoud volledig ontbreekt. ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik post "hoeveel mensen kennen Brussel echt". Ik post dit omdat bij een hele hoop mensen die ik ken, ze de mooie stukjes van Brussel gewoonweg nog nooit gezien hebben noch kennen. Ik ken bv een hele hoop mensen uit Limburg die Brussel dus effectief niet echt kennen. En dan kom jij af met de vraag "hoeveel Belgen bestaan er echt". Waar slaat dat op? Bedoel je allochtonen, illegalen, genaturalizeerde Belgen...? Waar heb je het in godsnaam over en wat heeft dat te maken als reactie op mijn posting?
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() In VS heb je toch meer grasroots organisaties niet?
Ik ben er niet echt in thuis maar ik dacht dat je echt zo organisaties had die voor elk parlementslid nakeken hoe progressief/conservatief/milieuvriendleijk/zionistisch and so on stemden? En daar heb je dingen zo dinge als Conservative action, MoveOn.org, dat mist hier wel een beetje vind ik |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() http://www.mapmsg.com/games/statetris/
eens testen of wij wel zoveel van amerika kennen ik al niet in elk geval de splinter in een oog zien maar niet door hebben dat er een balk in de onze zit |
![]() |
![]() |